بیوگرافی الناز حبیبی و همسرش

27/03/2022
بیوگرافی الناز حبیبی
الناز حبیبی در 21 مرداد 1367 در تهران متولد و بازیگر سینما و تلویزیون می باشد. این بازیگر فارغ التحصیل فوق دیپلم رشته تدوین و لیسانس رشته ی کارگردانی می باشد، که از کانون پرورشی کودکان آغاز و با سریال دردسرهای عظیم به شهرت رسید.
مجله والی
مجله والی

بیوگرافی الناز حبیبی 

بیوگرافی الناز حبیبی قد

نام الناز
نام خانوادگی حبیبی
تاریخ تولد 1368/5/21
محل تولد تهران
میزان تحصیلات دانشجوی رشته تدوین

الناز حبیبی متولد 21 مرداد 1368 تهران متولد شده است، و دانشجوی رشته تدوین می باشد. در کودکی تئاتر بازی می‎ کرد. از 1378 همکاری با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را شروع کرد. تا الان در چند مجموعه ی تلویزیونی و فیلم سینمایی به ایفای نقش پرداخته است.

قد و وزن الناز حبیبی

خانواده

این بازیگر در یک خانواده با پنج خواهر و یک برادر بزرگ شده، و خودش فرزند آخر می باشد. تمام اعضای خانواده حالا مهاجرت کرده، و در کشور سوئد زندگی می کنند.

شروع از 9 سالگی

از همان بچگی عشق بازیگری داشتم، تا این که سال 1376 در کانون پرورش فکری زمانی که 9 ساله بودم، از طریق شوهر دختر عمه اش که مدیر تولید بود، جهت بازی در فیلم دفترچه خاطرات انتخاب شدم.

جهت بازی در آن فیلم دنبال دختری سر و زبان‌ دار و بامزه می گشتند، که مرا انتخاب کردند، و بعد با پدرم تماس گرفتند، و بعد از رضایت ایشان بازیگر شدم.

بیوگرافی الناز حبیبی و همسرش

برگزاری مراسم به شیوه سنتی

با وجود این که خانواده من در خارج از کشور زندگی می کنند، ولی همچنان به آداب و رسوم ایرانی اهمیت می دهند، و حتی می توان گفت تا حد زیادی سنتی هستند، به همین خاطر مراسم خواستگاری ما به همان شیوه مرسوم سنتی برگزار شد، و ما در منزل میزبان خانواده داماد بودیم، خوشبختانه چون من و مهدی حرف هایمان را با هم زده بودیم، استرسی بابت خواستگاری نداشتیم.  

سن الناز حبیبی

حمایت پدر

پدرم به‌ شدت طرفدار هنر می باشد، و از موسیقی تا سینما همه هنرها را دوست دارد. در زمینه ی بازیگری هم همیشه مشوق و همراه من بود. حتی تا 16 سالگی سر کارهای من حاضر می‌ شد.

حرفه ای و شهرت 

الناز حبیبی به طور حرفه ای اما از سال 1385 در سن 18 سالگی بود، با سریال سال های برف و بنفشه به کارگردانی سعید سلطانی فعالیت خود را ادامه داد.

بعد از آن با سریال روزگار غریب سال 86 و سریال فاصله ها سال 89 چهره اش شناخته تر شد، و با سریال دردسرهای عظیم سال 93 به اوج شهرت رسید.

عکس عروسی الناز حبیبی و همسرش

فوت مادر

مادرم دوست داشت، پس از اتمام دبیرستان وارد دانشگاه شوم، اما فوت او آن قدر برای من سنگین بود، که 4 سال نه درس خواندم نه کلاسی رفتم، و نه کار کردم.

پس از این دوره غم و افسردگی به خودم آمدم، و زندگی را از نو آغاز کردم.

الناز حبیبی و همسر دومش

ازدواج

الناز حبیبی سال 1391 در سن 24 سالگی با مهدی صاحب زمانی ازدواج کرد، ولی ایشان به واسطه ی شغلش خارج از کشور حضور دارد، و کمتر به ایران می آید.

پدرم میزان مهریه را تعیین کرد.

راستش را بخواهید، وقتی حرف مهریه و رسم و رسوم مربوط به عروسی به میان آمد. من و مهدی تصمیم گرفتیبم، خودمان را کنار بکشیم، و مسائل را به بزرگترها واگذار کنیم، چون می دانستیم آن ها به خاطر اشرافشان نسبت به این مسائل زبان هم را به خوبی می دانند، و به قول معروف می دانند چگونه با هم صحبت کنند. در هر حال میزان مهریه را پدر من تعیین کرد، و من دخالتی در مورد آن نداشتم. البته این صحبت ها بدون کمترین چالش و اختلاف نظری بیان شد، چون خانواده های ما به لحاظ سطح به هم نزدیک بودند، و ما مشکلی در این خصوص با هم نداشتیم.

خانواده الناز حبیبی در سوئد

جدایی و طلاق

بالاخره این زندگی دوری و دوستی به جدایی و طلاق ختم شد، و خانم حبیبی در برنامه دورهمی اعلام کرد، که ازدواج به موقع و با آدمی مناسب خوب می باشد. من هم عاشق شدم، اما دوست ندارم، خیلی درباره آن حرف بزنم.

بازیگران مورد علاقه

دوست دارم خودم باشم، و کاری که خودم فکر می کنم، درست است انجام بدهم، از میان بازیگران فاطمه معتمد آریا و پرویز پرستویی را خیلی دوست دارم.

ماجرای لقب مادر بزرگ 

بین دوستانم همه به من مادر بزرگ می گوید، چون از همان جوانی و نوجوانی هرکاری که اشتباه و یا خطا بوده را انجام ندادم، همیشه در زندگی خیلی محتاط عمل کردم.

ریسک و کمدی

به اعتقاد من ریسک کردن خیلی لازم است. کمدی کار کردن دقیقاً مثل نقش منفی بازی کردن است، اما من فکر می‌ کنم، ریسک کردن را بیشتر می‌ پسندم.

از چیزی که خوشحالم می شوم

شادی خانواده‌ ام، آرامش، سلامت و پول خوشحالم می کند، مخصوصاً زمانی که پول داشته باشی، و یک خرید درست و حسابی بروی، خیلی لذت بخش می باشد.

من هم مثل بیشتر خانم‌ ها خرید کردن را خیلی دوست دارم، البته چیز دیگری که بسیار من را آرام و شاد می کند، فیلم دیدن است.

از تنهایی متنفرم 

من خیلی آدم اجتماعی‌ ای هستم، و اصلاً حاضر نیستم یک ثانیه تنها زندگی کنم. همیشه از شیوه زندگی دوستانم که تنها زندگی می کنند، تعجب می کنم، حتی یک لحظه نمی توانم به تنهایی فکر کنم.

برای خودم هدیه می خرم 

بهترین هدیه‌ ای که روز تولدم می گیرم، هدیه‌ ای است، که خودم برای خودم می خرم. از طرف دیگر کمک به دیگران خیلی خوشحالم می کند.

تهدید و آزار و اذیت 

یک بار به خاطر اعتمادی که داشتم، فیلمنامه ای را بدون خواندن انتخاب کردم، پس از 3 روز وقتی جلوی دوربین رفتیم دیدم آن چیزی نبود، که فکر می کردم. برای همین از همان جا به خانه برگشتم، بلافاصله تهدید و اذیت آن ها شروع شد، و من یک هفته تمام از ترس در خانه گریه می کردم.

برادرم منتقدم است 

معمولاً از طرف خانواده ام در مورد کارهای خودم مورد انتقاد خاصی قرار نمی گیرم، ولی محمد یکی از برادرهایم کارهایم را با دقت دنبال می کند، و ایراداتم را عنوان می کند.

آدم رویا پردازی هستم

من خیلی آدم رویا پردازی هستم، و همیشه در رویاهایم با خانوادم سیر می کنم، دوست دارم در آینده اگر خانواده ای تشکیل دادم، خانواده ای موفق باشد.

مروری بازی های این بازیگر

  • پیتزا مخلوط

پیتزا مخلوط فیلم سینمایی کمدی اکران شده، در سال 1390 به کارگردانی حسین قاسمی جامی می باشد. دو جوان شهرستانی که از هفت سال پیش برای کسب درآمد به تهران آمده اند، در یک پیتزا فروشی مشغول کار هستند، تا این که بروز ماجراهایی، آن دو را در موقعیت های عجیب و جالبی قرار می دهد.

  • دردسرهای عظیم

الناز حبیبی در سریال دردسرهای عظیم در نقش بهار به ایفای نقش پرداخته است. سریال دردسرهای عظیم به کارگردانی برزو نیک نژاد و تهیه کنندگی مهرام مهام و ایرج محمدی از شبکه سوم سیما پخش شد.

  • ناخواسته

الناز حبیبی در فیلم سینمایی ناخواسته به کارگردانی برزو نیک نژاد در کنار مهتاب کرامتی و مهرداد صدیقیان به ایفای نقش پرداخت.

داستان این فیلم است، که هر از گاهی اتفاقاتی می افتد، خوب، بد که اگر جاده زندگیمان را تغییر ندهد، پیچ و تابش گریز ناپذیر است. ما خواسته، کاری می کنیم، برای دوری از ناخواسته های سر زده، ولی گه گاه سرنوشتمان رقم می خورد، با همین ناخواسته ها.

فیلم شناسی الناز حبیبی

  • سینما

سال عنوان کارگردان
۱۳۹۹ رمانتیسم عماد و طوبا کاوه صباغ‌ زاده
۱۳۹۸ تورنادو سید جواد هاشمی
۱۳۹۷ ژن خوک سعید سهیلی
۱۳۹۶ خجالت نکش رضا مقصودی
۱۳۹۶ دشمن زن کریم امینی
۱۳۹۵ ماه گرفتگی مسعود اطیابی
۱۳۹۴ زاپاس برزو نیک‌ نژاد
۱۳۹۳ هدیه امیر احمد انصاری
۱۳۹۲ ناخواسته برزو نیک‌ نژاد
۱۳۸۹ پیتزا مخلوط حسین قاسمی جامی
۱۳۸۸ فصل باران‌ های موسمی مجید برزگر
۱۳۸۶ رفیق بد عباس احمدی مطلق
  • تلویزیون

سال عنوان سمت کارگردان
۱۳۹۹ خندوانه   رامبد جوان
۱۳۹۹ دوپینگ   رضا مقصودی
۱۳۹۸ دل دار   جمشید محمودی و نوید محمودی
۱۳۹۶ سارق روح   احمد معظمی
۱۳۹۶ دورهمی   مهران مدیری
۱۳۹۵ پرستاران   علیرضا افخمی
۱۳۹۴ دردسرهای عظیم ۲   برزو نیک‌نژاد
۱۳۹۳ سر به راه   سعید سلطانی
۱۳۹۳ دردسرهای عظیم ۱   برزو نیک‌ نژاد
۱۳۹۲ دودکش ۱   محمدحسین لطیفی
۱۳۹۱ به خاطر مونا   مرتضی کوشایی
۱۳۹۱ فراموشی   سعید سلطانی
۱۳۹۰ تا ثریا   سیروس مقدم
۱۳۹۰ لبه آتش   جواد افشار
۱۳۹۰ پنج کیلومتر تا بهشت   علیرضا افخمی
۱۳۸۹ سی امین روز   جواد افشار
۱۳۸۹ فاصله‌ ها   حسین سهیلی‌ زاده
۱۳۸۶ روزگار قریب   کیانوش عیاری
  • نمایش خانگی

سال عنوان کارگردان
۱۴۰۰ پیش‌گو امین انتظاری،

رضا بهاروند

۱۴۰۰ مردم معمولی رامبد جوان
۱۳۹۷ هشتگ خاله سوسکه محمد مسلمی
  • تئاتر

سال عنوان کارگردان
۱۳۹۸ شاه ماهی رضا بهاروند
۱۳۹۷ زهرماری علی احمدی
۱۳۹۷ خروس لاری امید سهرابی
۱۳۹۶ سلول‌ های حروم نیما یوسفی
۱۳۹۵ دوباره اون آهنگ رو بزن سم داوود بنی اردلان
۱۳۹۴ من آنجا نیستم افشین اخلاقی

جوایز و افتخارات

  • برنده جایزه بهترین بازیگر زن جشنواره رنگین کمان چین برای فیلم زاپاس (۱۳۹۵)
  • نامزد جایزه بهترین بازیگر زن برای نمایش شاه ماهی از سی و هشتمین دوره جشنواره تئاتر فجر (۱۳۹۸)
  • نامزد بهترین بازیگر زن کمدی بیستمین دوره جشن حافظ برای دوپینگ (۱۳۹۹)
  • مقام دوم بازیگری ششمین دوره جشنواره تئاتر رضوی (۱۳۸۷)
  • نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن سی و نهمین جشنواره فیلم فجر برای فیلم سینمایی رمانتیسم عماد و طوبا (۱۳۹۹)