معرفی جاذبه گردشگری ونکوور و غذا های ونکوور

27/03/2022
جاذبه گردشگری ونکوور
ونکوور به‌خاطر آثار هنرمندان منطقه معروف است. در حالی که موزه مردم‌شناسی مجموعه‌های برجسته ملل اول را در خود جای داده است.ونکوور، کانادا، بسیار شبیه به شهر های آمریکا است این شهر زیبا مکان‌های زیادی دارد که نمی‌خواهید از دست بدهید
مجله والی
مجله والی

ونکوور

ونکوور توسط یک انگلیسی با تمایل به آبجو و داستان سرایی با نام "Gastown" تاسیس شد. ونکوور، بندر شلوغ ساحل غربی در بریتیش کلمبیا، یکی از متراکم‌ترین و متنوع‌ترین شهرهای کانادا است. یک مکان فیلمبرداری محبوب، که توسط کوه احاطه شده است و همچنین دارای صحنه های هنری، تئاتر و موسیقی پر رونقی است. گالری هنری ونکوور به‌خاطر آثار هنرمندان منطقه معروف است. در حالی که موزه مردم‌شناسی مجموعه‌های برجسته ملل اول را در خود جای داده است.ونکوور، کانادا، بسیار شبیه به شهر های آمریکا است این شهر زیبا مکان‌های زیادی دارد که نمی‌خواهید از دست بدهید، مخصوصاً اگر اولین باری است که به این شهر سفر می کنید. این شهر دارای جاذبه های گردشگری زیادی مثل پارک ملکه الیزابت تا غروب خیره کننده خورشید بر فراز شهر ونکوور است.

جاذبه گردش

آیا ونکوور شهر خوبی برای گردشگران است؟ ونکوور با پارک‌های وسیع و آب و هوای مطبوع که دمای هوا را در طول سال ملایم نگه می‌دارد، بهشتی برای فعالیت‌های خارج از منزل است. همچنین دارای یک زندگی فرهنگی شلوغ،  مرکز خرید های فوق العاده، و غذاخوری باورنکردنی است.

بهترین ماه برای سفر به ونکوور کدام ماه است؟ بهترین زمان برای بازدید از ونکوور از مارس تا مه و از سپتامبر تا نوامبر است که آب و هوا معتدل است و اتاق‌های هتل را می‌توان با نرخ مقرون به صرفه پیدا کرد.

 ونکوور برای چه چیزی معروف است؟ونکوور، بریتیش کلمبیا به خاطر مناظر زیبا و غرق شدن در طبیعت و همچنین آب و هوای مرطوب و بارانی آن شناخته شده است. این شهر به هالیوود شمال و خانه لولولمون معروف است. این شهر همچنین به خاطر غذاهای دریایی، بازار مسکن گران، و به خاطر حال و هوای آرام مردم در ساحل غربی شهرت دارد.

آیا تورنتو بهتر از ونکوور است؟ بدون شک ونکوور نیز یک شهر مدرن و شلوغ است، اما فضای شهری جهانی را که تورنتو دارد، ندارد. گزینه های زندگی شبانه، خرید و غذا خوردن به طور کلی  در تورنتو بهتر از ونکوور هستند.

پارک استنلی Stanley Park

پارک استنلی Stanley Park

استنلی پارک که در یک شبه جزیره در لبه شمال غربی مرکز شهر ونکوور واقع شده است، یکی از مقاصد اصلی توریستی شهر است که هر سال حدود 8 میلیون بازدید کننده را به خود جذب می کند.  این پارک با وسعت   400 هکتار، سواحل دوست‌داشتنی، کیلومترها مسیرهای آسفالت‌شده و خاکی به‌خوبی نگهداری‌شده، و مجموعه‌ای از مکان‌های مناسب برای کودکان (از جمله استخر، پارک آبی، راه‌آهن مینیاتوری و موارد دیگر) عنوان یکی از بزرگترین پارک های شهری جهان شناخته می شود.پارک استانلی به عنوان اولین پارک ونکوور، با باغ‌های همیشه شکوفا، مناطق ساحلی بکر و تقریباً 500000 درخت سرو، صنوبر و شوکران، تقریباً 130 سال است. شواهد باستان شناسی حاکی از حضور انسان در پارک با قدمت بیش از 3000 سال است. این منطقه قلمرو سنتی مردمان بومی مختلف ساحلی است.

فلای اُور کانادا FlyOver Canada

فلای اُور کانادا FlyOver Canada  

FlyOver Canada از پیشرفته ترین فن آوری استفاده می کند تا احساس پرواز را به شما بدهد. در یک سفر 25 دقیقه‌ای هیجان‌انگیز در سراسر کانادا، از شرق به غرب، می‌برد، به حالت معلق، پاهای آویزان، جلوی صفحه‌ای کروی 20 متری آویزان خواهید شد. جلوه‌های ویژه، از جمله باد، مه و رایحه‌ها، با حرکت سواری ترکیب می‌شوند تا تجربه‌ای فراموش‌نشدنی را ایجاد کنند.  ت جر به کامل FlyOver Canada تقریباً 25 دقیقه طول می کشد. همه روزه از ساعت 10 صبح تا 9 شب در مرکز شهر ونکوور در Canada Place باز است. 

          گستاون Gastown

گستون کانادا  

گاستاون، قدیمی‌ترین محله ونکوور است.  این منطقه جذابیت تاریخی و روح مستقل خود را حفظ کرده است. معماری ویکتوریایی منظره‌ای پر رونق مد، بوتیک‌های دکور بی‌عیب و نقص، گالری‌های بی‌نظیر و برخی از بهترین غذاهای آشپزی در ونکوور را در خود جای داده است. این محل تجمع افراد محلی شیک و محله ای ایده آل برای گشت و گذار با پای پیاده است. گاستاون در امتداد شمال مرکز شهر شبه جزیره ونکوور، از شرق ریچاردز تا خیابان اصلی، و از جنوب تا خیابان هاستینگز قرار دارد.

اقامتگاه کره های معلق در جزیره ونکوور

کره های معلق در ونکوور

با دیدن امکانات موجود در این کره‌ها کاملا شگفت‌زده خواهید شد: تختخواب دو نفره، سینک ظرفشویی، برق‌کشی، کتری و چای ساز، فریزر و پنجره‌های گرد و دایره‌ای شکل. سرویس‌های بهداشتی خارج از اتاقک تخم مرغی شکل قرار دارند اما بسیار شیک و راحت هستند.کره‌های معلق در جزیره ونکوور واقع شده اند بنابراین وقتی به این جزیره رسیدی، شنا و غارنوردی و زیپ لاین. ویژگی اصلی اتاق‌های این هتل عبارتند از: راحتی و مجاورت با طبیعت.

مرکز خرید متروپولیس متروتاون Metropolis at Metrotown

فلای اُور کانادا FlyOver Canada

اگر خرید کردن را دوست دارید و مراکز خرید غول پیکر را دوست دارید، متروپلیس در مترو تاون را دوست خواهید داشت. این فروشگاه همه چیز دارد، از سوپرفروشگاه واقعی کانادا برای خواربارفروشی گرفته تا خرده فروشان مد با نام تجاری بزرگ. اگر به دنبال فروشگاه خاصی هستید، به احتمال زیاد آن را در اینجا پیدا خواهید کرد.

موزه ی مردم شناسی

موزه مردم شناسی، بخشی از دانشگاه بریتیش کلمبیا است که اطلاعاتی از اولین ساکنین بریتیش کلمبیا و همچنین فرهنگ‌های سایر نقاط جهان را در معرض عموم قرار می‌دهد. گردشگران در این موزه می‌توانند هنر‌های بومی مانند ستون‌های بزرگ توتم (totem) که در سالن های بزرگ قرار دارند را مشاهده کنند. از دیگر دیدنی‌های گردشگری این موزه می‌توان به اشیای مختلفی از آسیا، آفریقا، اروپا، آمریکا و همچنین منطقه جنوبی اقیانوس آرام اشاره کرد که اطلاعاتی را در زمینه علوم قوم نگاری و باستان شناسی در اختیار گردشگران می‌گذارد. اگر به بازدید از موزه رفتید، حتماً از دیدنی‌های نزدیک موزه مانند ساحل زیبای ریک بچ (Wreck Beach)، باغ گیاه شناسی UBC و باغ ژاپنی «نیتب» (Nitobe) دیدن کنید.

 پل معلق کاپیلانو Capilano

فلای اُور کانادا FlyOver Canada

هنگام قدم زدن ممکن است به مجموعه‌ای از ستون‌های توتم بربخورید که ارواح محافظ قبیله‌های جنگل هستند و برای محافظت از روح افراد ساکن در جنگل ساخته‌شده‌اند. اگر از ارتفاع نمی‌ترسید یک سکوی معلق شیشه‌ای هم هست که می‌توانید روی آن بایستید و منظره دره‌ی زیر پایتان را تماشا کنید. پل معلق کاپیلانو (Capilano) به عنوان اولین جاذبه‌ی گردشگری ونکوور در سال 1889 افتتاح شد و توانست بازدیدکنندگان زیادی را به سمت خود جذب کند. در نزدیکی این پل، منطقه‌ای به نام «کلیف واک» (Cliffwalk) واقع شده است که با مجموعه‌ای از ستون‌های توتم و رستوران‌های خود از گردشگران استقبال می‌کند. از دیگر دیدنی‌های گردشگری این ناحیه باید به محل تخم‌گذاری ماهی قزل‌آلای کاپیلانو اشاره کرد که در انتهای جاده کاپیلانو قرار دارد. شما همچنین می‌توانید با استفاده از تله کابین این مرکز تفریحی به مناطق گردشگری «تری تاپس» (TreeTops) و «کلیف واک» بروید.

پارک ملکه الیزابت به چه چیزی معروف است؟

پارک ملکه الیزابت، جواهر باغبانی ونکوور، جذابیت بزرگی برای علاقه مندان به نمایش گل و تماشاگران است و به عنوان پس زمینه ای محبوب برای عکس های عروسی است. با ارتفاع 125 متری از سطح دریا، مرتفع‌ترین نقطه ونکوور است و مناظر تماشایی از پارک، شهر و کوه‌های ساحل شمالی را به نمایش می‌گذارد.

جزیره گرنویل ونکوور  Granville Island

گرانویل آیلندره کوچک هنری-توریستی در مرکز شهر ونکوور در استان بریتیش کلمبیا که زمین آن متعلق به دولت فدرال کاناداست. دو مؤسسه آموزش هنر : دانشگاه امیلی کار و "چتر هنرهاً که شامل یک مدرسهٔ رقص باله‌است در این جزیره قرار دارند. شاید در نگاه اول این جزیره حس و حالی توریستی داشته باشد اما در واقعیت جذابیت‌های آن خیلی فراتر از جاذبه‌هایی هستند که برای جذب توریست‌ها ایجاد شده‌اند. از میان تمام فعالیت‌های محبوب برای انجام دادن در جزیره گرنویل، جایگاه اول به گشت و گذار در بازار عمومی جزیره تعلق می‌گیرد. با وجود بیشتر از 100 غرفه، بازار عمومی جزیره گرنویل با انواع خوراکی‌های تازه محلی، انواع غذاهای دریایی، گوشت، گستره متنوعی از غذاهای آماده (برای خریدن و رفتن به پیک نیک در بیرون یا نوش جان کردن در داخل فودکورت بازار) و گزینه‌های متنوعی از صنایع دستی و کارهای هنری پر شده است.

ساحل کیتسیلانو Kitsilano Beach

فلای اُور کانادا FlyOver Canada

ین یکی از محبوب‌ترین سواحل ونکوور است که مناظری پانوراما از مرکز شهر ونکوور، ورودی بورارد، و کوه‌های ساحل شمالی را ارائه می‌دهد. ساحل کیتسیلانو یا کیتس، یکی از مناطق اقامتگاهی مناسب برای گردشگردان در تابستان می باشد که توانسته با فراهم نمودن امکانات زیادی چون استخر روباز (۱۳۷ متری)، استخر آب شور، زمین والیبال، چشم انداز زیبای کوهستان و مکان هایی برای تفریح و پیک نیک، به جاذبه گردشگری ونکوور تبدیل شود. همچنین این ساحل با داشتن رستوران و مراکز خرید جز یکی از پر طرفدارترین تفریحگاه های ونکوور است.

جهان علم Science World

جهان علم Science World

این ساختمان کره ای شکل که یکی از نمادهای شهر ونکور به شمار می رود دنیای علم نام دارد. دنیای علم مکانیِ است  که چه بزرگ باشید چه کوچک، از آن  لذت خواهید برد. اینجا درست در طول دیوار دریایی واقع شده است. دنیای علم پر ‏از سرگرمی های تعاملی، گالری ها، نمایشگاه ها و برنامه هایی با هدف تعامل با مردم بومی و رهبری آن ها به سمت آینده ی علمی ‏درخشانِ است و همه روزه از ساعت 10 صبح تا 6 عصر به روی عموم بازاست.

غذا هایی که باید در ونکوور امتحان کرد

۱. پوتین ( Poutine)

سیب زمینی پوتین      

۲. بنو ک (Bannock)

 بنوک (Bannock)

۴. رول خرچنگ نوا اسکوشن (Nova Scotian lobster roll)

رول خرچنگ نوا اسکوشن

۵. بیگل مونترآل

بیگل مونترال