بیوگرافی عکس های خانواده لعیا زنگنه + اینستاگرام لعیا زنگنه و همسرش

15/03/2022
بیوگرافی لعیا زنگنه
لعیا زنگنه متولد 1 مهر 1344 در تهران می باشد. او فارغ التحصیل لیسانس ادبیات نمایشی از دانشگاه هنر تهران می باشد، که دوره نقاشی را هم گذرانده و علاقه ی زیادی به فوتبال دارد، و طرفدار تیم ملی آرژانتین می باشد.
مجله والی
مجله والی

چکیده بیوگرافی لعیا زنگنه

بیوگرافی لعیا زنگنه

نام لعیا
نام خانوادگی زنگنه
محل تولد تهران
تاریخ تولد 1344.5.14
تحصیلات کارشناسی تئاتر
تاهل ازدواج کرده
نخستین فیلم راز مینا

لعیا زنگنه به عنوان یکی از محبوب ترین و کم حاشیه ترین بازیگرهای سینما و تلویزیون کشور ما می باشد. او هم چنان یکی از ستاره های زن سینما و تلویزیون می باشد. این بازیگر زیاد اهل گفتگو و شو دادن نمی باشد، و کیفیت هنر بیشتر از شهرت برای او اهمیت دارد. 

مادر لعیا زنگنه کیست

خانواده

لعیا زنگنه در شهر تهران به عنوان فرزند دوم در یک خانواده بسیار مذهبی متولد شده است. ایشان یک برادر بزرگتر از خود و 2 برادر و 1 خواهر کوچکتر از خود دارد. پدر او کارمند اداری بانک مرکزی و مادر او طیبه خانم خانه دار بودند.

خانواده پدر سالار من

اصلاً و به هیچ عنوان خانواده ی من مخصوصاً پدرم نه با سینما و نه با تلویزیون هیچ قرابتی نداشتند، در یک خانواده ی کاملاً پدر سالار زندگی کردم. من اولین باری که سینما رفتم حدود 5 – 6 سالم که با مرحوم عموم و زن عموم رفتیم، و فیلم هندی دیدم.

اصالت لعیا زنگنه

از دانشگاه تا تلویزیون

با دعوت و اصرار جمشید بهمنی در دوران دانشجوی با بچه های تئاتر دانشگاه فعالیت خود را به طور مبتدی شروع کرد، و رفته رفته با چهره های شاخصی همکاری کرد. در یکی از بازی های تئاتر رضا ایرانمنش او را دید، و از طریق دوستی او را به حمید لبخنده (کارگردان) جهت بازی در سریال جدید او معرفی کرد.

اینستاگرام لعیا زنگنه و همسرش

شهرت در سریال در پناه تو

سریال در پناه تو

سرانجام این بازیگر در سال 1374 زمانی که 30 ساله داشت، در سریال در پناه تو به کارگردانی حمید لبخنده با نقش مریم افشار به جلوی دوربین رفت. خانم زنگنه در این سریال در کنارن بازیگران مختلفی اعم از پارسا پیروزفر، رامین پپرجمی و مرحوم حسن جوهرچی بازی کرد، و توانست به شهرت برسد.

عکس پدر لعیا زنگنه

از موفقیت تا خارج

در سال 1376 در سریال در قلب من به ایفای نقش پرداخت، و سپس در مجموعه ی تولد دیگری حضور داشت، تا این که برای زندگی مدتی به خارج از کشور رفت.

عکس خانه لعیا زنگنه

در سینما

این بازیگر در سال 1375 به اوج شهرت خود رسیده بود، و این بار وارد سینمای ایران با فیلم راز مینا شد. ولی بازی کوتاه او در فیلم مزاحم سیروس الوند در سال 1380 بهترین نقش آفرینی او در سینما محسوب می شود.

گزیده کارم

در سینما و تلویزیون گزیده کار کردم، و برای پذیرفتن هر نقش اول باید گروه را دوست داشته باشم، حتی اگر کار هم ضعیف باشد. در صورتی که ارتباط مناسبی با گروه برقرار کنم، حاضرم در فیلم حضور پیدا کنم.

ازدواج و همسرش

این بازیگر به شدت محافظه کار می باشد، و کمتر مصاحبه می کند، ولی او سال ها پیش ازدواج کرده، و از این زندگی صاحب یک دختر می باشد. خانم زنگنه تاکنون اجازه نداده، کـه اطلاعاتی از خانواده او در رسانه ها منتشر شود. 

عشق شدید فوتبال

لعیا زنگنه علاقه ی زیادی به فوتبال دارد، شدت علاقه ی او به حدی می باشد، که به هیچ عنوان نمی توانید تصور کنید، وقتی من فوتبال می‌ بینم چه ریختی‌ ام، اصلا یک آدم دیگر می‌ شود.

ممکن است، یکی از دلایلی که فوتبال را دوست دارم، همین است، که زمان تماشای مسابقه کاملاً زمان و مکان و همه‌ چیز از یادت می‌ رود.

نمایشگاه نقاشی

خانم بازیگر توانسته در بین نقاشان و هنرمندان تجسمی نیز صاحب نام شود. نخستین بار در سال 1389 نمایشگاه نقاشی خود را در تورنتو کانادا برپا کرد، بعد در نمایشگاه پازل تهران باعث حیرت و تشویق طرفداران خود شد.

همیشه با یک لباس؟!

زمانی که من به عنوان بازیگر وارد دفتر کارگردانی می‌ شوم، که زنگ زده و به من پیشنهاد کار کرده، اولین حرفی که می‌ زند، این است که اه! خانم زنگنه شما همیشه با این لباس می‌ روید، بیرون؟

و من فکر می‌ کنم، این آقا وقتی به یک بازیگر خانم زنگ می‌ زند، انتظار دیدن دختری که لباس ساده پوشیده و کارهای عجیبی با صورتش نکرده ندارد، خب اذیت می‌ شوم.

در مورد حضرت فاطمه (ص)

من اعتقاداتی دارم، و در کشور اسلامی‌ زندگی می‌ کنم، که رهبر دینی من شخصی است، که ادامه نسل ی او یک زن است. اگر در این مملکت من کاره‌ ای بودم اجازه نمی‌ دادم، کسی اسم دخترش را فاطمه بگذارد چون که خیلی سنگین است، او بانوی ما و بانوی تمام عالم است.

افسردگی در اوج شهرت

در سال 1376  زمانی که به اوج شهرت خود رسیده بودم، دچار افسردگی خیلی شدیدی شدم، و خودم به آقای حمید لبخنده زنگ زدم که می خواهم کار کنم، و باید از خانه بیرون بیایم. دوست ندارم، از علت افسردگی ام صحبت کنم، ولی این طور شد، که در دومین سریالم به نام در قلب من بازی کردم، که کار خوبی شد، چون منو نجات داد و حالم رو خوب کرد.

آهنگ گوگوش

زمان ما زیاد نمی ذاشتن آهنگ گوش بدیم، خیلی وقتا که ناراحت بودم، و تنها بودم با آهنگ مادر از گوگوش آرام می گرفتم، و خودمو خالی می کردم.

لعیا زنگنه و رامین پرچمی در سریال در پناه تو

سریال تولدی دیگر داستان زندگی زن و شوهری مرفه در حال کشمکش برای طلاق می باشند، که بچه های آن ها این میان بلاتکلیف می باشند. زن و شوهر موقع رفتن به یک مهمانی در لواسان در حین مشاجره دچار حادثه می شوند. ماشین به دره سقوط می کند، و آتش می گیرد. شوهر در آخرین لحظات از اتومبیل بیرون می پرد، و او را که زخمی است پیدا می کنند، ولی از زن اثری نیست.

مدار صفر درجه

مدار صفر درجه نام سریالی ایرانی می باشد، که از 3 اردیبهشت 1386 از شبکه یک ایران به روی آنتن رفت. لعیا زنگنه در این سریال نقش زینت الملوک جهانبانی را بازی کرده است.

مادرانه

لعیا زنگنه در ماه رمضان 1392 در سریال پرطرفدار مادرانه به ایفای نقش پرداخته است. داستان این سریال از این قرار است، که اردلان (مهدی سلطانی) از همسر خود (لعیا زنگنه) جدا شده، و پسر و دختر خود را سرپرستی می کند، ولی در می یابد، که فاصله زیادی از لحاظ اجتماعی با دخترش رها پیدا کرده و…

فیلم زندگی خصوصی

خصوصی یا زندگی خصوصی فیلمی است، ساخته ی محمدحسین فرح بخش، نویسندگی اصغر نعیمی و تهیه کنندگی عبدالله علیخانی ساخته سال 1390 است. این فیلم روایت فردی به نام ابراهیم می باشد، که در ابتدا فردی تندرو بوده و بعد از اخراج از مقام های دولتی خود به عنوان اپوزیسیون در روزنامه اش آغاز به انتشار مطالب جنجالی می کند.

فیلم خیابان های آرام

لعیا زنگنه در فیلم خیابان های آرام ساخته ی کمال تبریزی تهیه کنندگی محمود رضوی نقش یک افسر پلیس را ایفا می کند، این فیلم ساخته سال 1389 است. خیابان های آرام داستان خبرنگاری می باشد، که در یک روز کاری خود با حوادثی در سطح شهر رو به رو می شود.

نمایشنامه خوانی بعد از هرگز

نمایشنامه خوانی بعد از هرگز توسط شایسته ایرانی کارگردانی و نویسندگی هاله مشتاقی نیا در فرهنگسرای ارسباران خوانش شد. لعیا زنگنه، زیبا بروفه، مهشاد مخبری، غزاله جزایری، شایسته ایرانی، فهیمه امن زاده نقش خوانان این کار بودند.

اینستاگرام لعیا زنگنه و همسرش

متاسفانه ترجیح داده است، که هیچ صفحه ای در شبکه اجتماعی اینستاگرام نداشته باشد. تمام صفحاتی کـه با نام ایشان ساخته شده اند، همگی مربوط بـه هواداران خانم زنگنه می باشند.

فیلم‌ شناسی لعیا زنگنه

  • سینمایی

سال تولید نام فیلم کارگردان نقش
۱۳۷۵ راز مینا عباس رافعی مینا
۱۳۷۹ تکیه بر باد داریوش فرهنگ  
۱۳۷۹ شیفته محمد علی سجادی روجا
۱۳۷۹ رنگ شب محمدعلی سجادی زهره
۱۳۸۰ هفت ترانه بهمن زرین‌پور  
۱۳۸۰ مزاحم سیروس الوند ماهرخ
۱۳۸۲ تب رضا کریمی ترانه
۱۳۸۵ رئیس مسعود کیمیایی فرشته
۱۳۸۶ جاده جنایت جهانبخش ایمانی  
۱۳۸۷ شیرین عباس کیارستمی  
۱۳۸۹ خیابان‌های آرام کمال تبریزی  
۱۳۸۹ جرم مسعود کیمیایی آبا جان
۱۳۹۰ خودزنی احمد کاوری  
۱۳۹۰ زندگی خصوصی حسین فرح بخش  
۱۳۹۳ عاشق‌ ها ایستاده می‌ میرند شهرام مسلخی  
۱۳۹۲ دنیا تنهایی کم ندارد افشین لیاقت  
۱۳۹۳ ترانه‌های ناتمام محمودرضا رضایی  
۱۳۹۳ مثبت.منفی هادی رمضا نپور  
۱۳۹۴ این زن حقش را می‌ خواهد محسن توکلی سارا
۱۳۹۵ عشقولانس محسن ماهینی دکتر شریف نیا
۱۳۹۵ قاتل اهلی مسعود کیمیایی همسر حاج آقا
۱۳۹۷ زنانی که با گرگها دویدند امیراطهر سهیلی  
۱۳۹۸ خورشید همچنان می درخشد ابراهیم شیبانی  
  • مجموعه‌ ها تلویزیونی

مجموعه‌ های تلویزیونی
سال نام کارگردان پخش
۱۳۹٩ آقازاده بهرنگ توفیقی نمایش خانگی
کامیون مسعود اطیابی شبکه دو سیما
١٣٩٨ برادرجان محمدرضا آهنج شبکه سه سیما
۱۳۹۷ دنیای گمشده امین امانی شبکه دو سیما
پدر بهرنگ توفیقی شبکه دو سیما
۱۳۹۵ آرام می‌گیریم روح‌الله سهرابی شبکه دو سیما
۱۳۹۴ پشت بام تهران بهرنگ توفیقی شبکه یک سیما
۱۳۹۲ خواب بلند احمد کاوری شبکه یک سیما
مادرانه جواد افشار شبکه سه سیما
۱۳۹۱ راستش را بگو محمدرضا آهنج شبکه یک سیما
۱۳۸۶ اغما سیروس مقدم شبکه یک سیما
۱۳۸۴ مدار صفر درجه حسن فتحی شبکه یک سیما
۱۳۸۰ باران عشق احمد امینی
فریدون حسن‌ پور
شبکه پنج سیما
۱۳۷۷ تولدی دیگر داریوش فرهنگ شبکه پنج سیما
۱۳۷۷–۱۳۷۶ در قلب من حمید لبخنده شبکه سه سیما
۱۳۷۴–۱۳۷۳ در پناه تو حمید لبخنده شبکه دو سیما

تله‌ فیلم‌ ها

  • نام دیگر عشق (ابوذر نوروز پور) - ۱۳۹۱
  • فلس سیاه (مسعود تکاور) - ۱۳۹۱
  • رایزن عشق (جواد افشار) - ۱۳۹۱
  • زمزمه (مسعود آب پرور) - ۱۳۹۰
  • جاده جنایت (جهانبخش ایمانی) - ۱۳۸۶
  • جزیره سرگردانی(احمد امینی) - ۱۳۸۰

فیلم تلویزیونی

  • نام دیگر عشق (ابوذر نوروز پور، 1391)
  • فلس سیاه (مسعود تکاور، 1391)
  • رایزن عشق (جواد افشار، 1391)
  • زمزمه (مسعود آب پرور، 1390)
  • جاده جنایت (جهانبخش ایمانی، 1386)