بیوگرافی کامل کریستال جونگ بازیگر کره ای

07/04/2022
بیوگرافی کریستال جانگ
کریستال جونگ (크리스탈 정) که با نام جونگ سو جونگ (정수정) نیز شناخته می شود، یک هنرپیشه اهل کره جنوبی زیر نظر H&Entertainment است. او همچنین عضو گروه دختران f(x) است. او اولین بازی خود را در سال 2010 در درام More Charming By Day انجام داد.
مجله والی
مجله والی

بیوگرافی کریستال جانگ(Krystal Jung)

با ما در این مقاله سینما و هنر از مجله والی همراه باشید تا با بیوگرافی کامل کریستال جونگ آشنا شوید.

قد و وزن کریستال جونگ
نام کریستال جونگ (크리스탈 정)
نام اصلی جونگ سو جونگ (정수정)
تاریخ تولد 24 اکتبر 1994
قد 165 سانتی متر
وزن 48 کیلوگرم 
گروه خونی A
اینستاگرام vousmevoyez

کریستال سو جونگ (크리스탈수정) که بیشتر با نام هنری خود کریستال شناخته می شود، یک بازیگر و خواننده کره ای-آمریکایی است که در حال حاضر در کره جنوبی ساکن است و عضو گروه دخترانه پاپ کره ای f(x) است. او خواهر کوچکتر جسیکا جونگ عضو سابق گروه دختران نسل است. او توسط SM Entertainment در سال 2000 کشف شد و تا سال 2002 شروع به فیلمبرداری برای تبلیغات و موزیک ویدیو کرد.

دوران کودکی و اوایل زندگی

کریستال جانگ در افسانه دریای آبی

در دهه 1980، والدین کریستال از کره جنوبی به سانفرانسیسکو، کالیفرنیا نقل مکان کردند، جایی که او در 24 اکتبر 1994 متولد شد. پدرش بوکسور وکیل شد در حالی که مادرش قبلاً ژیمناستیک کار بود. خواهر بزرگتر او، جسیکا جونگ، خود یک خواننده و ترانه سرا است.

در طی یک سفر خانوادگی به کره جنوبی در اوایل سال 2000، زمانی که کریستال پنج ساله بود، او و خواهرش جسیکا جونگ توسط یک آژانس استعدادیابی SM Entertainment مشاهده شدند که باعث شد در موزیک ویدیوی "Wedding March" شینهوا ظاهر شود. آژانس هم در کریستال و هم خواهرش پتانسیل را دید و به آنها آموزش آواز و رقص داد و ترجیح داد به طور حرفه ای آنها را در حرفه خوانندگی آموزش دهد. با این حال، این پیشنهاد توسط والدینش رد شد، به این دلیل که کریستال خیلی جوان است. بنابراین، والدین او در ابتدا فقط به خواهر بزرگترش اجازه دادند که به آژانس ملحق شود، که در آگوست 2007 به عنوان یکی از اعضای گروه دختران نسل دختران شروع به کار کرد. او به هر دو زبان انگلیسی و کره ای مسلط است.

در سال 2002، کریستال شروع به حضور در تبلیغات تلویزیونی کرد. او اولین بار در یک آگهی تبلیغاتی Lotte با هنرپیشه کره ای هان گا این ظاهر شد. در سال 2006، والدینش به او اجازه دادند به SM Entertainment بپیوندد و آژانس او ​​را در کلاس های رقص، از جمله هیپ هاپ و جاز ثبت نام کرد.

تحصیلات

کریستال جانگ در وارثان

او پس از مهاجرت به کره در مدرسه خارجی کره کنت و مدرسه هنرهای چندگانه هانلیم شرکت کرد. کریستال در حال حاضر در دانشگاه Sungkyunkwan پذیرفته شد و در سال 2013 همراه با Kara's Ji Young شرکت خواهد کرد. آنها در رشته بازیگری/تئاتر تحصیل کردند.

روابط عاشقانه

زندگی شخصی کریستال جونگ

کریستال در آوریل 2016 با کای، یکی از اعضای گروه پسران چینی-کره‌ای EXO شروع به ملاقات کرد. EXO نیز مانند f(x) محصول اصطبل E.M. Entertainment است. این زوج هم سن و سال هستند و همزمان به برنامه استعدادیابی آژانس پیوستند. آنها با هم آموزش دیدند و علیرغم پیوستن به گروه های موفق خود، دوستی که ایجاد کرده بودند مثل همیشه قوی باقی ماند. وقتی شایعات رابطه شروع شد، آژانس استعدادیابی آنها جلو آمد و تایید کرد. با این حال، آنها در ژوئن 2017 از هم جدا شدند.

حرفه

کریستا جونگ و دوست پسرش

پس از سه سال تمرین، کریستال با ویکتوریا (سونگ کیان)، لونا (پارک سان یونگ)، آمبر (امبر ژوزفین لیو) و سالی (چوی جین-ری) همکاری کرد تا f(x) متمرکز بر رقص را تشکیل دهند. گروه کی پاپ آنها در یک تیزر در 24 آگوست 2009 معرفی شدند. یک هفته بعد، اولین تک آهنگ آنها "LA chA TA" منتشر شد. در 5 سپتامبر، این گروه در MBC's Music One ارائه شد. این اولین حضور تلویزیونی آنها بود.

در سال 2009 جونگ به عنوان خواننده اصلی گروه دختران کره جنوبی f(x) در سپتامبر 2009 شروع به کار کرد.

در سال 2010، او آهنگ انفرادی "Melody" را برای پروژه ملودی خواند. او سپس با Thunder، یکی از اعضای سابق گروه پسرانه MBLAQ، برای میزبانی برنامه موسیقی "The M-Wave" همکاری کرد. در همان سال، او اولین بازیگری خود را با یک نقش کوچک در کمدی-درام «روزی جذاب تر» انجام داد.جونگ سپس مجری برنامه موسیقی موج M با تندر از MBLAQ شد. در ماه ژوئیه، این خواننده با نقشی فرعی در کمدی طنز طولانی مدت «روزی جذاب تر» به عنوان یک هنرپیشه ظاهر شد. او برای این نقش جایزه "جایزه کمدی تازه وارد" را در جوایز سرگرمی ام بی سی 2010 دریافت کرد.

در سال 2011، جونگ در نمایش اسکیت بازی SBS شرکت کرد و مقام اول را به نام Kiss & Cry کسب کرد. او همچنین در قسمت سوم کمدی کمدی محبوب «High Kick 3» که شخصیت یک دختر کم عمق و شهری را به تصویر می‌کشد، انتخاب شد.

سن کریستال جونگ

در سریال «وارثان» در سال 2013، او نقش مکمل لی بونا، دختر لوس اما مهربان یک مدیر رسانه‌ای را بازی کرد که قبلاً با قهرمان مرد کیم تان (لی مین هو) رابطه داشت. شخصیت او در این نمایش باعث شناخت مثبت در بین بینندگان شد و او به عنوان بهترین زوج روی صفحه همراه با کانگ مین هیوک از CNBLUE در جوایز DramaFever در سال 2013 انتخاب شد.

در سال 2014، یونگ به گروه تصنیف SM the Ballad ملحق شد، که ابتدا توسط SM Entertainment در سال 2010 تشکیل شد. در دومین آلبوم گروه Breath، او نسخه ژاپنی آهنگ عنوان "Breath" را با Changmin از TVXQ خواند.

در سال 2015، جونگ در کنار بازیگر سئو جون یونگ در یک فیلم 10 دقیقه‌ای با عنوان Listen To My Song برای دهمین سالگرد W Korea's بازی کرد. کریستال همچنین برای نقش‌های اصلی در یک فیلم چینی با عنوان عشق غیرمنتظره همراه با EXO’s Lay انتخاب شد.

زندگی نامه کریستال جونگ

در سال 2019، کریستال و خواهرش جسیکا دومین نمایش واقعی خود را در ایالات متحده فیلمبرداری کردند. در همان سال، او در فیلم عاشقانه مستقل Aaebigyuhwan و فیلم کمدی عاشقانه شیرین و ترش انتخاب شد.

در سال 2020، کریستال در درام نظامی OCN The Search انتخاب شد، جایی که او در نقش یک افسر نخبه ارتش بازی خواهد کرد.

حقایقی در مورد کریستال جونگ

کریستال جانگ و کای

  • او ترجیح می دهد که مردم او را با نام کره ای اش، سو جونگ، به جای کریستال صدا کنند.
  • او با بازیگر پارک شین هه دوست است.
  • او عاشق سیب است اما به آن حساسیت دارد.
  • او معتقد است که جسیکا از او زیباتر است.
  • در طول یک کنسرت SM Town در لس آنجلس، او برای طرفداران در هتل شرایتون قرارداد امضا کرد تا اینکه یک خانم امنیتی به او گفت که متوقف شود.
  • در حین فیلمبرداری "F(x) شگفت انگیز"، او گفت که دوست ندارد در مرکز توجه باشد.
  • او با ژوئن وان کیم برای آهنگی به نام "I Don't Wanna Love You" همکاری کرد.

زندگینامه کریستال جونگ

  • او کریستینا آگیلرا را تحسین می کند.
  • در 12 اکتبر 2020 اعلام شد که کریستال رسماً SM را ترک کرده و با H& Entertainment قرارداد امضا کرده است.
  • تیپ ایده آل کریستال جونگ: "مردی که با عینک های شاخدار، پیراهن سفید، شلوار جین و موهای مشکی خوب به نظر می رسد در حالی که بامزه است و عطر خاص خود را دارد."
  • کریستال جونگ و طرفدارانش در  24 اکتبر 2013  30 کیلوگرم گوشت گاو (معادل 150 وعده غذایی) به بنیاد سرطان خون کودکان کره اهدا کردند و تولد این هنرمند را جشن گرفتند.
  • کریستال و خواهرش به مشکل کم خونی دچار هستند این موضوع باعث شد که کریستال سه بار در هنگام  اجراهای گروهی غش کند.

فیلم های کریستال جونگ

بیوگرافی کریستال جونگ

شیرین و ترش (새콤달콤) | 2020 - بو یانگ
فریادهای یک پدر (애비규환) | 2020 - به Il

سریال درام کریستال جونگ

عکس های جدید کریستال جونگ

  1. جستجو (써치) | OCN / 2020 - Son Ye Rim
  2. پخش کننده (플레이어) | OCN / 2018 - چا آه ریونگ
  3. کتاب بازی زندان (슬기로운 감빵생활) | tvN / 2017-2018 – کیم جی هو
  4. عروس حبائک (하백의 신부) | tvN / 2017 – Moo Ra / Hye Ra
  5. افسانه دریای آبی (푸른 바다의 전설) | SBS / 2016-2017 – Min Ji (بخش اول)
  6. دختر دوست داشتنی من (내겐 너무 사랑스러운 그녀) | SBS / 2014 – Yoon Se Na
  7. Potato Star 2013QR3 (감자별 2013QR3) | tvN / 2013-2014 – جونگ سو جونگ (کمئو قسمت 81)
  8. وارثان (상속자들) | SBS / 2013 - لی بو نا
  9. High Kick!: Revenge of the Short Legged (하이킥!: 짧은 다리의 역습) | MBC / 2011-2012 – Ahn Soo Jung
  10. بیشتر جذاب در روز (볼수록 애교만점) | MBC / 2010 – جونگ سو جونگ

جوایز و دستاوردهای کریستال

زندگی شخصی کریستال جونگ

به عنوان یکی از اعضای گروه f(x)، کریستال اولین جایزه خود را زمانی که در کنار هم گروه هایش به عنوان «بازیگرهای ماه» (سپتامبر) در سال 2009 در جوایز موسیقی دیجیتال Cyworld انتخاب شد، به دست آورد.
از آن زمان گروه جوایز متعدد دیگری دریافت کرده است - چهار دیسک طلا، سه جایزه سرگرمی کره ای، دو جایزه موسیقی کره، دو جایزه موسیقی آسیایی Mnet، و یک جایزه موسیقی سئول.
در سال 2010، کریستال برنده جایزه MBC Entertainment برای بهترین بازیگر تازه وارد در یک کمدی یا کمدی برای «روزی جذاب تر» شد.
او برای «وارثان» جایزه بهترین زوج را با کانگ مین هیوک در دومین جایزه DramaFever در سال 2014 به خانه برد.

عکس کریستال جونگ