معرفی مکان های دیدنی و شهر های مالدیو + هزینه سفر به مالدیو

16/03/2022
جاذبه های گردشگری مالدیو
در این مقاله از مجله والی با تعدادی از مکان های زیبای مالدیو آشنا خواهید شد با این که جامع نیست، اما فهرست بهترین مکان‌های دیدنی در مالدیو به شما کمک می‌کند تا تمام نقاط توریستی مهم این کشور را بررسی کنید.
مجله والی
مجله والی

مالدیو فرزند عشق سواحل سفید بکر و مهمان نوازی فوق العاده است. یکی از دلایلی که این کشور جزیره ای به عنوان بهترین مقصد برای ماه عسل در نظر گرفته می شود، فضای رمانتیکی است که در آن پخش می شود. مالدیو با استراحتگاه های مجلل، ویلاهای آبی نفیس، صخره های رنگارنگ و آبی که آبی تر از آبی است، مطمئناً یکی از مکان های ایده آل برای بازدید است.

مجموعه ای از جزایر عجیب و غریب آن را برای سفرنامه شما ارزشمند می کند. با این حال، انبوهی از مکان‌های توریستی در مالدیو می‌تواند شما را گیج کند، زیرا انتخاب مکان‌های مناسب برای حساسیت‌های شما دشوار است. از این رو، در این مقاله گردشگری از مجله والی لیستی از بهترین مکان‌های دیدنی در مالدیو وجود دارد که آشنا شدن با آن ها، سفری به یاد ماندنی را برای شما رقم می‌زند.

1.آتول ماله

آتول ماله

جزیره مرجانی شمالی ماله که در لبه جنوبی جزیره مرجانی کافو واقع شده است، بزرگترین شهر و محبوب ترین مقصد در میان بهترین مکان ها برای بازدید در مالدیو است. این به راحتی یکی از بهترین مکان ها برای بازدید است زیرا دارای جاذبه های بسیار سرگرم کننده ای است. جالب است که آب و هوا چیزی است که وقتی صحبت از این بهشت ​​گرمسیری می شود از آن شکایت نخواهید کرد. فصل باران های موسمی عمدتاً در طول سال وجود دارد که آن را کاملا ایده آل می کند.

شهر ماله پر از اسکوترها و ماشین‌ها و بازارهای هندی مملو از نارگیل و ادویه جات، حس و حال دیوانه‌وار مکانی را دارد که در شکافی که برای آن خیلی کوچک است فشرده شده است.با وجود این، برخی از مناظر شگفت‌انگیز مانند مسجد جمعه قرن هفدهمی و مرکز اسلامی با نوک طلا را در بین خیابان‌های خود جای می‌دهد.

2.صخره موز

صخره موز

همانطور که از نام آن پیداست، این صخره شبیه به موز است که در شمال آتول شمالی واقع شده است، به دلیل داشتن یکی از بهترین مکان‌های غواصی در جهان، شهرت جهانی دارد و آن را به فهرست برترین نقاط دیدنی مالدیو اضافه می‌کند.همچنین یکی از قدیمی ترین صخره های کشف شده در مالدیو، با غارهای خیره کننده، صخره های باشکوه، رشدهای مرجانی زیبا و برآمدگی های قدرتمند تزئین شده است. صخره موز همچنین پر از کوسه ها، باراکوداها و هامورها است که باعث می شود ریف موز به یکی از محبوب ترین مکان های غواصی در جهان تبدیل شود. همچنین یک گزینه کاملا مناسب برای غواصان متخصص و با تجربه است زیرا به آنها اجازه می دهد تا عمیق تر رفته و دنیای زنده زیر سطح آب را بهتر کشف کنند.

3.جزیره خورشید

جزیره خورشید

جزیره زیبای Nalaguraidhoo (نالاگورایدو) که به عنوان جزیره خورشید نیز شناخته می شود، از برترین نقاط دیدنی مالدیو است. این مکان با سواحل خیره کننده، گل های استوایی زیبا و فضای سبز مجلل تزیین شده است که تعداد زیادی از گردشگران را که می خواهند در دامان طبیعت بگردند، به خود جذب می کند. این جزیره با آب‌های آبی بسیار جذاب، سواحل درخشان و استراحتگاه‌های شگفت‌انگیز، شادی بی‌نظیری را برای مهمانان خود تضمین می‌کند. با توجه به آرامش و زیبایی که دارد، یکی از بهترین مکان‌ها برای سفر در مالدیو برای زوج‌ها و ماه عسل است.بهترین زمان برای بازدید از جزیره سان: مارس تا آوریل فصل تابستان، مناسب برای ورزش های آبی.

4.جزیره آلیماتا

جزیره آلیماتا

جزیره Alimatha که در لبه شرقی مالدیو قرار دارد، در جزیره مرجانی Vaavu واقع شده است. این جزیره با آب‌های نیلگون و شفاف خودمناسب برای غواصی و قایق‌سواری، مکانی عالی برای تعطیلات خانوادگی و همچنین برای ماه عسل است، زیرا یکی از بهترین مکان‌ها برای بازدید زوج‌ها در مالدیو محسوب می‌شود. مسابقات والیبال در سواحل آفتاب‌گیر و شن‌های خیره‌کننده، اینجا سرگرم‌کننده هستند. مرکز ماساژ آیورودا، اسپا، بارها و رستوران‌ها آن را به گزینه‌ای احیاکننده در میان مکان‌های توریستی محبوب مالدیو تبدیل کرده است.

5.جزیره فیهالهی

جزیره فیهالهی

جزیره Fihalhohi، واقع در جزیره مرجانی Kaafu جنوبی، یکی از جذاب ترین و زیباترین مکان ها در مالدیو برای گذراندن تعطیلات است. این جزیره به زیبایی با درختان نخل نارگیل سایه دار، سواحل بکر و آب های شفاف احاطه شده است. اگر به دنبال یک سفر عاشقانه یا برنامه ریزی برای ماه عسل خود هستید، باید از این جزیره دیدن کنید. این جزیره آب و هوای گرمی را ارائه می‌کند و آن را به مکانی ایده‌آل برای فعالیت‌های آبی که بازدیدکنندگان در آن رونق می‌دهند و جذاب‌ترین افزوده به لیست بهترین مکان‌های مالدیو برای بازدید از ماه عسل تبدیل می‌کند. یکی از بهترین چیزهای جزیره Fihalhohi صخره ای است که جزیره را احاطه کرده است که زندگی دریایی فراوانی را در خود جای داده است.

6.اوتیمو

اوتیمو

Utheemu که در بخش شمالی مالدیو قرار دارد، یکی از بهترین مکان‌ها برای بازدید در مالدیو است. این جزیره کوچکی است که شبیه یک چتر دریایی سبز کوچک است. یکی از مکان‌های مهم توریستی تاریخی در مالدیو، این مکان زادگاه سلطان محمد تاکوروفاانو است  که در تاریخ مالدیو به دلیل تعقیب متجاوزان پرتغالی مورد احترام است. این مکان یک بنای تاریخی به نام خود دارد( Utheemu Ganduvaru)، یک بنای میراثی که باید ببینید. خانه سلطان محمد، این کاخ از چوب ساخته شده است و یکی از جاذبه های گردشگری مالدیو است.

7.صخره HP

صخره HP

صخره HP، که در شمال آتول مالدیو قرار دارد، یکی از برترین جاذبه های گردشگری مالدیو است.این صخره  با نام‌های "Girifushi Thila" و "Rainbow Reef" نیز شناخته می‌شود، که دومی به دلیل وجود مرجان‌های رنگارنگ فراوان است.

بخش بزرگی از صخره های HP مملو از مرجان های آبی روشن، نارنجی و زرد، از جمله گورگونی ها، فن های دریایی، و شلاق های دریایی است، در حالی که صدها ماهی کوچک، پرتوهای عقاب، باراکودا، کوسه های صخره ای خاکستری، و ماهی های تن سگ دندانی ازدحام می کنند. مکان به طور مکرر HP Reef مکانی برای غواصی در تمام طول سال است. این صخره با غواصی هایی که تا عمق 40 متری می رسد، مکانی ایده آل برای کسانی است که به دنبال کشف اسرار شگفت انگیز جهان در زیر آب هستند. در حال حاضر، این منطقه دریایی حفاظت شده در کشور جزیره ای مالدیو است.

8.جزیره فولهادو

جزیره فولهادو

جزیره کوچک Fulhadhoo واقع در جنوب مرجانی Maalhosmadulhu و دو ساعت با پایتخت شهر Male فاصله دارد و نسبتاً خالی از سکنه است و یکی از خیره کننده ترین جزایر اقیانوس هند است. یکی از بهترین مکان ها برای کاوش در مالدیو است که با کمتر از 250 نفر ساکن در دهکده ای کوچک در ضلع غربی این جزیره چیزی کمتر از یک بهشت ​​نیست.

جزیره Fulhadhoo رویای هر کاوشگری با سواحل شنی سفید، درختان نخل، تالاب های شفاف کریستالی در سایه های آبی و چندین گنجینه پنهان و کشف نشده است. برای افرادی که به دنبال یک روز دور از زندگی شهری هستند، فضای آرام این جزیره مکان مناسبی برای استراحت و استراحت است.

9.جزیره باروس

جزیره باروس

یکی از جزایر برتر مالدیو، جزیره باروس است و  بیشتر به خاطر ظرافت طبیعی، استراحتگاه بوتیک مجلل، و سواحل آفتاب‌زده، چیزی است که باید برایش جان داد. با تعدادی ویلاهای آبی، جزیره باروس به دلیل خدمات و حریم خصوصی که میهمانان در طول اقامت خود از آن لذت می برند، منحصراً مورد توجه است. با چند رستوران و بار در محوطه ویلاها، تعطیلات ایده آلی را برای ماه عسل و تعطیلات با دوستان ایجاد می کند.

10.جزایر هالاولی

جزایر هالاولی

جزایر هالاولی دارای مزایای خارق‌العاده‌ای هستند، از جمله انزوای بیش از حدی که فرد به دنبال آن است، به خصوص وقتی از شهرهای شلوغ می‌آیند. جزایر هالاولی که از هر جهت توسط آب احاطه شده اند، مکان مناسبی برای جدا شدن از دنیای واقعی با چیزی جز زیبایی منظره و آرامش فوق العاده هستند. این جزیره به معنای واقعی کلمه دارای بیش از 57 ویلا آبی است که کاملاً طراحی شده اند تا حس زیبایی شناسی شما را جلب کند.

11.جزیره کوداهووادو

جزیره کوداهووادو

کوداهووادو، پایتخت جزیره آتول داالو است که به دلیل وجود تپه‌های مرموز به نام «هاواتیس»، بیشتر به دلیل اهمیت معماری آن شناخته می‌شود. اعتقاد بر این است که این تپه‌ها مربوط به دوران ماقبل تاریخ هستند که قدمت آن به دوره اسلامی بازمی‌گردد، در واقع مکان‌هایی از ویرانه‌های معابد بودایی حفاری شده حفظ شده است. با بقایای یک مسجد باستانی حکاکی شده با هوس سنگ مرجانی، منظره بی‌نظیری را به سنگ‌تراشی باستانی عالی ارائه می‌دهد که آن را به مکانی ایده‌آل برای تعطیلات خانوادگی تبدیل می‌کند. آب های آبی شفاف این جزیره، آن را به مکانی مناسب برای غواصی تبدیل کرده است. این سرمایه گذاری به بازدیدکنندگان کمک می کند تا میراث و فرهنگ واقعی مالدیو را کشف کنند. اگر به دنبال برترین جاذبه های گردشگری مالدیو هستید، جزیره کوداهووادو در اینجا منتظر بازدید شماست.

12.جزیره کونفونادو

جزیره کونفونادو

اگر دنبال تجملات و عاشقانه های افسانه ای مالدیو هستید، احتمالاً استراحتگاه مجلل در جزیره کونفونادهو ناامید نخواهد شد. این مکان به طور مداوم به عنوان خوشایندترین مکان برای اقامت در این کشور مورد استقبال قرار می گیرد.بازدیدکنندگان از طریق یک سالن بزرگ چوبی کاهگلی وارد می شوند که در میان نخلستان های نخل نارگیل پنهان شده است.از آنجا به عرشه‌های کوکتل می‌رسد که بر روی پایه‌های جنگلی اوج می‌گیرند، یا به سواحلی می‌روند که در آن شمع‌ها در نسیم تند دریا سوسو می‌زنند.

13.جزیره هوواهندو

جزیره هوواهندو

آب آرام و سرسبزی درخشانی که جزیره هوواهندو را تشکیل می دهد جایی است که باید برای اقامتی بدون مزاحمت برای تجدید قوا باشید. چه با خانواده و چه با دوستان خود سفر کنید، این جزیره جایی است که می توانید استراحت کنید و خودتان را از شلوغی زندگی روزمره در شهر سم زدایی کنید. بچه‌ها که به‌خاطر مکان خانوادگی‌محور شناخته می‌شوند، می‌توانند در «کلاب بچه‌ها» لذت ببرند در حالی که بزرگسالان می‌توانند از قدم زدن در سواحل شنی سفید نرم لذت ببرند. با رستوران‌هایی که غذاهای لذیذ درجه یک، هم خارجی و هم محلی سرو می‌کنند، جزیره هوواهندو فواید زیادی دارد و آن را به یکی از بهترین مکان‌ها برای بازدید با خانواده در مالدیو تبدیل می‌کند.

مطالب مرتبط: