بیوگرافی پارک سئو جون و همسرش

31/03/2022
بیوگرافی پارک سئو جون
پارک سئو جون متولد 16 دسامبر 1988 در کره جنوبی و بازیگر و مجری است. این بازیگر فارغ التحصیل بازیگری از دانشگاه ملی کیونگ پوک می باشد، که از سال 2011 در سن 23 سالگی جلوی دوربین رفت، و حالا لقب استاد کمدی رمانتیک را دارد.
مجله والی
مجله والی

بیوگرافی پارک سئو جون

سریال های پارک سئو جون

اسم هنری پارک سوجون Park seojoon
اسم واقعی park yong gyu – پارک یونگ گیو – 박용규
تاریخ تولد 16 دسامبر 1988
ملیت کره ای
قد و وزن 185 سانتی متر، 69
گروه خونی AB
اینستاگرام bn_sj2013

پارک سئو جون بازیگر و مدل معروف اهل کره‌ جنوبی می باشد، که توانسته با ایفای نقش در سریال‌ های بکش و خلاصم کن (Kill Me, Heal Me) و او زیبا بود (She Was Pretty) به شهرت رسید، و همین شهرت باعث شده، تا یکی از پرطرفدارترین بازیگران کره‌ جنوبی در سراسر دنیا باشد.

پارک سئو جون و همسرش

خانواده

پارک سئو جون در روز 25 آذر 1367 در سئول کره جنوبی با نام اصلی پارک یونگ کیو به دنیا آمده است، و دو برادر کوچکتر و یک برادر زاده دارد. این بازیگر خدمت سربازی اش را در سن 19 سالگی یعنی قبل از شروع فعالیت بازیگری اش گذرانده است.

آرزوی بازیگری در دبیرستان

سو جون در حین تحصیل در دبیرستان به بازیگر شدن به عنوان یک هدف جدی نگاه می کرد، ولی والدینش با او مخالف بودند. با این حال بخاطر اندام خوبش دائماً توسط دوستانش به حرفه مدلینگ تشویق می شد.

اینستاگرام پارک سئو جون

تحصیلات آکادمیک

با وجود مخالفت های والدین او به تلاش برای رسیدن به رویای بازیگری ادامه داد، و موفق شد، در موسسه هنر سئول در رشته تئاتر تحصیل کند. به غیر از این از دانشگاه ملی کیونگ پوک نیز در رشته بازیگری فارغ التحصیل شده است.

در موزیک ویدیو

او اولین فعالیت رسمی خود را سال 2011 در سن 23 سالگی با حضور در موزیک ویدیوی تک آهنگ I Remember از بنگ یونگ کوک عضو گروه بی.ای.پی انجام داده است.

ازدواج پارک سئو جون

شروع بازیگری

در همان سال 2011 در اولین فیلم خود به نام مسابقه عالی Perfect Game ایفای نقش کرد، و یک سال با سریال رویای بلند Dream High 2 توانست وارد قاب تلویزیون شود.

شهرت و محبوبیت

در چند فیلم و سریال دیگر از جمله Pots of Gold و One Warm Word بازی کرد، ولی نقشی که او را به شهرت رساند، شاید بازی در سریال بکش خلاصم کن در سال 2015 بود، که سیلی از پیشنهادات رو به سویش روانه کرد. بعد از این سریال او در سریال های تلویزیونی محبوب دیگری همچون زیبای درون 2015 و او زیبا بود به ایفای نقش پرداخت.

سریال جدید پارک سئو جون 2021

مجری گری

پارک از سال 2013 تا 2015 با میزبانی برنامه موزیک بنک مهارت خود در اجرا را نشان داد. بنابراین بارها در جشنواره های مختلف مانند SBS Drama در سال 2014 به عنوان میزبان مراسم انتخاب شد.

اولین نقش اصلی و جایزه

در سال 2017 پارک سوجون بعد از 6 سال فعالیت موفق به دریافت اولین نقش اصلی خود در فیلم سینمایی Midnight Runners شد. او توانست با بازی درخشان در این فیلم برنده جوایز مهمی مانند جایزه بهترین بازیگر جدید و جایزه انجمن منتقدان فیلم کره شد.

بهترین سریال های پارک سئو جون

لقب استاد کمدی رمانتیک

پارک سئو جون در سال 2018 در کمدی عاشقانه تلوزیونی منشی کیم چشه؟ حضور یافت، و در کنار پارک مین یونگ به ایفای نقش پرداخت. هم چنین این سریال با بازخورد های ثبت مردم و منتقدان رو به رو شد، و همچنین لقب استاد کمدی رمانتیک از طرف عموم و مطبوعات به پارک سو جون داده شد.

از داوری آسیا تا اسکار

در سال 2019 پارک به عنوان داور ویژه در جشنواره بین المللی فیلم کوتاه آسیانا حضور پیدا کرد. هم چنین در سال 2019 هم به عنوان بازیگر مهمان در نقش مین در فیلم انگل که برنده اسکار آن سال نیز شد، حضور یافته بود.

شهرت بین المللی

این بازیگر در سال 2020 در سریال کلاس ایته وون در نقش صاحب رستوران ظاهر شد ،که این درام در داخل و خارج از کره بسیار موفق بود، و او را به شهرت بین المللی رساند.

روابط عاشقانه

در سال 2015 خبر رابطه پارک سوجون با بائک جین هی (بازیگر) منتشر و تایید شد، ولی این زوج پس از دو سال به خاطر مشغله های کاری فراوان به رابطه خود پایان دادند.

حضور در دنیای مارول

در ژوئن 2021 اعلام شد، پارک سئو جون به جمع بازیگران فیلم The Marvels در جهان سینمایی مارول پیوسته است. این فیلم قرار است در 11 نوامبر 2022 اکران شود، او سومین بازیگر کره ای خواهد بود، که در فیلم های مارول ظاهر شده است.

خوانندگی

پارک سوجون به غیر از بازیگری در خوانندگی هم دستی بر آتش دارد، او موسیقی سریال Dream High 2 را در سال 2012 همراه با جه بوم از گروه گات سون خواند. از دیگر آهنگ های فیلم او می توان به آهنگ Come Into My Heart برای سریال عشق جادوگر و آهنگ A Witch’s Love برای سریال خلاصم کن و قطعه Long Way برای سریال او زیبا بود و موسیقی سریال هوارانگ اشاره کرد.

فعالیت های خیریه

پارک سئو جون در سال 2019 بعد از آتش سوزی جنگل در استان گانگوون به صورت ناشناس 100 میلیون وون اهدا کرد، تا این که این ماجرا توسط خبرنگاران کشف شد.

او همچنین در سال 2020 با شیوع ویروس کرونا جهت کمک به تهیه تجهیزات پزشکی مبلغ 100 میلیون وون را اهدا کرد.

معرفی فیلم و سریال های پارک سئو جون

سریال او زیبا بود (She Was Pretty)

  • سال ساخت: 2015
  • تعداد قسمت‌ ها: 16
  • کارگردان: جانگ دائه-یون (Jung Dae-yoon)

داستان این سریال کمدی، عاشقانه براساس واقعیت است. ماجرای این سریال در رابطه با دختری به نام کیم هه جین است، که در کودکی بسیار زیبا بود، و از خانواده‌ ای ثروتمند متولد شده بود. او دوستی صمیمی با نام جی سونگ جون داشت. این پسر برخلاف هه جین اصلاً جذاب نبود، و خانواده فقیری داشت. ولی گذر زمان همه چیز را تغییر می‌ دهد، و دختر داستان ما حالا نه زیباست، و نه پولدار و برعکس سونگ جون حالا پسری جذاب و کارآفرینی موفق می باشد. این دو دوست پس از سال‌ ها و در بزرگسالی تصمیم به ملاقات یکدیگر می‌گیرند، ولی در محل قرار سونگ جون، هه این را با دختری غریبه و زیبا اشتباه می‌گیرد. هه این که تازه متوجه تغییر ظاهر خود شده است، خود را پنهان می‌ کند، و از دوست زیبایش می‌ خواهد که به جای او خود را معرفی کند.

سریال هوارانگ (Hwarang)

  • سال ساخت: 2016-2017
  • تعداد قسمت‌ ها: 24
  • کارگردان‌ها: یونگ سونگ-شیک (Yoon Sung-sik) و کیم یونگ-جو (Kim Yeong-jo)

ملکه جیسو که پس از مرگ همسرش، بر سیلا حکومت می‌ کند، تنها فرزند خود را که هنوز کودک است، پنهان کرده، تا از گزند تاج و تخت طلبان در امان باشد. پس از گذشت چندین سال حالا مردم و حتی مک جونگ پسرش که دیگر بزرگ شده است، صبرشان تمام شده، و از ملکه می‌ خواهند تا قدرت را واگذار کند. ملکه که هنوز از خطری که ممکن است، پسرش را تهدید کند، بیم دارد، تصمیم می‌ گیرد گروهی جنگجو با نام هوارانگ تشکیل و تعلیم دهد. او با حیله پسران اشراف‌ زادگان را مجبور به عضویت در این گروه می‌ کند، و در این میان پسرش بدون اطلاع وی به صورت ناشناس به هوارانگ می‌ پیوندد.

سریال مبارزه برای هدفم (Fight For My Way)

  • سال ساخت: 2017
  • تعداد قسمت‌ ها: 16
  • کارگردان: لی نا جونگ (Lee Na-jeong)

کو دونگ من (پارک سئو جون) و چویی ارا دو دوستی هستند، که از کودکی با یکدیگر بزرگ شده‌ اند. آن دو با وجودی که پا به دنیای بزرگسالی گذاشته‌ اند، اما همچنان نابالغند. چویی ارا رویای گویندگی و مجری‌ گری دارد، و دونگ من پس از سال‌ ها تصمیم دارد، که به دنیای بوکس و مبارزه بازگردد. در این میان دوست دختر سابق و خیانتکار دونگ من دوباره سر و کله‌ اش پیدا می‌ شود.

فیلم سینمایی دوندگان شبانه (Midnight Runners)

  • سال ساخت: 2017
  • کارگردان: کیم جو-هوان (Kim Ju-hwan)

کی جون (پارک سئو-جون) و هی یول دو دوست و دانشجو دانشگاه ملی پلیس کره هستند. آن دو شبی در راه بازگشت از کلاب شاهد یک آدمربایی می‌ شوند. به سرعت به ایستگاه پلیس می‌ روند، و این اتفاق را گزارش می‌ کنند، اما مسئول آن جا درگیر پرونده پسر یک تاجر است، و به صحبت‌ های این دو توجهی نمی‌ کند. کی جون و هی یول با وجودی که در جریان غیر قانونی بودن و خطر این اتفاق هستند، به تنهایی و با تکیه به مهارت‌ های دست و پا شکسته خود به دنبال آدم‌ ربا‌ها می‌ روند.

سریال منشی کیم چشه؟ (What’s Wrong with Secretary Kim)

  • سال ساخت: 2018
  • تعداد قسمت‌ ها: 16
  • کارگردان: پارک جون-هوا (Park Joon-hwa)

لی یونگ جون (پارک سئو جون) که رئیس یک شرکت بزرگ است، روزی با خبر استعفای منشی و دستیارش که به مدت 9 سال با او همراه بوده است، شوکه می‌ شود. یونگ جون که همیشه مردی مغرور و جدی بوده است، حالا دست به دامن دوست صمیمی‌ اش می‌ شود، تا برای راضی کردن دستیارش برای نرفتن از شرکت کمکش کند. او تصمیم می‌ گیرد، آرزو‌های منشی کیم را برآورده کند، و در این میان هر دو پی به رازی می‌ برند، که ریشه در کودکیشان داشته است.

فیلم خشم الهی (The Divine Fury)

  • سال ساخت: 2019
  • کارگردان: کیم جو-هوان (Kim Joo-hwan9)

یونگ هو (پارک سو جون) در پی از دست دادن پدر و مادرش در کودکی، ایمانش به خدا را از دست می‌ دهد، و با خشم و نفرت بزرگ می‌ شود. او از این خشم در جهت پیشرفت در هنرهای رزمی MMA استفاده می‌ کند، و حالا یک قهرمان جهانی است. روزی به صورت اتفاقی با کشیشی رو به‌ رو می‌ شود، که به کار جن گیری مشغول است. کشیش که دستیارش را از دست داده است، از یونگ هو درخواست می‌ کند، که در یک مورد جن‌ گیری به کمکش برود.

سریال کلاس ایته-وون (Itaewon Class)

  • سال ساخت: 2020
  • تعداد قسمت‌ ها: 16
  • کارگردان: کیم سونگ-یون (Kim Sung-yoon)

پارک سه رویی (پارک سئو جون) پدرش را در یک تصادف از دست می‌ دهد. عامل این تصادف پسر رئیس شرکت بزرگ غذایی جونگها است، که با دادن رشوه تبرئه شده است. سه رویی که متوجه این مسئله می‌ شود، اقدام به قتل قاتل پدرش می‌ کند، و دستگیر می‌ شود. دختری که سه رویی عاشقش است، در مدت زمانی که او زندان است، تحصیل می‌ کند، و می‌ شود، یکی از برنامه‌ ریزهای کمپانی جونگها. سه رویی بعد از هفت سال آزاد می‌ شود، و تصمیم می‌ گیرد، رستورانی باز کند، اما از اطلاعات روز بی‌ خبر است، تا این که سر و کله یی سو دختری بلاگر و موفق پیدا می‌ شود، که از قضا به سه رویی علاقه‌ مند شده است.

دوستان معروف پارک سو جون

پارک هیونگ شیک متولد 16 نوامبر 1991 (25 آبان 1370) و 29 سال دارد. او بازیگر، خواننده و رقصنده است، و در سال 2010 در گروه ZE:A حرفه خوانندگی را آغاز کرد. هر چند هیونگ شیک به خاطر بازیگری خود در کره و دنیا شهرت دارد.

  • چوی وو شیک

چوی وو شیک (Choi Woo-Shik) بازیگر کره‌ ای، کانادایی متولد 26 مارس 1990 (6 فروردین 1369) است، و 31 سال دارد. وی در فیلم و سریال‌ های زیادی به ایفای نقش پرداخته است، ولی از آثار مشهور جهانی وی می‌ توان به قطاری به سمت بوسان  و انگل اشاره کرد.

  • کوون سانگ هوان

کوون سانگ هوان (Kwon Sung-hwan) که با نام هنری پیک بوی (Peakboy) شناخته می‌ شود، خواننده، ترانه سرا، رپر و آهنگساز کره‌ ای و متولد 27 می 1989 (6 خرداد 1368) است، و 31 سال دارد.

  • کیم ته-هیونگ

کیم ته هیونگ (Kim Taehyung) خواننده، ترانه‌ سرا، بازیگر و عضوی از گروه BTS است. او متولد 30 دسامبر 1995 (9 دی 1374) است، و با 24 سال سن در میان دوستان خود از همه کوچک تر است.

فیلم‌ شناسی پارک سو جون

  • فیلم

سال عنوان نقش
۲۰۱۱ بازی کامل چیلگو
۲۰۱۵ تواریخ شیطان چا دونگ جی
زیباییِ درون وو جین (بازیگر مهمان)
۲۰۱۷ واقعی مرد با لباس محافظ (بازیگر مهمان)
دونده‌ های نیمه‌ شب پارک کی-جون
۲۰۱۸ با تو بودن جی هو (بازیگر مهمان)
۲۰۱۹ خشم الهی یونگ هوو
انگل مین هیک (بازیگر مهمان)
۲۰۲۰ رویا یون هونگ دائه
  • مجموعه تلویزیونی

سال عنوان نقش شبکه
۲۰۱۲ رؤیای بلند ۲ سی وو کی‌ بی‌ اس۲
خانواده چا سوجون
۲۰۱۳ جادویی برای طلا پارک هیون ته ام‌ بی‌ سی
حرفی از ته دل سونگ مین سو اس‌ بی‌ اس
۲۰۱۴ عشق جادوگر یون دونگ‌ ها تی‌ وی‌ اِن
۲۰۱۵ منو بکش، خلاصم کن اوه ری ان ام‌ بی‌ سی
او زیبا بود جی سونگ جون
۲۰۱۶–۲۰۱۷ هوارانگ: جوانان جنگجوی شاعر مو میونگ / کیم سون وو کی‌ بی‌ اس۲
۲۰۱۷ مبارزه برای هدفم گو دونگ من
۲۰۱۸ منشی کیم چشه؟ لی یونگ جون تی‌ وی‌ ان
۲۰۲۰ کلاس ایته‌‌ وون پارک سه-رو-یی جی‌ تی‌ بی‌ سی