معرفی برترین و محبوب ترین جاذبه های گردشگری و مکان های دیدنی ژاپن

20/03/2022
جاذبه های گردشگری ژاپن
ژاپن یکی از محبوب ترین مقاصد سفر در جهان است. این کشور یک ترکیب منحصر به فرد از سنتی و مدرن است، با معابد و ساختمان های بسیاری از گذشته که با دستاوردهای مدرن در معماری و فناوری وجود دارند.
مجله والی
مجله والی

بسیاری از بازدیدکنندگانی که برای اولین بار به ژاپن می‌آیند، اغلب از این که بدانند، به عنوان یکی از پیشرفته‌ترین کشورهای صنعتی جهان، این کشور آسیایی نسبتا کوچک، دارای تاریخ غنی و شگفت‌انگیزی است که به هزاران سال قبل بازمی‌گردد، متعجب می‌شوند.

در واقع، مدت‌ها قبل از اینکه بسیاری از دیدنی‌ترین کلیساهای اروپایی ساخته شوند، معابد شینتو و بودایی ژاپن به خوبی تثبیت شده بودند و زائران و حامیان را به دلیل طرح‌ها و دکورهای غالباً استادانه خود جذب می‌کردند. در همان زمان، این کشور در حال تکمیل مهارت‌ها و تجارت‌هایی بود که آن را در مسیر ثروت قرار می‌داد، از چینی‌ها و سرامیک‌های خوب گرفته تا منسوجاتی مانند ابریشم.

با ما در این مقاله گردشگری از مجله والی همراه باشید تا با فهرست برترین جاذبه های گردشگری ژاپن و بهترین مکان های دیدنی این کشور آشنا شوید.

1.امپراطوری توکیو | Imperial Tokyo

امپراطوری توکیو

معروف‌ترین مکان دیدنی توکیو، کاخ امپراتوری با پارک‌های زیبای قرن هفدهمی‌اش که با دیوارها و خندق‌ها احاطه شده‌اند، یکی از مواردی است که هنگام بازدید از پایتخت این کشور باید ببینید. از این واقعیت که اکثریت کاخ به روی عموم بسته است (هنوز توسط خانواده امپراتوری مورد استفاده قرار می گیرد) ناامید نشوید، زیرا هنوز امکان قدم زدن در محوطه وجود دارد. 

علاوه بر مناظر بسیار زیبای کاخ از نقاط متعدد در پارک اطراف، بازدیدکنندگان مجاز به ورود به باغ هیگاشی-گیوئن شرقی و سایر مناطقی هستند که به عنوان بخشی از یک تور سازمان‌یافته به روی عموم باز می‌شوند. یکی از رمانتیک ترین مناظر، پل معروف نیجوباشی یا «پل دوتایی» است که به خاطر انعکاس آبکی آن به این نام خوانده می شود.

2.کیومیزو | Kiyomizu-dera

کیومیزو

معبد بودایی Kiyomizu-dera در شرق کیوتو واقع شده است و می توان آن را تا سال 798 ردیابی کرد. یک آبشار سرپوشیده که از رودخانه بیرونی تغذیه می شود معبد را با طبیعت هماهنگ نگه می دارد و حتی از یک میخ در ساخت و ساز استفاده نشده است. در حالی که مردم محلی برای برآورده شدن آرزوها (با نرخ بقای 85.4٪) از لبه می پریدند، بازدیدکنندگان مدرن می توانند از زیارتگاه ها و طلسم ها و آثار هنری به نمایش گذاشته شده بدون به خطر انداختن جان و اندام لذت ببرند.

3.شیراکاواگو | Shirakawago

شیراکاواگو | Shirakawago

Shirakawago که به عنوان میراث جهانی یونسکو ثبت شده است، مردم را در سراسر جهان با وجود سن یا ملیت جذب می کند. این روستای زیبا در یک منطقه کوهستانی آرام در استان گیفو واقع شده است. چیزی که آن را به مکانی مشهور جهانی تبدیل می کند، مناظر خیره کننده ای است که توسط خانه های سنتی ژاپنی به نام Gassho-zukuri ایجاد شده است. دارای یک سبک معماری منحصر به فرد مانند سقف کاهگلی شیب دار است که خانه را از بارش برف سنگین در زمستان محافظت می کند. کاوش در این دهکده زیبا به شما امکان می دهد نگاهی اجمالی به جامعه محلی بیندازید که مناظر چشمگیر و سبک زندگی سنتی را برای قرن ها حفظ کرده است! زمستان روستای آرام را به دنیایی سفید تبدیل می کند که کاملاً پوشیده از برف است!

4.برج توکیو | Tokyo Tower

برج توکیو | Tokyo Tower

برج توکیو نمادی از پیشرفت تکنولوژی و زندگی مدرن است.این برج با الهام از طرح برج ایفل، دومین سازه بلند ساخته دست بشر در ژاپن است و به عنوان یک برج ارتباطی و رصدی عمل می کند.بازدیدکندگان می توانند برای دیدن مناظر بی نظیر توککیو و مناطق اطراف و همچنین بازدید از مغازه ها و رستوران ها از برج بالا بروند.

5.یوکوهاما میناتومیرای | Yokohama Minatomirai

یوکوهاما میناتومیرای | Yokohama Minatomirai

این منطقه دیدنی که مجموعه ای از مجتمع‌های تجاری و مکان‌های تفریحی می باشد در استان کاناگاوا واقع شده است.این شهر از نظر جمعیت دومین شهر بزرگ ژاپن به عنوان مرکز اقتصادی و مراکز خرید یوکوهاما محسوب می شود که فاصله آن از توکیو با قطار کمتر از 30 دقیقه است.پیشنهاد می کنیم  از برج لندمارک یوکوهاما دیدن کنید که منظره شبانه تماشایی شهر یوکوهاما را از عرشه دیدبانی در ارتفاع 273 متری ارائه می دهد.انبار آجر قرمز یوکوهاما خانه فروشگاه‌ها و رستوران‌های متعددی است که محصولات و اقلام بسیار متنوعی را برای هدیه می‌فروشند.

همچنین اگر تمایل دارید که با تاریخچه نودل های فوری که در ژاپن از طریق نمایشگاه های تعاملی به وجود آمده است، آشنایی داشته باشید می توانید به موزه نودل فنجان بروید. همچنین می‌توانید در کلاس‌های نودل‌سازی شرکت کنید و برای طراحی فنجان‌های نودل خودتان هزینه اضافی بپردازید.

6.غرفه طلایی | Golden Pavilion

غرفه طلایی | Golden Pavilion

یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری ژاپن و توکیو غرفه طلایی می باشد که به آن کینکاکو جی نیز گفته می شود.در اواخر قرن چهاردهم این غرفه در ابتدا به عنوان یک ویلای بازنشستگی برای شوگون آشیکاگا یوشیمیتسو ساخته شد.در سال 1950 این غرفه توسط راهب جوانی که به آن علاقه زیادی پیدا کرده بود، متاسفانه سوزانده شد.سپس بعد از پنج سال این معبد به عنوان یک کپی دقیق از اصل بازسازی شد. تاکید بر هماهنگی ساختمان و باغ های اطراف با یکدیگر است. آلاچیق با ورق طلا پوشانده شده است که انعکاس غرفه در حوض و انعکاس حوض بر روی ساختمان را برجسته می کند.

7.کوه فوجی |  Mt. Fuji

کوه فوجی |  Mt. Fuji

یکی دیگر از مکان های دیدنی در ژاپن کوه فوجی است که حتما باید از آن دیدن کرد زیرا کوهی نمادین در ژاپن است.همچنین یکی از مرتفع ترین کوه های ژاپن، همین کوه فوجی است که با زیبایی و حضور خارق‌العاده خود بازدیدکنندگان زیادی را مجذوب خود می‌کند.برای کشف طبیعت اطراف می توانید مسیرهای پیاده‌روی هیجان‌انگیزی را طی کنید یا می توانید از فاصله دور از قله نمادین لذت ببرید.علاوه بر این می توانید از انواع ماجراجویی در فضای باز مانند کایاک سواری یا کروز با قایق در دریاچه های دیدنی به نام فوجی پنج دریاچه (در ژاپنی "فوجیگوکو") لذت ببرید. باربیکیو و کمپینگ می توانند گزینه های دیگری در آنجا باشند.

8.معبد تودایجی | Todaiji Temple

معبد تودایجی | Todaiji Temple

یکی از شاهکار های مهندسی در نارا، معبد تودایجی می باشد.این معبد علاوه بر این که  بزرگترین ساختمان چوبی جهان است، بلکه خانه بزرگترین مجسمه برنزی بودا در جهان محسوب می شود. مدرسه بودایی کگون که توسط باغ‌های زیبا و حیات وحش احاطه شده است، در اینجا متمرکز است و محوطه‌های آن آثار بسیاری از تاریخ ژاپن و بودایی را در خود جای داده است. آهوها به عنوان پیام آور خدایان شینتو اجازه دارند آزادانه در زمین پرسه بزنند.

9.مجسمه های بزرگ بودا |  Big buddha statues 

مجسمه های بزرگ بودا |  Big buddha statues 

از مشهور ترین مجسمه های بودای بزرگ در ژاپن می توان به Kamakura Daibutsu و Nara Daibutsu اشاره داشت.البته مجسمه‌های بودا خیره‌کننده‌تری وجود دارند که می‌توانید از آنها دیدن کنید.بلند ترین مجسمه بودا با نام Ushiku Daibutsu که در استان ایباراکی واقع شده  دو برابر مجسمه آزادی در نیویورک است. تپه بودا در هوکایدو یک نقطه فتوژنیک است که توسط معمار محبوب ژاپنی تادائو آندو طراحی شده است. اما شما فکر می کنید مجسمه های بودا همه یکسان هستند؟ در واقع وقتی با دقت نگاه می کنید، هر مجسمه بودا چهره های کاملا متفاوتی دارد.

10.هیدا تاکایاما | Hida Takayama 

هیدا تاکایاما | Hida Takayama 

اگر علاقه زیادی به تاریخ و طبیعت دارید، پیشنهاد می کنیم که از هیدا تاکایاما که در منطقه کوهستانی در استان گیفو واقع شده است، دیدن کنید.بی شک آنجا را دوست خواهید داشت!یکی از مکان های قدیمی Hida Takayama، منطقه قدیمی Sanmachi Suji می باشد که در آن خانه‌های تجاری سنتی، رستوران‌ها و مغازه‌هایی که قدمت آن‌ها به دوره ادو می‌رسد، قرار دارند. اگر یک انیمیشن ژاپنی به نام Your Name دیده باشید، فیلم در این منطقه اتفاق افتاده است. همچنین Hida Beef یک واگیو بسیار شناخته شده از Hida Takayama است، شما به راحتی می توانید سیخ گاو کبابی و سوشی گوشت گاو را در خیابان پیدا کنید.