بیوگرافی گلاره عباسی و همسرش

21/03/2022
بیوگرافی گلاره عباسی
گلاره عباسی متولد 29 تیر 1362 در تهران می باشد. این بازیگر فارغ التحصیل لیسانس رشته تئاتر از دانشگاه هنر و معماری می باشد، که از تئاتر دانشجویی وارد تلویزیون شد، و الان یک بازیگر شکموی تمام عیار می باشد.
مجله والی
مجله والی

بیوگرافی گلاره عباسی

بیماری گلاره عباسی

نام  گلاره
نام خانوادگی عباسی
زمینه فعالیت  سینما، تئاتر، تلویزیون
تولد    تیرماه ۱۳۶۲ - تهران
سال‌ های فعالیت ۱۳۸۲ تاکنون
همسر ادیب راد (۱۳۹۴ تاکنون)

گلاره عباسی متولد تیرماه 1362 در تهران و بازیگر سینما و تلویزیون و از دانش آموختگان کلاس‌های امین تارخ می‌ باشد. همچنین فارغ‌ التحصیل معماری از دانشکده هنر می باشد.

گلاره عباسی فعالیت خود در سینما را به صورت حرفه ای در سال 1387 با بازی در فیلم یک گزارش واقعی شروع کرد.
او بعد از آن در فیلم های اشیا از آن چه در آینه می بینید به شما نزدیکترند، و شیار 143 به کارگردانی نرگس آبیار شرکت نموده است. گلاره عباسی علاوه بر سینما نیز در چندین سریال تلویزیونی حضور داشته است، که می توان به سریال نون و ریحون، سریال حیرانی، سریال شیدایی، بچه ها نگاه می کنند، کتاب فروشی هدهد، مهرآباد، گمشده، سریال تکیه بر باد و به تازگی سریال مدینه اشاره کرد.

گلاره عباسی و همسرش و فرزندش

در چشم باد

گلاره عباسی در سال 1382 در دانشگاه هنر تئاتر خوانده و پس از گذراندن کلاس های کارگاه بازیگری امین تارخ توسط ایشان به سریال در چشم باد معرفی می شود. او با بازی در سریال فاخر در چشم باد پا به عرصه بازیگری گذاشت، و توانست از عهده نقشش به خوبی برآید. گلاره عباسی در این سریال نقش خواهر کامبیز دیرباز و پارسا پیروز فر را به عهده داشت، و در کنار بازیگران بزرگی مثل سعید نیک پور، فریبا متخصص و اکبر عبدی به ایفای نقش پرداخت. در چشم باد ساخته مسعود جعفری جوزانی است، که کار فیلم برداری آن از سال 1382 تا 1387 و برای 5 سال به طول کشید.

شغل همسر گلاره عباسی

ورود به سینما

گلاره عباسی در سال 1387 با بازی در فیلم سینمایی یک گزارش واقعی ساخته ی داریوش فرهنگ وارد عرصه سینما شد. او در این فیلم با اساتید بزرگی مثل مرحوم داوود رشیدی و داریوش فرهنگ همبازی شد، و توانست به شهرت برسد. این فیلم روایتگر داستان زندگی دو دوست می باشد، که به دور از انتظار همه در مقابل یکدیگر قرار می گیرند، و داستان فیلم را جلو می برند. این فیلم برنده تندیس بهترین عکس از چهاردهمین دوره از جشن خانه سینما شد.

اصالت گلاره عباسی

شهرت با شیدایی

خانم عباسی در سال 1390 با بازی در سریال شیدایی دیده شد، و به شهرت زیادی رسید، شیدایی به کارگردانی محمد مهدی عسگر پور در سال 1390 ساخته، و در همان سال از قاب شبکه سوم سیما دیده شد، و طرفداران زیادی پیدا کرد. داستان این سریال درباره پسری به نام طاها می باشد، که بیماری قلبی دارد و عاشق دختری به نام لیلا با بازی گلاره عباسی می شود. طاها قبلا یک بار ازدواج کرده، و از ازدواج قبلی اش یک دختر دارد، اما از این ماجرا چیزی به لیلا نگفته و این موضوع مسائل و مشکلاتی را برای آن ها به وجود می آورد.

بیوگرافی گلاره عباسی و همسرش

اشیا از آنچه در آینه می بینید، به شما نزدیکترند.

گلاره عباسی در سال 1390 در نخستین فیلم بلند نرگس آبیار به نام اشیا از آنچه در آینه می بینید به شما نزدیکترند به ایفای نقش پرداخت. گلاره عباسی به واسطه بازی در این فیلم در جشنواره بین المللی فیلم زنان فرانسه شرکت کرد، و همچنین موفق به دریافت جایزه بهترین بازیگر زن از جشنواره اسب نقره ای روسیه شد. این فیلم روایتگر داستان زندگی زنی به نام لیلا با هنرمندی گلاره عباسی می باشد، که دوران بارداری را می گذراند، و با مشکلات زیادی روبرو می شود.

عکس عروسی گلاره عباسی و همسرش

شیار 143

او در سال 1392 در فیلم شیار 143 به کارگردانی نرگس آبیار به ایفای نقش در کنار مریلا زارعی می پردازد. این فیلم که دومین فیلم بلند نرگس آبیار می باشد، روایتگر داستان زندگی زنی به نام الفت می باشد، که پسرش به جبهه رفته و مدت ها است، از او خبری نیست، الفت نمی داند پسرش اسیر شده، و یا در جنگ کشته شده و همین موضوع روزهای تلخی را برای وی رقم می زند. گلاره عباسی در این فیلم نقش دختر مریلا زارعی (الفت) را بازی می کند، و با لهجه کرمانی به خوبی از پس نقشش برآمده است. مریلا زارعی در این فیلم توانست سیمرغ بلورین بهترین بازیگر زن را از آن خود کند. 

مدینه

گلاره عباسی در سال 93 در سریال مدینه ساخته ی سیروس مقدم به ایفای نقش پرداخت، او در این سریال نقش بیتا مشفق را در کنار بازیگرانی مثل مهرداد صدیقیان و شبنم مقدمی به خوبی بازی کرد. این سریال در ماه مبارک رمضان از شبکه اول سیما روی آنتن رفت. داستان سریال روایتگر زندگی زنی به نام مدینه می باشد، که همسرش غرق شده، و حالا به همراه پسر خوانده اش بهمن کارخانه شوهرش را اداره می کند، و در همین راه با فراز و نشیب های زیادی روبرو می شود.

کیمیا

گلاره عباسی در سال 1394 با سریال 110 قسمتی کیمیا در قاب تلویزیون دیده شد. او در این سریال نقش فرزانه خواهر پوریا پور سرخ را بازی کرد، و توانست به خوبی بدرخشد. این سریال روایتگر داستان زندگی زنی به نام کیمیا پارسا با بازی مهراوه شریفی نیا می باشد، که سه دوره قبل و حین جنگ و زمان حال را به تصویر می کشد. بیشتر سکانس های فیلم در خرمشهر و تهران فیلمبرداری شده و البته تصویربرداری بعضی از سکانس ها مربوط به تفلیس پایتخت گرجستان است. در این سریال بیش از 300 بازیگر به ایفای نقش پرداخته اند که می توان به بازیگرانی مثل محمدرضا شریفی نیا، آزیتا حاجیان، رضا کیانیان، پوریا پورسرخ، مهراوه شریفی نیا و حسن شیرازی، سوگل طهماسبی و... اشاره کرد.

گلاره عباسی، درباره نقشش در سریال کیمیا می گوید:

این اولین سریال طولانی تلویزیون می باشد، که من هم در ده قسمت از آن بازی می کنم. در این سریال نقش فرزانه را به عهده دارم، که شخصیت مرموز، منفی و پیچیده ای است. دلیلم برای پذیرش نقش فرزانه این بود، که می خواستم از نقش های مثبت فاصله بگیرم و مثل سریال مدینه یک نقش متفاوت را تجربه کنم. خوشبختانه این فرصت در سریال کیمیا برایم فراهم شد.

برادر

سریال برادر ساخته ی جواد افشار در سال 1394 می باشد، که در ماه مبارک رمضان از شبکه دوم سیما مهمان خانه های مردم بود، و با استقبال خوبی هم رو به رو شد. گلاره عباسی در این فیلم در کنار بازیگرانی همچون پوریا پور سرخ و حسین یاری به ایفای نقش می پزدازد. بعد از جدایی لیلا اوتادی از فیلم گلاره عباسی به جای وی برای بازی در این سریال انتخاب شد، این سریال دومین همکاری گلاره عباسی با جواد افشاری و پوریا پور سرخ است. او قبل از این با سریال کیمیا با آن ها همکاری داشت.

شهرزاد

گلاره عباسی با بازی در سریال شهرزاد اولین کار خود در شبکه نمایش خانگی را شروع کرد، و توانست با بازی خوب و روان خود به شهرت زیادی دست پیدا کند. او در این سریال نقش اکرم مستخدم خانه بزرگ آقا را بازی می کند، که به صورت پنهانی با قباد دیوان سالار ازدواج کرده، و از وی یک فرزند به دنیا می آورد. او درباره سریال شهرزاد می گوید:

خوشبختانه کار در شبکه نمایش خانگی را با سریال شهرزاد که بسیار پرمخاطب بود، شروع کردم. به همین خاطر شهرزاد برای من لذت بخش و پرخاطره بود، و خیلی از کار کردن در این رسانه لذت بردم.

شاهین

شاهین نام تازه ترین کار سینمایی گلاره عباسی می باشد، که فیلمبرداری آن سال گذشته در تهران کلید خورد، و به زودی در سینما های کشور اکران می شود. مهران رنجبر و علیرضا کمالی از دیگر بازیگران این فیلم سینمایی به کارگردانی سالار تهرانی می باشند.

آشنایی و ازدواج گلاره عباسی با همسرش ادیب راد 

گلاره عباسی در بیست و هشتمین روز از خرداد ماه 1394 با همسرش ادیب راد ازدواج کرد، و بعد از یک ماه این خبر را از طریق فضای مجازی رسما اعلام کرد. این زوج پس از چند سال آشنایی و شناخت تصمیم به ازدواج گرفتند، و به صورت سنتی زندگی مشترکشان را آغاز کردند.

بیماری گلاره عباسی

گلاره عباسی با حضور در برنامه حالا خورشید درباره بیماری خود با رضا رشید پور مجری این برنامه صحبت کرد. او در خصوص بیماری اش این گونه گفت: 

سال گذشته درگیر یک بیماری سخت شدم، توموری داشتم، که باعث شد، جراحی کنم. شدم هم چنین در ادامه در مورد حمایت عاطفی دوستانش و همچنین گروه شهرزاد و حسن فتحی قرار گرفته که به او گفته بودند، که نگران چیزی نباشد و ما تا آخرین لحظه حمایتت می کنیم، و نقش تو محفوظ است، و حتی یک سکانس از نقشت کم نمی کنیم.

فیلم‌ شناسی

  • مجموعه تلویزیونی

سال عنوان نقش کارگردان شبکه
۱۳۸۵ کتاب‌ فروشی هدهد بازیگر میهمان مرضیه برومند شبکه سه
۱۳۸۷ همه بچه‌ های من آسیه مرضیه برومند شبکه یک
۱۳۸۷ ترانه مادری لادن حسین سهیلی زاده شبکه سه
۱۳۸۷ رؤیای گنجشک‌ ها بازیگر راما قویدل شبکه دو
۱۳۸۸ در چشم باد فاطمه ایرانی مسعود جعفری جوزانی شبکه یک
۱۳۸۹ بچه‌ها نگاه می‌ کنند شقایق حمیدرضا صلاحمند شبکه دو
۱۳۸۹ نون و ریحون فرشته حشمتی فرزاد موتمن شبکه پنج
۱۳۹۰ شیدایی لیلا باقری محمد مهدی عسگرپور شبکه سه
۱۳۹۱ تکیه بر باد فاطمه داوودی محمود معظمی شبکه پنج
۱۳۹۲ مهرآباد   فرید سجادی حسینی شبکه پنج
۱۳۹۳ مدینه بیتا مشفق سیروس مقدم شبکه یک
۱۳۹۴ کیمیا فرزانه مشفق جواد افشار شبکه دو
۱۳۹۵ برادر نازی کلایی جواد افشار شبکه دو
  • سینمایی

عنوان سال کارگردان نقش نوع اثر
ابلق ۱۳۹۹ نرگس آبیار   سینمایی
پدران ۱۳۹۸ سالم صلواتی   سینمایی
شهربانو ۱۳۹۸ مریم بحرالعلومی   سینمایی
دختر ایران ۱۳۹۸ سیدجلال دهقانی اشکذری   سینمایی
شاهین ۱۳۹۸ سالار طهرانی   سینمایی
نفس ۱۳۹۴ نرگس آبیار   سینمایی
شیار ۱۴۳ ۱۳۹۲ نرگس آبیار   سینمایی
وقت بزرگ شدنه ۱۳۹۲ ژرژ هاشم‌زاده   سینمایی
اشیا از آنچه در آینه می‌ بینید به شما نزدیکترند ۱۳۹۱ نرگس آبیار   سینمایی
غریبه‌ها ۱۳۹۰ یزدان فتوحی   تله فیلم
میان ماندن و رفتن ۱۳۸۸ بهروز شعیبی   سینمایی
فراموشی ۱۳۸۷ مسعود مددی   تله فیلم
هندوانه شب یلدا ۱۳۸۷ سعید آقاخانی   تله فیلم
یک گزارش واقعی ۱۳۸۷ داریوش فرهنگ   سینمایی
مجنون لیلی ۱۳۸۶ قاسم جعفری   سینمایی
قتل آنلاین ۱۳۸۴ مسعود آب پرور   سینمایی
صدای پای خدا       سینمایی
شب سال نو       تله فیلم
پلکان       تله فیلم
  • نمایش خانگی

سال عنوان نقش کارگردان
۱۴٠٠ دراکولا مبینا مهران مدیری
١٣٩۶ شهرزاد ٣ اکرم بوربوران حسن فتحی
١٣٩۶ شهرزاد ٢ اکرم بوربوران حسن فتحی
١٣٩۴ شهرزاد ١ اکرم بوربوران حسن فتحی
  • تله فیلم 

  1. شب سال نو 
  2. پلکان
  3. فراموشی 1387 

گفتگوی خواندنی با گلاره عباسی

  • پر افتخارترین فیلمی که تاکنون بازی کرده‌ اید، چه بوده است؟

شیار 143

  • بدترین تجربه کاری تان چه بوده است؟

مربوط به اوایل کارم در بازیگری است.

  • خانم گلاره عباسی بهترین فیلم ایرانی از نظر شما کدام است؟

فیلم‌ های بانو و هامون.

  • بهترین همکاری که با او بازی کرده‌ اید، چه کسی است؟

همه ی افرادی که با آن ها بازی کرده‌ ام، خوب بوده‌ اند و نقش های مقابلم هم همیشه خوب بوده‌ اند.

  • آخرین باری که خرید کرده‌ اید، و از آن خرید پشیمان شده‌ اید؟

من همیشه از خرید کردن لذت می‌ برم، و به همین خاطر هیچ‌ وقت پشیمان نمی‌ شوم، با خرید کردن حالم خوب می‌ شود.

  • بهترین همکاری که با یک مجموعه داشتید چه بوده است؟

در تلویزیون سریال‌ های شیدایی و مدینه را دوست داشتم، و در کارهای سینمایی فیلم اشیا از آنچه در آیینه می‌ بینید، به شما نزدیکترند.

  • خانم گلاره عباسی شگفت‌ انگیزترین شغلی که تا به حال درباره آن شنیده‌ اید، چه بوده است؟

من فکر می‌ کنم، شگفت‌ انگیزترین شغل در دنیا بازیگری می باشد.

  • بهترین نقدی که در مورد خودتان شنیده‌ اید، چه بوده است؟

من همیشه بهترین نقدها را از مردم می‌ شنوم، که معمولاً برایم ایمیل می‌ کنند. من با مردم خیلی در ارتباطم و همیشه هوشمندانه‌ ترین نقدها را از مردم شنیده‌ ام و همه نظرات‌ شان حرفه‌ ای و به دور از هر حاشیه و جهت‌ گیری می باشد.

  • خوشمزه‌ ترین غذا از نظر شما 

من عاشق غذاهای محلی می باشم. غذا هر چقدر محلی‌ تر و ناشناخته‌ تر باشد، برای من لذیذتر است، و البته غذاهای دریایی.

  • ویژه‌ترین نکته سریال مدینه از نظر شما چیست؟

این که در تلویزیون به کاراکترهای زن پرداخته بود، نکته مثبت سریال است. اتفاقی که در تلویزیون ما کم می‌ افتد، که شخصیت‌ های اصلی داستان زن‌ هایی می باشند، که قهرمان هستند. مسئله ی منفی یا مثبت بودن نقش‌ ها نیست، مسئله این است، که نقش‌ های خوب همیشه برای مردهاست.

  • اولین باری که مقابل دوربین رفتید، چه حسی داشتید؟

اولین‌ بار تا حدی لذت‌ بخش بود، که هنوز وقتی یادش می‌ افتم دلشوره می‌ گیرم، و حالی که داشتم قابل توصیف نمی باشند. یک چیزی شبیه راه رفتن روی ابرها بود.

  • بهترین کارگردانی که با او کار کرده‌ اید؟

بیشتر کارگردانانی که با آن ها کار کرده‌ ام را دوست دارم.

  • دوست‌ داشتنی‌ ترین کاراکتری که بازی کرده‌ اید، کدام است؟

لیلاهایی که بازی کرده‌ ام را دوست داشتم، لیلا در فیلم شیدایی و لیلا در فیلم اشیا از آنچه در آیینه می‌ بینید به شما نزدیک‌ تر ند.

  • مهم‌ ترین وسیله خانه از نظر شما چیست؟

در حال حاضر ظروف قدیمی که مادربزرگم آن ها را به من داده است، بهترین وسایل خانه‌ ام می باشند.

  • سخت‌ ترین کار دنیا از نظر شما چیست؟

به نظر من سخت‌ ترین کار دنیا نه گفتن بی‌رودربایستی است.

  • خوشمزه‌ ترین دستپختی که خورده‌ اید؟

دستپخت مادربزرگم.

  • آخرین باری که عصبانی شده‌ اید، چه زمانی بوده است؟

خیلی به ندرت عصبانی می‌ شوم، و الان آخرین بارش را به خاطر نمی‌ آورم.

  • انسان‌ دوستانه‌ترین کار به نظر شما چیست؟

کار خیری که آدمی که آن کار را برایش انجام می‌ دهیم، اصلا نشناسیم و کمی آن طرف‌ تر از خودمان و اقوام درجه یکمان را ببینیم.

  • بهترین و مهم‌ ترین فداکاری که در زندگی‌ خود انجام داده‌ اید، چه بوده است؟

وقتی فکر می‌ کنم، بیشتر فداکاری‌ هایی که دیگران برایم انجام داده‌ اند، را به خاطر می‌ آورم.

  • از نظر گلاره عباسی بدترین جانور چیست؟

قطعاً گربه و غیر از گربه از هیچ حیوان و جانور دیگری نمی‌ ترسم.

  • گلاره عباسی از زندگی چه می‌ خواهد؟

این که بازیگر خوبی باشم، و دوم این که فرزند خوبی برای پدر و مادرم باشم.

  • چه آینده‌ ای برای خودتان تصور می‌ کنید؟

دلم می‌ خواهد در عرصه بازیگری و نوشتن پیشرفت کنم، و در این راستا تلاش می‌ کنم.

  • جایگاه الان گلاره با آن چه در نوجوانی آرزو داشته است، چقدر به هم نزدیک هستند؟

به آرزوهای دوران نوجوانی‌ ام خیلی نزدیک هستم، ولی از آرزوهای آینده‌ ام خیلی دورم.

  • بهترین تصویری که همیشه در ذهن شما ماندگار است؟

بهترین تصویر متعلق به زمانی است، که همه ی افرادی که از دست داده‌ ام هنوز بوده‌ اند، و خانه مادربزرگم که همه در آن جمع می‌ شدیم.

  • گلاره عباسی از مرگ چقدر می‌ ترسد؟

نقطه ضعف من، خانواده‌ ام می باشد، و از مرگ خودم فقط به خاطر بازماندگانم می‌ ترسم.

  • دوست دارید چه نقشی را بازی کنید، که تا به حال به شما پیشنهاد نشده است؟

همیشه دوست دارم در نقش شخصیت‌ های واقعی بازی کنم. زندگی نامه آدم‌ های چهره. کاراکترهایی مثل یک نقاش یا یک نویسنده معروف را بازی کنم.

  • ترسناک‌ ترین خوابی که دیده‌ اید، چه بوده است؟

گاهی خواب می‌ بینم که فیلمبرداری دارم، سر صحنه‌ ام، دیالوگ‌ هایم را حفظ نکرده‌ ام و متن آماده ندارم.

  • از طرف خانواده چقدر نقد می‌ شوید؟

خیلی زیاد تقریباً از صبح تا شب که معمولاً هم بی‌ رحمانه این کار را می‌ کنند.

  • چه زمانی خیلی به خودتان افتخار کرده‌ اید؟

در اکران فیلم شیار 143 بعد از فیلم همه در حال تشویق کردن بودند، که پدرم آمد و با چشمان گریان مرا بغل کرد، و بهترین لحظه در زندگی من بود. این که روی پدرم تاثیر گذاشتم. در کل هر زمان که احساس می‌ کنم، پدر و مادرم از من راضی هستند، به خودم افتخار می‌کنم.

  • وقتی حال‌ تان بد است، برای خوب شدن آن چه کاری انجام می‌ دهید؟

خرید می‌ کنم، غذا می‌ خورم، و اگر خیلی حالم بد باشد، می‌ خوابم.

  • وقتی حال‌ تان خوب است، چه کارهایی انجام می‌ دهید؟

بیشتر ترجیح می‌ دهم، با دوستانم و در جمع باشم.

  • با کسانی که قصد آسیب زدن به شما را دارند، چگونه رفتار می‌ کنید؟

به دلیل این که خیلی بیش از حد خوشبین هستم، معمولاً خیلی دیر متوجه نیت این نوع افراد می‌ شوم، ولی وقتی متوجه شوم، آن آدم برای من تمام می‌ شود، و بدون هیچ نوع توضیحی از زندگی‌ ام بیرونش می‌ کنم.

  • بهترین دوست‌ تان در حیطه کاری‌ تان چه کسی است؟

لاله اسکندری نزدیک‌ ترین دوست من می باشد.