بیوگرافی مایکل جکسون Michael Jackson و معرفی بهترین آهنگ های مایکل جکسون

07/04/2022
بیوگرافی مایکل جکسون Michael Jackson
مایکل جوزف جکسون (زاده ۲۹ اوت ۱۹۵۸ – درگذشته ۲۵ ژوئن ۲۰۰۹) که به عنوان "پادشاه پاپ" شناخته می شود، خواننده، ترانه سرا و رقصنده آمریکایی پرفروش بود. مایکل جکسون مظهر عصر پاپ در دهه‌های 70، 80 و 90 بود و لقب پادشاه پاپ را به خود اختصاص داد.
مجله والی
مجله والی
ییوگرافی مایکل جکسون
زادروز ۲۹ اوت ۱۹۵۸ ( ۷ شهریور ۱۳۳۷) گری، ایندیانا، آمریکا
درگذشت ۲۵ ژوئن ۲۰۰۹ (۴ تیر ۱۳۸۸) (۵۰ سال) لس‌آنجلس، کالیفرنیا، آمریکا
علت مرگ سکته قلبی بر اثر تزریق بالای داروی بی‌هوشی پروپوفول
پیشه خواننده، موسیقی‌دان، ترانه‌سرا، آهنگ‌ساز، رقصنده، طراح رقص، بازیگر، شاعر، نویسنده، نقاش، بازرگان، کارآفرین، نیکوکار، فعال حقوق بشر، تنظیم کننده، تاجر
سبک پاپ، آر اند بی، راک، سول، الکترونیک، دنس، فانک
فرزندان پرنس جکسون، پاریس جکسون، بلنکت جکسون

بیوگرافی مایکل جکسون

مایکل جوزف جکسون (زاده ۲۹ اوت ۱۹۵۸ – درگذشته ۲۵ ژوئن ۲۰۰۹) که به عنوان "پادشاه پاپ" شناخته می شود، خواننده، ترانه سرا و رقصنده آمریکایی پرفروش بود. مایکل جکسون مظهر عصر پاپ در دهه‌های 70، 80 و 90 بود و لقب پادشاه پاپ را به خود اختصاص داد. او تا زمان مرگ نابهنگامش در سال 2009 یک نماد جهانی باقی ماند. مایکل جکسون کار موسیقی خود را در کنار برادران و اعضای خانواده خود در گروه جکسون فایو آغاز کرد. کار او در سال 1964 و تنها در شش سالگی آغاز شد. این گروه که توسط پدر مایکل  جکسون رهبری می‌شد، در تورهای بسیاری از کلوب‌ها و بارها ترکیبی از آهنگ‌های موتاون (Motown hits)را اجرا کرد. آنها مورد توجه شرکت های ضبط موسیقی قرار گرفتند و در سال 1968 با موتاون رکورد قرارداد بستند.جوانترین جکسون با چهره کودکانه خود بود که نظر منتقدان را به خود جلب کرد. مجله رولینگ استون نوشت که مایکل یک "اعجوبه" با "هدایای موسیقی عظیم" است. مایکل  به خاطر اشتیاق استثنایی خود به موسیقی و صدای موزیکال ملایم خود همیشه از دیگران  متمایز بود. این گروه چهار تک آهنگ موفق شماره، از جمله "I Want You Back"، ABC و "The Lover You Save" را تولید کرد.مایکل علیرغم دستیابی به هدف خود در اجرای موسیقی، دوران کودکی مایکل بسیار سخت بود. او مرتباً توسط پدر مستبد خود مورد ضرب و شتم و تهدید قرار می گرفت.

سلطان پاپ The King of Pop

سلطان موزیک پاپ مایکل جکسون

در اواخر دهه 1970 . مایکل با کمک تهیه‌کننده موسیقی، کوئینسی جونز، آلبوم انفرادی «Off The Wall» را تولید کرد. این آلبوم موفقیت بزرگی بود و در نهایت بیش از 20 میلیون نسخه فروش داشت. این آلبوم مورد تحسین بسیاری از منتقدان قرار گرفت و مایکل بالاترین میزان حق امتیاز را در صنعت موسیقی کسب کرد.دومین آلبوم انفرادی او، Thriller، مایکل جکسون را به عنوان مشهورترین خواننده پاپ در جهان معرفی کرد.Thriller در فروش آلبوم به رتبه یک رسید و در مجموع 37 هفته در رتبه اول باقی ماند. یکی از رکوردهای جهانی گینس را برای مایکل جکسون به دست آورد و ۱۱۰ میلیون فروش جهانی و ۲۹ میلیون فروش در ایالات متحده به دست آورد. تریلر شامل  آهنگ های موفقیت آمیز و نامبر وان Beat It و بیلی جین(Billie Jean)بود.

در مارس 1983، مایکل جکسون به صورت زنده در برنامه  Yesterday, today, forever حاضر شد و رقص  معروف Moonwalk را اجرا کرد.  اجرای او او را به نماد جهانی نه تنها موسیقی، بلکه رقص تبدیل کرد. مایکل جکسون پیشگام اهمیت موزیک ویدیو در تبلیغ یک هنرمند پاپ بود. این اجرای نمادین با حضور مشهور بیتلز در شو اد سالیوان در سال 1964 مقایسه شد. آلبوم های بعدی مایکل با نام های Bad (1987) و Dangerous (1991) بودند. آخرین آلبوم مایکل با نام Invincible (2001) در سال 2001 منتشر شد.

جوایز مایکل جکسون

مایکل جکسون

جوایز او عبارتند از تعداد 23 جایزه رکوردهای جهانی گینس که باعث شد او به پررکوردترین هنرمند جهان تبدیل شود، وی در طول عمرش موفق به برنده شدن 18 جایزه گرمی شد. همچنین او دارای 13 تک آهنگ شماره یک در جدول 100 آهنگ داغ بیلبورد می باشد. 

تحصیلات مایکل جکسون 

مایکل جکسون دارای مدرک دکترای ادبیات انسانی از دانشگاه متحد سیاهپوستان است. همچنین دارای دکترای افتخاری ادبیات انسانی از دانشگاه فیسک نیز می باشد.  

عمل های جراحی مایکل جکسون

عمل های جراحی مایکل جکسون

در اواخر دهه 80، تعداد فزاینده‌ای از داستان‌ها درباره زندگی شخصی، سلامتی و ظاهر فیزیکی مایکل جکسون منتشر شد. مایکل جکسون برای ترمیم بینی و ایجاد گودی در چانه خود تحت عمل های جراحی پلاستیک متعددی قرار گرفت. در طول دهه 1980، پوست او شروع به روشن شدن کرد. این به دلیل یک بیماری نادر رنگدانه های پوستی بود، اما موجی از اخبار و گمانه زنی های مطبوعاتی مبنی بر اینکه او رنگ پوست خود را سفید می کند، منتشر شد و هیچ وقت تمام نشد. مطبوعات طیفی از داستان های خیالی درباره مایکل جکسون را پوشش دادند، از جمله داستان های خیالی که مایکل خودش اختراع کرده بود (مانند خوابیدن در چادر اکسیژن برای جلوگیری از روند پیری). 

  ازدواح مایکل جکسون و همسرانش

فرزندان مایکل جکسون

مایکل جکسون در سال 1994 با لیزا ماری پریسلی ازدواج کرد اما این ازدوا ج تنها دو سال به طول انجامید هر چند آنها پس از طلاق رابطه دوستانه خود را حفظ کردن د. در سال 1996 با دبورا رو در سیدنی ازدواج کرد. آنها با هم صاحب دو فرزند شدند. آنها در سال 1999 طلاق گرفتند و رو حضانت کامل فرزندان را به جکسون سپرد. مایکل جکسون فرزند دیگری به نام بلنکت دارد که نام مادرش مشخص نیست و از روش رحم جایگزین به دنیا آمده است. 

        اتهامات کودک آزاری مایکل جکسون

اتهامات مربوط به کودک آزاری اولین بار در دهه 1993 مطرح شد اما جردن چندلر، ۲ روز بعد از مرگ مایکل جکسون اعلام کرد که مایکل هیچ‌گاه او را مورد آزار جنسی قرار نداد و به دستور پدرش مجبور شده است تا این دروغ‌ها را بگوید.  و در دهه ۲۰۰۳ دوباره ظاهر شد. این منجر به محاکمه The People v Jackson در 31 ژانویه 2005 در سانته ماریا، کالیفرنیا شد. پس از پنج ماه تبلیغات زیاد، جکسون تبرئه شد. اگرچه این تجربه او را از نظر جسمی ضعیف و از نظر عاطفی تحت فشار قرار داد.

دلیل مرگ مایکل جکسون

علت مرگ مایکل جکسون

25 ژوئن 2009؛ یکی از مشهورترین خواننده‌ها و ترانه‌سرایان آمریکایی، «مایکل جکسون» Michael Jackson، بر اثر مسمومیت حاد با داروهایی بعضاً غیرمجاز، در منزل مسکونی‌اش در خیابان نورث‌کارل‌وودِ محله‌ی هولمبی‌هیلز لس‌آنجلس درگذشت.دکتر «کانراد موری» Conrad Murray پزشک خصوصی او به خبرنگاران گفت که مایکل را در اتاقش و در حالی که هنوز نبض ضعیفی داشت پیدا کرده است. این اتفاق در شرایطی رخ داد که او در حال آماده‌سازی مقدمات برگزاری یک زنجیره کنسرت از جولای 2009 تا مارس 2010 بود. مرگ مایکل جکسون واکنش‌های زیادی را در سرتاسر جهان برانگیخت. در ساعات اولیه‌ی بعد از اعلام خبر ترافیکی بی‌سابقه در خطوط اینترنت ایجاد شد، حداقل 12 خودکشی پس از اعلام مرگ او ثبت شد و فروش آلبوم‌هایش به طرز دراماتیکی افزایش یافت.28 آگوست 2009، پزشکی قانونی لس‌آنجلس رسماً اعلام کرد مایکل جکسون به دلیل تجویز داروهای غیرمجاز مثل پروپوفول به قتل رسیده است. در پی آن، کانراد موری در سال 2011 به جرم قتل غیرعمد به چهار سال حبس محکوم شد و پس از گذراندن نصف مدت محکومیت به دلیل حسن رفتار بخشیده و آزاد شد.

 ثروت مایکل جکسون

رقص moon walk

آمار دقیقی از ثروت مایکل جکسون در دست نیست. در 6 فوریه 2003، مارتین بشیر در مستند زندگی با مایکل جکسون از مایکل پرسید که چقدر سرمایه دارد؛ مایکل در پاسخ گفت بیش از 1 میلیارد دلار ثروت دارد. اما زمانی که این مستند از تلویزیون آمریکا پخش شد، باربارا والترز گفت: «از نظر او بالای 1 میلیارد دلار است اما در واقع ثروت او بین 200 تا 300 میلیون دلار است». این در حالی‌است که مایکل جکسون مالک نصف انتشارات موسیقی سونی/ای‌تی‌وی هست. کمپانی‌ای که هم‌اکنون بزرگ‌ترین انتشارات آثار موسیقی در جهان است. درآمد متوسط سالیانهٔ او از این کمپانی بین 50 تا 100 میلیون دلار تخمین زده شده‌است. در کاتولوگ این کمپانی، حق‌نشر بیش از 2 میلیون آهنگ از افرادی همچون الویس پریسلی، لئونارد کوهن، نیل دایموند، فیفتی سنت، باب دیلن، لیدی گاگا، جان مِیر، امینم، انریکه ایگلسیاس، شکیرا، کریستینا آگیلرا، ایکان، سلین دیون، کی‌تی تانستال، تیلور سویفت، جنیفر لوپز، بیانسه و همچنین حق نشر تمام آثار گروه بیتلز قرار دارد.ارزش این انتشارات موسیقی در سال 2005، بین 4 تا 5 میلیارد دلار برآورد شد و هر سال هم به ارزش آن اضافه می‌شود.