بیوگرافی لی مین هو بازیگر خوش چهره، خواننده و مدل کره ای

15/03/2022
بیوگرافی لی مین هو
لی مین هو نیازی به معرفی ندارد. او بدون شک یکی از شناخته شده ترین بازیگران کره جنوبی امروز است. ذکر نام او نه تنها در کره جنوبی، بلکه در سایر نقاط آسیا، خاورمیانه، اروپا و حتی آمریکا قلب طرفداران زن را به تپش در خواهد آورد.
مجله والی
مجله والی

بیوگرافی لی مین هو

عکس سفر لی مین هو به ایران
شناخته شده به عنوان لی مین هو
تاریخ تولد 22 ژوئن 1987
محل تولد سئول، کره جنوبی
سن 34 سال
حرفه بازیگر و مدل

با ما در این مقاله سینما و هنر از مجله والی همراه باشید تا با بیوگرافی کامل لی مین هو (بازیگر، خواننده و مدل کره ای) آشنا شوید.

لی مین هو بازیگر، خواننده و مدل در کره جنوبی و متولد  22 ژوئن 1987 یا به عبارت دیگر متولد 1 تیر 1366 می باشد.او در دانشگاه Konkuk تحصیل کرد و مدرک کارشناسی خود را در رشته فیلم و هنر دریافت کرد.قد لی مین هو  187 سانتی متر، وزن او 73 کیلوگرم و گروه خونی وی از نوع A و سفیر یونیسف است.

درآمد لی مین هو تقریبا 12 میلیون دلار تخمین زده می شود.

خانواده لی مین هو

مادر لی مین هو خانه دار و پدرش تاجر است و فقط یک خواهر بزرگتر از خود دارد.

عکس لی مین هو قبل از عمل

لی مین هو کیست؟

لی مین هو یک هنرپیشه و خواننده کارکشته کره جنوبی است که در زمره برترین ستارگان هالیو روز به حساب می آید. اگرچه او از کودکی آرزو داشت یک فوتبالیست حرفه ای شود با این حال در کلاس های فوتبال نیز شرکت کرد اما مصدومیتی که در دوران دبستان متحمل شد، او را مجبور کرد فوتبال را کنار بگذارد و رویای پدرش را دنبال کند.

به گفته لی مین هو: زمانی که در مدرسه بودم، پیشنهادهای بازیگری خیابانی زیادی دریافت کردم، اما در سال اول دبیرستان به بازیگری علاقه مند شدم. پس از آن، هنگام کار به عنوان مدل برای یک مجله، به طور تصادفی با رئیس آژانس آشنا شدم و وارد حرفه بازیگری شدم.

بیوگرافی لی من هو و همسرش

فعالیت‌های بازیگری اولیه او باعث شد تا با اجرای نقش‌های بی‌اهمیت در چندین برنامه تلویزیونی از جمله در «عاشقانه» (2002)، «بدون توقف 5» (2004) و «دستورالعمل عشق» (2005) در تجارت نمایش تلاش کند.

اگرچه در یک مقطع، طبق پیشنهاد آژانسش، لی شروع به استفاده از نام هنری لی مین کرد، اما بعداً آن را کنار گذاشت و از نام اصلی خود استفاده کرد.

نقش پارک دو هیون در سریال EBS 'Secret Campus' (2006) اولین نقش رسمی او را رقم زد. در آن سال با یک تصادف شدید رانندگی مواجه شد که به شدت مجروح شد و چندین ماه در بستر بیماری ماند.
پس از بهبودی، لی با اولین نقش اصلی خود به نام چا گونگ چان در کمدی کمدی دبیرستانی SBS "Mackerel Run" (2007) وارد صحنه شد. اگرچه سریال برای 24 قسمت برنامه ریزی شده بود، اما رتبه پایین بیننده باعث شد بعد از 8 قسمت پخش شود.

سن لی مین هو در 1400

لی با کار بر روی تولیدات تلویزیونی مانند "من سام" (2007) و "برخیز" (2008) وارد فیلم شد. او در دنباله «دشمن عمومی» (2002) و «دشمن عمومی دیگر» (2005) با عنوان «دشمن عمومی بازگشت» با بازی سول کیونگ گو و جونگ جائه یونگ، نقش جونگ های یون را بازی کرد. این فیلم در 19 ژوئن 2008 اکران شد.
در سال 2008، او همچنین در نقش اوه سانگ هون در فیلم درام کمدی کره جنوبی «Our School's E.T.» که در 11 سپتامبر همان سال منتشر شد، بازی کرد.

او که در رشته فیلم و هنر از «دانشگاه کونکوک» تحصیل کرده و به «استارهاوس انترتینمنت» پیوست، ابتدا چندین نقش کوچک در تلویزیون بازی کرد تا اینکه به نقش موفقیت‌آمیز خود گو جون پیو در مجموعه تلویزیونی «پسران فراتر از گل» رسید. این نقش نه تنها برای او جوایز متعددی از جمله جایزه بهترین بازیگر جدید (تلویزیون) در چهل و پنجمین دوره جوایز هنری باکسانگ به ارمغان آورد، بلکه شهرت و محبوبیت زیادی را در کره و چندین بخش از آسیا برای او به ارمغان آورد. این نقش پله‌ای برای زندگی حرفه‌ای روبه‌رشد او بود که باعث شد او در چندین سریال دیگر، از جمله «افسانه دریای آبی»، «شکارچی شهر» و «وارثان» در نقش‌های اصلی بازی کند. این هنرمند کره‌ای با فیلم‌هایی مانند «شکارچیان جایزه» و «گانگنام بلوز» در پرده‌های بزرگ نیز شناخته شده است. فعالیت های موسیقی او شامل دو آلبوم «همه چیز من» و «آهنگ برای تو» است.

اینستاگرام لی مین هو و همسرش

یکی از برجسته ترین نقش هایی که او بازی کرد، نقش لی یون سونگ، شخصیت اصلی سریال تلویزیونی اکشن/درام کره جنوبی "شکارچی شهر" در 2011 بر اساس مجموعه های مانگای ژاپنی محبوب تسوکاسا هوجو با همین عنوان بود.

"شکارچی شهر" نه تنها نقد های مثبت منتقدان را به دست آورد، بلکه به یک موفقیت تجاری در سراسر آسیا تبدیل شد و در نتیجه محبوبیت لی را بیشتر کرد، به ویژه در چین، فیلیپین، ژاپن و در برخی از کشور های اروپایی.
بازی درخشان او در "شکارچی شهر" جوایز متعددی از جمله جایزه بهترین بازیگر مرد در چهارمین دوره جوایز درام کره ای را برای او به ارمغان آورد. او همچنین به عنوان سفیر برند هیوندای ولستر در چین انتخاب شد.

عشق لی مین هو کیست

لی مین هو همچنین در فهرست 20 نفر از  پرطرفدارترین سلبریتی های مرد کره جنوبی ایجاد شده توسط CNN قرار گرفته است؛ فهرستی که او را در ردیف بازیگران اصلی مانند جانگ دونگ گان، جو جین مو و وون بین قرار می دهد.

ازدواج

لی می هو تا کنون ازدواج نکرده است اما به مدت دو سال با بائه سوزی خواننده و بازیگر کره ای در سال 2015 وارد رابطه عاشقانه شد اما به طلاق ختم شد.

لی مین هو چه زبان هایی بلد است

سربازی

وی به دلیل سابقه تصادف بعنوان افسر خدمات اجتماعی در پلیس گانگنام خدمت کرد.او در  سال 2018 به خدمت سربازی اعزام شد.

خانواده لی مین هو

پادشاه شبکه های اجتماعی

لی مین هو طرفداران بسیار زیادی در شبکه های اجتمای دارد از این رو تحن عنوان  پادشاه رسانه ها اجتماعی شناخته می شود.علاوه بر این وی یکی از محبوب ترین بازیگران کره ای در سال 2017 شناخته شد به گونه ای که توانست لقب  سوپر استار نو ظهور کره ای را از مجله هالیوود کسب کند.

نمایش های تلویزیونی لی مین هو

علایق

لی مین هو علاقه زیادی به  چیلی با گوشت گاو دارد.علاوه بر این به روزنامه خواندن و درس ریاضی نیز علاقه دارد و فیلم های بازیگرانی چون سول کیونگ گو و کیم سو رو را دنبال می کند.

بهترین فیلم های لی مین هو

فراغت

من زمان هایی که کار نمی کنم بیشتر دوست دارم بخوابم در بعضی مواق نیز به ملاقات دوستانم می روم یا زمانم را با خانواده می گذرانم.

بیوگرافی لی مین هو با عکس

از سونگ هیو کیو تا رونالدو

در بین بازیگران بیشتر به بازی سونگ هیو کیو علاقه دارم زیرا هم مهارت بسیار زیادی دارد و هم کاریزمای خاصی در وجودش است و من می توانم چیزهای زیادی از او را بگیرم.علاوه بر این در بین فوتبالیست ها طرفدار پر و پا قرص کریستیانو رونالدو هستم.

بیوگرافی لی مین هو کره ای

زندگینامه لی مین هو بازیگر