بیوگرافی جانی دپ +عکس همسر و فرزند

04/04/2022
بیوگرافی جانی دپ
جانی دپ با نام کامل جان کریستوفر دپ دوم ستاره هالیوودی، بازیگر, فیلم نامه نویس, کارگردان, تهیه کننده و موزیسین می باشد که در مقاله به زندگی شخصی و هنری وی می پردازیم، با مجله والی همراه باشید.
مجله والی
مجله والی

جانی دپ ستاره بزرگ هالیوود، بازیگر، فیلمنامه نویس، کارگردان، تهیه کننده، موسیقیدان و خواننده. و همه چیز درباره اوست. جانی دپ برنده گلدن گلوب شد و بارها نامزد اسکار شد. نام این بازیگر در کتاب رکوردهای گینس به عنوان پردرآمدترین بازیگر ثبت شده است.

جانی دپ کیست؟

جانی دپ و رحیم نوروزی

جانی دپ که یکی از موفق ترین بازیگران تمام دوران از نظر گیشه و شناخته شدن به حساب می آید، جانی دپ می خواست برجسته باشد و توانست به نوعی بت تبدیل شود و نفوذ کافی در بین مردم داشته باشد. این پسر از مدرسه متنفر بود و از 12 سالگی از درس خارج شد و سیگار می‌کشید و الکل می‌نوشید. به گفته او در 13 سالگی "مرد شد". در همان سن از مدرسه اخراج شد.وقتی جانی دپ 15 ساله شد والدینش از هم جدا شدند. آن مرد به آن واکنش نشان داد و مواد مخدر و راک اند رول را اضافه کرد. جانی با گروه The Kids ("Babes") روی صحنه های کلوپ های شبانه فلوریدا اجرا کرد و با نواختن یک گیتار الکتریک، هدیه مادرش بود. 

بیوگرافی جانی دپ

 

در 16 جانی دپ خانه را ترک کرد و به لس آنجلس رفت، او در ماشین دوستش زندگی می کرد. او در کارگاه های ساختمانی سخت کار می کرد. او همچنین به عنوان یک مرد تحویل کار می کرد و خودکار می فروخت، اما دپ تمام اوقات فراغت خود را به موسیقی اختصاص داد. این نوازنده در سن 20 سالگی با هنرمند آرایشگر لری آن آلیسون که 5 سال از او بزرگتر بود ازدواج کرد. او از زندگی آشفته و بی پولی با جانی آزرده خاطر بود. حرفه این نوازنده در بن بست منجمد شد.

برای آشنایی بیشتر با زندگی و آثار این بازیگر برجسته به ادامه مطلب مجله والی مراجعه کنید

خانواده جانی دپ

کودکی جانی دپ

جانی دپ، جان کریستوفر دپ دوم، در اوونزبورو، کنتاکی، در 9 ژوئن 1963، از پدر و مادر جان و بتی سو دپ به دنیا آمد. پدر دپ به عنوان مهندس عمران و مادرش به عنوان پیشخدمت و خانه دار کار می کرد. دپ که کوچک‌ترین از چهار فرزند است، گوشه‌گیر شده بود و به خودی خود اعتراف می‌کرد.

دپ و خانواده‌اش مرتباً برای انطباق با شغل پدرش نقل مکان می‌کردند و سرانجام زمانی که دپ 7 ساله بود در میرامار، فلوریدا فرود آمدند. خانواده نزدیک به یک سال در متل زندگی کردند تا اینکه پدرش شغلی پیدا کرد. دپ از خانه جدید خود متنفر بود و در سن 12 سالگی به دلیل استرس مشکلات خانوادگی شروع به سیگار کشیدن، آزمایش مواد مخدر و خودآزاری کرد.

عکس های جانی دپ

در سال 1978، زمانی که دپ 15 ساله بود، والدینش طلاق گرفتند. به عنوان کوچکترین از چهار نفر، کار دپ شد که به دفتر پدرش برود و پول هفتگی نفقه کودک را بگیرد. این جدایی باعث ایجاد شکاف بین دپ و پدرش شد.

شروع موسیقی

عکس های جوانی جانی دپ

دپ در 16 سالگی دبیرستان را رها کرد و به یک گروه موسیقی گاراژ به نام بچه ها پیوست. این گروه به اندازه کافی موفق شد تا برای Talking Heads و B-52s باز شود، اما آنها به سختی زندگی خود را تامین کردند. دپ ماه‌ها در شوی ایمپالای یکی از دوستانش در سال ۶۷ زندگی کرد.

جوایز و دستاوردها

johnny depp

اولین جایزه مهم جانی دپ «جایزه حلقه منتقدان فیلم لندن» برای «بازیگر سال» بود که در سال 1995 برای بازی در «دون خوان دیمارکو» و «اد وود» دریافت کرد.
این بازیگر همه کاره در سال 1999 جایزه افتخاری «سزار»، جایزه ملی فیلم فرانسه را دریافت کرد.
در سال 2008، دپ برای بازی در "سوئینی تاد" برنده "جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر مرد فیلم سینمایی" شد. او همچنین در جوایز فیلم MTV برای همین نقش در همان سال به عنوان "بهترین شرور" انتخاب شد.
از سال 2011 تا 2014، این بازیگر با استعداد در سه نوبت برنده جوایز انتخاب مردم برای بازیگر فیلم مورد علاقه شده است.
او همچنین جوایز متعددی از انتخاب نوجوانان و منتخب کودکان را در طول زندگی حرفه ای خود دریافت کرده است.
او در سال 2012 جایزه «نسل ام تی وی» را دریافت کرد، همان سالی که رکوردهای جهانی گینس دپ را به عنوان پردرآمدترین بازیگر ثبت کرد.

ازدواج

جانی دپ و امبرهرد

در دسامبر 1983، او با خواهر یکی از اعضای گروه "راک سیتی فرشتگان"، لوری آن آلیسون ازدواج کرد. او با کار به عنوان یک بازاریاب تلفنی از نظر مالی خود را تأمین می کرد در حالی که همسرش به عنوان یک آرایشگر کار می کرد. اما این ازدواج دو سال بعد به طلاق منجر شد.
در سال 1986، او با یک هنرپیشه مشتاق آن زمان به نام شریلین فن نامزد کرد، اما هرگز ازدواج نکرد، اما این رابطه در اواخر دهه 80 به پایان رسید.
پس از آن این بازیگر از سال 1988 تا 2012 با خواننده فرانسوی ونسا پارادی رابطه طولانی مدتی داشت. پارادی همچنین مادر دو فرزند دپ است.
دختر آنها لیلی-رز ملودی دپ در سال 1999 به دنیا آمد و پسرشان جان کریستوفر دپ سوم سه سال بعد به دنیا آمد.
در اواخر دهه 80 و اوایل دهه 90، او همچنین با جنیفر گری، ستاره رقص کثیف، وینونا رایدر، همبازی اش در ادوارد دست قیچی و سوپرمدل کیت ماس، رابطه داشت. در سال 2015 با همسر دومش امبر هرد، هنرپیشه ازدواج کرد.
کارهای خیریه این بازیگر شامل مشارکت با "صندوق بازیگران آمریکا" و تلاش های گسترده برای جمع آوری کمک های مالی برای "ائتلاف مراقبت های تسکینی و آسایشگاه کودکان" است.

شهرت در بازیگری

جانی در سال 1990 با فیلم ادوارد دست قیچی تجربه موفقی را بدست آورد سپس در فیلم های نظیر، اسلیپی هالو، چارلی و کارخانه شکلات سازی دیده شدبازی در فیلم آلیس در سرزمین عجایب و بخصوصی سری فیلم های دزدان دریایی کارائیب که از سال 2003 شروع شد او را به اوج شهرت رساند.

johnny depp young

ثروت جانی دپ

طبق گزارش فوربس، دارایی خالص دپ تا سال 2015 حدود 400 میلیون دلار برآورد شده است. میانگین دستمزد او در سال تقریباً 50 میلیون دلار و دستمزد او برای هر فیلم به طور متوسط ​​20 میلیون دلار است. در حالی که بخشی از درآمد سالانه او از سرمایه گذاری هایی مانند کارخانه شراب سازی، شرکت تولید و هلدینگ های مختلف املاک و مستغلات به دست می آید، بخش عمده ای از درآمد او از فیلم هایش به دست می آید.

عکس های جذاب جانی دپ

فیلم های جانی دپ

  • 1984 - "یک کابوس در خیابان الم" "A Nightmare on Elm Street"
  • 1986 - "21Jump Street"21Jump Street "
  • 1990 - ادوارد دست قیچی  Edward Scissorhands
  • 1994 - اد وود Ed Wood 
  • 1995 – مرد مرده The Dead Man
  • 1995 - Don Juan DeMarco
  • 1997 - "شجاع" "The Brave"
  • 1999 - "Sleepy Hollow"
  • 2000 - "شکلات" "Chocolat"
  • 2003 - "دزدان دریایی کارائیب: نفرین مروارید سیاه" "Pirates of the Caribbean: The Curse of the Black Pearl"
  • 2004 - Finding Neverland
  • 2005 - چارلی و کارخانه شکلات سازی Charlie and the Chocolate Factory
  • 2007 - "دزدان دریایی کارائیب: در انتهای جهان" "Pirates of the Caribbean: At World's End"
  • 2007 - سوینی تاد: آرایشگر شیطان خیابان فلیت Sweeney Todd: The Demon Barber of Fleet Street
  • 2009 - دشمنان عمومی Public Enemies
  • 2011 - "خاطرات رام"  "The Rum Diary"
  • 2015 - "The Black Mass"
  • 2016 - "جانوران شگفت انگیز و کجا می توان آنها را پیدا کرد" Fantastic Beasts and Where to Find Them "

ثروت جانی دپ

بیشتر بخوانید:

عکس های جانی دپ

ادوارد دست قیچی

جانی دپ

فیلم پروفسور جانی دپ

جانی دپ و دخترش لی لی رز دپ

جانی دپ و دخترش لی لی رز دپ