بیوگرافی هنری کویل و معرفی فیلم های منتخب این بازیگر

10/04/2022
بیوگرافی هنری کویل(Henry Cavill)
هنری کویل با نام اصلی هنری ویلیام دالگلیش کویل بازیگر بریتانیایی است که فعالیت حرفه خود را در سال 2001 آغاز کرد. این بازیگر بیشترین شهرت خود را در بازی در فیلم  دنیای توسعه‌یافته دی‌سی  و در نقش سوپر من به دست آورد. کویل یک رزمی کار در رشتهٔ جوجیتسو است.
مجله والی
مجله والی

 

بیوگرافی هنری کویل
نام و نام خانوادگی هنری ویلیام دالگلیش کویل
تاریخ تولد 5 می 1983
محل تولد جرسی , بریتانیا
حرفه بازیگر
قد  185 سانتی متر

هنری کویل با نام اصلی هنری ویلیام دالگلیش کویل بازیگر بریتانیایی است که فعالیت حرفه خود را در سال 2001 آغاز کرد. این بازیگر بیشترین شهرت خود را در بازی در فیلم  دنیای توسعه‌یافته دی‌سی  و در نقش سوپر من به دست آورد. کویل یک رزمی کار در رشتهٔ جوجیتسو است. مادرش ماریان معاون بانک و پدرش کالین کویل سهامدار بود. هنری سه برادر بزرگ‌تر و یک برادر کوچک‌تر از خودش دارد. او دوران ابتدایی را در مدرسهٔ سنت مایکل جزری گذراند و از دبیرستان استو در باکینگهام شایر در انگلیس فارغ‌التحصیل شد. او از سال ۲۰۱۹ نقش گرالت از ریویا را در مجموعه فانتزی ویچر ایفا می‌کند.

شروع بازیگری و فیلم های هنری کویل

هنری کویل

علاقه او به بازیگری در سنین پایین با اجرای نمایشنامه در مدرسه از شکسپیر "رویای یک شب نیمه تابستان"  آغاز شد. او همچنین در مستند «هملت» شکسپیر که در بی بی سی پخش شده بازی کرده است. اولین فعالیت حرفه ای او در بازیگری در سن 17 در پی بازی در نقش آلبرت موندگو در فیلم کنت مونت کریستو بود.او سپس در فیلم Vendetta، سریال The Inspector Lynley Mysteries، سریال تلویزیونی Midsomer Murders  ظاهر شد.

 

هنگامی که هنری 20 ساله بود، نقش های اصلی را در فیلم های I Capture the Castle (2003)، Hellraiser: Hellworld (2005)، شنل قرمزی (2006) و Tristan + Isolde (2006) به دست آورد. او همچنین در کنار سینا میلر و بن بارنز در فیلم حماسی فانتزی ماجراجویی Stardust به ایفای نقش پرداخت. او همچنین در Blood Creek (2006) و فیلم کمدی وودی آلن Whatever Works (2009) بازی کرد. 

در 30 ژانویه 2011، اعلام شد که هنری کویل به عنوان سوپرمن بعدی در فیلم Man of Steel (2013) انتخاب شده است و او را به اولین بازیگر غیرآمریکایی تبدیل کرد که نقش سوپرمن را بازی می کند. این فیلم به کارگردانی زک اسنایدر، تهیه‌کنندگی کریستوفر نولان و فیلمنامه‌نویسی دیوید اس گویر ساخته شده است. در 10 ژوئن 2013، Man of Steel (2013) اولین نمایش جهانی خود را در شهر نیویورک آغاز کرد و سپس لندن، بایلیویک جرسی، سیسیل، مادرید، شانگهای، سیدنی و توکیو به نمایش درآمد.  این فیلم به پرفروش‌ترین فیلم سوپرمن تا به امروز و دومین  ریبوت تمام دوران پس از مرد عنکبوتی شگفت‌انگیز است. 

فیلم های هنری کویل

از دیگر فیلم های هنری کویل می‌توان جاودانه‌ها Immortals (2011)، نور سرد روز (2012) The Cold Light of Day، مردی از یو ان سی ال ای (2015) The Man from U.N.C.L.E، بتمن در برابر سوپرمن (2016) Batman v Superman: Dawn of Justice، قلعه شنی (2017) Sand Castle، لیگ عدالت (2017) Justice League، شکارچی شب (2018) Night Hunter، انولا هولمز (2020) Enola Holmes، لیگ عدالت زک اسنایدر (Zack Snyder’s Justice League) در سال 2021 و سریال ویچر (The Witcher) را نام برد. فیلم جدید هنری کویل انولا هولمز 2 احتمالا در سال 2022 ساخته می‌شود.

جوایز و دستاوردها

بازی هنری کویل

هنری کاویل در سال 2014 برای بازی در نقش شخصیت کلارک کنت/سوپرمن برنده جایزه بهترین قهرمان فیلم MTV برای فیلم Man of Steel شد. او برای همین نقش توسط جوایز انتخاب نوجوان، جوایز انتخاب منتقدان و جوایز NewNowNext نامزد شد.او توسط مجله Glamour به عنوان «جذاب‌ترین مرد سال 2013» انتخاب شد. هنری کویل در نظرسنجی «جذاب‌ترین مردان جهان» در سال 2013 توسط «نگرش» در رتبه دوم قرار گرفت.

فیلم شناسی هنری کویل

فیلم

سال نام نقش
۲۰۰۱ لاگونا توماس آپریا
۲۰۰۲ کنت مونت کریستو آلبرت موندگو
۲۰۰۳ قلعه را تسخیر می‌کنم استیون کولی
۲۰۰۵ برپاخیزان جهنم: دنیای جهنمی مایک
۲۰۰۶ تریستان و ایزولد میلات
۲۰۰۶ شنل قرمزی شکارچی
۲۰۰۷ گرد ستاره هامفری
۲۰۰۹ هرچه نتیجه‌دار باشد رندی لی جیمز
نهر خون ایوان مارشال
۲۰۱۱ فنا ناپذیران تسئوس
۲۰۱۲ نور سرد روز ویل شاو
۲۰۱۳ مرد پولادین کلارک کنت / کال-ال / سوپرمن
۲۰۱۵ مردی از یو.ان.سی.ال.ای. ناپلئون سولو
۲۰۱۶ بتمن در برابر سوپرمن: طلوع عدالت کلارک کنت / کال-ال / سوپرمن
۲۰۱۷ لیگ عدالت کلارک کنت / کال-ال/ سوپرمن
قلعه شنی کاپیتان سیورسون
۲۰۱۸ مأموریت غیرممکن ۶ آگوست واکر / جان لارک
شکارچی شب ستوان والتر مارشال
۲۰۲۰ انولا هلمز شرلوک هلمز
۲۰۲۱ لیگ عدالت زک اسنایدر سوپرمن
TBA آرگایل  

فیلم های ماموریت غیر ممکن (Mission: Impossible – Fallout‎)

هنری کویل در ماموریت غیر ممکن

ماموریت غیر ممکن یکی از فیلم هایی است که هنری کویل در آن بازی کرده است. کریستوفر مک‌کوری وظیفه کارگردانی و نویسندگی آن را برعهده داشت. جی جی آبرامز، برایان بورک و تام کروز تهیه‌کنندگان این فیلم هستند. فیلم ماموریت: غیرممکن – فال‌اوت به دلیل صحنه‌های اکشن مهیج و بازی عالی گروه بازیگری مورد تحسین منتقدان قرار گرفت. تام کروز، ربکا فرگوسن، وینگ ریمز، سایمون پگ، میشل موناهن و الک بالدوین ازجمله بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند. این فیلم به موفقیت تجاری بزرگی دست یافت و فروش خارق‌العاده‌ای داشت. فیلم فال‌اوت که با بودجه 178 میلیون دلاری ساخته شده بود، حدود 791 میلیون دلار فروش کرد.

 فیلم لیگ عدالت (Justice League‎)

لیگ عدالت (به انگلیسی: Justice League) یک فیلم ابرقهرمانی آمریکایی محصول سال ۲۰۱۷ است که بر اساس تیم ابرقهرمانی دی‌سی کامیکس به همین نام ساخته شده است. ن فیلم به کارگردانی زک اسنایدر و نویسندگی کریس تریو و جاس ویدون، بازیگرانی از جمله بن افلک، هنری کاویل، امی آدامز، گال گدوت، ازرا میلر، جیسون موموآ، ری فیشر، جرمی آیرونز، دایان لین، کانی نیلسن، جی کی سیمونز و سیاران هیندز در این فیلم به ایفای نقش پرداخته اند.

 سریال ویچر (The Witcher)

سریال ویچر

ویچر (The Witcher) جزو بهترین سریال های خارجی است که برپایه مجموعه رمان‌هایی به همین نام اثر آندژی ساپکوفسکی ساخته شد. پخش این سریال از سال 2019 توسط سرویس نت‌فلیکس آغاز شد. وظیفه ساخت سریال ویچر برعهده لورن اشمیت هیسریچ قرار داشت. این سریال با نقد منتقدان همراه بود. . ازجمله بازیگرانی که در این سریال حضور داشتند می‌توان به هنری کویل، آنیا چالاترا، فریا آلن، می‌آنا بورینگ، جودی می و آنا شافر اشاره کرد.

مرد پولادین (Man of Steel)

مرد پولادین

مرد پولادین (Man of Steel) یک فیلم در ژانر ابرقهرمانی است که زک اسنایدر کارگردان آن بود. کریستوفر نولان، چارلز روون، اما توماس و دبورا اسنایدر تهیه‌کنندگان این فیلم بودند. وظیفه نویسندگی این فیلم برعهده دیوید اس. گویر و کریستوفر نولان قرار داشت.فیلم مرد پولادین با واکنش‌های مختلف منتقدان روبه‌رو شد. منتقدان از این فیلم در زمینه‌های بازی گروه بازیگری و جلوه‌های بصری تمجید کردند؛ اما این فیلم به دلیل ایرادات فیلم‌نامه مورد انتقاد قرار گرفت.

بتمن در برابر سوپرمن: طلوع عدالت (Batman v Superman: Dawn of Justice)

فیلم بتمن در برابر سوپرمن: طلوع عدالت پس از اکران نقدهای منفی منتقدان را به همراه داشت. بن افلک، هنری کویل، ایمی آدامز، گل گدوت، لارنس فیشبرن، داین لین، جسی آیزنبرگ، جرمی آیرونز، هالی هانتر، جیسون موموآ و لورن کوهن ازجمله بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند.این فیلم توانست که مخاطبین زیادی را جذب کند و حدود 873 میلیون دلار در باکس آفیس فروش داشت. داستان این فیلم از آنجایی شروع می شود که : در حین نبرد سوپرمن با ژنرال زاد ساختمان شرکت وین در متروپلیس نابود شده و یکی از دوستان بروس وین کشته می‌شود. بروس از سوپرمن کینه به دل گرفته و در صدد نابودی وی برمی‌آید.

زندگی شخصی هنری کویل

همسر هنری کویل

او سال‌ها با الن ویتاکر مجری رابطه داشت و در سال 2010 نامزد کردند و در سال 2012 از هم جدا شدند. هنری با کیلی ک وئوکو بازیگر هم دو هفته رابطه داشت. برخی از نشریات او را با تارا کینگ دانشجوی دانشگاه بریستول دیده اند اما خبر رسید که در سال ۲۰۱۶ از هم جدا شدند، سپس او با لوسی کورک وارد رابطه شد.