بیوگرافی تام هاردی و معرفی بهترین فیلم های تام هاردی در مجله والی

13/04/2022
بیوگرافی تام هاردی (Tom Hardy)
تام هاردی یکی از ستارگان سینمای هالییود است که در سال های گذشته ثابت کرده است که نقش هایش را به بهترین نحو بازی می کند. تام هاردی، یا ادوارد توماس هاردی، متولد 15 سپتامبر 1977، لندن، انگلستان است
مجله والی
مجله والی

 بیوگرافی تام هاردی

بیوگرافی تام هاردی
نام  ادوارد توماس هاردی
تاریخ تولد 15 سپتامبر 1977
محل تولد انگلستان
زمینه فعالیت
بازیگری

تام هاردی یکی از ستارگان سینمای هالییود است که در سال های گذشته ثابت کرده است که نقش هایش را به بهترین نحو بازی می کند. تام هاردی، یا ادوارد توماس هاردی، متولد 15 سپتامبر 1977، لندن، انگلستان  است،این  هنرپیشه بریتانیایی که به خاطر ظاهر زیبای و جذاب، شخصیت خاص و بازی فوق العاده در  دو فیلم کالت و بلاک باسترها شهرت خود را به دست آورد. زندگی او در نوجوانی هیچ شباهتی به زندگی یک هنرمند نداشت. او از مدرسه اخراج شد، در حالی که اسلحه در دست داشت به دلیل شادی و شوخی دستگیر شد و در دوران نوجوانی به مواد مخدر و الکل معتاد شد  در سال 1998 تام هاردی برنده یک مسابقه مدلینگ تلویزیونی شد که منجر به قرارداد با شرکت مدلینگ شد. او تحصیلات خود را در رشته بازیگری در مرکز در ام لندن آغاز کرد اما دوباره اخراج شد. با این وجود، در سال 2001 نقش های کوچکی در مینی سریال تلویزیونی Band of Brothers و در فیلم Black Hawk Down بدست آورد.   

قد نام هاردی  

هاردی سپس در تعدادی از نمایش‌ها و مینی‌سریال‌های تلویزیونی بریتانیا ظاهر شد از این سریال ها می توان به  الیور توئیست  در نقش بیل سایکز،  ارتفاعات بادگیر  در نقش هیث کلیف اشاره کرد.  درچندسال اخیر علاوه بر سینما ، نقش‌آفرینی تام هاردی در سریال‌های تلویزیونی «پیکی‌بلایندرز» و «تابو» به‌شدت مورد توجه قرار گرفته است.برخی از بازیگران بعد از رسیدن به موفقیتی نسبی در این حرفه دیگر تلاش چندانی برای پیشرفت در بازیگری انجام نمی‌دهند اما تام هاردی همیشه سعی کرده بهتر باشد که این موضوع در کارنامه بازیگری‌اش کاملا مشخص است.رچند که بارها جشنواره‌های سینمایی بازی‌های او را نادیده گرفتند اما همواره بازی او مورد توجه همگان بوده و در تمام این سال‌ها نقش‌های جذابی از خود به یادگار گذاشته است.

                         بهترین فیلم های تام هاردی

فیلم لجند تام هاردی

 فیلم Legend یک فیلم مهیج جنایی بیوگرافیکی محصول سال۲۰۱۵ است. این فیلم به به نویسندگی و کارگردانی کارگردان آمریکایی برایان هلگلند ساخته شده است. این داستان برگرفته از کتاب جان پیرسون The Profession of Violence: The Rise and Fall of the Kray Twins ساخته شده است.این پنجمین فیلم بلند هلگلند است. تام هاردی، امیلی براونینگ، دیوید تیولیس و کریستوفر اکلستون با کالین مورگان، چز پالمینتری، پل بتانی، تارا فیتزجرالد و تارون اگرتون در این فیلم به ایفای نقش پراخته اند.نقش هر دو برادر را تام هاردی بازی می‌کند و درباره خوب یا بد بودن بازی هاردی در این فیلم اختلاف‌نظرات زیادی دیده می‌شود.عده‌ای بازی او را دوست دارند و معتقدند تام هاردی نقش هردو برادر را به زیبایی به تصویر کشیده و تفاوت‌های هردو شخصیت در بازی تام هاردی کاملا ملموس است اما عده دیگری نظری کاملا برعکس درباره بازی او در افسانه دارند.

فیلم مدمکس : جاده‌ خشم

قیلم مدمکس تام هاردیپ

این فیلم به عقیده برخی از منتقدین یکی از بهترین فیلم‌های اکشن تاریخ سینماست که در سال ۲۰۱۵ اکران شد.این اثر چهارمین فیلم از مجموعه مدمکس در سینماست و به‌نوعی بازسازی سه‌گانه قبلی با بازی مل گیبسون است. در فیلم مد مکس جاده‌ خشم بازیگرانی همچون تام هاردی , شارلیز ترون و ایفای نقش می‌کنند. این فیلم قرار بود در سال ۲۰۰۱ ساخته شود اما به‌دلیل ماجرای ۱۱ سپتامبر و حمله آمریکا به عراق , ساخت فیلم متوقف شد.این فیلم بعد از اکران بسیار موفق عمل کرد و علاوه بر فروش عالی در گیشه توانست نظر بسیاری از منتقدین و مخاطبین را در تمام جهان جلب کند.

بتمن : شوالیه تاریکی برمی‌خیزد

تام هاردی در شوالبه تاریکی

در سه گانه فیلم یتمن به کارگردانی کریستوفر نولان که یکی از بهترین سه گانه های تاریخ سینما به شمار می رود . سومین قسمت این سه گانه نه با نام ” بتمن : شوالیه تاریکی برمی‌خیزد ” در سال ۲۰۱۲ به نمایش درآمد و پایانی بر سری فیلم‌های بتمن به کارگردانی کریستوفر نولان بود. این فیلم به در آمد 1 میلیارد دلاری رسید و در نزد مخاطبین و منتقدان درخشان ظاهر شد و افراد زیادی فیلم را دوست داشتند.از بازیگران این فیلم می‌شود به کریستین بیل , تام هاردی , گری اولدمن , مایکل کین و اشاره کرد.همچنین قرار بود هیث لجر بار دیگر به‌عنوان جوکر در این فیلم حضور پیدا کند اما به دلیل درگذشت او هیچ‌وقت این اتفاق رخ نداد.

فیلم کاپون

فیلم ال کاپون تام هاردی    

این فیلم ها انتظار ها را برطرف نکرد.این اثر پیش از اکران به عنوان فیلمی به‌شمار می‌رفت که عده زیادی مشتاق آن بودند اما پس از این‌که به‌ نمایش درآمد نتیجه‌ای جز ناامیدی به همراه نداشت. ساخت فیلم های بیوگرافی سخت تر از آن چه فکر می کنید است. از بهترین فیلم های بیوگرافی می توان به فیلم های 12 سال بردگی و حماسه کولی اشاره کرد. فیلم کاپون همان‌طور که پیش‌تر نیز اشاره شد اثر موفقی نیست اما صرفا به‌دلیل بازی تماشایی تام هاردی ارزش یک‌بار دیدن را دارد.

فیلم بازگشته The Revenant

The Revenant

اگرچه ممکن است بعید به نظر برسد، اما این مهیج جذاب در واقع بر اساس یک داستان واقعی است. با این اوصاف، سازندگان برخی از آزادی های خلاقانه را نیز برای جذب مخاطبان بزرگتر به کار گرفته اند. The Revenant بر اساس شخصیت بسیار شناخته شده در تاریخ آمریکا، هیو گلس ساخته شده است.فیلم‌نامهٔ این فیلم از رمان بازگشته نوشتهٔ مایکل پانک اقتباس شده و نویسندگی آن را آلخاندرو اینیاریتو و مارک اسمیت برعهده داشتند. بازیگرانی همچون لئوناردو دی‌کاپریو، تام هاردی، ویل پولتر و دامنل گلیسون در این فیلم به ایفای نقش می‌پردازند.

تام هاردی در سریال پیکی بلایندرز

تام هاردی در پیکی بلایندرز

در سال های اخیر که تام هاردی با سریال پیکی بلایندرز بازگشت توانست توجه بسیاری جلب کند. تیزر جدیدی از فصل ششم سریال «پیکی بلایندرز» (Peaky Blinders) منتشر شده است و نشان می‌دهد که تام هاردی در نقش آلفی سالومون باز خواهد گشت.در ۱۰ ثانیه ابتدایی این تریلر، تامی شلبی که کیلین مورفی نقش آن را بازی می‌کند، می‌گوید «آلفی، فکر کنم آخرین نمایشنامه‌ات را نوشته‌ام.»

فیلم بوکسور تام هاردی

فیلم بوکسور تام هاردی

در این فیلم تام هاردی نقش یک عضو سابق نیروی دریایی آمریکا را بازی می کند که بعد از بازگشت به خانه از طرف پدرش ترغیب می شود تا در مسابقات رزمی که جایزه قابل توجهی هم برای قهرمان در نظر گرفته شده، شرکت کند. جنگجو (به انگلیسی: Warrior) یک فیلم درام ورزشی آمریکایی محصول سال ۲۰۱۱ به کارگردانی گاوین اوکانر است.این فیلم در 9 سپتامبر 2011 توسط Lionsgate در ایالات متحده اکران شد. اگرچه این فیلم از نظر تجاری موفق نبود، اما نقدهای مثبت منتقدان را دریافت کرد و نولته نامزد جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شد. 

عکس همسر تام هاردی

همسر تام هاردی

تام هاردی سال 1999 در 22 سالگی با یک تهیه کننده بنام سارا وارث ازدواج کرد اما این زندگی در نهایت بعد از 5 سال زندگی مشترک، سال 2004 به طلاق ختم شد سپس در سال  2005 بعد از رابطه کوتاه مدت با لیندا پارک بازیگر، با ریچل اسپید کارگردان ازدواج کرد که در سال 2008 فرزند آنها بنام لوئیس توماس بدنیا آمد و بعد از چهار ماه طلاق گرفتند.در سال 2009 تام هاردی 32 ساله با شارلوت رایلی 28 ساله وارد ارتباط عاشقانه شد، این دو بعد از 5 سال در ژوئیه 2014 با هم ازدواج کردند، اولین فرزند آنها سال 2015 و دومی سال 2018 متولد شد.

ثروت تام هاردی

ثروت تام هاردی

رد. ثروت هـاردی حدود ۳۰ میلیون دلار تخمین زده می‌شود کـه بیشتر این مقدار را از بـازی در فیـلم‌های مختلف بـه دسـت آورده اسـت. با توجه بـه اینکـه در اوج دوران کاری خود اسـت، قطعا این مقدار در آینده افزایش خوبی خواهد داشت.

اینستاگرام تام هاردی

اینستگرام تام هاردی

این بازیگر محبوب و موفق گاهی عکس هایی را در صفحه شخصی خود در اینستاگرام منتشر می کند. او در حال حاضر درای ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار فالوور در اینستاگرام می باشد.