معرفی 10 جاذبه گردشگری برزیل

02/04/2022
جاذبه گردشگری برزیل
برزیل با جنگل‌های بارانی آمازون، تالاب‌های پانتانال، پایتخت رنگارنگ استعماری سالوادور، آبشارهای خیره‌کننده ایگواکو و بی‌شمار مکان‌های دیدنی دیگر - بدون ذکر ریو و کارناوال - برای بسیاری از مردم یک مقصد بی‌نظیر است.  بزرگترین کشور آمریکای جنوبی، برزیل تقریبا نیمی از قاره را اشغال می کند.
مجله والی
مجله والی

جاذبه های گردشگری برزیل

برزیل با جنگل‌های بارانی آمازون، تالاب‌های پانتانال، پایتخت رنگارنگ استعماری سالوادور، آبشارهای خیره‌کننده ایگواکو و بی‌شمار مکان‌های دیدنی دیگر - بدون ذکر ریو و کارناوال - برای بسیاری از مردم یک مقصد بی‌نظیر است.  بزرگترین کشور آمریکای جنوبی، برزیل تقریبا نیمی از قاره را اشغال می کند. تقریباً تمام آن در نیمکره جنوبی قرار دارد، و بیشتر آن مناطق استوایی است، با مناطق وسیعی از جنگل های بارانی پر از گیاهان عجیب و غریب و حیات وحش. ساحل اقیانوس اطلس 7400 کیلومتری برزیل مملو از سواحل شنی طلایی است و فضای داخلی آن مملو از منابع معدنی است. طلای معادن برزیل هنوز هم در میان کلیساهای پرتغال، قدرت استعماری که تا سال 1822 بر برزیل حکومت می کرد، پوشیده شده است. این تأثیر قوی پرتغالی در معماری استعماری برزیل، در هنرهای تزئینی مانند کاشی های لعاب دار در کلیساها و صومعه های آن و در زبان مشهود است. برای گردشگران، برزیل هم یک بهشت ​​گرمسیری و هم یک مقصد فرهنگی هیجان‌انگیز با جاذبه‌هایی برای همه سلیقه‌ها است، از تعطیلات ساحلی ایده‌آل و کاوش در جنگل گرفته تا موزه‌های هنری در سطح جهانی و ریتم‌های تپنده کارناوال ریو.

ریو دو ژانیرو Cristo Redentor and Corcovado, Rio de Janeiro

مجسمه عظیم مسیح به نام کریستو ردنتور (مسیح نجات دهنده) با دستان دراز 28 متر، گویی که تمام بشریت را در بر می گیرد، از قله کورکووادو به ریودوژانیرو و خلیج می نگرد. ارتفاع 709 متری که روی آن قرار دارد بخشی از پارک ملی تیجوکا است و یک راه‌آهن ریلی 3.5 کیلومتر به بالای آن صعود می‌کند، جایی که میدان وسیعی اطراف مجسمه را احاطه کرده است. این مجسمه 30 متری که در سال 1931 تکمیل شد، کار مجسمه‌ساز لهستانی-فرانسوی پل لاندوفسکی و مهندس برزیلی هیتور داسیلوا کوستا بود. پایه هشت متری کلیسایی را در بر می گیرد که برای عروسی ها محبوب است. اگرچه این یکی از شناخته شده ترین نمادهای برزیل است، اما اغلب به اشتباه مسیح آند نامیده می شود و با مجسمه قدیمی تر که مرز بین آرژانتین و شیلی را مشخص می کند اشتباه گرفته می شود. پارک ملی تیجوکا منتهی می‌شود به جنگلی عظیم که از چشمه‌ها، آبشارها و طیف گسترده‌ای از پرندگان، پروانه‌ها و گیاهان استوایی محافظت می‌کند. 

شوگر لوف Sugar Loaf, Rio de Janeiro

شوگر لوف Sugar Loaf, Rio de Janeiro

قله صخره‌ای گرد Sugar Loaf از دماغه‌ای پوشیده از درخت بیرون می‌آید و 394 متر از سواحل و شهر بالا می‌رود. قله آن یکی از اولین مکان‌هایی است که گردشگران می‌توانند از آن دیدن کنند، برای دیدن مناظر ریو و بندر، و برای هیجان سواری که در تله‌کابین معلق بین Sugar Loaf و Morro da Urca، قله‌ای پایین‌تر که کابل‌کش دوم از آن به هم متصل می‌شود. اولین استقرار ریو در زیر این قله‌ها، در نزدیکی ساحل طولانی پرایا دا اورکا، آغاز شد و می‌توانید یکی از سه قلعه اولیه آنجا، قلعه ستاره‌ای شکل سائو جوآئو را بگردید.

سواحل ریودوژانیرو

سواحل ریو حتی برای گردشگران با تجربه و حرفه ای، نیز جذاب است. این سواحل عریض، تمیز و مجهز هستند و شن های سفید نرم دارند. سواحل اصلی خدمات متنوعی نظیر دوش، مسیرهای پیاده روی بر روی شن های سرد، سرویس های بهداشتی تمیز، چادر و صندلی اجاره ای و غذا و نوشابه ارائه می دهند. سواحل شرقی شامل راموس، فلامینگو، بوتافوگو اورکا بسیار زیبا هستند اما برای آفتاب گرفتن مناسب نیستند اما با حرکت از شرق به سواحل جنوبی، سواحل مناسب برای شنا، موج سواری، تفریح شروع می شوند، که معروف ترین آنها لمه، کوپاکابانا، آرپوادور، ایپانما، لبلون و بارا دا تیجوکا می باشند.

آبشار ایگواسو  Iguazu Falls

آبشار ایگواسو Iguazu Falls  

آبشار ایگواسو (Iguazu Falls) یکی از زیباترین و رویایی‌ترین آبشارها است که در مسیر رود ایگواسو و در مرز آرژانتین و برزیل قرار دارد و به عنوان یکی از معروف ترین جاذبه های توریستی آرژانتین، همه ساله گردشگران زیادی از آن بازدید می‌کنند. این آبشار که حوالی شهر مسیونز و در مرز برزیل و آرژانتین قرار گرفته، با شکوه و ارتفاع زیاد خود هوش از سر هر گردشگر ماجراجویی می‌برد و او را غافلگیر می‌کند. ایگواسو در زبان گوارانی به آب بزرگ معنی می‌شود. آبشار ایگواسو به شکل نعل اسب است و در مجموع از 275 آبشار تشکیل می‌شود که ارتفاع آن‌ها بین 30 الی 80 متر متغیر است.

 تالاب پانتانال

تالاب پانتانیو

بازدید از طبیعت برزیل، با پوشش جنگل های بارانی وسیع، سواحل اقیانوس و موج های بلند و البته با دارا بودن تالاب های بزرگ جهان، برای هر جهانگرد علاقه مند به طبیعت، می تواند منحصر به فردترین تجربه ی آنان باشد. شاید به زودی پاتانال، جای آمازون را به عنوان حیرت انگیزترین حیات وحش جهان، بگیرد. ما در این تالاب، رودخانه های غول پیکر، مارهای مختلف، گرگ های وحشی و هر چیزی که عضو اصیل یک طبیعت وحشی است را، می بینیم.

 پلورینیو (Pelourinho)

 پلورینیو (Pelourinho)

شهری بزرگ واقع در شبه جزیره ای در سواحل باهیا، بدون گذراندن وقت در شهر قدیمی با ساختمان های رنگارنگ استعماری، خیابان های سنگفرش شده، و حسی از تاریخ که در اطراف لارگو دو پلورینیو (Largo do Pelourinho) نیز معروف است. ساکنان این منطقه با نام مستعار پلو در بخش قدیمی شهر بالایی، یا Cidade Alta، سالوادور قرار دارند. چندین بلوک در اطراف لارگو مثلثی شکل گرفته است و مکانی برای موسیقی، غذاخوری و تفریحات شبانه است. این شهر در  ژوئن تا آگوست، می تواند بسیار بارانی باشد. اما در حالت عادی شهری گرم است.

جنگل های بارانی آمازون Amazon Rain Forests

جنگل های بارانی آمازون Amazon Rain Forests

بزرگ‌ترین جنگل کرۀ زمین که جنگلی بارانی و گرمسیری است، جنگل های آمازون نام دارد. گستردگی این جنگل به قدری است که فضای چندین کشور را در‌بر‌گرفته است. درست است که جنگل آمازون در خطر نابودی قرار دارد، اما این جنگل شگفت‌انگیز حاره‌ای تنوع زیستی و جانوری فوق‌العاده بالایی نیز دارد، به‌طوری‌که مهم‌ترین اکوسیستم کرۀ زمین محسوب می‌شود. شهر ایکیتوس در اعماق جنگل های آمازون قرار گرفته است و هیچ جاده ای برای رسیدن به آن وجود ندارد. بنابراین باید از طریق جنگل به آن دسترسی پیدا کرد. به عبارت دیگر ایکیتوس بزرگترین شهر دنیاست که دسترسی به آن از راه جاده غیر ممکن است. اما همین که وارد آن می شوید با تعداد زیادی مردم سوار بر اتومبیل و موتور با یابان های خط کشی شده روبرو می شوید.این فضا در حقیقت به مدت هزاران سال سکونتگاه بومیان و عشایر شکارچی بوده که در اقامتگاه های کوچک فصلی در نزدیکی رودخانه زندگی می کردند و تمام اینها قبل از زمانی بوده که مبلغان اروپایی به این منطقه رسیده و محلی ها را در اطراف رودخانه های نانای، آمازوناس و ایتایا اسکان دهند. 

 Brasília's Modernist Architecture

 Brasília's Modernist Architecture

برازیلیا به عنوان اولین پایتخت جهان که بر اساس استانداردهای مدرن شهرسازی طراحی شده است، در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است. این شهر  مقر اصلی دولت فدرال است: رئیس جمهور (مسکن در Palacio do Planalto)، دادگاه عالی برزیل، و پارلمان برزیل در آن قرار دارد.در ابتدا، آثار اصلی معماری برزیل ساختمان‌های مذهبی بودند، اما پس از آن، با ساخت شهرهای این کشور، ساختمان‌های بزرگ نئوکلاسیک، رمانتیک و نئوگوتیک در سراسر برزیل به وجود آمدند. در قرن بیستم، معماری برزیل سرانجام شروع به ایجاد سبک خاص خود کرد.

 اورو پرتو Ouro Preto

 اورو پرتو Ouro Preto

   هر اورو پرتو یکی از شهرستان های برزیل می باشد که در میناس گرایس واقع شده است. اورو پرتو پر از دیدنی های تاریخی و زیبا است که جشم هر بیننده ای را به خود جلب می کند به همین دلیل است که سالانه گردشگران زیادی به شهر اورو پرتو سفر می کنند. این شهر در واقع محل زندگی معدن چیان بوده است و معنای لغوی این شهر طلای سیاه است و در سال 1750 میلادی به عنوان مرکز شهر شناخته شد. همچنین یونسکو به دلیل وجود بنا های تاریخی زیبا و بنا های با سبک معماری باروک در فهرست میراث جهانی ثبت شده است و از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. این شهر دارای سبک معماری استعماری پرتغال می باشد.ب و هوای شهر اورو پرتو کاملا مانند آب و هوای دیگر جا های برزیل است به این معنی که در این شهر هرگز با زمستان های سخت و سرد هیچ وقت مواجه نخواهید شد و بهتر است در فصل تابستان به دلیل بارش باران های زیاد از سفر به این شهر خودداری کنید.

 بُنیتو (Bonito)

بنیتو

 آماده یک ماجراجویی بارانی در طبیعت وحشی باشید، چیزی که قبلا هیچ‌وقت تجربه نکرده‌اید. چه به درون آب‌های ریو دا پراتا (Rio da Prata) شیرجه بزنید، و چه در آبیسمو دو آنوماس (Abismo de Añhumas) در مرکز زمین سیاحت کنید، بُنیتو مجموعه‌ای از تجربه‌های منحصر به فرد است. تجربه‌هایی که جزو لذت‌بخش‌‌ترین خاطرات سفرتان به برزیل خواهد بود.