معرفی 20 فیلم برتر تاریخ سینمای جهان از نظر IMDb و rotten tomatoes

06/03/2022
معرفی 20 فیلم برتر تاریخ سینما
در این مقاله سعی داریم که 20 فیلم برتر سینمای جهان بر پایه امتیاز IMDB را به شما دوست داران سینما معرفی کنیم. این فیلم های سینمایی بهترین رتبه و امتیاز های چارت IMDB را کسب کردند. در این مقاله سعی داریم تا بهترین فیلم های سینمای جهان را از دو چارت مهم راتن تومیتو و IMDb بررسی کنیم.
مجله والی
مجله والی

شاید پیدا کردن یک چارت از بهترین فیلم ها از نظر مردمی و منتقدان سینمایی یکی از مرجع های مهم برای دیدن سریال برای عاشقان دنیای سینماست.در این بخش سعی داریم که به بررسی20 فیلم برتر تاریخ سینمای جهان از نظر IMDb و rotten tomatoes بپردازیم. راتن تومیتو یک سایت نقد و بررسی فیلم و سریال های جهان از نظر کاربران و IMDb یک پایگاه اطلاعات آنلاین مربوط به فیلم سریال و محتوای پخش آنلاین است که فیلم های سینمایی را هم از نظر کاربران و هم از نظر منتقدان امتیاز بندی می کند.

بهترین فیلم های سینمایی از نظر IMDb

1.رستگاری در شاوشنک The Shawshank Redemption (1994)

فیلم رستگاری در شاوشنک

فیلم رستگاری در شاوشنک اولین رتبه در چارت را به خودش اختصاص داده است . این فیلم سینمایی با رتبه 9.2  تجربیات ک بانکدار موفق سابق را روایت می کند که در حال حاضر به عنوان یک زندانی در زندان شاوشنک برای جنایتی که انجام نداده زندانی است. در طول این فیلم شیوه منحصر به فرد این مرد برای برخورد با زندگی جدیدش با تعدادی از زندانیان به تصویر کشیده می شود. ژانر این فیلم درام و بر اساس رمان کوتاه ریتا هیورث و رستگاری در شاوشنک (۱۹۸۲) نوشتهٔ استیون کینگ ساخته شده است. این فیلم با بودجه 25 میلیون دلاری ساخته شد و باکس آفیس این فیلم ۵۸٫۳ میلیون دلار در گیشه های سینما بود. این فیلم نامزد جایزه اسکار در 21 بخش و 12 برد در این جشنواره  بود.

2. پدر خوانده The Godfather (1972)

 پدر خوانده The Godfather (1972)

فیلم گادفادر در باره ی پدرخوانده "دون" ویتو کورلئونه رئیس خانواده مافیایی کورلئونه در نیویورک است. مایکل کوچکترین پسر خانواده علاقه ای به کسب کار خانواذدگی ندارد و ویتو پدر خانواده فردی سات که در برابر کسانی که به کسب کار خانوادگی پشت می کنند بی رحم است. در این فیلم درگیری بین ارزش های قدیمی خانواده و روش‌های جدیدی است که ممکن است باعث شود مایکل کاری را انجام دهد که در انجام آن بی‌میل بود و جنگ گروهی را علیه سایر خانواده‌های مافیایی که می‌توانند خانواده کورلئونه را متلاشی کنند، به راه بیندازد. امتیاز این فیلم 9.1 و بازیگرانی همچون مارلون براندو، آلپاچینو و جیمز کان به ایفای نقش پرداخته اند. ژآنر این فیلم درام جنایی است که بر پایه رمانی به همین اسم اثر پوزو نوشته شده است که پر فروشترین رمان در سال 1969 بوده. باکس آفیس این سریال  بین ۲۴۶ تا ۲۸۷ میلیون دلار در گیشه، برای مدتی پرفروش‌ترین فیلم ساخته‌شده بود.

3. گاد فادر قسمت دو The Godfather: Part II

The Godfather: Part II

این فیلم در ادامه قسمت اولین این فیلم و روایتگر داستان ای خانواده  یک ویتو کورلئونه جوان را روایت می کند. که مایکل قصد دارد تجارت خانوادگی خود را به لاس وگاس و هالیوود و کوبا گسترش دهید. ژآنر این قسمت هم درام جنایی است و بازیگرانی همچون آل پاچینو، رابرت دنیرو، رابرت دووال، دایان کیتن، جان کازال به نقش آفرینی پرداخته اند. امتیاز این فیلم 9.0  و در رده سوم این چارت قرار گرفته است.

4. شوالیه تاریکی The Dark Knight

The Dark Knight

این فیلم ساخته کریستوفر نولان کارگردان مشهور سینمای هالیوود می باشد. این شاهکار سینمایی روایتگر یک سال بعد Batman Begins است. که دادستان منطقه هاروی دنت شروع به جمع آوری جنایت کارانی می کند که شهر گاتنهان را گرفته اند. تا این که یک جنایتکار سادیستی که به نام جوکر باعث ایجاد موج جدیدی از هرج و مرج در شهر میشود. مبارزه بتمن علیه جوکر عمیقاً شخصی می شود و او را وادار می کند تا "با هر چیزی که باور دارد مقابله کند" و فناوری خود را بهبود بخشد تا او را متوقف کند. ژآنر این فیلم اکشن، جنایی، درام، هیجانی است و بازیگرانی هم چون کریستین بیل،  مایکل کین، گری اولدمن و هیث لجر در این فیلم به ایفای نقش پرداخته اند.

5.دوازده مرد خشمگین  12 Angry Men

مرد خشمگین

این فیلم جنایی درام درباره ی هیئت منصفه دادگاهی است که باید در مورد گناهکار بود و یا نبودن یک مرد جوان درباره ی قتل پدرش تصمیم بگیرند. این داستان به یک ماجراجویی کاراگاهی تبدیل می شودکه درام پیش داوری ها هر یک از این دوازده نفر در دادگاه و در اتاق داوران را به    نمایش می کشد. این فیلم با امتیاز 8.9 و با هنرمندی بازیگرانی همچون     هنری فوندا، لی جی. کاب ،ای. جی. مارشال، مارتین بالسام، جک واردن، جان فیدلر، جک کلاگمن و بر اساس داستان تلویزیونی  نوشته رجینالد رز و به کارگردانی سیدنی لومت ساخته شده‌است.

6. فهرست شیندلر  Schindler's List

فهرست شیندلر

اسکار شیندلر یک تاجر بیهوده و حریص آلمانی است که در بحبوحه سلطنت وحشیانه نازی های آلمان زمانی که احساس می کند مجبور است کارخانه خود را به پناهگاه یهودیان تبدیل کند، تبدیل به یک انسان دوست بعید می شود. بر اساس داستان واقعی اسکار شیندلر که توانست حدود 1100 یهودی را از گاز گرفتگی در اردوگاه کار اجباری آشویتس نجات دهد. این فیلم در ژانر درام تاریخی به کارگردانی استیون اسپیلبرگ و با هنرمندی بازیگرانی هم چون لیام نیسون، بن کینگزلی، ریف فاینز، کارولین گودال، جاناتان ساگال، امبت دیویتسريال آگنیه‌شکا کروکوونا ساخته شده است. این فیلم نامزد اسکار در دوازده بخش و در هفت بخش بردنجایزه شد. باکس آفیس این سریال ۳۲۲٫۱ میلیون دلار بود.

7. ارباب حلقه ها: بازگشت پادشاه The Lord of the Rings: The Return of the King

ارباب حلقه ها

در این قسمت از سه گانه ارباب حلقه ها رویارویی نهایی بین خیر و شر برای کنترل آینده سرزمین میانه مبارزه می کنند. فرودو و سم در تلاش خود برای از بین بردن حلقه یگانه به موردور می رسند، در حالی که آراگورن نیروهای خیر را در مقابل ارتش شیطانی سائورون در شهر سنگی میناس تیریت رهبری می کند. این مجموعه بر اساس کتابی به همین نام ساخته شده و این فیلم آخرین قیمت از این سری فیلم است. این فیلم در مجموع توانست ۱۱ جایزه اسکار را از آن خود کند و با فروش ۱٫۱ میلیارد دلاری خود ششمین فیلم پر فروش تاریخ سینمای جهان تا سال ۲۰۰۳ شود. بازیگرانی همچون  الیجاه وود، ایان مک کلن، ویگو مورتنسن، لیو تایلر، شان آستین، اندی سرکیس، کیت بلانشت و برنارد هیل در این فیلم سینمایی به ایفای نقش پرداخته اند. ژآنر این فیلم اکشن ماجراجویی درام فانتزی است.

8. خوب، بد و زشت  The Good, the Bad and the Ugly 

خوب بد زشت

بلوندی یک هفت تیر کش حرفه ای است که نقش خوب را بازی می کند.  بد (لی ون کلیف)، یک هیتمن است که همیشه به یک کار متعهد می شود و آن را به پایان می رساند تا زمانی که برای انجام این کار به او پول داده شود. و توکو، زشت (الی والاک)، یک قانون شکن تحت تعقیب است که سعی دارد از مخفیگاه خود مراقبت کند. این داستان روایتگر داستان زندگی این سه نفر است. این فیلم در سبک وسترن حماسی ساخته شده و رتبه 8 جایگاه این چارت را به خودش اختصاص داده است. از این فیلم به عنوان بهترین فیلم وسترن تاریخ سینمای جهان یاد می شود. که ادامه سه گانه دلار است.

9. باشگاه مشت زنی fight club 

باشگاه مشت زنی

در این فیلم سینمایی بسیار جذاب راوی اول شخصی است که در گروه های مختلف حمایتی شرکت می کند تا حالت عاطفی خود را تحت الشعاع قرار دهد و سندروم بی خوابی خود را تسکین دهد. هنگامی که با یکی دیگر از شرکت کنندگان جعلی گروه های پشتیبانی آشنا می شود، به نظر می رسد زندگی او کمی قابل تحمل تر می شود. اما در این هنگام با تایلر آشنا می شود و آشنایی این  دو به یک باشگاه مبارزه زیرزمینی و طرح ساخت صابون کشیده می شود. این دو مرد با هم از کنترل خارج می شوند و در رقابت برای عشق و قدرت درگیر می شوند.

10. داستان عامه پسند Pulp Fiction

داستان عامه پسند

این فیلم در ژانر درام جنایی محصول سال 1994 است این فیلم برای به نمایش در آوردن شوخ طبعی و داستان غیر خطی خود به شهرت رسید.همچنین این فیلم برنده 7 جایزه اسکار و نامزدی بهترین کارگردانی را در کارنامه خود دارد. جولز وینفیلد و وینسنت وگا دو مرد ضارب هستند که می خواهند چمدان کارفرمایشان که رئیس اوباش است را پس بگیرند.بوچ کولیج بوکسور سالخورده ای است که والاس برای شکست در مبارزه اش پول می گیرد. زندگی این افراد به ظاهر نامرتبط به هم گره خورده است که شامل مجموعه ای از حوادث خنده دار، عجیب و غریب و غیرقابل پیش بینی می شود.

ده فیلم برتر از نظر  rotten tomatoes

1. یک شب اتفاق افتاد IT HAPPENED ONE NIGHT 

یک شب اتفاق افتاد

این فیلم کمدی رمانتیک ساخته فرانک کاپرا بر اساس یک داستان کوتاه به همین نام از رابرت ریسکین ساخته شده است. این داستان روایتگر زندگی الی اندروز است که با تازگی با وستلی هوانورد شاهزاده  ازدواج کرده است. ، زمانی که او را به قایق بادبانی پدرش می برندند و از چنگ کینگ خارج می شود. الی از کشتی می پرد و در نهایت سوار اتوبوسی می شود و در این ماجرا خبرنگاری به نام پیتر وارن تصمیم می گیرد که اورا دنبال کند و یک خیر اختصاصی از این وضعیت بسازد.

2. جادوگر شهر آز the wizard of oz

جادوگر شهر از

این فیلم ماجراجویی، فانتزی، موزیکال است این داستان روایتگر داستان دختری به نام دورتی گیل است که هنگامی که یک گردباد در کانزاس رخنه می کند، دوروتی گیل و سگش، توتو، در خانه خود به سرزمین جادویی اوز برده می شوند. آنها مسیر شهر زمرد را دنبال می کنند تا با جاودگر ملاقات کنند. در این راه با مترسک، مرد حلبی و شیر ترسو ملاقات می کنند.

3. MODERN TIMES عصر جدید

فیلم عصر جدید

این فیلم آخرین فیلم سایلنت و یا صامت  چاپلین است. این فیلم پر از جلوه های صوتی فوق العاده است. در این فیلم چارلی علیه جامعه مدرن، عصر ماشین، (استفاده از صدا در فیلم ها) و پیشرفت می چرخد. در این فیلم ابتدا چارلی قصد دارد خود را با جامعه ماشینی هماهنگ کند. وشغل او سفت کردن پیچ های قطعات ماشین هات  . او برای آزمایشی با دستگاه تغذیه خودکار انتخاب می‌شود، اما حوادث ناگوار باعث می‌شود رئیسش فکر کند که دیوانه شده است و چارلی به یک بیمارستان روانی فرستاده می‌شود. وقتی از بیمارستتان روانی خارج می شود پرچم قرمز را به اهتزار در می آورد و با کمونیست ها اشتباه گرفته می شود و به زندان فرستاده می شود. حوادث یکی بعد از دیگر اتفاق می افتد. این فیلم در ژانر کمدی اجتماعی ساخته شده است.

4. پلنگ سیاه  BLACK PANTHER

بلک پنتر

این فیلم ساخته رایان کوگلر در ژآنر اکشن ماجراجویی ساخته شده است.  داستان وقایع بعد از کاپیتان آمریکا را به تصویر می کشد. شاهزاده کشور تچالا به خان ه خود بر می گردد تا به کشورش خدمت کند. در طی این را توسط جناح های داخلی کشورش به چالش کشیده م ی شود.  زمانی که دو دشمن برای نابودی واکاندا توطئه می کنند، قهرمان معروف به پلنگ سیاه باید با C.I.A متحد شود.

5.citizen kane

کانه

این فیلم درام معمایی ساخته شده توسط Orson Welles درباره ی گروهی از ی از خبرنگاران در تلاش برای رمزگشایی آخرین کلمه ای هستند که چارلز فاستر کین، سرمایه دار روزنامه میلیونر گفته است: "Rosebud". در این فیلم فلش بک هایی از زندگی دگی کین به ما نشان داده می‌شود. با بررسی بیشتر خبرنگاران، بینندگان نمایشی از به شهرت رسیدن یک مرد جذاب و چگونگی سقوط او در نهایت از قله جهان را می بینن. 

6.  انگل PARASITE

فیلم سینمایی انگل

 این فیلم در ژآنر کمدی درام یا کمدی سیاه ساخته شده است. این فیلم در سال 2019 در کشور کره جنوبی ساخته شده است. این  فیلم برنده نخل طلا کن است و نامزد بهترین کارگردانی و فیلم نامه شد. این فیلم در مورد خانواده کیم است که در یک زیر زمین کوچک در آپارتمان زندگی می کنند.مشاغل موقت خانگی با درآمد کم دارند. مدت زمان این فیل م 132 دقیقه و باکس آفیس این سریال 269 دلار شد.       

7.کازابلانکا  Casablanca 

فیلم سینمایی کازابلانکا

داستان این فیلم در مورد یک میهن نشین بدبین و خسته از جهان که در مراحل اولیه جنگ جهانی دوم یک کلوپ شبانه را در کازابلانکا، مراکش اداره می کند.  کافه ریک به نوعی پناهگاه پناهندگانی شده است که به دنبال دریافت نامه های غیرقانونی هستند که به آنها کمک می کند به آمریکا فرار کنند. این فیلم در ژآنر  درام، عاشقانه و جنگی است.

8.  چاقو کشی Knives Out

فیلم چاقو کشی

ژانر این فیلم معمایی جنایی است و در سال 2019 منتشر شده است.  این فیلم در مورد اعضای یک خانواده عجیب است که ه بعد از قتل وحشیانه پدر خود در یک خانه جمع شده و یک کارآگاه پلیس سعی در حل معما دارد. دنیل گریک و کریس ایوانز از بازیگران این فیلم هستند.

9.Us

فیلم ترسناک ما

این فیلم در ژآنر ترسناک معمایی ساخته شده و در مورد خانواده ویلسون ایت که برای گذراندن تعطیلات به سانتا کروز کالیفرنیا می روند. در یک روز در ساحل، پسر جوانشان جیسون تقریباً سرگردان می شود و باعث می شود مادرش آدلاید محافظ خانواده اش شود. در آن شب، چهار نفر مرموز وارد خانه دوران کودکی آدلاید می شوند که در آن اقامت دارند. خانواده وقتی متوجه می شوند که مزاحمان شبیه آنها هستند، شوکه می شوند.

10. Lady Bird

فیلم سینمایی لیدی برد

فیلم لیدی برد در سال 2017 ساخته شد این فیلم سینمایی در ژآنر درام کمدی ساخته شده . این داستان در مورد زندگی مک فرسون دانش آموز مدرسه ای در کالیفرنیاست که قصد دارد علیرغم مشکلات اقتصادی در کالج معتبری قبول شود. این فیلم سال آخر دبیرستان شخصیت عنوان را دنبال می‌کند، از جمله اولین عشق او، شرکت او در نمایش مدرسه و از همه مهمتر درخواست او برای دانشگاه.

سخن پایانی

در تاریخ سینمای جهان فیلم های عاشقانه جذاب متعددی وجود دارد که ما در این مقاله تنها به معرفی 10 فیلم برتر از دیدگاه سایت IMDB و نظرات مردمی پرداختیم. برای آشنایی با بهترین فیلم ها در ژانر های متنوع با مجله والی همراه باشید.