بیوگرافی کیم بوم و همسرش

01/04/2022
بیوگرافی کیم بوم
کیم بوم در 7 ژوئیه 1989 در کره جنوبی متولد شده است. این بازیگر فارغ التحصیل رشته ی تئاتر از دانشگاه چونگ آنگ می باشد، که سال 2008 در سن 19 سالگی با سریال پسران فراتر گل مشهور شد. قد این بازیگر 180 سانتی متر و 67 کیلوگرم وزن دارد.
مجله والی
مجله والی

بیوگرافی کیم بوم

همسر کیم بوم

نام اصلی کیم سانگ بوم / Kim Sang-bum / 김상범
نام هنری کیم بوم / Kim Bum / 김범
تاریخ تولد 7 جولای 1989
تحصیلات Chung-Ang University
سال های فعالیت 2006 تاکنون
قد و وزن 180 سانتی متر، 67 کیلوگرم

کیم سانگ بوم که با نام هنری کیم بوم نیز شناخته می شود، در 16 تیر 1368 در سئول به دنیا آمده است، و بازیگر، رقاص، خواننده ی کی پاپ و مدل اهل کره ی جنوبی می باشد. این بازیگر برای اولین بار با سریال شرق بهشت و بعد از آن با سریال زیبای پسران فراتر از گل به شهرت رسید. در سال 2020 ثروت این بازیگر بیش از 2 میلیون دلار تخمین زده شد.

سن کیم بوم

خانواده

این بازیگر بزرگترین فرزند خانواده می باشد، و یک خواهر و یک برادر کوچکتر دارد.

کودکی

در کودکی بازیکن فوتبال و کاپیتان تیم مدرسه بود، و به عنوان مهاجم بازی می کرد. مادرش حامی فعالیت ورزشی اش بود، ولی پدرش می خواست فقط روی تحصیل تمرکز کند. او در همان دوران تحت تاثیر دختر عموی خواننده خود جینی قرار گرفت و به فعالیت در صنعت سرگرمی علاقه مند شد.

تیپ شخصیتی کیم بوم

در مسابقه استعداد یابی

کیم سال 2006 در سن 17 سالگی زمانی که هنوز دانش آموز بود، تصمیم به شرکت در مسابقات استعداد یابی Survival Star Audition گرفت. او از بین بیش از 100 شرکت کننده در رتبه 8 قرار گرفت، ولی چون زیر سن قانونی بود، نتوانست مسابقه را کامل کند، اما توانست تجارب بسیار خوبی کسب بدست آورد.

دانشگاه

با موفقیت تحصیلات متوسطه را به پایان رساند، و با آرزوی خود برای بازیگری وارد دانشگاه چونگ آنگ شد، و در رشته ی فیلم و تئاتر تحصیل کرد.

در طول دوران دانشجویی کیم بوم به صورت مداوم در برنامه های فرهنگی دانشگاه شرکت می کرد، تا تجربیات صحنه بیشتری کسب کند.

تاریخ تولد کیم بوم به شمسی

در جلوی دوربین

بوم در سال 2006 برای اولین بار در یک سریال تلوزیونی به نام The Daring Sisters اولین بار در یک نقش فرعی جلوی دوربی رفت. بعد از آن در سال 2008 موفق به کسب نقش جزئی دیگر در سریال موفق High Kick شد، که به شناخته شدن وی کمک کرد.

شهرت با پسران فراتر از گل

در اوایل شروع به کار خود کیم بود درخشش چندانی نداشت، ولی حضورش در سریال پسران فراتر از گل در سال 2008 شهرت بسیاری برای او به ارمغان آورد.

این سریال به حدی در کره و سراسر جهان از جمله ایران معروف بود، که کره ای ها شروع به استفاده از اصطلاح سندرم پسران فراتر از گل کردند.

کیم بوم و خواهرش

سیل پیشنهادات و محبوبیت بیشتر

بازی خوب کیم بوم در سریال پسران فراتر از گل وی را با پیشنهادات حرفه ای بسیاری رو به رو کرد. او در همان سال ها در سریال Dream و Fly High نیز ایفای نقش کرد.

بازی در سریال 20 قسمتی Padam Padam: The Sound of His Heartbeats نیز نظرات مثبت زیادی دریافت کرد، و محبوبیت او را بیشتر کرد.

کنسرت کیم بوم

ابتلا به آرتروز

در سال 2012 کمپانی کیم بوم اظهار داشت، او به دلیل کاهش وزن بیش از حد برای بازی در سریال پادام پادام (Padam Padam) دچار آرتروز شده است.

شروع کار موسیقی

در ژوئن 2012 کیم بوم اولین آلبوم موسیقی خود به نام Hometown را منتشر و در سالن Stellar Ball توکیو نیز اولین کنسرت خود برگزار کرد.

سریال جدید کیم بوم

بازی در خارج از کشور

کیم بوم در سال 2013 برای اولین بار در یک فیلم چینی به نام Young Detective Dee: Rise of the Sea Dragon به کارگردانی Tsui Hark به ایفای نقش پرداخت. این فیلم در گیشه چین بسیار موفق بود، و پیشنهاد بازی در فیلم های چینی دیگری را نیز برای او به دنبال داشت.

از دیگر فیلم های چینی با حضور کیم بوم می توان به V Love در سال 2014 و lovers & movies 2015 و the beloved 2015 اشاره کرد، که محبوبیت وی را در چین و سایر مناطق آسیا نیز رقم زدند.

فعالیت های تبلیغاتی

با افزایش محبوبیت او بارها برای برندهای معروفی همانند سامسونگ، ال جی، برند آرایشی Hanbull و قهوه ی Maxim فعالیت های تبلیغاتی انجام داده است.

جوایز

کیم برای بازی در فیلم East of Eden در دومین دوره جوایز درام کره در سال 2008 برنده جایزه محبوبیت کاربران اینترنتی شد. در سال 2009 هم برای بازی در سریال Dream در جشنواره SBS Drama جایزه ی ستاره جدید و جایزه Andre Kim Best Male Star را بدست آورد.

روابط عاشقانه

  • رابطه کیم بوم و مون گیون یانگ

مون گیون یانگ و کیم بوم از سال 2013 رابطه عمیقی را با یک دیگر شروع کرده بودند، و بسیاری منتظر بودند، تا تاریخ ازدواجشان را به رسانه ها و طرفداران اعلام کنند، اما در کمال ناباوری از یکدیگر جدا شدند.

همچنین مدتی شایعات مبنی بر این بود، که کیم بوم با کیم سو ایون (بازیگر) و جانگ ایونجی (خواننده) وارد رابطه شده است، که این شایعات هیچوقت تایید نشدند.

در سال 2018 تایید شد کیم بوم با بازیگر اوه یون سو وارد رابطه شده، ولی آن ها نیز پس از چند ماه راه خود را از هم جدا کردند.

  • ماجرای رابطه کیم بوم و اوه یئون سئو

ماجرای رابطه کیم بوم و اوه یئون سئو از شروع سال 2018 شروع شد. کیم بوم بازیگر معروف سریال فراتر از گل و اوه یئون سئو بازیگر سریال دونگ یی در بیشتر محافل در کنار هم دیده شدند. اوه یئون سئو به خاطر بازی سریال دونگ یی در نقش ملکه اینوون در بین مردم کره جنوبی معروف شد، ولی چیزی که او را بیشتر در رسانه ها مطرح کرد، رابطه و دوستی او با کیم بوم بود.

کیم بوم سال هاست که با سریال های مختلف مابین مردم کره و حتی ایران شناخته شده است. کیم بوم بعد از شکست عشقی اش با مون گیون یانگ در همه جا تنها دیده می شد، تا این که مدتی است، او و اوه یئون سئو با هم در بیشتر مکان های عمومی دیده شدند. یکی از تیترهای مهم رسانه ها و شبکه های اجتماعی کره رابطه این دو بود.

ولی بعد از چند ماه از قرار ملاقات، گزارش شد، که آن ها به رابطه خود پایان دادند.

روابط دوستی

کیم بوم از دوران بازی در پسران فراتر از گل و High Kick در سال های 2009 و 2006 با دو بازیگر مشهور کره ای یعنی لی مین هو و جونگ ایل وو رابطه نزدیکی دارد.

استعداد نوازندگی

کیم بوم استعداد ویژه ای در نواختن ساکسیفون دارد، و حتی در یکی از صحنه های معروف سریال پسران فراتر از گل این ساز را به زیبایی نواخت.

فعالیت خیریه

در سال 2012 کیم بوم و یوری (عضو سابق گروه Fin.K.L) وسایل شخصی خود را به حراج گذاشتند، تا سود آن را به مناسبت روز جهانی کودکان آفریقایی به یونیسف اهدا کنند.

خدمت سربازی

این بازیگر در آوریل 2018 وارد ارتش شد، و بعد از گذراندن دوره آموزش مقدماتی خدمت خود را به عنوان کارمند خدمات عمومی انجام داد. کمپانی این هنرمند در مارس 2020 اعلام کرد، او پس از دو سال خدمت خود را به پایان رسانده، و بزودی فعالیت های بازیگری را از سر خواهد گرفت.

کیم بوم در سریال افسانه روباه نه دم

داستان سریال روباه نه دم، حول محور ارتباط عاطفی بین یک انسان و یک روباه 9 دم که هزاران سال عمر می کند، می گردد.

این سریال یکی از سریال های خوش ساخت سال 2020 می باشد.

سریال دانشکده حقوق 

داستان سریال در مورد یک استاد و دانشجویان یک دانشکده معتبر حقوق می باشد، که درگیر پرونده ای غیر معمول و بی سابقه می شوند. یانگ جونگ هون قبلاً دادستان بوده، و حالا در دانشگاه تدریس می کند. به خاطر رک بودن و زبان تند و تیزی که دارد، در بین دانشجویان محبوب نمی باشد.

پروفسور کیم یون سوک تنها کسی است، که می تواند به راحتی با او صحبت کند. کانگ سول دانشجوی سال اول حقوق می باشد، که به سختی به این مرحله رسیده، او خانواده ای کم بضاعت دارد، و از این که کسی متوجه این موضوع شود احساس خوبی ندارد.

هان جون نیز دانشجوی سال اول حقوق می باشد، که نفر نخست کلاس خود می باشد، ولی روی دیگری دارد، که آن را مخفی می کند.

فیلم‌ شناسی  کیم بوم

  • فیلم

سال عنوان نقش توضیحات
۲۰۰۸ ساحره لی هو جه  
زنگ مرگ کانگ هیون  
۲۰۰۹ پرواز پارک شی بوم  
۲۰۱۳ کاراگاه جوان دی: ظهور اژدهای دریا یوآن ژن  
دستان بااستعداد کیم جون  
سلام سئول کیم کیونگ وو Promotional web short film
produced for MIOGGI Hong Kong
۲۰۱۵ عاشقان و فیلم‌ها لین جون  
محبوب جیانگ سویینگ  
۲۰۱۸ کاراگاه کی: راز مردگان زنده چون-مو  
  • مجموعه‌ های تلویزیونی

سال عنوان نقش توضیحات
۲۰۰۶ زنان بی‌ ادب جونگ هیون جون  
ضربه عالی کیم بوم  
۲۰۰۸ شرق بهشت لی دونگ چول (۱۵ سالگی)  
۲۰۰۹ پسران فراتر از گل‌ ها سو یی جونگ  
رؤیا لی جانگ سوک  
ضربه عالی روی پشت بام برادرزاده جو اوک حضور افتخاری (قسمت ۷۲)
۲۰۱۰ زنی که هنوز قصد ازدواج دارد ها مین جه  
هارو: یک روز فراموش نشدنی در کره عکاس تولید شده توسط سازمان ملی گردشگری کره.
۲۰۱۱ پادام پادام لی گوک سو  
۲۰۱۲ ضربه عالی انتقام پاکوتاه   حضور افتخاری (قسمت ۱۰۸)
۲۰۱۳ بادی که در آن زمستان وزید پارک جین سونگ  
الهه آتش کیم ته دو  
۲۰۱۴ دوران خرد عشق او هویی  
۲۰۱۵ هویت پنهان چا گون وو  
۲۰۱۶ خانم پلیس ۲ لی رو جون  
۲۰۲۰ افسانه نه دم لی رانگ  
۲۰۲۱ دانشکده حقوق هان جون هی  
۲۰۲۲ دکتر روح گو سونگ-تاک  

حقایقی در مورد زندگی کیم بوم

  • ورزش های مورد علاقه ی این بازیگر فوتبال، بسکتبال و کندو بوده و بازیکن مورد علاقه ی او کریستیانو رونالدو است. 
  • مسلط به ساکسیفون 
  • زنجیره ی خرده فروشی The Siam Centre Departmental Store که متعلق به خانواده ی پادشاه تایلند است، از کیم بوم برای افتتاح یکی از فروشگاه هایش دعوت به عمل آورده بود. این اولین باری بود که یکی از بازیگران کره ی جنوبی به چنین مراسمی دعوت می شد. از این رویداد به عنوان ملاقات سوپر استار های برتر دنیا نیز یاد می شود. در این مراسم، کیم افتخار آشنایی با سوپر استار های برتر دنیا را بدست آورد.

جوایز کیم بوم 

  • 2008- جایزه ی Netizen Popularity Award برای سریال شرق بهشت 
  • 2009- جایزه ی بهترین زوج هنری به همراه کیم سو ایون برای سریال پسران فراتر از گل 
  • 2009- جایزه ی ستاره ی مرد 
  • 2009- جایزه ی ستاره ی جدید برای سریال رویا 

برند هایی که کیم بوم با آن ها همکاری کرده است

  • کیم بوم به عنوان مدل تبلیغاتی با برند هایی همچون Samsung Anycall Bodyguard، 
  • LG Telecom ،Teenring ،Hanbul Cosmetrics و Maxim Coffe همکاری کرده است.