انتخاب لباس شیک و دخترانه مراسم خواستگاری

01/12/2021
لباس مناسب خواستگاری
به طور قطع یکی از مهم ترین روزهای زندگی هر دختر و پسری، روز خواستگاری است، چون اولین مواجهه ی رسمی شما با خانواده همسر احتمالی تان خواهد بود، پس بهتر است، به بهترین شکل ممکن برگزارشود. انتخاب لباس مناسب یکی از مهم ترین نکاتی است، که باید در انتخاب آن به نکات مختلف توجه کنید.
مجله والی
مجله والی

لباس مناسب برای جلسه اول خواستگاری

در این مقاله از مجله والی قصد داریم، در رابطه با مدل لباس و آرایش مناسب برای خواستگاری صحبت کنیم، در ادامه ی مطلب در مورد لباس شب خواستگاری و ویژگی های آن صحبت خواهیم کرد.

حتماً باید در شب خواستگاری از لباس مخصوص استفاده کنید. این لباس می تواند رسمی یا لباسی غیر رسمی باشد. می توانید با توجه به شرایط لباس مد نظر خود را انتخاب کنید. داشتن پوشش مناسب می‌تواند جایگاه شما را چندین برابر بهتر کند، و قطعاً لباس شما اولین چیزی است، که دیگران در هنگام آشنا شدن با شما به آن توجه می کنند.

همان طور که می دانید لباس افراد نشان دهنده ی شخصیت شما می باشد، و ارتباطی به ظاهربین یا ظاهربین نبودن انسان ها ندارد. لباس ها افراد می تواند تأثیر روانی روی افراد داشته باشند. دختر خانم ها در انتخاب لباس شب خواستگاری باید به نکات زیادی توجه کنند. نکات مهمی که در این مورد باید به آن توجه ای ویژه ای داشته باشید، در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد.

لباس مناسب خواستگاری دخترانه

لباس مناسب خواستگاری اینستاگرام

حتماً باید به این نکته ی مهم توجه کرد، پوشش خود را به هر سبکی که هست، بهتر است، در مراسم خواستگاری نیز به‌ همان شکل باشد، یعنی خودتان باشید، تا داماد و خانواده ی او به‌ خوبی شما را بشناسند، و براساس شناخت اشتباه تصمیم نگیرند و بعدها مشکلی ایجاد نشود.

چه لباسی مناسب‌تر است؟

لباس مناسب خاستگاری

اگر در روز خواستگاری جزو مجردها هستید، و هنوز ازدواج نکرده‌ اید، لازم نیست، مثل خانم‌های جاافتاده لباس بپوشید. یک دست لباس کژوال مثل مانتو و شلوار، کت تک و شلوار، سارافون و دامن، سارافون و شلوار و از این قبیل لباس‌ها که برازنده یک دختر خانم جوان و بانشاط است، را انتخاب کنید.

اگر هم چادری هستید، می توانید از چادرهای ساده و دخترانه استفاده کنید، و ترجیحاً چادر ساتن و ابریشم گل‌گلی و… استفاده نکنید.

کدام لباس خواستگاری مناسب اندام شماست؟

خرید اینترنتی لباس مناسب خواستگاری

افرادی که در زمینه ی طراحی و مد در حال فعالیت هستند، همیشه تأکید می کنند، که زیبایی لباسی که قرار است، آن را بپوشید، بستگی به مدل و فرم اندامتان دارد، و حالا که بحث انتخاب لباس مناسب خواستگاری دخترانه است، بهتر است، کمی هم راجع به فرم اندام‌ها و لباسی که برای هر اندام مناسب است، صحبت کنیم، تا بتوانید بهترین لباس را برای شب خواستگاریتان تهیه کنید. در صورتی که چاق هستید، لباسی بپوشید، که چاق به نظر برسید. اگر بیش از حد لاغر هستید، لباس تان را طوری انتخاب کنید، که کمی شما را پرتر نشان دهد.

  • فرم اندام مستطیلی 

اگر اندازه ی سر شانه با باسن و کمرتان تقریباً به یک اندازه می باشد، پس فرم اندام مستطیلی دارید، و بهتر است، از دامن و شلوار راسته برای پایین تنه و انواع بلوز و شومیز با دوخت منحنی در ناحیه‌ی کمر، برای بالاتنه استفاده کنید.

  • فرم اندام گلابی

اگر اندازه ی دور شانه و سینه کمتر از دور باسن است، پس حتماً باید تعادل را در این اندام‌ها ایجاد کنیم، و سعی کنیم که بالاتنه را عریض‌تر و پایین تنه را کوچکتر نشان دهیم. برای انجام این کار از بلوز‌ها و لباس‌هایی استفاده کنید، که آستین‌های پفی و پلیسه‌ای دارند، و یا در قسمت سرشانه و دور سینه پر کار هستند و خرجکار گیپوری یا دانتلی دارند. برای پایین تنه هم می توانید از دامن و شلوار‌های تنگ و راسته استفاده کنید.

  • فرم اندام ساعت شنی

اگر اندازه ی دور کمر از دور سینه و سرشانه و دور باسن کوچکتر هستند، پس فرم اندام ساعت شنی دارید. انتخاب لباس برای چنین افرادی بسیار راحت می باشد، و تنها لازم است، از اکسسوری‌هایی که انحنای زیبای کمرتان را نشان دهد، مانند کمربند که می‌توانید اندامتان را زیبا تر نشان دهد.

  • فرم اندام مثلثی

اگر عرض سر شانه‌ها از دور باسن بزرگتر باشد، تا جایی که که می‌توانید کانون توجه را از روی بالاتنه بردارید. برای این مدل اندام‌ها لباسی مناسب روز خواستگاری می باشد، که بلوز و شومیز ساده و تنگی داشته باشند، و در عوض دامن‌های کلوش و پرچین برای این اندام‌ها مناسب‌تر هستند.

  • فرم اندام سیبی

اگر عرض دور سینه و دور کمرتان از دور باسن بزرگتر می باشد، پس فرم اندام شما سیبی شکل است، و باید از پیراهن‌های راسته و شومیز‌ها و تونیک‌های گشاد و بلند استفاده کنید. حتماً توجه کنید، که از شلوار استفاده نکنید.

انتخاب رنگ مناسب لباس

باید از رنگ‌ های دخترانه‌ ای استفاده کنید، که سن شما را بیشتر نشان ندهد، و حتماً از رنگ هایی که به اصطلاح جیغ هستند، و تناسبی با مراسم خواستگاری ندارند، استفاده نکنید. حتماً از رنگ‌های ملیح و شادی مثل صورتی کثیف، نارنجی تیره، آبی آسمانی، گلبهی و… را انتخاب کنید.

نکاتی که درباره لباس مناسب خواستگاری باید رعایت کنید.

لباس مناسب خواستگاری دخترانه

از لباس‌هایی که گل‌گلی، منجوق‌دوزی، پولک‌ دوزی و کلا هستند، به هیچ عنوان استفاده نکنید، چون این لباس ها بیشتر مناسب مراسم نامزدی و عروسی‌ می باشند.
از روسری یا شالی استفاده کنید، که نخی باشند. چون اگر ساتن باشند، ممکن است، از سرتان بیفتد، و باید نگران این موضوع باشید، و به همیشه آن را مرتب کنید. از پوشیدن لباس های بسیار باز، تنگ و کوتاه که باعث معذب شدن شما شود، جلوگیری کنید.

لباس خواستگاری پوشیده

آرایش مناسب خواستگاری 

لباس مناسب خواستگاری مذهبی

اگر اهل آرایش کردن نیستید، بهتر است، بعد از شستشوی صورت، کرم مرطوب‌کننده و بعد از آن کمی کرم‌پودر هم‌رنگ صورت استفاده کنید، ابروهای خود را مرتب شانه کنید، و به لبتان بالم یا برق لب بزنید. ولی اگر اهل آرایش هستید، می توانید از آرایش ملایم و ملیحی کنید، که به صورت شما نیز کمی رنگ ‌و لعاب بدهد. حواستان باشد، که بیش از حد آرایش نکنید.

چه لباس هایی را نپوشید!

در جلسه ی اول خواستگاری از لباس های دکلته، تاب و دامن های کوتاه، ساپورت های نازک استفاده نکنید. هم چنین به هیچ عنوان از لباس هایی که دارای فرم اداری هستند، استفاده نکنید، ولی اگر می خواهید پوشیده و محجبه به نظر برسید، می توانید از چادرهای طرح دار استفاده کنید. 

کفش مناسب مراسم خواستگاری

کفش مناسب مراسم خواستگاری

می توانید از صندل های راحتی استفاده کنید، و تا جایی که ممکن است، از کفش های پاشه بلند استفاده نکنید، چون در صورت استفاده ممکن است، در مورد قدتان مورد قضاوت قرار بگیرد.

اکسسوری مناسب روز خواستگاری

اکسسوری های مختلف از جمله ساعت، گردنبند، دستبند و… می توانند تکمیل‌کننده هر استایلی باشند، ولی حتماً توجه کنید، که از آن ها بیش از حد استفاده نکنید، چون در صورت استفاده بیش از حد استایل خوبی نخواهد داشت. استفاده از یک نیم‌ست ساده و ظریف دخترانه یا یک گردنبند یا دستبند ساده کافی است.

شال و روسری خواستگاری

شال و روسری مناسب مراسم خاستگاری

روسری و شالی که در شب خاستگاری می توانید استفاده کنید، باید دارای یک سری ویژگی ها باشد.

  • شال و روسری ست لباس خواستگاری باشد.

وقتی بحث از ست بودن روسری و لباس خواستگاری پیش می آید، منظور این نیست، که حتماً باید همرنگ یا در طیف رنگی لباس ها شال و رو روسری انتخاب کنید. فقط کافی است، از رنگی بندی های مشابه یا حتی متضادی که همنشینی خوبی با رنگ لباس شما دارد، انتخاب کنید. حتماً به این نکته توجه کنید، که اگر قرار است، از شال یا روسری که دارای رنگ متضاد با رنگ لباس استفاده کنید. در این صورت می توانید از یک گردنبند بلند یا یک دسبند یا صندل و خلاصه یک تکه از لباس را آن هماهنگ کنید، تا هارمونی کامل در ظاهر شما ایجاد شود.

  • شال و روسری با رنگ پوست شما هماهنگ باشد.

بعضی از شال ها و روسری ها وجود دارند، که به رتگ پوست شما بیشتر می آید، و هماهنگ تر هستند. حتماً به این نکته توجه کنید، که به هیچ عنوان از رنگ های تیره مثل مشکی و سرمه و قهوه سوخته برای شال و روسری خواستگاری استفاده نکنید.

  • شال و روسری راحت و مناسب فصل انتخاب کنید. 

به عنوان نکته ی آخر توجه کنید، که روسری و یا شال خود را مناسب فصل و راحت باشد، و به هیچ عنوان لیز نخورد، چون اگر این گونه نباشد، باید در طول خواستگاری به جای این که حواستان به خودتان و صحبت های بقیه باشد، باید مدام در حال مرتب کردن روسری روی سرتان باشید، که کج و کوله روی سر دیده نشود.

لباس مناسب خواستگاری برای عروس

لباس مناسب خواستگاری مذهبی

لباس مناسب خواستگاری مذهبی

پوشیدن مدل لباس، در روز خواستگاری و همچنین پوشش شما به عوامل زیادی بستگی دارد:

  • فرهنگ خانوادگی که در آن بزرگ شده اید.
  • شهر و مکانی که در آن قرار دارید و اداب و رسوم پوششی مربوط به هر نژاد و قبیله
  • اعتقادات شخصی شما
  • احترام به فرهنگ خانواده داماد

چند نکات مهم در مورد ظاهر شما در روز خواستگاری 

لباس مناسب خواستگاری ایرانی

  • حتماً قبل از مراسم دوش بگیرید، و از خوشبو کننده های بدن استفاده کنید. چون ممکن به خاطر استرس بیش از حد عرق کنید، و بوی عرق بگیرید.
  • حتماً از عطر استفاده کنید، چون به خاطر رایحه ی ملایم و خوش می توانید تأثیر بیشتری از آرایش غلیظ بر روی مهمانان خواهد داشت.
  • حتماً مسواک بزنید، چون ممکن است، در شلوغی روز خواستگاری فراموش کنید. دهان خوش نشان دهنده ی پاکیزگی و شخصیت شماست.
  • اگر برای انتخاب لباس خود مردد هستید. بدون هیچ تردیدی رنگ های روشن را به جای تیره و تیپ های ساده و دخترانه را به جای تیپ های زنانه و زرق و برق دار انتخاب کنید.
  • مهم ترین نکته در نشست و برخواست صحبت کردن و لباس پوشیدن همانی باشید، که همیشه هستید. حتماً اعتماد به نفس داشته باشید، و خود واقعی خود را نشان دهید. در نهایت همه چیز را در حد امکان ساده بگیرید، چون سادگی دلپذیر و  آرامش آفرین است، و تجملات معذب کننده و استرس زا می باشد.