بیوگرافی کیم یونگ ده + بازی در سریال تو فوق العاده ای

02/04/2022
بیوگرافی کیم یونگ ده
کیم یونگ ده در 2 مارس 1996 در کره جنوبی متولد و بازیگر و مدل می باشد. این بازیگر فارغ التحصیل دانشگاه فودان چین و دانشجوی انصرافی دانشگاه دیجیتال فرهنگ سئول می باشد، و کار خود را از سال 2017 در سن 21 سالگی آغاز کرد.
مجله والی
مجله والی

بیوگرافی کیم یونگ ده

کیم یونگ ده در خنده در وایکیکی

نام Kim Young Dae – کیم یونگ ده – 김영대
تاریخ تولد 2 مارس 1996
برج فلکی حوت
قد 185 سانتی متر 
پیشه بازیگر و مدل
اینستاگرام youngdae0302

کیم یونگ ده متولد 2 مارس 1996 در کره جنوبی و فارغ التحصیل دانشگاه فودان چین و دانشجوی انصرافی دانشگاه دیجیتال فرهنگ سئول می باشد، که کار خود را از سال 2017 در 21 سالگی آغاز کرد.

قد این بازیگر 185 سانتیمتر و‌ 65 کیلوگرم وزن با سریال Extraordinary You و The Penthouse: War In Life و Cheat on Me If You Can توانست مشهور شود.

خانواده

کیم یونگ دائه متولد 12 اسفند 1374 در سئول کره جنوبی می باشد، و یک خواهر کوچکتر از خود دارد.

تحصیلات

کیم در دانشگاه فودان چین به تحصیل در رشته تجارت صنعتی پرداخت، ولی برای پرداختن به بازیگری آن را رها کرد. همچنین دانشجوی دانشگاه دیجیتال فرهنگ سئول بود، که از آن انصراف داد.

پیشنهاد بازیگری

این بازیگر چند باری در دوران دبیرستان پیشنهاد بازیگری دریافت کرد، ولی ترجیح داد، به تحصیلات خود ادامه دهد. با این حال در سال 2017 در حالی که مشغول تحصیل در دانشگاه فودان چین بود، به لطف تعریف های عمویش موفق شد، از یک کمپانی معتبر پیشنهاد دریافت کند، که مسیر زندگی او را تغییر داد.

سریال تو فوق العاده ای ویکی پدیا

او دلیل خود برای رها کردن تحصیلات و پرداختن به بازیگری را تجربه یک زمینه جدید معرفی کرد.

مخالفت خانواده

بعد از این که یونگ ده تصمیم خود برای بازیگر شدن و بازگشت به کره را به والدینش گفت آن ها شدیدا با او مخالفت کردند، ولی بعد از پافشاری فراوان بالاخره با او کنار آمدند. به گفته ی خود این بازیگر او بارها التماس کرد، تا بتواند رضایت خانواده اش را جلب کند.

آغاز با سریال های اینترنتی

بعد از کشمش های فراوان یونگ ده در سال 2017 با بازی در یک سریال اینترنتی به نام Secret Crushes: Special Edition حرفه بازیگری را به صورت رسمی شروع کرد، و بعد در یک تئاتر به نام A Story to Kill نیز حضور یافت، و به همین منوال تا سال 2018 در سریال های اینترنتی فراوانی مانند Office Watch 2 و Just Too Bored و Crushes Reverse و It’s Okay To Be Sensitive و… به ایفای نقش پرداخت.

انتقاد از بازیگری

در اوایل آغاز بازیگری کیم با انتقادات زیادی درباره مهارت بازیگری اش رو به رو شد، زیرا بسیاری از مردم معتقد بودند، او خیلی سرد بازی می کند با این حال این هنرمند رفته رفته هنر خود را به نمایش گذاشت، و توجه خوبی دریافت کرد.

اولین نقش آفرینی ها در تلویزیون

بعد از نقش آفرینی های فراوان در سریال های اینترنتی، کیم در سال 2018 بالاخره شانس بازی در یک سریال تلویزیونی به نام The Time Left Between Us را دریافت کرد. او سپس با سریال Item و Welcome to Waikiki 2 در سال 2019 تجربه حرفه ای خود را بهبود بخشید.

شهرت داخلی

یونگ ده در سال 2019 با بازی در سریال پربیننده تو فوق ‌العاده ‌ای شهرت خود را افزایش و در سال 2020 با سریال وقتی هوا خوبه به رسمیت شناخته شد.

اولین جایزه بازیگری

او با بازی خوبش در سریال خیانت کن اگ می تونی مورد تحسین مخاطبان قرار گرفت، و در جشنواره KBS Drama اولین جایزه بازیگری خود را دریافت کرد.

شهرت جهانی و موفقیت بیشتر

کیم یونگ ده بیشتر شهرت خود را مدیون بازی درخشان خود در فصل 1 و 2 و 3 سریال پرطرفدار پنت هاوس (Penthouse: War in Life) از سال 2020 تا 2021 می‌ باشد، که علاوه بر جایزه بهترین بازیگر جدید نامزدی های معتبری را برای او به ارمغان آورد.

او سپس در سریال محبوب True Beauty و Shooting Star و Undercover به ایفای نقش پرداخت، که محبوبیت بین‌ المللی اش را بیش از پیش افزایش داد.

جوایز و افتخارات

مدت زیادی از آغاز به کار او نگذشته بود، که در سال 2020 برای بازی خوب خود در سریال اگه میتونی خیانت کن جایزه ی انتخاب مخاطبان جشنواره KBS Drama را دریافت کرد.

او سال بعد با دریافت جایزه برند سال و جایزه بهترین بازیگر جدید جشنواره SBS Drama برای بازی در سریال The Penthouse: War in Life بار دیگر درخشید.

علت حذف از سریال

کیم در سال 2021 برای بازی در سریال School 2021 انتخاب شد، ولی آژانس سرگرمی این هنرمند اظهار داشت به خاطر بدقولی های کمپانی سازنده، این بازیگر تمایلی به ادامه همکاری ندارد، و از همان اوایل از حضور در سریال انصراف داد.

حضور در موزیک ویدیو

این بازیگر در سال 2018 در موزیک ویدیوی The First Night از وون جو عضو 4MEN و در سال 2021 در موزیک ویدیوی Graduation Tears از یون جونگشین بازی کرد.

فعالیت مدلینگ

به غیر از بازیگری در صنعت مدلینگ نیز بسیار فعال و برای اولین بار در اکتبر 2019 برای برند SONGZIO HOMME در یک فشن شو مدل شد. هم چنین در سال 2022 نیز در نمایشگاه مد دیجیتال به نام F/W Paris Collection حضور پیدا کرد، و برای برندهای ورزشی مانند Super Bowl نیز فعالیت تبلیغاتی انجام داده است.

روابط عاشقانه

شایعاتی درباره رابطه وی با همبازی اش در سریال پنت هاوس یعنی کیم هیون سو وجود داشت، که چیزی در این مورد تایید نشد. با این حال بسیاری از طرفداران امیدوارند، این دو در زندگی واقعی نیز با هم رابطه داشته باشند.

ناگفته ها

  • این هنرمند به زبان های انگلیسی، چینی و کره ای مسلط و در نواختن گیتار و پیانو نیز مهارت دارد.
  • از نظر مردم شباهت زیادی به بازیگر کانگ دونگ وون دارد، ولی خودش می‌ گوید دوست دارد، در بازی سبک خودش را داشته باشد.
  • او الگوی خود را بازیگر معروف، پارک هه جین معرفی کرد، و اغلب با نام شخصیت هایی که بازی می کند، شناخته می شود، تا اسم واقعی خودش.
  • غذای مورد علاقه اش دوکبوکی و از خوراکی‌ های شیرین مانند شکلات، آب نبات و شکلات نعنایی خوشش می‌ آید.

فکت ها و صبحت های کیم در مصاحبه ها

این بازیگر در مصاحبه این گونه می گوید: که...

من به عزت نفس سالم و خوب اعتقاد دارم، و دلیل این اعتقادم این است، که در دنیای سرگرمی افراد جذاب بسیاری وجود دارند، و من هم باید یک چیز ثابت داشته باشم، به همین خاطر تصمیم گرفتم، که عزت نفس سالم را به عنوان بزرگترین سلاح خود داشته باشم. من می توانم به دیگران اعتماد و از خودم محافظت کنم.

او در مورد نظر دیگران در مورد خودش این گونه می گوید:

بسیاری از افرادی که مرا از نزدیک نمی شناسند، و فقط از بیرون مرا نگاه می کنند، می گویند من به نظر سرد می رسم، ولی در حقیقت من فردی سرد نیستم، و زیاد حرف می زنم، و زمانی که در کنار افرادی که با آن ها احساس نزدیکی می کنم، قرار می گیرم فردی بسیار فعالم و با آن ها شوخی و بازی زیادی می کنم.

هم چنین او در ادامه گفته می گوید، در میان نقش های که بازی کرده است، شخصیت نقش ( دو هو لی ) را در سریال روزی که کشف کردم به عنوان شخصیتی نزدیک شخصیت خود انتخاب می کند. من بازیگری را انتخاب کردم، و تلاش کردم، به بازیگری که می خواستم باشم شبیه شوم من می خواستم بازیگری باشم، که عالی به نظر میرسد.

Kim young dae در مورد عادت های غذایی اش می گوید:

  • غذای مورد علاقه من دوکبوکی است. من همه نوع آن را دوست دارم، از تند گرفته تا جاجانگ دوکبوکی.
  • او شیرینی مانند شکلات و آب نبات را دوست دارد و شکلات نعناع را نیز دوست دارد.
  • او در اولین مراسم دیدار با طرفدارانش برای آن ها گیتار و پیانو زده و حتی آهنگ هایی هم برای آن ها اجرا کرده است.

مواقع زیادی پیش می آید، که افراد مرا با نام نقش هایی که بازی کردم، به جای نام واقعی خودم صدا می کنند. گفته شده که دو یا سه بار زمانی که کیم در حال تحصیل در دوره راهنمایی بوده، از کارمندان کمپانی ها پیشنهاد بازیگر شدن را دریافت می کرده است، ولی قبول نمی کرده است، تا اول دبیرستان که بالاخره بازیگری را شروع کرده است.

وقتی در یک‌ مصاحبه از او سوال شد که دوست دارد، در روز ولنتاین چه چیزی به عنوان هدیه دریافت کند. او گفته دوست دارد عطر بگیرد. کیم در ادامه اشاره می کند، که اخیراً به جمع آوری عطر و کارهای هنری علاقه نشان می دهد.

کیم در مورد عادت های خوابیدنش می گوید:

برای این که بتوانم خوب بخوابم به پتوی مورد علاقه ام نیاز دارم.

Kim young dae  در مصاحبه ای گفته است، که این روز ها به آهنگ های راک گوش می دهد، و آهنگ دوباره بخوان از خواننده جونگ هونگ ایل علاقه دارد.

انیمیشن مورد علاقه ی کیم کوکو محصول پیکسار است.

کیم یونگ دائه در مورد علاقه ی خود به سفر کردن این گونه می گوید:

دوست دارد، به ایالات متحده سفر کند، چون هرگز به آن جا نرفته، او گفته اگه 30 روز تعطیلات داشته باشد تمام 30 روز را در سفر می گذراند، همچنین گفته است، کاش قدرت تلپورت داشتم، تا راحت تر سفر کنم.

وقتی از کیم سوال شد، که چه چیزهایی را با خودش به یک جزیره متروک می برد، این بازیگر این گونه پاسخ داد

تصفیه آب ولی بلافاصله می گوید من حتی نمی توانم دستگاه تصفیه آب را وصل کنم. بعد تصفیه آب او غذا، چاقو و آتش را انتخاب می کند، تا باخود به جزیره ببرد .

کیم یانگ دائه گفته که او از جوانی قصد داشته، فوتبالیست شود. اوب ا توجه به این که در رشته بازیگری تحصیل نکرده می گوید: 

برای اولین باری که جلوی دوربین می خواستم بایستم حتی نمی دانستم دوربین کجاست من در حالی که پشت به دوربین بودم، و پشت سرم را نشان می دادم، شروع به بازی کردم. 

فیلم شناسی کیم یونگ ده

  • سریال ها

سال عنوان سریال نقش
۲۰۱۸ Office Watch 2 Delivery man
۲۰۱۸ Just Too Bored Woo Seung-woo
۲۰۱۸ Crushes Reverse guest role
۲۰۱۸ Room of Romance Waiter
۲۰۱۸ It's Okay To Be Sensitive Do-hwan
۲۰۱۸ The Time Left Between Us Kim Min-shik
۲۰۱۹ It's Okay To Be Sensitive 2 Do-hwan
۲۰۱۹ Item teen Kim Sung-kyu
۲۰۱۹ Office Watch 3 Yeon Ha-jun
۲۰۱۹ Extraordinary You Oh Nam-joo
۲۰۲۰ When the Weather Is Fine Oh Young-woo
۲۰۲۰ Cheat on Me If You Can Cha Soo-ho
۲۰۲۰ The Penthouse: War in Life Joo Seok-hoon
۲۰۲۱ The Penthouse ۲: War in Life Joo Seok-hoon
۲۰۲۱ True Beauty Oh Nam-joo
2021 Undercover cameo
2021 School 2021 Kim Tae-jin

جوایز و افتخارات

سال جایزه دسته بندی نتیجه کار نامزد شده
2019 جایزه بهترین بازیگر تازه کار جوایز شبکه MBC نامزد شده تو فوق العاده ای
۲۰۲۰ جایزه بهترین بازیگر تازه کار جوایز شبکه SBS نامزد شده پنت هوس:جنگ در زندگی
۲۰۲۰ جایزه بهترین بازیگر تازه کار جوایز شبکه KBS نامزد شده اگه میتونی به من خیانت کن
۲۰۲۰ جایزه بازیگر منتخب بینندگان جوایز شبکه KBS برنده اگه میتونی به من خیانت کن
۲۰۲۱ جایزه بهترین بازیگر جدید تلویزیون جوایز هنری بکسانگ نامزد شده پنت هوس: جنگ در زندگی