بیوگرافی کامل مورات بوز خواننده ترکیه ای و معرفی بهترین آهنگ های او

23/03/2022
بیوگرافی مورات بوز
مورات بوز متولد 7 مارس 1980 در ارغلی ترکیه، خواننده، ترانه سرا و بازیگر ترکیه ای است. او همچنین داور برنامه تلویزیونی O Ses Türkiye (صدای ترکیه) است.بیوگرافی مورات بوز، سن، قد و ... او را در این مقاله بخوانید.
مجله والی
مجله والی

بیوگرافی مورات بوز

با ما در این مقاله سینما و هنر از مجله والی همراه باشید تا با بیوگرافی کامل مورات بوز، سن مورات بوز و بهترین آهنگ های مورات بوز آشنا شوید.

سن مورات بوز
نام مورات بوز
تاریخ تولد 7 مارس 1980
محل تولد ارغلی ترکیه
حرفه خواننده، ترانه سرا، بازیگر

مورات بوز خواننده مشهور پاپ است که در 7 مارس 1980 در ترکیه به دنیا آمد. خواننده پاپ ترک که جوایز زیادی را به دست آورده و در ترکیه با آلبوم های Maximum، Sans و Asklarim Büyük Benden شناخته شده است. به گفته اخترشناسان، علامت زودیاک مورات بوز، ماهی است.

مورات بوز  در Karadeniz Ereğli در استان Zonguldak به عنوان فرزند دوم آیشه ندرت و کافر بوز به دنیا آمد. او یک برادر بزرگتر به نام علی دارد. مادر بوز پس از پایان تحصیلات ابتدایی و راهنمایی، او را به کلاس‌ها و مسابقات موسیقی فرستاد و بعداً او را تشویق کرد که در دبیرستان هنرهای زیبا بخواند. پس از قبولی در آزمون ورودی در سال 1995، بوز به استانبول نقل مکان کرد و در دبیرستان هنرهای زیبای Anadolu استانبول ثبت نام کرد و دوره های آموزشی را به مدت چهار سال گذراند. در آن زمان پیانو و ویولن را آموخت. در سال 1998 برنده «مسابقه موسیقی و موسیقی محلی دبیرستان» که توسط روزنامه ملیت برگزار شد، شد. پس از گذراندن دوره های آواز جاز در دانشگاه بیلگی استانبول، تحصیلات خود را در کنسرواتوار دولتی موسیقی ترکیه ITU آغاز کرد.

حرفه موسیقی

بهترین آهنگ های مورات بوز

بوز اولین بار در سال 2004 وارد صحنه موسیقی ترکیه شد، زمانی که در موزیک ویدیوی نیل کارایابراهیمگیل به نام "برونزلاشماک" حضور داشت. یک سال بعد او در تک آهنگ Yalan(دروغ) که توسط گروه دختران ترک هپسی منتشر شد، ظاهر شد.

تا اینکه در تابستان سال 2006، بوز اولین تک آهنگ خود را به نام Aşkı Bulamam Ben(عشق را پیدا نمی کنم) منتشر کرد، که در آن بار دیگر با نیل کرایبراهیمگیل همکاری کرد. اولین آلبوم او که مدتی پس از آن منتشر شد، همچنین با عنوان "ماکزیمم" نیز موفقیت بزرگی را به همراه داشت و او را حتی بیشتر در صحنه موسیقی ترکیه سوق داد. تمام آثار او تحت عنوان Stardium ساخته شد. سومین تک آهنگ "Püf" موفقیت متوسطی داشت.

مورات بوز در تبریز

برخی از نام‌های دیگری که بوز با آنها کار کرده است عبارتند از: تارکان، آژدا پیکان، شکیرا، نیلوفر، نازان اونسل و هانده ینر. بوز همچنین در تبلیغات مختلفی مانند مک دونالد، «استیکبال» و کولا ترکا ظاهر شده است.
در سال 2008، مورات چهارمین تک آهنگ خود را با نام "Uçurum" از آلبوم پیش رو تحت عنوان جدید DSM منتشر کرد. این تک آهنگ در رتبه پنجم جدول بیلبورد ترکیه قرار گرفت. پس از تک آهنگ "Uçurum"، او دومین آلبوم استودیویی خود "Şans" را منتشر کرد. در سال 2009، "Şans" دومین آلبوم استودیویی منتشر شده توسط و اولین کلیپ آلبوم، "Para Yok" قطعه او را طراحی کرد. تک آهنگ ها و نماهنگ های دیگری از "Özledim"، "Herşeyi Yak"، "Sallana Sallana"، "Gümbür Gümbür"، "İki Medeni İnsan" و "Buralardan Giderim" باعث شد که آلبوم "Şans" دوباره در صدر جدول قرار گیرد.

جوایز و افتخارت

بیوگرافی مورات بوز

وی توانست در سال 2007 به طور پی در پی 3 جایزه کسب کند که عبارتند از:

  • بهترین هنرمند تازه کار از فستیوال های جوایز طلایی Butterfly
  •  جوایز طلایی استانبول FM
  •  جایزه ویدئو موسیقی Kral 

تجریه بازیگری

بیوگرافی مورات بوز خواننده ترکیه ای

او در عرصه بازیگری نیز مهارت و استعداد زیادی دارد و در سال 2014 برای اولین بار در فیلم Hadi İnşallah بازی کرد و همچنین در کنار بوراک اوزچیویت در سری فیلم های برادر 1 و 2 ایفای نقش کرد.

ازدواج و همسرش

بیوگرافی مورات بوز و همسرش

وی در سن 28 سالگی یعنی در سال 2008 با شخصی به نام الیز ساکا سوگل ازدواج کرد که این ازدواج چهار سال بعد یعنی در سال 2012 به طلاق ختم شد.

او اکنون از سال 2016 با اصلی انور بازیگر ترکیه نامزد کرده است.

داور استعدادیابی

بیوگرافی جدید مورات بوز

در برنامه مشهور استعداد یابی موسیقی به نام او سس که از سال 2011 آغاط شده، مراد بوز به عنوان یکی از 4 داور برنامه به همراه سیبل جان، حادیثه و ابرو گوندش حضور دارد.

حضور در ایران

بیوگرافی مورات بوز خواننده

در سال های قبل یا به عبارت دیگر در سال 96 خبری به گوش رسید که مراد بوز با قبول پیشنهاد 400 هزار دلاری در عروسی یکی از تجار تبریزی برای خوانندگی حضور یافته است اما بعدا مشخص شد که این خبر برای کشور آذربایجان بوده است.

آلبوم‌ها

بیوگرافی کامل مورات بوز

آلبوم‌های استادیویی
2007: Maximum
2009: Şans
2011: Aşklarim Büyük Benden
2016: Janti

تدوین

2011: Dance Mix

تک‌آهنگ‌های ماکسی

بیوگرافی خواننده ترکی مورات بوز

2006: Aşkı Bulamam Ben
2008: Uçurum
2010: 'Hayat Sana Güzel
2013: Vazgeçmem
kalben :2020