مقایسه iPhone 13 Pro Max با Samsung Galaxy S21 Ultra+ جدول قیمت

13/03/2022
مقایسه آیفون 13با گلکسیs21
در این مقاله قصد داریم بهترین و جذاب ترین گوشی های روز دنیا که شامل سامسونگ و آیفون هستند رو بررسی کنیم تا به شما کمک کنیم بهترین خرید را داشته باشید به همراه لیست قیمت به روز گوشی آیفون 13 و سامسونگ اس 21
مجله والی
مجله والی

در این مقاله قصد داریم به مقایسه دو تا از بهترین گوشی ها پرداخته ایم، گوشی آیفون 13 پرومکس با سامسونگ گلکسی اس 21 تا با مقایسه کردن جزئیات این دو موبایل خرید را برای شما راحت تر کنیم. شرکت اپل در تاریخ 23 شهریور سری جدید گوشی آیفون که ادعا دارند یکی ار بهترین و سریع ترین گوشی های موبایل است ارائه کرده است. همانطور که می دانید سامسونگ اصلی ترین رقیب اپل می باشد با مجله والی همراه باشید تابه شما بگوییم کدام گوشی برای خریدن مناسب تر است.

 Galaxy S21 Ultraمقایسه آیفون ١٣ پرو مکس و

iPhone 13 Pro Max

قیمت آیفون 13 پرومکس

آیفون 13 با طیف وسیعی از بهبودها و ارتقاءها نسبت به آیفون 12، تازه وارد شده است. دارای پردازنده جدید و قدرتمندتر، حافظه داخلی بیشتر، باتری افزایش یافته و حتی بریدگی باریک است. با فراموش کردن مدل های پرو و پرو مکس، این بهترین گوشی هوشمندی است که اپل تا به امروز عرضه کرده است و یکی از بهترین گوشی های هوشمندی است که احتمالاً پیدا خواهید کرد.
ما در عصر طلایی گوشی‌های هوشمند با کارای و کیفیت بسیار عالی زندگی می‌کنیم که قابلیت‌های یک لپ‌تاپ را در یک قاب کوچک جمع می‌کنند، بنابراین آیفون 13 در رقابت با لب تاب ها چیزی کم ندارد!

Samsung Galaxy S21 Ultra

قیمت سامسونگ اس 21

قابل‌توجه‌ترین رقیب این گوشی سامسونگ گلکسی S21 است، که همچنین نسبت به پیشینیان خود پیشرفت کرده و در عین حال مقرون به صرفه‌تر از محصولات قبلی در سری طولانی‌ مدت خود است. مانند آیفون 13، این یکی از بهترین گوشی های نه چندان گران در حال حاضر است.

سوال اینجاست که کدام پرچمدار بهتری است؟ آیفون 13 یا سامسونگ گلکسی اس 21؟

ما به این سوال با قرار دادن این دو دستگاه از طریق مقایسه دقیق سر به سر پاسخ می دهیم. ما در این مجله فناوری به مشخصات، طراحی، نمایشگر، عملکرد، دوربین، نرم افزار و قیمت آنها نگاه می کنیم. این موضوع باید به شما کمک کند که تصمیم بگیرید کدام یک از این دو گوشی پرچمدار سال (1400)2021 هستند.

طراحی، نمایش و دوام

samsung galaxy s21 ultra

هر کسی که امیدوار به تغییر طراحی دیگری از سوی اپل برای آیفون 13 باشد، احتمالاً ناامید خواهد شد. به نظر می رسد کم و بیش شبیه به آیفون 12 سال گذشته است، و دارای همان لبه های صاف است که برای اولین بار در مدل های اخیر iPad Pro دیده شد. تنها تفاوت قابل توجه این است که بریدگی که نشانگر صفحه نمایش لبه به لبه ممتد است اکنون کمی باریکتر شده است، در حالی که دو لنز در پشت تلفن دارای یک پیکربندی مورب هستند.
در مورد گلکسی S21، واقعاً از طراحی جدید برخوردار است. یک جلو تقریبا بدون حاشیه و یک دوربین سلفی با سوراخ پانچ در مرکز بالای نمایشگر دارد، در حالی که ماژول دوربین عقب به طور یکپارچه در قاب عقب آن ادغام شده است. در مقایسه با S20، حتی شیک‌تر به نظر می‌رسد و برای بسیاری از مردم از آیفون 13 جذاب‌تر و شیک‌تر به نظر می‌رسد، که مسلماً کمی محافظه‌کار است. از سوی دیگر، پشت پلاستیکی S21 ممکن است جذابیت زیبایی آن را تا حدودی ضعیف کند، زیرا پشت شیشه ای آیفون 13 ظاهر مربوطه آن را تقویت می کند. وزن هر دو دستگاه تقریباً یکسان است و همچنین دارای ابعاد مشابهی هستند، بنابراین استفاده از هر دو تقریباً به اندازه یکدیگر راحت است.

هر دو گوشی از نظر نمایشگر نیز به خوبی مطابقت دارند. گلکسی اس 21 دارای صفحه نمایش 6.2 اینچی Dynamic AMOLED با رزولوشن 2400 در 1080 پیکسل و نرخ تازه سازی تطبیقی 48 هرتز تا 120 هرتز است، در حالی که صفحه نمایش 6.1 اینچی OLED آیفون 13 دارای رزولوشن 2532 در 1170 پیکسل است. به این معنی که صفحه نمایش S21 به طور قابل توجهی روان تر کار می کند. علاوه بر این، استفاده از نمایشگر AMOLED با رنگ‌های سیاه عمیق‌تر و رنگ‌های قوی‌تر، غنای بیشتری به آن می‌دهد.

{با این حساب Samsung Galaxy S21 بهتر است.}

عملکرد، عمر باتری و شارژ

حالت سینماتیک آیفون 13

پردازنده کوالکام اسنپدراگون 888 گلکسی اس 21 را هدایت می‌کند و عملکردی فوق‌العاده به آن ارائه می‌کند که هنوز توسط هیچ گوشی اندرویدی شکست نخورده است. وقتی این رم با 8 گیگابایت رم ترکیب شود، انجام چند کار و بازی را تجربه ای بی دردسر و کاملا لذت بخش خواهید دید. همانطور که گفته شد، همین امر در مورد آیفون 13 نیز صدق می کند که حاوی آخرین تراشه A15 Bionic اپل است. به عنوان یک پردازنده 5 نانومتری، بسیار چابک و توانمند است. حتی با 4 گیگابایت رم ارائه شده، اطمینان حاصل می شود که آیفون 13 به اندازه گلکسی اس 21 سریع است. صرف نظر از اینکه در نهایت چه دستگاهی را انتخاب می کنید، یک کامپیوتر موبایل پیشرفته خواهید داشت.
گلکسی اس 21 128 یا 256 گیگابایت فضای ذخیره سازی ارائه می دهد، در حالی که آیفون 13 با این دو گزینه و همچنین گزینه حافظه داخلی 512 گیگابایتی عرضه می شود. هیچ یک از تلفن‌ها اسلات کارت microSD ارائه نمی‌دهند، بنابراین هر ظرفیتی که می‌خواهید، اگر از حد مجاز عبور کنید، باید از فضای ابری استفاده کنید.
S21 دارای یک باتری 4000 میلی آمپر ساعتی است که باید در یک روز استفاده متوسط از آن استفاده کنید، در مورد آیفون 13، این گوشی دارای یک باتری 3240 میلی آمپر ساعتی است که ممکن است کوچکتر باشد اما در صورت ترکیب با نرم افزار دستگاه، عملکرد فوق العاده خوبی دارد. در واقع، بررسی ما نشان داد که می تواند یک روز و نیم در استفاده متوسط تا سنگین دوام بیاورد، بنابراین قطعا از این نظر سامسونگ را شکست می دهد.
هر دو گوشی از شارژ سریع پشتیبانی می‌کنند، با S21 به شما امکان می‌دهد شارژ را با 25 وات شارژ کنید و آیفون نیز همین کار را با 20 وات انجام می‌دهد. با این حال، با ارائه عمر باتری طولانی تر آیفون، این دور به اپل می رسد.

{بااین مقایسه آیفون 13 بهتر است!}

دوربین ها

مقایسه دوربین سامسونگ گلکسی اس 21 با آیفون 13

آیفون 13 در واقع لنز واید خود را با لرزشگیر اپتیکال با تغییر حسگر ارائه می‌کند، چیزی که قبلاً فقط با آیفون 12 پرو مکس و لنز واید آن دیده می‌شد. این تثبیت‌کننده تصویر بیشتری را ارائه می‌دهد
به طور مشابه، تنظیمات دوربین در S21 تقریباً مشابه گلکسی S20 است و هر دو دارای یک لنز سه گانه است که شامل یک لنز تله فوتو 64 مگاپیکسلی (علاوه بر لنزهای عریض و فوق عریض 12 مگاپیکسلی) است.
با این حال،S21 عکس های آن معمولا در نور خوب، با رنگ های قوی و شفافیت چشمگیر هستند. متأسفانه، S21 همچنان در شرایط کم نور به مشکل برمیخورد، به ویژه دوربین سلفی!
وقتی صحبت از آیفون 13 به میان می آید،عکس‌ها گرفته شده با این گوشی طبیعی و متعادل هستند، تقریباً هر موقعیت و محیطی را به خوبی مدیریت می‌کند. این شامل شرایط شب نیز می شود، به این معنی که آیفون واقعاً از S21 برتری دارد.

{بنابراین آیفون 13بهتر است!}

نرم افزار و به روز رسانی

مشخصات موبایل s21 ultra

آیفون 13 پرو مکس با نصب iOS 15 عرضه می شود. آخرین به‌روزرسانی نرم‌افزار اپل یک حالت فوکوس جدید برای جلوگیری از اعلان‌های حواس‌پرتی، متن زنده و ویژگی‌های Visual Look Up اضافه می‌کند که از هوشمندی روی دستگاه برای تشخیص متن و اشیاء در عکس‌ها و بهبود برنامه‌های Maps، FaceTime، Wallet و Photos استفاده می‌کند. گلکسی اس 21 اولترا اندروید 11 را اجرا می کند و با توجه به اینکه اندروید 12 به زودی راه اندازی می شود، انتظار می رود که گوشی سامسونگ تا پایان سال در صف به روز رسانی باشد.
سامسونگ در مورد پشتیبانی نرم افزاری خود تهاجمی تر شده است، به طوری که Galaxy S21 Ultra برای سه سال به روز رسانی نرم افزار و چهار سال وصله های امنیتی در صف قرار دارد. این مزیتی است که اپل مدت‌هاست با آیفون‌هایش که نرم‌افزار و به‌روزرسانی‌های امنیتی را فوراً دریافت می‌کنند، از آن لذت می‌برد. اپل همچنین حداقل چهار سال از گوشی‌ها پشتیبانی می‌کند و گوشی‌هایی که به سال ۲۰۱۵ بازمی‌گردند، می‌توانند به iOS 15 ارتقا یابند.

طرفداران اندروید از داشتن Samsung Galaxy S21 Ultra خوشحال خواهند شد، به خصوص اگر از ویژگی هایی مانند پشتیبانی از S Pen، زوم بهتر و حسگر اثر انگشت در صفحه نمایش بهره ببرند. اما دلیلی وجود دارد که آیفون 13 پرو به درستی می تواند ادعا کند که در حال حاضر سلطان گوشی های هوشمند است. این فقط یک دستگاه همه جانبه بهتر با یک حاشیه کم است.

{برنده این بخش نیز آیفون 13است}

ویژگی های خاص

هر دو گوشی از 5G پشتیبانی می کنند، از جمله باند mmWave سریعتر، بنابراین از سرعت دانلود فوق العاده سریع در مناطقی با شبکه 5G لذت خواهید برد. S21 حتی از استاندارد جدید Wi-Fi 6E نیز پشتیبانی می کند و این گوشی را با بالاترین سرعت وای فای ممکن سازگار می کند.
به غیر از این، از نظر ویژگی های خاص، چیز زیادی برای گفتن در مورد آیفون 13 وجود ندارد. شما طبق معمول Face ID و همچنین Memoji و Animoji دریافت خواهید کرد که به شما امکان می دهد پیام های خود را با شخصیت های واقعیت افزوده تحسین کنید. شما همچنین دستیار مجازی اپل Siri را دریافت خواهید کرد، اگرچه این دومی از زمان آیفون 4S در گوشی های اپل ثابت بوده است.
با S21، تنها ویژگی قابل توجه سازگاری آن با ردیاب‌های جدید بلوتوث SmartTag سامسونگ است. اینها حسگرهای کوچکی هستند که می‌توانید آن‌ها را به وسایل شخصی (مانند کلیدها) وصل کنید و در مواردی که آنها را گم کردید، با برنامه SmartThings Find در تلفن خود ردیابی کنید.

{دراین بخش هر دو مساوی هستند}

سخت‌افزار ها

نام گوشی آیفون ۱۳ گلکسی S21
پردازنده – لیتوگرافی A15 – لیتوگرافی ۵ نانومتری اسنپدراگون ۸۸۸ / اگزینوس ۲۱۰۰ – لیتوگرافی ۵ نانومتری
رم و حافظه‌ی داخلی ۴ گیگابایت رم – ۱۲۸/۲۵۶/۵۱۲ گیگابایت از نوع NVMe ۸ گیگابایت رم – ۱۲۸/۲۵۶ گیگابایت از نوع UFS 3.1
پردازشگر گرافیکی پردازشگر گرافیکی ۴ هسته‌ای اپل آدرنو ۶۶۰ / Mali-G78 MP14

نام گوشی آیفون ۱۳ پرو گلکسی S21 پلاس
پردازنده – لیتوگرافی A15 – لیتوگرافی ۵ نانومتری اسنپدراگون ۸۸۸ / اگزینوس ۲۱۰۰ – لیتوگرافی ۵ نانومتری
رم و حافظه‌ی داخلی ۶ گیگابایت رم – ۱۲۸/۲۵۶/۵۱۲ گیگابایت / ۱ ترابایت از نوع NVMe ۸ گیگابایت رم – ۱۲۸/۲۵۶ گیگابایت از نوع UFS 3.1
پردازشگر گرافیکی پردازشگر گرافیکی ۵ هسته‌ای اپل آدرنو ۶۶۰ / Mali-G78 MP14

نام گوشی آیفون ۱۳ پرو مکس گلکسی S21 اولترا
پردازنده – لیتوگرافی A15 – لیتوگرافی ۵ نانومتری اسنپدراگون ۸۸۸ / اگزینوس ۲۱۰۰ – لیتوگرافی ۵ نانومتری
رم و حافظه‌ی داخلی ۶ گیگابایت رم – ۱۲۸/۲۵۶/۵۱۲ گیگابایت / ۱ ترابایت از نوع NVMe ۱۲/۱۶ گیگابایت رم – ۱۲۸/۲۵۶/۵۱۲ گیگابایت از نوع UFS 3.1
پردازشگر گرافیکی پردازشگر گرافیکی ۵ هسته‌ای اپل آدرنو ۶۶۰ / Mali-G78 MP14

قیمت آیفون 13 پرومکسiPhone 13 Pro Max

خرید آیفون 13

نام گوشی قیمت
iPhone 13 دو سیم‌ کارت ظرفیت 256 گیگابایت و رم 4 گیگابایت ۳۱,۴۹۰,۰۰۰ تـومـان
 iPhone 13 Pro A2639 دو سیم‌ کارت ظرفیت 256 گیگابایت و 6 گیگابایت رم - اکتیو ۳۸,۵۰۰,۰۰۰ تـومـان
iPhone 13 Pro Max A2644 دو سیم‌ کارت ظرفیت 256 گیگابایت و رم 6 گیگابایت - اکتیو ۴۱,۹۷۰,۰۱۰ تـومـان
iPhone 13 A2634 دو سیم‌ کارت ظرفیت 128 گیگابایت و رم 4 گیگابایت - اکتیو ۲۷,۸۸۰,۰۰۰ تـومـان
iPhone 13 دو سیم‌ کارت ظرفیت 256 گیگابایت و رم 4 گیگابایت ۳۱,۴۹۰,۰۰۰ تـومـان
iPhone 13 Pro Max A2644 دو سیم‌ کارت ظرفیت 512 گیگابایت و رم 6 ۵۴,۰۵۰,۰۰۰ تـومـان
iPhone 13 Pro A2639 دو سیم‌ کارت ظرفیت 128 گیگابایت و 6 گیگابایت رم - اکتیو ۳۸,۸۰۰,۰۰۰ تـومـان
iPhone 13 Pro Max A2644 دو سیم‌ کارت ظرفیت 128 گیگابایت و رم 6 گیگابایت - اکتیو ۳۹,۱۰۰,۰۰۰ تـومـان
iPhone 13 Pro Max A2644 دو سیم‌ کارت ظرفیت 256 گیگابایت و رم 6 گیگابایت ۴۳,۵۰۰,۰۰۰ تـومـان
iPhone 13 Pro Max A2644 دو سیم‌ کارت ظرفیت 512 گیگابایت و رم 6 - اکتیو ۵۲,۱۹۰,۰۰۰ تـومـان
iPhone 13 Pro A2639 دو سیم‌ کارت ظرفیت 256 گیگابایت و 6 گیگابایت رم ۴۱,۵۰۰,۰۰۰ تـومـان
iPhone 13 Mini دو سیم‌ کارت ظرفیت 256 گیگابایت و رم 4 گیگابایت - اکتیو ۲۸,۰۰۰,۰۰۰ تـومـان
iPhone 13 A2634 دو سیم‌ کارت ظرفیت 256 گیگابایت و رم 4 گیگابایت - اکتیو ۳۱,۰۰۰,۰۰۰ تـومـان
iPhone 13 Pro A2639 دو سیم‌ کارت ظرفیت 1 ترابایت و 6 گیگابایت رم - اکتیو ۵۳,۹۹۰,۰۰۰ تـومـان
iPhone 13 A2634 دو سیم‌ کارت ظرفیت 128 گیگابایت و رم 4 گیگابایت ۲۸,۰۰۰,۰۰۰ تـومـان
iPhone 13 Pro Max A2644 دو سیم‌ کارت ظرفیت 1 ترابایت و رم 6 گیگابایت ۶۶,۷۰۰,۰۰۰ تـومـان
iPhone 13 Mini دو سیم‌ کارت ظرفیت 128 گیگابایت و رم 4 گیگابایت - اکتیو ۲۷,۳۹۹,۹۰۰ تـومـان
 iPhone 13 Pro Max A2644 دو سیم‌ کارت ظرفیت 128 گیگابایت و رم 6 گیگابایت

۳۹,۸۹۰,۰۰۰ تومان

iPhone 13 Pro A2639 دو سیم‌ کارت ظرفیت 512 گیگابایت و 6 گیگابایت رم - اکتیو ۴۵,۷۰۰,۰۰۰ تـومـان
 iPhone 13 دو سیم‌ کارت ظرفیت 512 گیگابایت و رم 4 گیگابایت - اکتیو ۳۰,۹۸۹,۰۰۰ تـومـان

قیمت سامسونگ گلکسی اس 21 Samsung Galaxy S21 Ultra

خرید iphone 13 mini

نام گوشی قیمت
سامسونگ مدل گلکسی S21 Ultra 5G ظرفیت 256 گیگابایت - رم 12 گیگابایت 28,699,000 تومان
سامسونگ مدل Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B/DS دو سیم کارت ظرفیت 256 گیگابایت و رم 12 گیگابایت 28,799,000 تومان
سامسونگ مدل Galaxy S21 Ultra 5G دو سیم کارت موبایل سامسونگ مدل Galaxy S21 Ultra 5G دو سیم کارت 28,930,000 تومان
سامسونگ مدل Samsung Galaxy S21 Ultra 5G ظرفیت 256 گیگابایت (گلوبال)Samsung Galaxy S21 Ultra 5G Dual SIM 256GB Mobile Phone 2021 (Global) 28,999,000 تومان
سامسونگ Galaxy S21 Ultra 5G حافظه 256 گیگابایت رم 12 گیگابایت 29,200,000 تومان
گوشی موبایل 256 گیگابایت Samsung مدل Galaxy S21 Ultra 5Gبا رنگ مشکی گارانتی 29,300,000 تومان
سامسونگ گالکسی اس ۲۱ الترا ۲۵۶ گیگ ۵جی Samsung Galaxy S21 Ultra 256GB Dual sim رجیستر-شده رنگ نقره ای 29,400,000 تومان
سامسونگ مدل گلکسی اس ۲۱ اولترا فایو جی ( Galaxy S21 Ultra 5G ) با رنگ نقره ای (Phantom Silver) 30,000,000 تومان
سامسونگ مدل Galaxy S21 Ultra 5G دو سیم کارت با ظرفیت 256 گیگابایتSAMSUNG GALAXY S21 ULTRA 5G 256GB با رنگ مشکی 30,050,000 تومان
سامسونگ مدل Samsung Galaxy S21 Ultra رم 12 گیگابایت ظرفیت 256 گیگابایت 30,600,000 تومان
گوشی موبايل سامسونگ مدل گلکسی S21 Ultra 5G ظرفیت 512 گیگابایت - رم 16 گیگابایت 33,399,000 تومان
 Samsung مدل Galaxy S21 Ultra 5Gبا رنگ نقره ای  33,470,000 تومان
سامسونگ مدل Samsung Galaxy S21 Ultra رم 16 گیگابایت ظرفیت 512 گیگابایت با رنگ نقره-ای 33,980,000 تومان
سامسونگ مدل Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B/DS دو سیم کارت ظرفیت 512 گیگابایت و رم 16 گیگابایت | نقره ای | 36,090,000 تومان
سامسونگ گالکسی اس ۲۱ الترا ۵۱۲ گیگ ۵جی Samsung Galaxy S21 Ultra 512GB Dual sim رجیستر-شده رنگ نقره ای 35,300,000 تومان

نتیجه نهایی:

آیفون 13 در کل گوشی بهتری نسبت به سامسونگ گلکسی اس 21 است.  آنها از نظر عملکرد تقریباً قابل مقایسه هستند، آیفون 13 دارای یک دوربین به وضوح برتر، عمر باتری طولانی‌تر است و احتمالاً نرم‌افزار دوستانه‌تر و همچنین تضمینی برای به‌روزرسانی‌های بیشتر ارائه می‌دهد.
آیفون 13 پرو مکس دوربین های بهبود یافته، باتری بزرگتر و صفحه نمایش روشن تر با نرخ به روز رسانی 120 هرتز را ارائه می دهد. این ویژگی اخیر قبلاً در گلکسی اس 21 اولترا گنجانده شده است، 
Google Pixel 6 در مقابل Samsung Galaxy S22: بزرگترین تفاوت‌هایی که باید انتظار داشت اینجا جایی است که گوشی های اندرویدی هنوز آیفون را شکست می دهند
 اما در نهایت فقط یک قهرمان می تواند وجود داشته باشد. و آن آیفون 13 می باشد که بت قرار دادن لیست قیمت دقیق این گوشی در این سایت به شما راهنمایی کامل کردیم.