بیوگرافی سونگ هه کیو + علت جدایی سونگ جونگ کی و سونگ هه کیو

31/03/2022
بیوگرافی سونگ هه کیو
سونگ هه کیو در 22 نوامبر 1981 در کره جنوبی متولد شده، و بازیگر و مدل مشهور کره می باشد.
مجله والی
مجله والی

بیوگرافی سونگ هه کیو

سریال جدید سونگ هه کیو
نام سونگ هیه کیو / Song Hye-kyo /송혜교
تاریخ تولد 22 نوامبر 1981
محل تولد سئول
سال های فعالیت 1996 تاکنون
قد 161 سانتی متر
وزن 54 کیلوگرم
تحصیل دانشگاه کيونگ هى
اینستاگرام

kyo1122

این بازیگر فارغ التحصیل رشته هنرهای سینمایی از دانشگاه سجونگ می باشد، و از سن 15 سالگی وارد بازیگری شد، و با سریال نسل خورشید به شهرت بین المللی رسید. قد این بازیگر 161 سانتی متر و 54 کیلوگرم وزن یک تجربه زناشویی ناموفق هم دارد.

علت جدایی سونگ جونگ کی و سونگ هه کیو

خانواده

سونگ هه کیو متولد 1 آذر 1360 در شهر دئگو کره جنوبی و خواهر و براداری ندارد. زمانی که او به دنیا آمد، به شدت بیمار بود، و والدینش گمان می کردند، زنده نخواهد ماند بنابراین سه ماه بعد اقدام به گرفتن شناسنامه برایش کردند.

سونگ زنده ماند، اما والدین اش چند سال بعد به مشکل خوردند، و از هم جدا شدند، و سرپرستی او به مادرش سپرده شد.

کودکی

سونگ و مادرش از شهر دئگو به منطقه مرفه نشین گانگنام در سئول مهاجرت کردند، و در آن جا در مدرسه آموزش اسکیت دید، ولی در کلاس هشتم آن را رها کرد.

نوجوانی و تحصیلات آکادمیک

با این که دختری خجالتی و درونگرا بود، ولی توسط معلمان دبیرستان به عنوان دختری خوش خلق و خوش معاشرت توصیف می شد.

این بازیگر پس از پایان تحصیلات مدرسه برای دنبال کردن استعداد خود در رشته هنرهای سینمایی به دانشگاه سجونگ پیوست.

ازدواج سونگ جونگ کی و سونگ هه کیو

از مدلینگ تا بازیگری

سال 1996 در سن 14 سالگی مقام اول مسابقه مدلینگ لباس فرم مدرسه را بدست آورد، و همین موضوع باعث شد، مورد توجه چند کارگردان قرار بگیرد. به این ترتیب او در همین سال اولین بار بازی در سریال عشق اول را تجربه کرد.

شهرت

سونگ هه کیو از سال 1997 با سریال صبح بخیر فعالیت خود را به طور حرفه ای ادامه داد، تا این که سال 2000 با سریال پاییز در قلب من در کشورش به شهرت رسید.

او همچنین در سال 2003 هم در سریال All In خوش درخشید، و مورد توجه قرار گرفت.

قد و وزن سونگ هه کیو

بازی در کنار Rain و شهرت آسیایی

سونگ هه کیو در سال 2004 همراه با خواننده کره ای بنام رین (Rain) در سریال خانه کامل ایفای نقش کرد، که این درام در سراسر آسیا به موفقیت دست یافت، و جایگاه سونگ را به عنوان یکی از معروف ترین بازیگران کره ای در آسیا تثبیت کرد.

ادامه تحصیل در آمریکا

سال 2005 سونگ  در سن 24 سالگی برای تحصیل در زبان انگلیسی به آمریکا سفر کرد. او در مارس همان سال به کشورش بازگشت و اولین فیلم سینمایی خود به نام My Girl and I را بازی کرد، که به شدت مورد توجه عموم و منتقدان قرار گرفت.

سونگ هه کیو و لی مین هو

اولین حضور در هالیوود

سونگ سال 2008 اولین بار در یک فیلم هالیوودی به نام Make Yourself at Home که با نام Fetish هم شناخته می شود، در آمریکا بازی کرد.

زیبایی تحسین شده

سونگ هه کیو یکی از زیباترین زنان کره محسوب می شود. هم چنین او در سال 2011 یک کتاب عکس به نام Song Hye-kyo’s Moment را منتشر و درآمد حاصل از آن را به یک بنیاد خیریه کودکان اهدا کرد.

پارک بوگوم و سونگ هه کیو

در چین تا یادگیری هنرهای رزمی

هه کیو برای ایفای نقش مکمل در فیلم The Grandmaster هنرهای رزمی و زبان چینی کانتونی آموخت و استعداد خود را بیش از پیش به رخ کشید.

جایزه بزرگ دسانگ

در سال 2013 سونگ برای بازی در سریال تلوزیونی بادی که در آن زمستان وزید مورد تحسین قرار گرفت، و در جشنوار APAN Star برنده جایزه دسانگ که بزرگترین جایزه برای تلوزیون به شمار می رفت، شد.

شهرت بین المللی

در سال 2016 سونگ در یک درام عاشقانه و جنگی به نام نسل خورشید به ایفای نقش پرداخت.

این درام در کره محبوبیت 41 درصدی بدست آورد، و در کل آسیا 2.5 میلیارد بار از طریق پلتفرم iQiyi تماشا شد، و برای بازی در آن دوباره جایزه دسانگ را بدست آورد.

ازدواج تا طلاق

در جولای 2017 سونگ هه کیو در سن 36 سالگی با سونگ جونگ کی بازیگر 32 ساله که در سریال نسل خورشید باهم آشنا شدند. این زوج چند ماه پس از آشنایی با حضور مهمانان معروفی همچون پارک بوگوم و یو آه مراسم عروسی خود را برگزار کردند، ولی این زندگی دو سال بیشتر طول نکشید، و این در سال 2019 به صورت رسمی از هم طلاق گرفتند.

شایعات پیرامون طلاق

در جولای 2019 سونگ هه کیو از 15 کاربر اینترنتی به خاطر تهمت شکایت کرد، این افراد ادعا می کردند، ازدواج او با سونگ جونگ کی صرفا برای شهرت بیشتر بود. دلیل آن ها هم عدم رفت و آمد هه کیو با خانواده همسر و خانه ای بود، که آن ها هرگز در آن سکونت نکردند.

رابطه با هیون بی

در سال 2020 شایعه مبنی بر رفت و آمد پنهانی سونگ هه کیو و هیون بین توسط یک رسانه چینی منتشر شد، که آژانس حامی هر دو هنرمند این خبر را تکذیب کرد.

ماجرای فرار مالیاتی

در آگوست 2014 سونگ به خاطر ارتکاب فرار مالیاتی از عموم مردم عذرخواهی کرد، و مسئول اشتباهات را حسابرس مالی خود معرفی کرد.

فعالیت های خیریه

هه کیو علاقه خاصی به حیوانات دارد، و در فعالیت های خیریه مربوط به حیوانات خصوصا سازمان KARA (سازمان حمایت از حقوق حیوانات کره) حضور فعال دارد.

آثار مهم 

نخستین اثر قابل توجه سونگ هی کیو در تلویزیون مجموعه تلویزیونی درام عاشقانه سال 2000 کره جنوبی با عنوان پاییز در قلب من Autumn in My Heart بود. این سریال به کارگردانی Yoon-Seok ho ساخته شده است. با بازی یکی از نقش های اصلی سونگ در این نمایش نه تنها این محبوبیت زیادی کسب کرد. این نمایش در سریال های ملودرامی کره ای پیشگام محسوب می شود. سونگ به دلیل عملکردش در این سریال سه جایزه کسب کرد.

فیلم درام زندگینامه 2007 هوانگ جین یی به کارگردانی چانگ یون هیون این فیلم برنده چندین جایزه و نامزدی شد.

زادگان خورشید Descendants of the Sun، مجموعه تلویزیونی محبوب کره جنوبی سال 2016 است، که در آن سونگ هی کیو یکی از نقش های اصلی را بازی کرده است. این نمایش به کارگردانی لی یونگ بوک و بائک سانگ هون، نه تنها در کره جنوبی بلکه در سطح بین المللی نیز محبوبیت زیادی کسب کرد. این نمایش جوایز بی شماری از جمله پنج مورد در پنجاه و دومین جوایز هنری Baeksang، سه مورد در یازدهمین دوره جوایز بین المللی درام سئول و هشت مورد در سی امین جوایز درام KBS کسب کرد.

فیلم شناسی سونگ هه کیوپ

  • تلویزیون 

تلویزیون
نام پروژه کاراکتر سال
حالا داریم بهم میزنیم Ha Young-eun 2021
رویارویی Cha Soo-hyun 2018-2019
نسل خورشید Kang Mo-yeon 2016
وزش باد زمستانی Oh Young 2013
دنیای درون Joo young 2008
خانه کامل Han Ji-eun 2004
نور خورشید می ریزد Ji Yeon-woo 2004
همه داخل Min Su-yeon 2003
فرشته نگهبان Jung Da-so 2001
هتل دار Kim youn 2001
پاییز در قلبم Yoon 2000
عروس زیبا Kim young-he 2000
من چطورم Ye-rin 1999
شب های سفید young Hong 1998
کیلینیک سون پونگ Oh Hye-kyo 1998
پیراهن عروسی دختر بزرگ خانه 1997
صبح شاد Oh Ye-boon 1997
عشق اول نقش افتخاری 1996
  • سینما 

سینما
نام پروژه کاراکتر محصول سال
The crossing Zhou Yunfen چین 2014-2015
The Queens Annie چین 2015
My Brilliant Life Choi Mi-ra کره جنوبی 2014
The grandmaster Zhang چین 2013
A reason to live Da-hye کره جنوبی 2011
Countdown حضور افتخاری کره جنوبی 2011
Make yourself at home Sookhy آمریکا 2008
My girl and I Bae Su-eun کره جنوبی 2005
  • کتاب شناسی

کتاب شناسی
عنوان نوع انتشارات سال
لحظات سونگ هه کیو کتاب تصویری Nangman 2011
زمانی برای هه کیو مقالات تصویری Nangman 2012