بیوگرافی و زندگی شخصی لی جون کی بازیگر سریال عاشقان ماه

01/04/2022
بیوگرافی لی جون گی
لی جون گی بازیگر، خواننده، رقصنده و مدل کره جنوبی است. او در 17 آوریل 1982 در بوسان کره جنوبی به دنیا آمد.او کار خود را به عنوان یک مدل آغاز کرد و نقش های کوچکی در درام های کره ای داشت تا اینکه در سال 2005 نقش گونگ گیل را در فیلم پادشاه و دلقک به دست آورد.
مجله والی
مجله والی

بیوگرافی لی جون گی

با ما در این مقاله سینما و هنر از مجله والی همراه باشید تا با بیوگرافی و زندگی شخصی لی جون گی بازیگر کره ای آشنا شوید.

زندگی شخصی لی جون گی
نام لي جون گی(이준기)
تاریخ تولد 17 آپريل 1982 مصادف با 28 فروردین 1361
محل تولد بوسان، کره جنوبی
قد 178 سانتی متر
حرفه بازیگر، خواننده، رقصنده و مدل
گروه خوني B
تایپ ام بی تی آی ISFP

لی جون گی بازیگر، مدل و خواننده کره جنوبی است که پس از بازی در نقش یک دلقک سلطنتی در فیلم "شاه و دلقک" در سال 2005، که اتفاقا اولین بازی او نیز به عنوان یک مرد برجسته بود، محبوب شد.. این فیلم در آن سال به یکی از پرفروش‌ترین فیلم‌های کره‌ای تبدیل شد و با آن، حرفه لی سرعت بیشتری گرفت.

 او برای اولین بار در سال 2003 در سریال تلویزیونی "Nonstop 4" ظاهر شد و همچنین بخشی از تاثیرگذارترین درام های کره ای دهه قبل مانند "قهرمان"، "دختران من" و "عاشقان ماه" بوده است. با تغییر در حالت‌های سرگرمی و ظهور پلتفرم‌های دیجیتال، او همچنین در سال 2016 بخشی از مجموعه‌های وب به نام «هفت بوسه اول» شد، قدمی که مورد استقبال بسیاری قرار گرفت. برای درام دوره‌ای «مرد مسلح در چوسون»، او جایزه بازیگر برجسته کره‌ای را در جوایز بین‌المللی درام سئول دریافت کرد. او در طول دوران حرفه ای خود جوایز بسیاری را دریافت کرده است.

دوران کودکی و اوایل زندگی

عمل زیبایی لی جون کی

لی جون در 17 آوریل 1982 در بوسان کره جنوبی به دنیا آمد.خانواده او متشکل از والدین و یک خواهر کوچکترش است. لی جون گی در کودکی و نوجوانی عاشق كامپيوتر و ورزش بوده است.

او همیشه یک بچه کنجکاو بود و اغلب از والدینش سؤال می کرد، که اکنون با بازیگوشی در مصاحبه هایش به یاد می آورد.

او  می‌خواست با زندگی‌اش کاری متفاوت انجام دهد، اما در پس ذهنش، همیشه می‌دانست که سابقه خانوادگی‌اش به او اجازه نمی‌دهد مسیر شغلی منحصربه‌فردی را دنبال کند. از همان دوران کودکی به بازیگری علاقه داشت.

او با یک خواهر کوچکتر در یک خانواده بسیار متوسط ​​بزرگ شد. در دوران دبستان و راهنمایی، جدای از درس، خود را به نمایش و بازیگری مشغول می کرد.

او اجرای نمایش «هملت» را در نمایشنامه مدرسه اش دید و آنقدر به آن علاقه مند شد که تصمیم گرفت به هر قیمتی شده بازیگر شود. برخلاف ترس‌هایش، او متوجه شد که والدینش تقریباً از آرزوهای او حمایت می‌کنند، وقتی سرانجام به آنها گفت که می‌خواهد بازیگر شود.

لی جون گی قبل از عمل

لی همیشه روحیه رقابتی بی‌رحمانه‌ای داشت و می‌خواست در هر کاری که انجام می‌دهد شماره یک باشد - چه در زمینه‌های آکادمیک یا ورزشی و چه در نمایش‌های نمایشی‌اش. والدینش سدایتی زمانی که او تازه از دبیرستان فارغ التحصیل شده بود، از او خواستند که برای داشتن اینده ای بهتر وارد دانشگاه شود. اما لی مشتاق بود خودش را وارد تجارت نمایشی کند و درست پس از پایان دبیرستانش به سئول نقل مکان کرد.

زندگی در شهر بزرگ در مراحل اولیه چندان برای او خوب نبود و او تلاش می کرد تا مدل شود، در حالی که کارهای کوچکی را در کنارش انجام می داد تا بتواند خود را سیر کند. او موفق شد در مؤسسه هنر سئول ثبت نام کند و این زمانی بود که زندگی او تغییر کرد و اولین مأموریت مدلینگ او در سال 2001 انجام شد.

حرفه

بیوگرافی لی جون گی

پس از اینکه به عنوان یک مدل مطرح شد، لی شروع به تلاش برای نقش های تلویزیونی کرد و چند نقش را به دست آورد. اولین تلاش تلویزیونی او در سال 2003 بود که نقش کوچکی در «ناستاپ 4» داشت. با نقش‌های کمی بزرگ‌تر در «شهر درام: چه باید بکنم؟» و «پژواک ستاره» دنبال شد. اگرچه نقش‌ها کوچک‌تر بودند، اما تمام تماس‌ها و تجربه‌های لازم در این صنعت را برای لی فراهم کردند.

در سال 2004، او چند نقش کوچک در فیلم ژاپنی «هتل ونوس» و یک فیلم کره‌ای «ناهید پرواز» ایفا کرد. با توجه به تجربه‌اش، بازی او برای تهیه‌کنندگان شگفت‌انگیز بود و پس از آن بزرگ‌ترین نقش سینمایی دوران حرفه‌ای‌اش را از آن خود کرد که آینده‌اش را رقم زد.

او در سال 2005 در فیلم درام دورهمی «شاه و دلقک» ظاهر شد و در آن نقش دوم را بازی کرد. این فیلم به یکی از پرفروش‌ترین فیلم‌های کره‌ای در سال تبدیل شد و راه را برای لی برای کسب نقش‌های بزرگتر و بهتر در آینده هموار کرد. لی برای بازی خود در این فیلم، در مراسم اهدای جوایز محبوب شد و در نهایت جوایزی مانند جوایز فیلم کره ای، جوایز هنری باکسانگ، جوایز بل بزرگ و بسیاری دیگر را به دست آورد.

بیوگرافی لی جون گی و همسرش

او سپس در سال 2006 در یک سریال تلویزیونی عاشقانه به نام «دختر من» ظاهر شد که به موفقیت بزرگی در کره و سراسر آسیا تبدیل شد.

در سال 2007، لی در یک فیلم مشترک ژاپنی و کره ای با عنوان "برف باکره" ظاهر شد که موفقیت بزرگی در هر دو کشور به دست آورد و لی به خاطر آن در جشنواره بین المللی فیلم هاوایی نیز مورد تجلیل قرار گرفت.

او بخشی از فیلم دیگری بود که در سال 2007 برنده جایزه شد "18 مه" که بر اساس کشتار بدنام گوانگجو در سال 1980 ساخته شد. ، که لی برای آن جایزه برتر برتری را در جوایز MBC Drama دریافت کرد.

زندگی نامه لی جون گی

او در "Iljimae" بازی کرد، یک درام دوره ای که به خاطر آن در جوایز MBC Drama مورد تجلیل قرار گرفت.

در می 2010، لی برای انجام کارهای نظامی اجباری خود رفت و در سال 2012 با «آرنگ و قاضی» که یک درام عاشقانه ترسناک بود، بازگشت. این سریال تبدیل به گران‌ترین سریال تلویزیونی شد که به ژاپن فروخته شد و در ژاپن و کره جنوبی امتیاز بالایی دریافت کرد.

عکس های لی جون کی

در سال 2013، لی در مجموعه تلویزیونی اکشن هیجان انگیز «دو هفته» ظاهر شد، جایی که او نقش پدری را بازی کرد که برای نجات دخترش به ماجراجویی می پردازد.
او در سال 2015 در یک سریال عاشقانه خون آشام با عنوان "دانشمندی که در شب راه می رود" ظاهر شد. این سریال امتیازات متوسطی دریافت کرد، اما عملکرد لی بسیار مورد استقبال قرار گرفت.

در سال 2015، او برای اولین فیلم چینی خود به نام «هرگز خداحافظی نکرد» ثبت نام کرد و در ژانویه 2016، لی در «عاشقان ماه» که بازسازی یک مینی سریال چینی بسیار موفق بود، دیده شد. این سریال از نظر انتقادی شکست خورده بود، اما از نظر تجاری آنقدر خوب بود که به عنوان یک موفقیت بزرگ شناخته شد. در همان سال، او بخشی از مجموعه وب "هفت بوسه اول" شد.
لی اولین انتخاب برای بازی در نقش اصلی در بازسازی کره ای تریلر جنایی موفق آمریکایی «ذهن جنایتکار» بود و این سریال در سال 2017 با تحسین بزرگ منتقدان و تجاری به نمایش درآمد.
لی جون گی همچنین خواننده است و آلبوم های زیادی مانند "عزیز من"، "Exhale" و "J Style" را تولید کرده است.

روابط عاشقانه

زندگی نامه لی جون گی

لی جون گی با بازیگر همکارش، جئون های بین، رابطه داشت. این دو در سال 2014 در فیلم درام Gunman در Joseon با هم آشنا شدند. آنها از اوایل سال 2016 شروع به ملاقات کردند اما در سال 2017 از هم جدا شدند.

لی جون گی در حال حاضر مجرد است.

حقایقی در مورد لی جون گی بازیگر کره ای

عکس های جدید لی جون گی

  • لی جون گی بسیار با استعداد است و علاوه بر بازیگری  مدلینگ، در خوانندگی و خصوصا هنر های رزمی نیز مهارت دارد.
  • همانطور که گفتیم لی علاقه زیادی به هنر های رزمی دارد و به دلیل فیلم ها و سریال هایی که بازی می کند بسیاری از آن ها را امتحان کرده است.او دان 4 کمربند مشکی تکواندو، دان 1 کمربند مشکی هاپکیدو و دان 1 کمربند مشکی تکیون را دارد و سیستما (هنر رزمی کشور روسیه)، پارکور، وینگ چون، جو جیتسو، کیک بوکسینگ تایلندی و هم چنین سوارکاری و تیراندازی را نیز بلد است.
  • لی به باریگری معروف است که می تواند به خوبی از پس سخت ترین نقش ها نیز بر بیاید و کارگردان ها از بازی او در صحنه های اکشن تعریف زیادی می کنند.علاوه بر این در یک رای گیری مردمی به عنوان بهترین بازیگر اکشن کره ای انتخاب شده است.
  • وی بعد از بازی در فیلم سینمایی "شاه و دلقک" بسیار معروف شد و جوایز زیادی کسب کرد و جزو بازیگران سطح یک قرار گرفت. 
  • در فیلم هالیوودی "Resident evil: The Final Chapter" بازی کرده است و کارگردان این فیلم از مهارت بازی در صحنه های اکشن اون خیلی تعریف کرده است.
  • لی در تاريخ 3 می 2010 به خدمت سربازي رفت و 10 فوريه 2012 از سربازس مرخص شد.
  • به دلیل محبوبیت زیادی که داشت، به عنوان سفیر تبلیغاتی سازمان جهانگردی کره منصوب شد.

زندگی شخصی لی جون گی

  • با کمپانی Mentor Entertaiment در مورد قراداد 5 ساله اش دچار اختلاف نظر شده بود و در سال 2008 تصمیم گرفت قراردادش را نقض کند. اما کمپانی به دلیل این موضوع از او شکایت کرد و هم چنین ادعا کرد لی جون گی مبلغ یک میلیارد وون رو مخفی کرده تا برای خودش کمپانی راه اندازی کند. به همین دلیل لی جون گی در دادگاه محکوم به پرداخت 500 میلیون وون غرامت شد.
  • بعد از بازی در "عاشقان ماه" شایعات زیادی در مورد قرار گذاشتن او با آیو توی فضای مجازی پخش شده بود ام کمپانی اش همه ی آن شایعات را رد کرد و گفت ارتباط نزدیک و دوستانه ی آن ها به دلیل بازی در این سریال بوده و آن ها فقط دوست های صمیمی هستند. اخیرا هم لی جون گی برای حمایت از آیو در فیلم برداری سریال "رویا" برایش کامیون غذا فرستاده بود.

لی جون گی

  • ارزش این بازیگر حدود 1.61 میلیارد دلار برآورد شده است.
  • خصوصيات تایپ ايده آل لی جون گی به گفته ی خودش: "من كسی را دوست دارم كه قلب مهربانی داشته باشد. اميدوارم بالغ و كاملتر از من باشد.

فیلم های لی جونگ گی

زندگی نامه کامل لی جون کی

  1. 18 می | هوایوهان هیوگا (2007) - کانگ جین وو
  2. ویرجین اسنو (2007) - کیم مین
  3. Fly, Daddy, Fly (2006) - برو سونگ سوک
  4. پادشاه و دلقک (2005) - گونگ گیل
  5. پسران پرواز (2004) - دونگ وان
  6. هتل ونوس (2004) - پسر

سریال های درام لی جونگ گی

عکس های لی جون گی در سریال عاشقان ماه

  1. Again My Life (SBS / 2022) - کیم هی وو
  2. گل شیطان | Akui Kkot (tvN / 2020) - Baek Hee-Sung
  3. هتل دل لونا (tvN / 2019) - جن گیر (قسمت 3)
  4. وکیل بی قانون | Moobeob Byeonhosa (tvN / 2018) - Bong Sang-Pil
  5. ذهن جنایتکار (tvN / 2017) - کیم هیون جون
  6. عاشقان ماه: اسکارلت قلب ریو | Dalui Yeonin - Bobogyungsim Ryeo (SBS / 2016) - وانگ سو
  7. او زیبا بود | Geunyeoneun Yeppeodda (MBC / 2015) - خودش (ep.9)
  8. محققی که شب را راه می‌رود | Bameul Geotneun Sunbi (MBC / 2015) - کیم سونگ یول
  9. مرد مسلح در چوسون | Joseon Chongjabi (KBS2 / 2014) - Park Yoon-Kang
  10. دو هفته (MBC / 2013) - جانگ تائه سان
  11. آرنگ و قاضی | Alangsattojeon (MBC / 2012) - Eun-Oh
  12. قهرمان (MBC / 2009)
  13. Il Ji-Mae: The Phantom Thief | Iljimae (SBS / 2008) - Il Ji-Mae / Yong-Yi
  14. زمان بین سگ و گرگ | Gaewa Neukdaeui Shigan (MBC / 2007) - لی سو هیون
  15. صد و یکمین پیشنهاد (کمئو) (SBS / 2006)
  16. دختر من (SBS / 2005-2006) - سئو جونگ وو
  17. Star's Echo (MBC / 2004)
  18. بدون توقف 4 (MBC / 2003) - مهمان

جوایز و افتخارات لی جونگ گی

بیوگرافی لی جون کی

  • جایزه ده ستاره ("عاشقان ماه: اسکارلت قلب ریو")
  • جایزه ستاره هانریو ("عاشقان ماه: اسکارلت قلب ریو")
  • جایزه بهترین زوج («عاشقان ماه: اسکارلت قلب ریو»)
  • جوایز درام MBC 2015 - 30 دسامبر 2015
  • جایزه ده ستاره ("دانشمندی که در شب راه می رود")
  • جوایز درام KBS 2014 - 31 دسامبر 2014
  • بازیگر عالی (درام متوسط) ("مرد مسلح در چوسون")
  • جایزه بهترین زوج («مرد مسلح در چوسون»)
  • جوایز درام MBC 2012 - 30 دسامبر 2012
  • جایزه بهترین زوج (آرنگ و قاضی)