بیوگرافی لی دونگ ووک و معرفی بهترین سریال های او

29/03/2022
بیوگرافی لی دونگ ووک
لی دونگ ووک در 6 نوامبر 1981 در کره جنوبی به دنیا آمد. او بازیگری است که برای گاردین: خدای تنها و بزرگ (2016)، هتل پادشاه (2014) و شریک (2009) شناخته شده است.
مجله والی
مجله والی

بیوگرافی لی دونگ ووک

با ما در این مقاله سینما و هنر از مجله والی همراه باشید تا با بیوگرافی و زندگی نامه کامل لی دونگ ووک و بهترین و جدید ترین سریال های او آشنا شوید.

بیوگرافی لی دونگ ووک
نام لی دونگ ووک
محل تولد سئول، کره جنوبی
تاریخ تولد 6 نوامبر 1981 مصادف با 15 آبان 1360
قد 184 سانتی متر
وزن 72 کیلوگرم
دین مسیحی 
گروه خونی B
تایپ ام بی تی آی INFJ 

لی دونگ ووک بازیگر سینما و تلویزیون کره جنوبی است که اولین بار با بازی در سریال کمدی تلویزیونی «دختر من» به موفقیت بزرگی دست یافت. او از آن زمان تاکنون در تعدادی از درام های خانوادگی ظاهر شده است که به او لقب «ووکی» را داده است. لی با شروعی متواضعانه در صنعت سرگرمی، به خودی خود یک سلبریتی شد و در تعدادی از برنامه های متنوع به عنوان مهمان ظاهر شد. او همچنین در نمایش محبوب «هم اتاقی ها» شرکت کرده است. لی جوایز زیادی را برای بازی در فیلم و تلویزیون و همچنین برای کارش به عنوان MC در "قلب قوی" به دست آورده است که برای آن بهترین بازیگر تازه وارد (MC) و بهترین زوج (با شین دونگ یوپ) را دریافت کرد. او همچنین در موزیک ویدیوهای هنرمندان مختلف کره ای ظاهر شده و موزیک ویدیوی زوزو با نام «قاصدک» را کارگردانی کرده است. خواهر کوچکترش نیز راه او را دنبال کرده و به تجارت نمایشی پیوسته است. او در شبکه های اجتماعی فعال است و طرفداران زیادی دارد.

دوران کودکی و اوایل زندگی

لی دونگ ووک قبل از عمل

لی دونگ ووک در 6 نوامبر 1981 در سئول، کره جنوبی به دنیا آمد. او بزرگ‌ترین فرزند از چهار فرزند والدینش است که از طبقه متوسط ​​بودند.در مورد خانواده اش چیزی در اینترنت منتشر نشده و فقط گفته شده بزرگترین فرزند خانواده است و سه تا خواهر و برادر کوچکتر از خودش دارد.

او پس از شروع کار در دوران دبیرستان از خانواده خود حمایت مالی کرد. یکی از خواهران کوچکتر او نیز در تجارت نمایشی فعالیت می کند.
او مدرک خود را در رشته صدا و سیما و هنرهای رسانه ای از دانشگاه جونگبو به پایان رساند. برای تامین هزینه های زندگی خود در دوران تحصیل در دانشگاه، نقش های کوچکی را در سریال های تلویزیونی ایفا کرد. در فعالیت های فرهنگی دانشگاه نیز حضور فعال داشت.

قبل از شهرت

بهترین سریال های لی دونگ ووک

او اولین بازیگری خود را در سال 1999(حدودا 18سالگی)  با بازی در سریال "Sunday Best,Coaching" انجام داد که تهیه کننده این سریال از بازی لی دونگ ووک خوشش می آید و از او میخواهد تا در سریال "School 2" هم بازی کند. بعد هم در "School 3" بازی میکند و بین مردم شناخته می شود. تا اینکه در سال 2005 نقش بزرگ خود را در فیلم My Girl بازی کرد.

حرفه

سریال جدید لی دونگ ووک 2021

لی کار خود را در سال 1999 با نقش سونگ جون در مجموعه تلویزیونی «بهترین تئاتر ام بی سی» در شرکت پخش مونهوا (MBC) آغاز کرد. او در حال اتمام دبیرستان بود که نقش لی کانگ سان را در سریال مدرسه در شبکه پخش کره ای (KBS) دریافت کرد. این سریال بر اساس موضوع نوجوانی ساخته شده بود که لی برای آن نقش کاملاً مناسب بود.
برای پنج سال بعد او در تعدادی از سریال‌های درام خانوادگی تلویزیونی مانند «خانواده رویایی»، «شهر درام» و «خانواده ارزشمند» ظاهر شد. قیافه معصومانه او در میان طیفی از طرفداران کره جنوبی محبوبیت پیدا کرد و او را به شهرت رساند.
او سرانجام با بازی در سریال کمدی رمانتیک «دختر من» که نه تنها در کره جنوبی بلکه در سراسر آسیا به یک موفقیت تبدیل شد، به شهرت رسید. عملکرد او باعث شد تا او به عنوان یک ستاره با پتانسیل در صنعت سرگرمی کره جنوبی شناخته شود.
او در حال حاضر به یک بازیگر همه کاره تبدیل شده بود و در سریال‌های پرمخاطب مانند «لا دولچه ویتا»، «بوی زن»، «عاشقانه‌ی وحشی» و «مرد تیغه» ظاهر شد. سریال فعلی او "نگهبان: خدای تنها و بزرگ" از سال 2016 از شبکه tvN در حال پخش است و همچنان در حال افزایش است.

خواهر لی دونگ ووک


او که نشان خود را در تلویزیون کره جنوبی نشان داد، در سال 2006 وارد فیلم های کره جنوبی شد. او اولین بازی خود را با ایفای نقش مکمل در فیلم ترسناک "Arang" انجام داد که نقدهای مثبتی دریافت کرد. او سپس نقش اصلی را در داستان عاشقانه پلیسی «زوج عالی» با هیون یانگ دریافت کرد.
لی در کمدی های رمانتیک در بهترین حالت خود قرار دارد و طرفدارانش فقط او را در «کتابخانه قلب شکسته» و «زیبایی درون» که به ترتیب در سال 2008 و 2015 منتشر شدند، دوست داشتند. عملکرد تماشایی او خیلی زود او را به نماد جوانان در کره جنوبی تبدیل کرد.
لی دونگ ووک به شهرت رسید و از سال 2006 به بعد به عنوان مهمان در چندین برنامه مختلف ظاهر شد. از جمله «Wowowee» در سال 2006، «Happy Together» در سال 2008 و «Return of Superman» در سال 2016.

لی دونگ ووک و لی داهه

او همچنین در فصل یک و دو نمایش واقعی کره جنوبی "هم اتاقی ها" شرکت کرد که نشان می دهد او با یازده چهره مشهور در یک خانه زندگی می کند و همه خدمات را به اشتراک می گذارد. لی یکی از محبوب ترین هم اتاقی های این برنامه بود.
او در سال‌های 2012-2013 با کمدین شین دونگ یوپ برای برنامه گفتگوی «قلب قوی» در شبکه MC همکاری کرد. او همچنین MC برای جوایز درام SBS و نمایش تلویزیونی "بادیگارد من" بود.

وی در سال 2017 با کمپانی King Kong که زیرمجموعه کمپانی Starship می باشد، قرارداد بست. 

حقایقی در مورد لی دونگ ووک

لی دونگ ووک و سوزی

  • علاوه بر بازیگری در صنعت مدلینگ نیز فعالیت میکند.
  • به نظر خودش در انجام کار های خونه خیلی خوب است.
  • طرفدارانش او را به اسم "ووکی" صدا میزنند.
  • هنگامی که داستان سریال "گابلین" را می شنود و می فهمد که این سریال قرار است ساخته شود، از نویسنده درخواست میکند تا در نقش فرشته مرگ بازی کند اما نویسنده درخواستش را قبول نمیکند. چون احساس می کرده لی دونگ ووک به تصویر ذهنی ای که از شخصیت فرشته مرگ وجود دارد شباهتی ندارد. اما لی دونگ ووک چندین بار درخواست میدهد و طی جلساتی که با نویسنده میگذارد بالاخره موفق می شود نظر نویسنده را تغییر دهد و این نقش را به دست بیاورد.
  • با بازیگران سریال "گابلین" به خصوص گونگ یو و یو این نا صمیمی است.
  • به کسی که چشم های معصوم و بی گناه و لب های قرمزی دارد معروف است. همچنین کلاه مشکی ای که در سریال "گابلین" استفاده میکرد هم خیلی معروف شد.
  • در آگوست 2009 به سربازی اعزام شد و در جون 2011 از سربازی مرخص شد.
  • در سال 2018 به عنوان سفیر افتخاری بازی های المپیک زمستانی پیونگ چانگ انتخاب شد.

قد لی دونگ ووک

  • معروف ترین نقش هایی که بازی کرده فرشته مرگ در "گابلین"، روباه نه دم در "افسانه روباه نه دم" و نقش یک دکتر در سریال "زندگی" بوده است
  • مجری برنامه "Produce X 101" بوده است.
  • در مورد شخصیت لی دونگ ووک گفته اند که فردی رمانتیک، خیلی خوش قلب، کلی بین، کمی رویا پرداز و ایده آل گراست. همیشه در مورد آینده مردم و دنیا نگران است و تلاش زیادی برای رسیدن به هدف هایش می کند.دارای سازگاری اجتماعی بسیار بالایی است و به راحتی با بقیه کنار می آید.اما از آن جایی که او فردی ایده آلیست است هنگامی که نتواند با محیط کنار بیاید، بداخلاقی می کند و زود از خودش نا امید می وشد و تلاش خود را بیش از حد می کند.
  • در اوقات فراغتش دوست دارد تنهایی فیلم ببیند، آهنگ گوش کند، با تلفن همراهش بازی کند، بخوابد، یک میان وعده بخورد یا اصلا هیچ کاری نکند.
  • ارزش او 10 میلیون دلار بر آورد شه است.
  • تا کنون 16 جایزه در جشنواره های رسمی کسب کرده است.
  • درمورد تایپ ایده آلش گفته است زنی را دوست دارد که خوب غذا بخورد و بتوانند به خوبی باهم صحبت کنند و کنار بیایند.بعدش هم با خنده گفت که مثل هر مرد دیگه ای دوست دارد همسرش زیبا باشد.

روابط عاشقانه

عکس های جدید لی دونگ ووک

شایعات زیادی در مورد قرار گذاشتن لی دونگ ووک به گوش می رسد. تقریبا بعد از بازی در هر سریال شایعه شده که با بازیگر زن آن سریال قرار میگذارد. بعد از پخش شدن شایعه قرار با لی دا هه، لی دونگ ووک گفت که ما تفاهم خیلی زیادی داریم و با هم صمیمی هستیم ولی قرار نمیگذاریم. فن ها هم معتقد بودند این دو نفر خیلی به هم می ایند و حتی از ان ها میخواستن که با هم قرار بگذارند.

در سال 2018 شایعه شد که لی دونگ ووک و سوزی باهم قرار میگذارند که بعدا توسط این دونفر تایید شد. بعضی ها گفتن که این دونفر 13 سال اختلاف سنی دارند و اصلا به هم نمی آیند. ولی در واقع سوزی از همان سال 2010 در یک برنامه لی دونگ ووک را به عنوان تایپ ایده آلش معرفی کرده بود. به هر حال بعد از مدتی این دونفر رابطه شان را به دلیل برنامه کاری شلوغشان به هم زدند.

جوایز و دستاوردها

بیوگرافی لی دونگ ووک و همسرش

لی در اوایل کارش در سال 1999 جایزه V-NESS Screen را دریافت کرد. پس از آن جایزه SBS Drama، New Star Award برای بازی در "سرزمین شراب" دریافت شد. او همچنین برنده جایزه جذاب ترین بازیگر آسیا و جایزه بزرگ (دیپلماسی فرهنگی) در هشتمین جوایز زیبایی Cosmo و هجدهمین مراسم جوایز فرهنگی Han II شد.
بازی او در سریال «بوی زن» جایزه برتر برتر (بازیگر در درام آخر هفته) و 10 ستاره برتر را در مراسم جوایز درام SBS در سال 2011 برای او به ارمغان آورد.

او برای بازی در نقش ام سی در «قلب قوی» جایزه بهترین تازه وارد (MC) و بهترین زوج (با شین دونگ یوپ) را در جوایز سرگرمی SBS در سال 2012 دریافت کرد.
لی جایزه Fashionista را به عنوان قدردانی از عملکرد کلی خود در نهمین مراسم جوایز جشنواره مدل آسیا در سال 2014 دریافت کرد.
او در سال ۲۰۱۷ جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را در پنجمین مراسم سالانه جوایز تب درام برای بازی در فیلم «نگهبان: خدای تنها و بزرگ» دریافت کرد.

ثروت لی دونگ ووک 

ثروت لی دونگووک در سال ۲۰۱۹، حدود ۱۵ میلیون دلار برآورد شده است. 

فیلم های لی دونگ ووک

لی دونگ ووک

  1. 2000-فیلم Arang در نقش لی هیون کی 
  2. 2007- فیلم The Perfect Couple در نقش کانگ جائه هیوک 
  3. 2008- فیلم Heartbreak Library در نقش کیم جون اوه 
  4. 2010- فیلم The Recipe در نقش کیم هیون سو 
  5. 2015- فیلم The Beauty Inside در نقش کیم وو جین

نمایش های تلویزیونی لی دونگ ووک

داستان کانگ کو | Kangkoo Yiyagi (SBS / 2014) - Kyung -Tae

سریال های لی دونگ ووک

زندگی نامه لی دونگ ووک

  1. بد و دیوانه (tvN-iQIYI / 2021-2022) - Ryu Soo-Yeol
  2. داستان نه دم | Gumihodyeon (tvN / 2020) - لی یون
  3. جستجو: WWW | Geomsaekeoreul Ibryeokhaseyo: WWW (tvN / 2019) - دوست پسر سابق Bae Ta-Mi (قسمت 7)
  4. غریبه ها از جهنم | Taineun Jiokida (OCN / 2019) - Seo Moon-Zo
  5. قلبت را لمس کن | جینسیمی دادا (tvN / 2019) - Kwon Jung-Rok
  6. زندگی (JTBC / 2018) - Ye Jin-Woo
  7. نگهبان: خدای تنها و بزرگ | Dokkaebi (tvN / 2016-2017) - گریم ریپر
  8. آدامس حباب دار | Poongsungeom (tvN / 2015) - پارک ری هوان
  9. مرد تیغه ای | Aieonmaen (KBS2 / 2014) - جو هونگ بین
  10. هتل کینگ (MBC / 2014) - چا جائه وان
  11. فراری چوسون | Cheonmyung : Joseonpan Domangja Yiyaki (KBS2 / 2013) - Choi Won
  12. عاشقانه های وحشی | نانپوگان لومنسو (KBS2 / 2012) - بازیکن بیسبال پارک مو یول
  13. بوی زن | Yeoinui Hyanggi (SBS / 2011) - کانگ جی ووک
  14. شریک | شریک (KBS2 / 2009) - لی ته جو
  15. زندگی تلخ و شیرین | Dalkomhan Insaeng (MBC / 2008) - لی جون سو
  16. دختر من (SBS / 2005-2006) - سول کونگ-چان
  17. عروس از هانوی | هانوی سینبو (SBS / 2005) - پارک یون وو
  18. خانواده گرانقدر | Bumoonim Jeonsangseo (KBS2 / 2004)
  19. در جزیره چه گذشت؟ | Seommaeul Seonsaengnim (SBS / 2004)
  20. سرزمین شراب | سولوی نارا (SBS / 2003)
  21. کار درست را انجام دهید | Ddokbaro Sangahra (SBS / 2002-2003)
  22. دوستت دارم (KBS / 2002)
  23. قلب پاک | Sunjeong (KBS2 / 2001)
  24. مدرسه 3 | Hakgyo 3 (KBS2 / 2000)
  25. مدرسه 2 | Hakgyo 2 (KBS / 1999)