10 مورد از بهترین و موثرترین روش خانگی از بردن جوش صورت +علت وجود آکنه

20/11/2021
راه های از بین بردن جوش صورت
بهترین و موثر ترین ماسک های خانگی برای از بین بردن جوش های صورت با میوه ها و سبزیجات، در این مقاله به بهترین راه های از بین بردن جوش ها و آکنه ها پرداخته ایم با ما همراه باشید.
مجله والی
مجله والی

به جرعت می توان گفت جوش صورت یکی از معضلات و دغدغه هایی است که همه ی ما از جمله دختر و پسر، پیر یا جوان داریم که نوعی زائده ی پوستی بوده که ممکنه دلیل های متفاوتی داشته باشد مثلا مصرف بیش از حد چربی، تخمه، شیرینی و یا آلودگی هوا. البته لازم به ذکر است که وجود جوش در صورت در بعضی مواقع به علت وجود بیماری در فرد است که در ادامه به این موضوع بیشتر می پردازیم. و در سنین کمتری به عنوان جوش جوانی نام برده می شه که ظاهر زننده ای دارد و اغلب موقع رفتن به مهمانی نمایان می شود که در این مقاله قصد داریم راه های خانگی از بین بردن جوش صورت را در اختیار شما قرار بدهیم که در کمترین زمان بهترین تاثیر را ببنید.

 

راه حل جوش صورت

علت جوش در نقاط مختلف صورت

راه های خانگی درمان جوش صورت

باتوجه به تصویر بالا می توان وجود جوش های صورت را مشخص کرد و بیماری های موجود در بدن هر فرد را تشخص داد.

جوش پیشانی و بین ابروها

وجود جوش در پیشانی اغلب به معنای وجود مشکلات گوارشی و همینطور استرس است می توان گفت که شما تعذیه ی مناسبی ندارید و به مقدار لازم در طول روز آب نمی نوشید برای درمان این خوردن سبزیجات و میوه جات و همینطور چای سبز است.

جوش روی گونه ها

آکنه روی گونه ها در زنان بالغ بسیار رایج است. عدم تعادل هورمونی و مشکلات ریوی، قلب، طحال و معده، بهداشت دندان و دهان بوده که باید این نکته را در نظر داشه باشید که از لوازم تمیز و بهداشتی برای آرایش صورت وگونه ها استفاده کنید در ادامه راه حل هایی برا درمان این جوش ها اشاره می کنیم.

  1. ورزش به جهت تقویت ریه
  2. تمیز کردن مدام بالش
  3. استفادهاز براش های آرایشی بهداشتی
  4. استفاده از ضد آفتاب
  5. قرار ندادن گوشی بر روی گونه ها

ماسک خانگی موثر

جوش روی فک و چانه

وجود جوش در این نواحی به همراه رشد موهای زائد به علت مشکلات هورمونی بوده و البته استرس نیز است میتوانید افزون بر خوردن گردو، دانه کتان و ماهی چرب مثل ماهی آزاد از چای سبز و چای نعنا استفاده کنید.

درمان سریع جوش صورت

جوش روی بینی و نواحی نزدیک چشم

عملکرد ضعیف کبد یکی از مهم ترین علت های بروز آکنه بر روی بینی و نزدیک چشم است.اگر به صورت دائم استرس دارید و از خواب کافی و تغذیه مناسب برخوردار نیستید احتمال وجود جوش در این نقاط بسیار زیادبرای درمان این جوش ها میتوانید از ویتامین c مانند کیوی و پرتقال استفاده کنید.

نواحی سر و دو طرف بینی بخش فوقانی لب

 فشار خون بینی قرمز و ملتهب را نشان می دهد، استفاده از رژلب و برق لب های نامناسب هم میتوانید موجب بروز آکنه در این نواحی بشود، جوش های نوک بینی و بالای لب ، عدم تعادل قلب، طحال و ریه ها را نشان می دهد. برای شروع غذاهای تند و سرخ شده و همینطور نمک را کمتر کنید.

درمان سریع صورت

قاتل جوش

با وجود انواع و اقسام دارو وپماد ها روش های خانگی همیشه طرفداران بیشتری برای از بین بردن جوش صورت دارد با مجله والی همراه باشید تا راه حل های به صرفه و موثر را در به شما معرفی کنیم. دسترسی به مواد اولیه‌ی ماسک صورت خانگی آسان است. افزون بر این، درمان‌های خانگی طبیعی، ارزان و بی‌خطرند. این ماسک‌ها، علاوه بر درمان جوش، از عود آن نیز جلوگیری می‌کنند. در ادامه 10 ماسک برای جوش صورت را معرفی کرده‌ایم.

بهترین ماسک خانگی برای درمان جوش و آکنه

1: ماسک دارچین و عسل

درمان طبیعی جوش صورت

دارچین و عسل خاصیت ضد باکتری آنتی‌اکسیدانی و آنتی‌باکتریایی دارد، این ماسک به کاهش التهاب کمک شایانی می کند که وجود اصلی آکنه التهاب است!

طرز تهیه ماسک عسل و دارچین:

در ابتدا صورتتان را تمیز بشورید، سپس دو قاشق غذاخوری دارچین و یک قاشق عسل را ترکیب کنید تا به صورت خمیری شکل بشود و ماسک آماده شده را به مدت زمان 10 الی 15 دقیقه بر روی پوست خود بمالید.

2: ماسک خاک رس و لیمو

خاک رس چربی اضافی چوست را به خود جذب کرده و از آن جایی که سرشار از منیزیم کلراید است مانع از بروز آکنه می شود.

طرز تهیه ماسک مولتانی میتی

 ماسک مولتانی میتی

1 قاشق ۱ قاشق غذاخوری خاک رس را درون کاسه ریخته سپس نصف لیمو را در آن بچکانید و مخلوط کنید ماسک آماده شده در 15 الی 20 دقیقه بمالید در آخر پوست را به خوبی شسته و با حوله تمیز خشک کنید. می توانید هفته ای یک یا دو بار از این ماسک استفاده کنید.

3: ماسک صورت زردچوبه و عسل

درمان جوش با زردچوبه

زردچوبه ضد میکروب بوده و باکتری های ایجاد کننده ی جوش و چربی اضافی پوست را از بین می برد. عسل نیز آنتی اکسیدان است و در برابر رادیکال های آزاد از پوست محافظت می کند. 

طرز تهیه ماسک عسل و زردچوبه

عسل و زردچوبه را در کاسه ریخته سپس آن‌ها را خوب مخلوط کنید تا به صورت خمیری شکل شود و اسک را به مدت  ۱۵ دقیقه بر روی صورت و گردن بمالید و صورت خود را خوب بشویید و آهسته آن را خشک کنید.از این ماسک می توانید در هفته 2 یا 3 بار استفاده کنید.

4:صورت با انار و گوجه فرنگی

انار خاصیت ضد التهابی دارد و حاوی آنتی اکسیدان هایی است که با محافظ پوست با رادیکال های آزاد است هر روز می توانید از این ماسک استفاده کنید.

طرزتهیه ماسک انار و گوجه فرنگی

دو قاشق دانه انار و نصف گوچه فرنگی را در مخلوط کن، مخلوط کرده وخمیر حاصل شده را روی صورت و گردنتان بمالید و ۱۵-۲۰ دقیقه صبر کنید تا خشک شود و سرانجام صورت خود را شسته و با حوله تمیز خشک کنید.

5: درمان سریع جوش صورت با یخ

یخ به کاهش التهاب کمک می کند شما می توانید یخ را در تکه‌ای پارچه قرار داده و روی بخشی که در حال جوش زدن است به‌مدت چند ثانیه نگه دارید. چند دقیقه صبر کنید و دوباره مرحله قبل را تکرار کنید.

رفع دائمی جوش و آکنه

6:ماسک صورت ریحان و نعناع

ریحان خواص ضد باکتری دارد به دلیل همین خاصیت، باکتری‌های ایجاد کننده‌ی جوش را از بین می‌برد. نعناع نیز حاوی اسید سالیسیلیک است و آکنه را درمان می کند.

طرزتهیه ماسک جوش صورت نعناع و ریحان

۱۰ برگ ریحان و ۱۰ برگ نعناع در غذاساز ریخته تا حالت خمیری به خود بگیرید خمیر را بر روی صورت و گردن خود بمالید. آن را به مدت ۲۰ الی۴۰ دقیقه روی پوست‌تان قراردهید.

7:ماسک صورت آلوئه ورا

برگ های آلوئه ورا را درون آب جوش ریخته و به مدت 15 دقیقه بجوشانید و سپس حرارت را کم کرده و بگذارید خنک شود سپس عصاره را روی پوست خود بمالید روزی دوبار می توانید از این ماسک استفاده کنید.

درمان آکنه با آلوئه ورا

8:ماسک صورت با توت فرنگی

انواع توت های شیرین و کمی ترش دارای محتوای آنتی اکسیدانی قدرتمند هستند، توت فرنگی ممکن است در برابر آسی رادیکال های آزاد محافظت کنند. این بررسی نشان می دهد که این عامل می تواند رشد تومور را مهار کند و التهاب را در بدن کاهش دهد.

طرز تهیه ماسک جوش صورت توت فرنگی

درمان جوش و لک صورت با توت فرنگی

3 توت فرنگی له شده را با 2 قاشق غذاخوری عسل ترکیب کنید و خمیر بدست آماده را  به صورت 20 دقیقه بر روی پوست خود بمالید و سپس بشورید این درمان را دو بار در هفته قابل تکرار است

9: ماسک صورت جوش شیرین و روغن نارگیل

روغن نارگیل هم می تواند ترشح بیش از حد پوست را از بین ببرد.در یک ظرف مقداری روغن نارگیل و جوش شیرین را با یکدیگر ترکیب کنید و سپس با استفاده از یک پنبه روی پوست خود بمالید و سپس ماساژ دهید و بعد از چند دقیقه با آب ولرم بشورید و درآخر بایک پد خشک کنید و بعد از یک مرطوب کننده استفاده کنید. این درمان را 2 تا 3 بار در هفته تکرار کنید.

10:ماسک صورت با خیار

راه حل سریع جوش با خیار

خیار سرشار از پتاسیم و ویتامین‌هایی چون ویتامین A ،C و E است. علاوه‌ بر این خیار دارای خواص خنک‌کنندگی و تسکین پوست است. آب خیار همچنین برای ترمیم پوست مفید است و به‌ویژه زمانی که روی پوست به کار رود، در کاهش التهاب پوستی نیز موثر است.

طرز تهیه ماسک خیار

خیار را رنده کرده سپس گلاب را به آن اضافه می کنیم سپس به مدت 60 دقیقه بر روی پوست خود قرار دهید.

نکته مهم

قبل از اعمال هر گونه ماسک بر روی پوست حتما آلرژی پوستی خود نسبت به مواد درون ماسک را در نظر بگیرید و قبل از گذاشتن ماسک بر روی صورت آن را چند دقیقه ای روی پوست بدن خود امتحان کنید. برخی افراد پوست نازک و حساسی دارند و بعد از گذاشتن برخی ماسک ها پوست آنها دچار سوزش ، التهاب و قرمزی می شود.