بیوگرافی کیم ته ری + پیج اصلی کیم ته ری

04/04/2022
بیوگرافی کیم ته ری
کیم تائه ری(Tae-ri Kim) بازیگر اهل کره جنوبی متولد 24 آوریل 1990 در سئول است. او یک برادر دارد که از خودش 2 سال بزرگتر است و به گفته خودش، مادربزرگش در کودکی از او نگهداری کرده است. کیم بعد از اتمام دبیرستان به دانشگاه «کیونگ هی» رفت که یکی از بهترین دانشگاه های کره جنوبی است.
مجله والی
مجله والی

بیوگرافی کیم ته ری

کیم تائه-ری اینستاگرام

نام کیم ته ری، 김태리
تاریخ تولد 24 آوریل 1990
محل تولد سئول، کره جنوبی
پیشه هنرپیشه
سال‌ های فعالیت 2010 تاکنون
پیج اصلی کیم ته ری

kimtaeri_official

کیم در 24 آوریل 1990 در سئول به دنیا آمده است، و از فارغ‌ التحصیلی از دبیرستان بازرگانی پرستاری یانگ‌ شین، از سال 2008 تا 2012 در رشته ی روزنامه‌ نگاری و ارتباطات در دانشگاه کیونگ هی تحصیل کرد. بعد از پیوستن به یک باشگاه تئاتر کالج، در سال دوم کالج خود برای بازیگر شدن الهام گرفت.

سن کیم ته ری

حرفه

  • 2012–2016

بعد از فارغ‌ التحصیلی از کالج، کیم به مدت یک سال به عنوان عضوی از خدمه ی فنی یک گروه تئاتر در محله ی دائه‌ هانگنو کار کرد، و بعد به‌ عنوان یک استندبای در تولید اسپون‌ فیس اشتاینگر 2012 انتخاب شد، ولی نتوانست روی صحنه اجرا کند. او متعاقباً در نمایش‌ های پانسی و پرسش در مورد عشق بازی کرد، و برای اجرای مجدد اسپون‌ فیس اشتاینگر در سال 2013 انتخاب شد. در همان سال، او ماه جوان را فیلمبرداری کرد، یک فیلم کوتاه که در جشنواره فیلم مستقل سئول در سال 2015 به نمایش درآمد. یک نسخه تئاتر در سال 2017 منتشر شد. در سال 2014 به شرکت J-Wide پیوست، و در تعدادی از تبلیغات تلویزیونی ظاهر شد. در این دوره او در چندین فیلم کوتاه بازی کرد، و در تست‌ های بازیگری بسیاری برای نقش‌ های سینمایی شرکت کرد، ولی با ردهای متعدد مواجه شد.

پیج اصلی کیم ته ری

  • 2016 تاکنون

در سال 2016 توانست اولین فیلم بلند خود کنیز را که ساخته ی عهده پارک چان ووک انجام داد، جایی که او از بین 1500 بازیگر زن که برای این نقش تست داده بودند، انتخاب شد. او برای بازی در این فیلم جایزه ی بهترین بازیگر زن جدید را در جوایز فیلم اژدهای آبی، جوایز کات کارگردان، جوایز فیلم بیل، و جوایز منتقدان فیلم بوسان دریافت کرد. پارک اولین برداشت خود از کیم را بازگو کرد، و او را به شدت به یاد اولین ملاقاتش با بازیگر کانگ هیه جونگ انداخت، بازیگری که در سال 2003 در فیلم اولدبوی پارک پیشرفت شغلی داشت. در سال 2017 کیم بخشی از گروه بازیگران فیلم هیجان‌ انگیز سیاسی 1987 وقتی روز فرا می‌ رسد بود، که نامزدی بهترین بازیگر زن در جوایز گرند بل را برای او به ارمغان آورد.

در سال 2018 کیم تیتر اقتباسی از فیلم کره ای از مجموعه جنگل کوچک شد، که برای آن برنده جایزه کارگردان کات شد، و نامزد دریافت جایزه فیلم اژدهای آبی، جایزه هنر بکسانگ و جایزه فیلم بیل، همه برای بهترین بازیگر زن شد. در همان سال، او برای اولین بار در درام تاریخی آقای آفتاب، نوشته کیم اون سوک، اولین حضور خود برجستهٔ انجام داد، و برای بازی‌ اش نامزد جایزه هنری بکسانگ بهترین بازیگر زن شد. آقای آفتاب به یکی از پرمخاطب‌ ترین سریال‌ ها در تاریخ تلویزیون کابلی کره تبدیل شد. در سال 2019 کیم در میان 30 شخص زیر 30 سال در مجله ی فوربز رده سرگرمی و ورزش رتبه‌ بندی شد.

در سال 2021 این بازیگر در اولین فیلم پرفروش فضایی کره رفتگرهای فضایی در کنار سونگ جونگ کی بازی کرد. در ابتدا قرار بود انتشار نخست این فیلم در ژوئن 2020 باشد، که به خاطر کویید 19 لغو شد

این فیلم در فوریه ی 2021 در نتفلیکس منتشر شد. او قرار است، در فیلم جنایی علمی تخیلی بیگانه ساخته چوی دونگ هون ظاهر شود، که در دو قسمت منتشر خواهد شد. در اوت 2021، کیم بعد از پایان قرار دادش با J-Wide به مدیریت MMM نقل مکان کرد. بعداً، تأیید شد، که کیم درام تلویزیونی بیست و پنج بیست و یک را با نام جو هیوک و بونا بازی خواهد کرد، و از سال 2018 پس از سه سال به تلویزیون بازگشت.

فیلم‌ شناسی کیم ته ری

  • فیلم

سال عنوان عنوان کره‌ ای نقش یادداشت
۲۰۱۶ کنیز 아가씨 سوک-هی  
۲۰۱۷ مون یونگ 문영 مون یونگ  
۱۹۸۷: وقتی روز فرا می‌ رسد ۱۹۸۷ یئون-هی  
۲۰۱۸ جنگل کوچک 리틀 포레스트 سونگ هه-وون  
۲۰۲۱ رفتگرهای فضایی 승리호 کاپیتان جانگ نتفلیکس فیلم
ن/م بیگانه 외계인   پس تولید
بیگانه۲ 외계인 ۲부  
  • سریال تلویزیونی

سال عنوان عنوان کره‌ای شبکه نقش یادداشت
۲۰۱۶ اطرافیان 안투라지 تی‌وی‌اِن خودش (قسمت۱)
۲۰۱۸ آقای آفتاب 미스터 션샤인 گو آئه‌شین  
۲۰۲۲ بیست و پنج بیست و یک 스물다섯 스물하나 نا هی-دو