طرز تهیه میرزا قاسمی به ساده ترین و خوشمزه ترین روش

28/03/2022
طرز تهیه میرزا قاسمی
میرزا قاسمی یکی از غذاهای پرطرفدار ایرانی است که با  گوجه فرنگی و بادمجان درست می شود. این غذا ساده و پر طرفدار با تعداد انگشت شماری مواد تهیه  می شود
مجله والی
مجله والی

طرز تهیه میرزا قاسمی

میرزا قاسمی یکی از غذاهای پرطرفدار ایرانی است  که با  گوجه فرنگی و بادمجان درست می شود. این غذا ساده و پر طرفدار با تعداد انگشت شماری مواد تهیه  می شود: بادمجان، سیر، گوجه فرنگی و رب گوجه فرنگی، روغن، تخم مرغ، زردچوبه، نمک و فلفل مواد تشکیل دهنده این غذا هستند. میرزا قاسمی از غذاهای قدیمی و پر طرفدار ایرانی می باشد. این غذا طرز تهیه آسانی دارد. با ما همراه باشید تا مرحله به مرحله طرز تهیه میرزا قاسمی شمالی را به شما آموزش دهیم.

مواد لازم برای تهیه میرزا قاسمی 

مواد لازم برای میرزا قاسمی

مواد لازم برای ۴ نفر
پیاز ۱ عدد
سیر ۶ حبه
نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم
زردچوبه به مقدار لازم
رب گوجه فرنگی ۱ قاشق غذا خوری سر پر
گوجه فرنگی ۳ عدد
بادمجان قلمی ۶ عدد
تخم مرغ ۱ تا ۲ عدد

طرز تهیه میرزا قاسمی

طرز تهیه میرزا قاسمی

بهترین روش برای تهیه این غذا بهتر است که بادمجان های این غذا را کبابی کنید تاکاملا دودی و مغز پخت شوند. برای این کار می توانیم از شعله اجاق گاز یا زغال استفاده کنیم.  البته اگر طعم دودی بادمجان کبابی را دوست ندارید می توانید بادمجان ها را سرخ کنید. پس از اینکه  کمی سرد شد پوست شان را به آرامی جدا می کنیم. بادمجان ها را پس از اینکه پوست گرفتیم در یک کاسه بزرگ می ریزیم سپس آنها را با گوشتکوب به طور کاملا  له می کنیم. گوجه فرنگی ها را به مدت ۵ دقیقه در یک قابلمه حاوی آب جوش قرار می دهیم تا پوست شان به راحتی جدا شود. پس از گذشت ۵ دقیقه گوجه فرنگی ها را از آب جوش خارج می کنیم و پس از اینکه کمی سرد شدند پوستا شان را به راحتی جدا می کنیم و یا اینکه می توانید گوجه فرنگی ها را مانند بادمجان ها کاملا کبابی کنید. تابه را روی حرارت قرار داده و سیر را داخل آن تفت می دهیم سپس ادویه را به آن اضافه می کنیم.   در این مرحله بادمجان ها را اضافه می کنیم و حدود ۲۰ دقیقه تفت می دهیم ، سپس گوجه فرنگی ها را به صورت خیلی ریز یا رنده شده به تابه اضافه می کنیم و خوب تفت می دهیم تا آب اضافی گوجه فرنگی ها تبخیر شود و میرزا قاسمی به روغن بیفتد.در این مرحله مواد میرزا قاسمی را یک سمت تابه جمع می کنیم سپس تخم مرغ ها را در قسمت خالی تابه می شکنیم و پس از اینکه به خوبی پختند با دیگر مواد میرزا قاسمی مخلوط می کنیم تا کاملا با دیگر مواد یکدست شوند. در آخر نمک و فلفل سیاه میرزا قاسمی را اندازه کنید و اجازه دهید کمی جا بیفتد.  

فوت فن تهیه میزراقاسمی

فوت فن تهیه میرزاقاسمی

  • اگر می خواهید بادمجان شما طعم دودی داشته باشد حتما بادمجان ها را روی زغال یا شعله اجاق گاز کباب کنید زیرا کباب کردن بادمجان ها در فر باعث می شود که بوی دودی نگیرند.
  • بعضی آشپزها اضافه کردن رب گوجه فرنگی به میرزا قاسمی را کاری اشتباه می دانند زیرا بر این این باورند که اضافه کردن رب گوجه فرنگی طعم اصلی میرزا قاسمی را از بین می برد و باعث می شود میرزا قاسمی طعم رب گوجه فرنگی بگیرد.

  • در برخی شهرها برای تزیین میرزا قاسمی از مغز گردو هم استفاده می شود.

  • از بادمجان های کشیده و براق و قلمی برای تهیه میرزا قاسمی استفاده کنید.
  • برای تهیه میرزا قاسمی در افزودن روغن دست و دلباز باشید.