بیوگرافی فردی مرکوری (Freddie Mercury) و آهنگ معروف فردی مرکوری

09/04/2022
بیوگرافی فردی مرکوری (Freddie Mercury)
فردی مرکوری، با نام اصلی فرخ بولسارا، (متولد 5 سپتامبر 1946، استون تاون، زنگبار است.اسن خواننده و ترانه سرای راک بریتانیایی که نمایشی پر زرق و برق و آوازهای بسیار هیجان انگیز را اجرا می کرد خواننده اصلی گروه معروف کوئین بود. بولسارا از پدر و مادر پارسی متولد شد که از هند به زنگبار مهاجرت کرده بودند.
مجله والی
مجله والی

 

فردی مرکوری
نام هنری فردی مرکوری
تاریخ تولد 5 سپتامبر 1946
تاریخ مرگ 24 نوامبر 1991
محل تولد زنگبار، تانزانیا
محل فوت لندن، انگلیس
نام واقعی فرخ بلسارا

فردی مرکوری، با نام اصلی فرخ بولسارا، (متولد 5 سپتامبر 1946، استون تاون، زنگبار است.اسن خواننده و ترانه سرای راک بریتانیایی که نمایشی پر زرق و برق و آوازهای بسیار هیجان انگیز را اجرا می کرد خواننده اصلی گروه معروف کوئین بود. بولسارا از پدر و مادر پارسی متولد شد که از هند به زنگبار مهاجرت کرده بودند، جایی که پدرش به عنوان منشی برای دولت بریتانیا کار می کرد. بولسارا در کودکی به یک مدرسه شبانه روزی در پانچگانی، ایالت ماهاراشترا، هند فرستاده شد. او که از کودکی به هنر گرایش داشت، گروهی را در آنجا تشکیل داد که در آن پیانو می نواخت. هنگامی که زنگبار در سال 1964 بخشی از کشور مستقل تانزانیا شد، بولسارا به همراه خانواده خود به فلتهام، انگلستان نقل مکان کرد. او بعداً در کالج فنی Ealing و دانشکده هنر (که اکنون بخشی از دانشگاه غرب لندن است) در رشته گرافیک و طراحی تحصیل کرد و در سال 1969 فارغ التحصیل شد.

آهنگ های فردی مرکوری 

بولسارا تحت تأثیر سبک هارد راک و  مانند و جیمی هندریکس، شروع به خواندن با گروه‌های موسیقی در لندن کرد. او همچنین با گیتاریست برایان می و راجر تیلور درامر گروه اسمایل دوست شد و در سال 1970، زمانی که خواننده اصلی اسمایل کنار رفت، بولسارا جایگزین او شد. آنها ناک گروه را به کوئین تغییر دادند. سپس جان دیکن نوازنده باس به این گروه پیوست.

گروه راک کوئین

این گروه هیچگاه سبک موسیقی خاصی نداشت و  ترکیب عناصر هوی متال و گلم راک در آلبوم اولآن ها دیده می شد. علیرغم ترکیبی چشمگیر از هارمونی های آوازی باشکوه و آثار چند لایه گیتار، کوئین در ابتدا نتوانست توجه زیادی را فراتر از بریتانیا جلب کند.رویکرد بلندپروازانه گروه هم در زمینه ترانه سرایی و هم در تولید استودیویی با تک آهنگ اپرایی ساختگی آلبوم دوم «Bohemian Rhapsody» که یکی از هیت ترین آهنگ های این گروه است به بار نشست ترانه این آهنگ توسط فردی مرکوری نوشته شده بود. نوشته شده بود، تجسم شد. این آهنگ نه هفته در صدر جدول تک‌آهنگ‌های بریتانیا قرار گرفت. فردی مرکوری ۱۰ ترانه از ۱۷ ترانه مشهور کوئین را نوشته است که به جز راپسودی بوهمی از جمله آن‌ها می‌توان به ملکه قاتل (Killer Queen)، کسی برای دوست داشتن (Somebody to Love)، ما قهرمانیم (We Are the Champions)، الان متوقفم نکن (Don’t Stop Me Now) و چیزی دیوانه‌وار که به آن عشق می‌گویند (Crazy Little Thing Called Love) اشاره کرد.

فردب مرکوری

در اوایل دهه 1980، کوئین به یک پدیده بین المللی تبدیل شده بود و توجه ویژه ای را به خاطر اجراهای استادانه خود در سالن های بزرگ به خود جلب کرده بود. اگرچه ثروت تجاری کوئین در اواسط دهه شروع به کاهش کرده بود، گروه مسلماً به عنوان یک کنسرت زنده با اجرای خیره‌کننده در کنسرت خیریه Live Aid در سال 1985 به اوج خود رسید. در همان سال مرکوری آلبوم انفرادی Mr. Bad Guy را منتشر کرد. در سال 1991 مرکوری اعلام کرد که به ایدز مبتلا شده است. او یک روز بعد به دلیل عوارض ناشی از بیماری درگذشت. تا اندکی قبل از مرگش، مرکوری به ضبط با کوئین ادامه داد و او پس از مرگ در آخرین آلبوم گروه، Made in Heaven (1995) قرار گرفت.

مرگ فردی مرکوری

مرگ فردی مرکوری

مرکوری در نوامبر سال 1991 اثر پنومونی برونش ناشی از ایدز درگذشت. روز قبل از مرگش ، در 23 نوامبر 1991 ، مرکوری بیانیه ای را منتشر کرد: “می خواهم تأیید کنم که آزمایش HIV مثبت من و ایدز است. من معتقد بودم که این اطلاعات را تا به امروز برای حفظ حریم خصوصی افراد حفظ کنم. با این حال ، زمان آن فرا رسیده است که دوستان و طرفداران من در سراسر جهان حقیقت را بدانند و امیدوارم همه با پزشکان من و همه کسانی که در سراسر جهان هستند در مبارزه با این بیماری وحشتناک شرکت کنند. 

فیلمBohemian Rhapsody  “راپسودی بوهمی”

فیلم bohemian rhapsody

فردی مرکوری چهره‌ای خاص و شخصیتی خاص‌تر داشته است در نتیجه ایفای نقش او کار دشواری به نظر می‌رسید و دست‌اندرکاران پروژه ساخت فیلم bohemian rhapsody ابتدا به ساشا برون کوهن، هنرمند انگلیسی که فیلم‌های دیکتاتور و بورات را حتماً از او دیده‌اید و حسابی خنده‌اید قرار بود در نقش فردی مرکوری حاضر شود. برایان مِی، گیتاریست گروه کوئین نیز با حضور ساشا بارون کوهن در نقش فردی مرکوری موافق بود اما این پروژه در ابتدا ناکام ماند چرا که از قرار معلوم ساشا کوهن رفتار خوبی با اعضای گروه کوئین نداشته بود و برای ساخت فیلم همکاری لازم را نشان نمی‌داد.پس از اینکه ساشا بارون کوهن از ایفای نقش فردی مرکوری منصرف شد، عوامل فیلم به دنبال جایگزین مناسبی بودند و ابتدا بن ویشاو، بازیگر نقش کیو در فیلم اسکای‌فال برای بازی در نقش فردی مرکوری پیشنهاد شد.

از طرف دیگر شایع شد دانیل ردکلیف، هنرپیشه هری‌پاتر قرار است نقش فردی مرکوری را بر عهده بگیرد. تا اینکه در نهایت فیلمی از ایفای نقش رامی ملک به جای فردی مرکوری به دست عوامل ساخت این فیلم رسید و از قرار معلوم این اجرا به‌اندازه‌ای جذاب بود که در همان نگاه اول تهیه‌کنندگان به توانایی رامی ملک در اجرای نقش فردی مرکوری ایمان آوردند.

چیز هایی که در مورد فردی مرکوری نمی دانید

آهنگ های فردی مرکوری

  •  او به طرز دیوانه‌واری دوست‌دار گربه‌ها بود

او به قدری گربه‌ها را دوست داشت که زمانی مالک 10 گربه بود. حتی در آلبوم Mr. Bad Guy، یکی از ترانه‌هایش را در مورد گربه مورد علاقه‌اش: Delilah نوشته است.

  • مدل میکروفن Bottomless

این طرز میکروفن معروف او دارای داستان پشت پرده جالبیست. زمانی که کوئین تازه فعالیتش را آغاز کرده بود، در اواسط یکی از اجراها، پایه میکروفن، از وسط شکست. اما فردی به جای تعویض، همان‌طور آن را استفاده کرد. احتمالا از این طرز بسیار خوشش آمد، زیرا تا پایان کار، تمام میکروفن‌های اجراهایش را به همان شکل انتخاب می‌کرد.