معرفی بهترین دمنوش های گیاهی برای لاغری شکم و پهلو از نظر طب سنتی

30/11/2021
دمنوش برای لاغری
در این مقاله قصد داریم در مورد برخی از دمنوش های خانگی برای لاغری سریع صحبت کنیم و همچنین شما را با بهترین زمان مصرف دمنوش و طرز تهیه دمنوش لاغری شکم آشنا کنیم. پس ما با همراه باشید.
مجله والی
مجله والی

می دانیم که امروزه موضوع لاغری یکی از بحث های داغ روز است و برای رسیدن به آن نیز راه های متفاوتی وجود دارد.اما بهترین و موثر ترین و همچنین بدون عوارض ترین راه ها برای لاغری تغذیه سالم و ورزش است.از این رو ما برای لاغری سریع و بدون عوارض، دارو ها و دمنوش های گیاهی را به جای استفاده از قرص‌های شیمیایی پیشنهاد می کنیم زیرا با اینکه در دراز مدت نتیجه می دهند ولی موجب می شوند به بدن آسیب نرسد و سلامت افراد حفظ شود.در حالی که استفاده از دارو های شیمایی با اینکه پاسخگویی و تاثیر سریع‌تری دارند اما می توانند مشکلات بسیار و عوارض زیادی برای بدن داشته باشند.از طرفی تهیه انواع دمنوش های گیاهی برای لاغری کار دشواری نیست از این رو به آن ها  دمنوش لاغری خانگی سریع نیز گفته می شود.

اکنون در این مقاله سلامت از سایت والی شما را با طرز تهیه و فواید انواع دمنوش های لاغری فوق العاده و همچنین بهترین زمان مصرف دمنوش لاغری آشنا می کنیم.

داروی گیاهی لاغری قوی

بهترین دمنوش برای لاغری کدام است؟

بهترین دمنوش ترکیبی  برای لاغری

در این جا چند مدل از طرز تهیه دمنوش لاغری شکم را برای شما آورده‌ایم. این دمنوش‌ها را به راحتی آماده کرده و میل نمایید.

1.دمنوش زنجبیل برای لاغری

بهترین دمنوش گیاهی برای لاغری چیست؟

زنجبیل به عنوان یک ادویه برای طعم دادن به غذاها و به عنوان یک داروی گیاهی برای درمان تعدادی از بیماری ها مانند حالت تهوع، سرماخوردگی و ... استفاده می شود مطالعات نشان داده است که این ریشه خوش طعم اثر مفیدی بر کاهش وزن دارد.علاوه بر این به  کاهش اشتها و افزایش مصرف کالری نیز کمک می کند.زنجبیل دارای طبع گرمی بوده و قادر است سوخت و ساز بدن شما را افزایش دهد.برای استفاده از زنجبیل می توانید آن را به قطعات کوچک خرد کرده و آن ها را خشک کنید.پس از خشک شدن می توانید به همراه چای مصرف کنید.بهترین زمان برای مصرف زنجبیل نیز هنگامی است که اشتهای شما افزایش پیدا کرده و می‌خواهید از آن جلوگیری کنید.

2.دمنوش لاغری چای سبز

بهترین دمنوش لاغری برای صبح

چای سبزنه تنها سرشار از آنتی اکسیدان های مفید و سایر مواد مغذی قدرتمند است، بلکه یکی از موثرترین نوشیدنی ها برای کاهش وزن است.در چندین مطالعه نشان داده شده است که نوشیدن چای سبز باعث کاهش وزن و چربی بدن می شود.بعلاوه، چای سبز حاوی کافئین است که می تواند با افزایش سطح انرژی و بهبود عملکرد در حین ورزش به کاهش وزن کمک کند.

علاوه بر این، افرادی که چای سبز می نوشند فشار خون پایین تری دارند و خطر ابتلا به بیماری هایی مانند بیماری قلبی، برخی سرطان ها و دیابت کاهش می یابد.

3.چای ماچا

بهترین دمنوش لاغری بدون عوارض

ماچا نوعی چای سبز است که حاوی مقدار بیشتری کاتچین نسبت به چای سبز است که آن را به انتخاب خوبی برای کاهش وزن تبدیل می کند.یک مطالعه نشان داد که زنانی که 3 گرم ماچا در روز هنگام ورزش مصرف می‌کنند در مقایسه با زنانی که ماچا مصرف نمی‌کنند، چربی بیشتری می سوزانند.

4.دمنوش لاغری با دارچین

بهترین دمنوش برای لاغری چیه؟

دارچین نیز مانند زنجبیل طبع گرمی داشته و می تواند قند خون را کنترل کند و آن را به حالت تعادل در آورد.از این رو سبب می شود  میل کاذب به خوردن غذا در فرد کاهش پیدا کند.دارچین به صورت چوب و پودر موجود است که می توانید آن ها را به همراه آب جوش و چای میل کنید.

5.دمنوش نعناع

دمنوش برای لاغری شکم و پهلو

نعنا باعث افزایش حرارت معده شده از این رو قدرت هضم مواد غذایی را بالا می برد.ممکن است برخی افراد به نعنا حساسیت داشته باشند از این رو باید با غذا مصرف کنند. در غیر این صورت هر مقدار دلخواهی در روز را می توانید مصرف کنید زیرا عوارض خاصی ندارد.

6.دمنوش لاغری بابونه

طرز تهیه دمنوش لاغری شکم

بابونه دارای خاصیت  ضد التهابی بوده و حاوی آنتی اکسیدان هایی می باشد که استرس را کاهش می دهند و درنتیجه می توان از آن به عنوان یک آرامبخش استفاده کرد.علاوه بر این ها از افزایش قند خون جلوگیری کرده که در نتیجه سبب کنترل اشتها می شود.از این رو به دفع چربی ها کمک کرده و بافت های مرده را از بین می برد.می توانید روزانه یک لیوان چای بابونه مصرف کنید.

7.دمنوش مریم گلی

بهترین دمنوش لاغری بعد از ورزش

گیاه مریم گلی نیز دارای طبع گرم وخشکی بوده که قند خون را کنترل کرده و اشتها را نیز تحریک می کند.علاوه بر این از آن می توان به  عنوان یک آرام بخش نیز استفاده کرد زیرا استرس را کاهش داده و ذهن را آرام می کند.این گیاه سر شار از آنتی اکسیدان بوده و به پاکسازی بدن کمک می کند.در کاهش کلسترول بد (LDL) نیز مفید است.

8.دمنوش اسطخودوس

بهترین دمنوش برای لاغری شکم

اسطخودوس حاوی آنتی اکسیدان های بوده که روده ها را سم زدایی کرده و از جذب چربی ها جلوگیری می کند.از اسطخودوس برای درمان فشار خون بالا، دیابت و بی خوابی استفاده می شود.

9.دمنوش لاغری زیره

زیره هم مانند زنجبیل و دارچین طبع گرمی داشته و قادر است کلسترول و چربی خون را کهش داده و در نتیجه چربی سوزی را افزایش می دهد.همچنین دارای فیبر بوده که موجب می شود اشتهای فرد کاهش یابد.بهتر است این دمنوش قبل از وعده‌ ی اصلی غذایی میل شود.

10.دمنوش گزنه

بهترین دمنوش لاغری قبل خواب

گزنه دارای خواص و ویژگی های بسیاری بوده از جمله تغذیه عمیق به سلول‌ ها، کاهش میل به غذا و سم‌ زدایی بدن و ... همچنین سرشار از ویتامین ها و مواد مغذی همچون ویتامین C، ویتامین E، آهن و پتاسیم است که اشتها را کاهش می دهد.این دمنوش علاوه بر جربی سوزی در رفع بدخلقی و بی‌ حوصلگی نیز موثر است.

11.دمنوش لاغری رازیانه

بهترین زمان مصرف دمنوش رازیانه

رازیانه موجب افزایش سوخت و ساز بدن شده که این امر موجب سریع تر مصرف شدن کالری های دریافتی شده و انرژی که از آن حاصل می شود به چربی سوزی کمک خواهد کرد.این دمنوش همچنین احساس گرسنگی را کاهش می دهد .بهتر است که رازیانه همراه با ورزش و رژیم غذایی مصرف شود زیرا در این صورت نتیجه بهتر و مطلوب تری خواهد داشت.البته باید توجه کنید که مصرف این دمنوش در زمان قاعدگی و همچنین برای افرادی که کیست سینه دارند، ممنوع است.

سخن پایانی

می دانیم که امروزه یکی از دغدغه های بسیار مهم افراد لاغری و چربی سوزی می باشد که برای این کار استفاده از گیاهان طبیعی و دارویی نسبت به  قرص های لاغری و دیگر مکمل ها ایمن تر و موثر تر است.در این مقاله تلاش کردیم با معرفی چند دمنوش به شما کمک کنید به راحتی در خانه وزن خود را کاهش دهید و روند چربی سوزی شکم و پهلو را سریع تر پیش ببرید.