بهترین دمنوش برای نفخ معده

30/11/2021
درمان نفخ معده
نفخ یکی از آزاردهنده ترین چیزهایی است که در این زندگی باید با آن دست و پنجه نرم کنیم، اما نفخ به طور طبیعی برای ما ظاهر می شود در این مقاله به علت نفخ معده و راه های خانگی درمان آن پرداخته ایم، با ما همراه باشید.
مجله والی
مجله والی

نفخ معده می تواند باعث شود در طول روز احساس ناراحتی کنید. نفخ می تواند به دلایل مختلفی ایجاد شود، از جمله عادات غذایی نامناسب، مانند تند غذا خوردن. نوشیدنی های گازدار، غذاهایی که گازدار هستند یا دارای لاکتوز بالایی هستند (پیاز، سیر، کلم، کلم بروکلی، کلم بروکسل، حبوبات و غیره می توانند عواقب ناخوشایندی داشته باشند). بسیاری از مردم بر این باورند که نخوردن آب به کاهش نفخ آنها کمک می کند، در حالی که در واقع برعکس است. بدن شما آب بیشتری را حفظ می کند تا از کم آبی بدن جلوگیری شود. یکی از بهترین نوشیدنی ها در صبح آب است. بهتر است مقداری آب لیمو و عسل به آن اضافه کنید. در این مقاله به بهترین دمنوش برای نفخ معده می پردازیم.

گیاهان ضد نفخ

همچنین، سطوح ویتامین C موجود در آب لیمو می تواند به جلوگیری از چین و چروک کمک کند. تحقیقات نشان داده است که مصرف بیشتر ویتامین C با کاهش ظاهر چین و چروک و خشکی پوست مرتبط است. عسل نیز مانند لیمو نفخ را به روشی خاص کاهش می دهد. مواد طبیعی موجود در عسل به تسکین گاز، تقویت پوشش معده و درمان سوء هاضمه کمک می کند. تاثیر عسل روی بدن شما طولانی مدت است و می توانید برای همیشه با مشکلات نفخ خود خداحافظی کنید! با افزودن مقداری زنجبیل و 1 میخک له شده به آن، فواید آب گرم لیمو و عسل خود را افزایش دهید!

نفخ معده چیست

چگونه باد معده را از بین ببریم؟

در ادامه این مقاله به گیاهان ضد نفخ اشاره می کنیم تا با درست کردن دمنوش های موثر، مشکل نفخ معده خود را برطرف کنید، با مجله والی همراه باشید.

1)چای زنجبیل

درمان نفخ معده

این گیاه قدرتمند ماهیچه های روده شما را شل کرده و التهاب را کاهش می دهد. دقیقا همان چیزی است که برای خلاص شدن از شر گاز و نفخ به آن نیاز دارید. چند برش نازک زنجبیل تازه (از زنجبیل له شده ای که در قفسه ادویه پیدا می کنید استفاده نکنید) را در یک فنجان آب جوش بریزید، روی آن را بپوشانید و اجازه دهید حدود 10 دقیقه دم بکشد. می توانید از مقداری عسل هم استفاده کنید تا طعم بهتری بگیرد.

2)چای بابونه

درمان خانگی نفخ معده

به طور سنتی، دمنوش بابونه در پایان شب سرو می شود، زیرا به شما کمک می کند تا به خوابی آرام بروید. اما همچنین یک درمان طبیعی برای تسکین معده ناراحت و نفخ شما است. بابونه به طور طبیعی دارای خواص ضد التهابی و ضد اسپاسم است، به طوری که شکم پف کرده شما حتی شانسی نخواهد داشت. می توانید چای کیسه ای بابونه را در هر فروشگاه مواد غذایی اولیه تهیه کنید.

3)چای لیمو

دمنوش برای نفخ و ورم معده

چند برش لیموی تازه در آب داغ می تواند معجزه ای برای شکم پف کرده شما داشته باشد. لیمو برای مدت طولانی برای مقاصد ادرارآور و دارویی مورد استفاده قرار گرفته است، بنابراین شما می توانید آن را یک بار مصرف کنید و ببینید آیا برای شما مفید است یا خیر.

4)چای سبز

دمنوش مناسب برای نفخ معده

دمنوش چای سبز شیرین نشده تشنگی شما را رفع می کند، متابولیسم شما را افزایش می دهد و می تواند مانند یک پری بیوتیک (فیبرهای غذایی غیر قابل هضم که رشد باکتری های خوب را در روده شما تحریک می کند) عمل کند. می توانید آن را گرم یا سرد بنوشید.

5) چای نعناع فلفلی

بهترین دمنوش برای نفخ معده

این دمنوش بسیار عالی برای نفخ است، زیرا به دستگاه گوارش شما کمک می کند تا از شر گازهای انباشته شده خلاص شود. نعناع حاوی روغن منتول است که نه تنها بوی خوبی دارد بلکه اثر ضد اسپاسم بر دستگاه گوارش شما دارد، التهاب را تسکین می دهد و گرفتگی معده را کاهش می دهد. مقداری برگ نعناع تازه را در آب جوش قرار دهید یا از چای کیسه ای نعناع فلفلی در مغازه محل خود استفاده کنید.

6)چای زیره

درمان نفخ معده و شکم با چای زیره

اگر از آن دسته افرادی هستید که از نفخ شکم رنج می برند، همیشه زیره داشته باشید. دانه های زیره یک ضد میکروب هستند و دارای خواص ضد نفخ هستند که نفخ را کاهش می دهد و به روده شما کمک می کند تا تسکین یابد. مقداری از دانه ها را در یک فنجان آب جوش بریزید و اجازه دهید چند دقیقه قبل از نوشیدن دم بکشد.

7)آب نارگیل

دمنوش نفخ شکم

یکی از بهترین نوشیدنی های صبحگاهی آب نارگیل است. شیرین، خوشمزه است و برای بدن و نفخ شما معجزه می کند. چیزی که آب نارگیل را به یک درمان فوق العاده برای نفخ تبدیل می کند، محتوای بالای پتاسیم آن است و منجر به مشکلاتی مانند نفخ و یبوست می شود. مصرف آب نارگیل با معده خالی به سیستم گوارش شما لگد می زند و نفخ را کاهش می دهد. به علاوه این یک راه عالی برای افزایش سطح هیدراتاسیون بدن شما است، به خصوص اگر صبح ها ورزش می کنید یا می دوید. مطالعات نشان می دهد که آب نارگیل برای حفظ الکترولیت ها و سطح هیدراتاسیون در بدن با نوشیدنی های ورزشی برابری می کند.

8)آب هندوانه

دمنوش گیاهی برای نفخ معده

یکی از سالم ترین میوه هاهندوانه است، هندوانه 92 درصد آب است و از قضا راه دفع آب اضافی از بدن، داشتن آب بیشتر است. متخصصان تغذیه پیشنهاد می‌کنند که خوردن میوه‌ها و سبزیجات سرشار از آب، بهتر از نوشیدن آب ساده به شما آبرسانی می‌کند. بنابراین صبح خود را با آب گیری یک فنجان برش های هندوانه شروع کنید و اگر احساس نفخ شدید دارید مقداری لیمو به آن اضافه کنید.

علاوه بر این، هندوانه سرشار از پتاسیم و سایر آنتی اکسیدان های قوی است که سلامت روده شما را تقویت کرده و مشکلات نفخ را به مرور زمان از بین می برد.

9)چای رازیانه

جوشانده ضد نفخ

دانه های له شده یا کامل رازیانه را به آب در حال جوش اضافه کنید. بگذارید 10 دقیقه بماند و الک کنید و لذت ببرید! دانه رازیانه هم هضم و هم متابولیسم را تقویت می کند. این باعث تولید آنزیم های معده می شود که یبوست، سوء هاضمه و علائم IBS را درمان می کند. همه اینها می تواند اندازه شکم شما را کاهش دهد. علاوه بر این، رازیانه ممکن است اشتها را کاهش دهد

سخن پایانی:

همانطور که بالاتر به دمنوش مناسب برای نفخ معده اشاره شد، می توانید به راحت در خانه با مصرف این دمنوش های خوشمزه، از نفخ خلاص شوید.