لی سانگ کیونگ و همسرش

30/03/2022
بیوگرافی لی سونگ کیونگ
لی سونگ کیونگ در 10 آگوست 1990 در کره جنوبی متولد و بازیگر و خواننده می باشد.
مجله والی
مجله والی

لی سونگ کیونگ در 10 آگوست 1990 در کره جنوبی متولد و بازیگر و خواننده می باشد. این بازیگر فارغ التحصیل دانشگاه دونگدوک می باشد، که از سال 2008 وارد مدلینگ شد، و بعد در سال 2013 خوانندگی را تجربه کرد، و از سال 2017 وارد بازیگری شد.
قد این بازیگر 176 سانتی متر و 49 کیلوگرم وزن در زمینه ترانه سرایی هم فعالیت دارد.

بیوگرافی لی سونگ کیونگ

لی سانگ کیونگ و همسرش

نام لی سانگ کیونگ / 이성경 / Lee Sung-kyung
تاریخ تولد 10 آگوست 1990
محل تولد گویانگ، گیونگی، کره جنوبی
نام های دیگر Lee Sung-kyoung   
تحصیل Dongduk Women's University
پیشه بازیگر، مدل 
سال های فعالیت 2008 تاکنون
کمپانی اسپانسر YGK-Plus ،YG Entertainment

لی سونگ کیونگ متولد 10 اوت 1990 یک مدل و بازیگر کره جنوبی می باشد. او در فیلم تلویزیونی پنیر در تله (2016) و دکتر کراچ (2016) در نقش شخصیت عادی در په په کیهان وزنه برداری نقش اول را بازی کرد. این بازیگر در 10 آگوست 1990 در شهر Goyang ،Gyeonggi، کره جنوبی به دنیا آمده است، و در تاریخ 22 فوریه سال 2016، لی از دانشگاه دونگکد فارغ التحصیل شد.

لی سانگ کیونگ و نام جو هیوک

خانواده

لی سونگ کیونگ متولد 19 مرداد 1369 در گویانگ استان گیونگی، کره جنوبی می باشد، و فقط یک خواهر دارد، که 4 سال از او کوچکتر است.

رویاهای متفاوت

سونگ کیونگ در ابتدا به هیچ عنوان رویای بازیگر شدن را در سر نداشت. در واقع او پس از دزدی از خانه شان آرزو کرد، در آینده یک پلیس شود. بعد در دبیرستان به فعالیت های موسیقی مانند نواختن پیانو پرداخت و در آن جا آرزو داشت، در آینده یک پیانیست معروف شود.

پیج لی سونگ کیونگ

سوق به سمت مدلینگ

در نوجوانی به خاطر چشم های فندقی رنگش بسیار محبوب بود، و این موضوع سبب شد، مدتی به عنوان اولزانگ (چهره استاندار زیبایی) در شبکه های مجازی فعالیت کند.

مدتی گذشت تا این که توسط خانواده و دوستانش به صنعت مدلینگ تشویق شد.

لی کیو سونگ

آغاز با مدلینگ

این بازیگر کار خود را سال 2008 به عنوان یک سوپر مدل محلی شروع کرد، و سال بعد در مسابقه بین المللی سوپر مدل آسیا و اقیانوسیه در جایگاه پنجم قرار گرفت. پس از آن تحت نظر کمپانی وای جی در هفته های مد سئول و مجلات فشن حضور می یافت، و با برندهای معروفی چون Laneige و Fresh Pop و Adidas همکاری کرد.

دانلود سریال های لی سانگ کیونگ

بازی در موزیک ویدیو

سونگ کیونگ با بازی در موزیک ویدیوهایی مانند Stay Cool از Simon D و Because It’s You از Lee Hyun و Wild and Young از Kang Seung-yoon به عنوان بازیگر به رسمیت شناخته شد.

اولین تجربه بازیگری

سونگ سال 2014 به عنوان اولین مدل کمپانی وای جی توانست در نقش مکمل سریال مشکلی نیست، این عشقه بازیگری را تجربه کند.

نام جو هیوک و همسرش

جایزه بازیگری

لی در سال 2015 با بازی در سریال ملکه گل ها Flower of Queen به عنوان بهترین بازیگر زن جدید (پروژه ویژه درام) جشنواره درام MBC انتخاب شد.

افزایش محبوبیت

سونگ کیونگ در سال 2016 با بازی در درام معروف پنیر در تله (Cheese in the Trap) و پزشکان (The Doctors) محبوبیت خود را تا حدی افزایش داد.

نقش اصلی و شهرت بین‌ المللی

در سال 2016 او اولین نقش اصلی خود را در درام بسیار محبوب پری وزنه بردار، کیم بوک جو (Weightlifting Fairy Kim Bok-joo) که بر اساس داستان یک وزنه بردار المپیک بود، دریافت کرد، و برای ایفای آن بیش از 5 کیلوگرم وزن اضافه کرد.

موفقیت با دکتر رمانتیک

در سال 2020 هم در فصل دوم سریال موفق دکتر رومانتیک (Dr. Romantic) در نقش یک جراح قلب، بازی کرد. از دیگر آثار موفق او می توان به فیلم Miss & Mrs. Cops در سال 2018 اشاره کرد، همچنین سال 2021 وی در درام جدید شبکه tvN به نام Shooting Star تایید شد.

دوبله

سونگ کیونگ در سال 2017 به همراه بازیگران معروفی چون پارک هیونگ شیک در دوبله انیمیشن ترول ها همکاری کرد.

ورود به خوانندگی

سونگ کیونگ به غیر از بازیگر، خواننده خوبی نیز هست، و تاکنون برای بسیاری از آثارش آهنگ خوانده است. هم چنین او در سال 2013 با The Papers در آهنگ I Love You، در سال 2017 با سای (PSY) در آهنگ Last Scene و در سال 2016 با ادی کیم در کاور آهنگ My Lips like Warm Coffee همکاری کرد.

همچنین در مسابقه خوانندگی محبوب King of Masked Singer شرکت کرد، و‌ با نشان دادن استعدادهایش در آواز به عنوان یک بازیگر، همه را شگفت زده کرد.

مهم ترین افتخارات

از مهم ترین جوایز این هنرمند می توان به جایزه هنرمند سال 2018 از جشنواره AAA ، جایزه بهترین بازیگر زن سال 2020 از جشنواره AAA، جایزه محبوبیت سال 2019 از جشنواره فیلم Chunsa و جایزه ستاره مدل 2020 از جشنواره مدل آسیایی اشاره کرد.

لقب جی جی حدید کره

به گزارش مجله W بیش از 10 درصد مردم کره جنوبی این هنرمند را در اینستاگرام فالو می کنند، و این آمار نشان دهنده محبوبیت وی در کشور می باشد، و لقب جی جی حدید کره جنوبی را به او داد.

رابطه عاشقانه

سونگ کیونگ با بازی در درام پری وزنه بردار با بازیگر نام جو هیوک آشنا شد. آن ها در طی 4 ماه بازیگری در این پروژه به هم علاقمند و مردم نیز از این خبر بسیار استقبال کردند، ولی این دو پس از مدتی از هم جدا شدند.

شایعاتی وجود دارد که علت جدایی آن ها را مخالفت خانواده هایشان می داند، همچنین شایعاتی درباره رابطه وی با رپر کره ای لوکو وجود داشت، که تکذیب شد.

او مرد ایده‌ آل خود را مردی توصیف کرده، که با احساساتش وفادار باشد.

دین تا رابطه دوستی

سونگ کیونگ می تواند سازهایی مانند پیانو و درام بنوازد، دینش مسیحیت و رابطه دوستی صمیمی ای با بازیگر مشهور پارک شین هه دارد.

حقایقی در مورد زندگی لی سانگ کیونگ

  • طبق گفته ی لی، او با دوستان مردش راحت و به نوعی نگاه جنسیتی بین آن ها وجود ندارد.

  • لی در ابتدا تصور نمی کرد، بازیگر و مدل شود. او در مدرسه موسیقی ثبت نام کرد، و به امید این که روزی پیانیست شود به یادگیری پیانو پرداخت، ولی یا اصرار دوستان و خانواده اش در مسابقات مدلینگ شرکت کرد، و بدین ترتیب آغاز شهرت وی فراهم شد.

  • چشمان لی قهوه ای روشن است، و در مصاحبه ای اعلام کرده است، که رنگ چشم والدین او نیز قهوه ای روشن است. او همچنین می خواهد به همراه مادرش یک کافه تاسیس کند.

  • لی مسیحی است.

اینستاگرام لی سانگ کیونگ

لی جزو سلبریتی های پرطرفدار کره ای می باشد، و در حال حاضر نزدیک به 10 میلیون دنبال کننده دارد. 

فیلم های لی سانگ کیونگ

  • ٢۰۱٧- فیلم Trolls – دوبله ی نقش پاپی
  • ٢۰۱٨- فیلم Love+Sling در نقش گا یونگ
  • ٢۰۱٩- فیلم Girl Cops در نقش جو جی های

سریال های لی سانگ کیونگ

  • ٢۰۱۴- سریال It’s Okay, That’s Love در نقش اوه سون یئو
  • ٢۰۱۵- سریال Flower of Queen در نقش کانگ یی سول
  • ٢۰۱۶- سریال Cheese in the Trap در نقش بائک این ها
  • ٢۰۱۶- سریال The Doctors در نقش جین سئو وو
  • ٢۰۱۶- سریال Weightlifting Fairy Kim Bok-joo در نقش کیم بوک جو
  • ٢۰۱٧- سریال While You Were Sleeping
  • ٢۰۱٨- سریال About Time در نقش چوئیی میچائلا
  • ٢۰٢۰- سریال Romantic Doctor Kim  (فصل ۲) در نقش چا ایون جائه