طرز تهیه سالاد ماکارونی به ساده ترین روش و فوت فن سالاد ماکارونی

26/03/2022
طرز تهیه سالاد ماکارونی
این یک دستور العمل سالاد ماکارونی کلاسیک، خوشمزه و بسیار آسان است! سالاد ماکارونی یکی از گزینه‌های خوشمزه در لیست غذایی خانواده‌های ایرانی است که در سریع‌ترین زمان ممکن و با هزینۀ پایین آماده می‌شود. سالاد ماکارونی می‌تواند به عنوان پیش غذا و یا یک وعدۀ کامل میل شود.
مجله والی
مجله والی

سالاد ماکارونی

این یک دستور العمل سالاد ماکارونی کلاسیک، خوشمزه و بسیار آسان است! سالاد ماکارونی یکی از گزینه‌های خوشمزه در لیست غذایی خانواده‌های ایرانی است که در سریع‌ترین زمان ممکن و با هزینۀ پایین آماده می‌شود. سالاد ماکارونی می‌تواند به عنوان پیش غذا و یا یک وعدۀ کامل میل شود.سالاد ماکارونی خانگی چندین مدل دارد اما سالاد ماکارونی با کالباس رایج‌ترین نوع آن است.

مواد لازم برای تهیه سالاد ماکارونی

مواد لازم سالاد ماکارونی

روغن زیتون یک قاشق چای خوری
ماکارونی شکلی  یک بسته
خیارشور 200گرم
فلفل دلمه ای 1 عدد
ذرت 400 گرم
نخود فرنگی 400 گرم
هویج 2 عدد متوسط
کالباس 150 گرم
لیمو ترش 1 عدد
روغن مایع 2 قاشق غذاخوری
سس مایونز 700 گرم
نمک،فلفل سیاه و قرمز به میزان لازم

طرز تهیه سالاد ماکارونی

طرز تهیه سالاد ماکارونی

پخت صحیح ماکارونی برای یک سالاد خوب ضروری است اگرآن را بیش از حد بپزید در نهایت  ماکارونی  شما پس از مخلوط شدن با سس و مواد له می شود ماکارونی را طبق زمان بندی پشت بسته بندی بپزید. بعد از پخت، ماکارونی را آبکشی کنید تا بهم نچسبد.شستن پاستا زیر آب سرد زمان پخت را متوقف می کند و مقداری از نشاسته های ایجاد شده از پخت را از بین می برد. در این مرحله ژامبون یا گوشت مرغ را به شکل دلخواه خرد می کنیم و در یک کاسه بزرگ و جادار می ریزیم. در صورتی که بخواهیم در تهیه این سالاد خوشمزه از گوشت مرغ استفاده کنیم ابتدا باید گوشت مرغ را به صورت آبپز بپزیم در ادامه ماکارونی های فرمی را نیز به کاسه اضافه می کنیم. در ادامه ذرت را به همراه نخود فرنگی به کاسه اضافه کنید.

طرز تهیه سالاد ماکارونی

ذرت و نخود فرنگی و خیارشور را  اضافه کنید.سس مایونز را داخل یک کاسه کوچک بریزید سپس مقداری نمک ، فلفل سیاه و در صورت تمایل کمی شوید خشک و آب لیمو ترش به سس اضافه کنید و مواد سس را خوب مخلوط کنید تا کاملا یکدست شوند.سس سالاد را به مواد سالاد اضافه کنید و خیلی آرام مواد را زیر و رو کنید تا علاوه بر اینکه مواد سالاد له نشوند.پس از اینکه سالاد آماده شد آنرا به سلیقه خود تزیین کنید و حداقل یک ساعت قبل از سرو در یخچال قرار دهید تا جا بیفتد. اگر می خواهید سالاد را چندین ساعت بعد سرو کنید سس آنرا یک ساعت قبل از سرو اضافه کنید تا تازگی خود را حفظ کند.برای اینکه بخواهید این سالاد رو به صورت رژیمی تهیه کنید می توانید به جای استفاده از ژامبون مرغ از گوشت سینه مرغ استفاده کنید و باید سس مایونز را هم از مواد سس حذف کنید. برای تهیه سس سالاد به صورت رژیمی می توانید به جای استفاده از سس مایونز از روغن زیتون به همراه فلفل سیاه و آب لیمو ترش استفاده کنید.

فوت فن سالاد ماکارونی 

فوت فن سالاد ماکارونی

  • می توانید در تهیه سس سالاد از ترکیب سس و ماست استفاده کنید و ادویه های مانند(آویشن،پودرسیر،پودر زیره) استفاده کنید. 
  • نخود فرنگی و ذرت شیرین و هویج را جداگانه آبپز کنید
  • حتما بلافاصله بعد از پخت پاستا آن را آب سرد شسته و زیر و رو کنید تا نشاسته اضافی آن خارج شوند و بگذارید تا کاملا خشک شود تا جذب سس آن کمتر شود.
  • خیار شور نباید در این سالاد کم باشد و به خاطر افزودن خیارشور حواستان به مقدار نمک سس باشد.
  • برای اینکه بتوانید سالاد ماکارونی خود را به صورت قالبی درست کنید کافیست زمانی که سالاد اماده شد آنرا داخل قالب مورد نظرتان بریزید و کمی فشار دهید تا تمام قسمت های قالب را پر کند سپس در یخچال قرار دهید تا حالت خود را حفظ کند.