بیوگرافی التون جان، عروسی التون جان و بهترین آهنگ های التون جان

13/04/2022
بیوگرافی التون جان (Elton John)
در دنیای موسیقی راک و پاپ، اگر یک نام وجود دارد که طنین انداز جادویی داشته باشد، باید نام سر التون جان باشد. التون جان، خواننده، پیانیست و آهنگساز انگلیسی، همچنان به ساختن جادو در آهنگ‌ها و اشعار خود ادامه می‌دهد و با اجرای روح‌انگیز خود از آنها پشتیبانی می‌کند.
مجله والی
مجله والی

بیوگرافی التون جان

بیوگرافی التون جان

در دنیای موسیقی راک و پاپ، اگر یک نام وجود دارد که طنین انداز جادویی داشته باشد، باید نام سر التون جان باشد. التون جان، خواننده، پیانیست و آهنگساز انگلیسی، همچنان به ساختن جادو در آهنگ‌ها و اشعار خود ادامه می‌دهد و با اجرای روح‌انگیز خود از آنها پشتیبانی می‌کند. پنج دهه فعالیت حرفه ای او به معنای واقعی کلمه تاریخی و رکوردشکنی بوده است. او با فروش بیش از 300 میلیون آلبوم یکی از پرفروش ترین هنرمندان موسیقی در جهان است.

التون جان، نوازنده راک انگلیسی که زمانی به خاطر لباس‌های پر زرق و برقش مشهور بود، اخیراً به یک انسان دوست (کسی که برای ارتقای رفاه انسان کار می‌کند) تبدیل شده است و علاقه خاصی به حمایت از سندرم نقص ایمنی اکتسابی (ایدز) دارد؛ بیماری که باعث از بین رفتن سیستم ایمنی بدن می‌شود. او چندین شاهکار کاملاً دست نیافتنی دارد - هفت آلبوم شماره 1 متوالی ایالات متحده، 58 آهنگ برتر بیلبورد 40، 27 آهنگ برتر 10، چهار آهنگ شماره 2 و نه آهنگ شماره 1. برای 31 سال متوالی، یعنی از سال 1970 تا 2000، او حداقل یک آهنگ در بیلبورد Hot 100 داشت. او بیش از 50 آهنگ برتر 40 آهنگ را به خود اختصاص داده است و این تمام نیست. ادای احترام او به پرنسس دایانا، "شمعی در باد 1997"، بیش از 33 میلیون نسخه در سرتاسر جهان فروخت و حتی امروز نیز پرفروش ترین آهنگ در تاریخ چارت های تک آهنگ های بریتانیا و ایالات متحده است. و اگر فکر می کنید این تمام چیزی است که التون جان برای شما دارد، صبر کنید. او علاوه بر اینکه یک خواننده و پیانیست انگلیسی قابل توجه است، آهنگساز، تهیه کننده و حتی بازیگر مشهوری نیز هست.

سال های اولیه زندگی التون جان

التون جان

التون جان با نام رجینالد کنت دوایت در 25 مارس 1947 در پینر، میدلسکس، انگلستان، در خانواده استنلی دوایت و شیلا آیلین متولد شد. او تحصیلات خود را از مدرسه جونیور پینر وود، مدرسه ردیفورد و مدرسه گرامر شهرستان پینر به دست آورد. با این حال، او تحصیلات خود را قبل از امتحانات A-Level رها کرد تا حرفه موسیقی را دنبال کند. او نواختن پیانو را از سنین پایین شروع کرد و در سن 11 سالگی موفق به دریافت بورسیه تحصیلی برای آکادمی سلطنتی موسیقی شد. توانایی های او چنان بود که از سنین پایین شروع به ساخت موسیقی کرد. التون به مدت پنج سال در آکادمی سلطنتی موسیقی لندن تحصیل کرد.

شروع کار التون جان

شروع کار التون جان

اولین کار التون جان به عنوان پیانیست آخر هفته در یک میخانه بود. پس از آن، او چندین نقش را ایفا کرد، با دوستانش یک گروه تشکیل داد، در یک انتشارات موسیقی کار کرد، و در هتل ها به صورت انفرادی اجرا کرد. او در سال 1962 گروه بلوزولوژی(Bluesology) را تشکیل داد.

در سال 1967 با برنی تاپین، ترانه سرا، همکاری کرد. او برای اشعار دومی آهنگ های موسیقی نوشت. این منجر به آغاز مشارکت تاریخی شد که هنوز هم باقی مانده است. "مترسک" اولین آهنگی بود که توسط این دو ضبط شد. در همین حال، دوایت پس از نوازندگان بلوزولوژی، نام خود را به التون جان تغییر داد.
در سال 1968، التون جان و تاپین ترانه سرایان موفقی برای DJM Records شدند. آنها برای خوانندگان و نوازندگان دیگر آهنگ می نوشتند و می ساختند. با شروع با اشعار آسان و موسیقی جذاب، آنها به فرم های پیچیده تر روی آوردند.
در سال 1969، التون جان اولین استراحت خود را به عنوان خواننده دریافت کرد و با اولین آلبوم خود به نام Empty Sky آمد. او به زودی با آلبوم بعدی به نام «التون جان» که در آوریل 1970 منتشر شد، از آن حمایت کرد. این آلبوم به زودی به اولین آلبوم موفق او تبدیل شد و به رتبه چهار در بیلبورد 200 ایالات متحده و رتبه پنجم در نمودار آلبوم های بریتانیا رسید.
موفقیت فوق العاده آلبوم دوم التون جان به او انگیزه ای برای ادامه ساخت موسیقی داد. در نتیجه، در سال 1972، او "Honky Château" را منتشر کرد که اولین آلبوم شماره یک او در ایالات متحده شد. این تازه شروع کار بود، زیرا آنچه در ادامه دنبال شد، مجموعه ای از هفت آلبوم شماره یک متوالی ایالات متحده بود.

آثار التون جان

آثار التون جان

دهه 1970 موفق ترین دوره برای جان بود، زیرا هفت آلبوم متوالی او به رتبه یک در ایالات متحده رسید که با "Honky Château"، "Don't Shoot I'm Only the Piano Player"، "Goodbye Yellow" شروع شد. جاده آجری و غیره. شش آلبوم او به فهرست «500 آلبوم برتر تمام دوران» رولینگ استون راه یافتند. سه آلبوم او در این دوره پنج ستاره از آل موزیک کسب کردند. جالب است که تک آهنگ ادای احترام التون جان که به پرنسس دیانا فقید تقدیم شده است، با عنوان "شمعی در باد 1997" پرفروش ترین تک آهنگ در تاریخ نمودارهای تک آهنگ های بریتانیا و ایالات متحده است. بیش از 33 میلیون نسخه در سراسر جهان فروخته شد.

جوایز و دستاوردها التون جان 

بهترین اهنگ های التون جان

التون جان در سال 1995 جایزه اسکار بهترین ترانه اصلی را برای آهنگ Can You Feel The Love Tonight دریافت کرد. از میان چندین نامزدی جوایز گرمی، جان پنج بار در بخش‌های مختلف برنده آن شد. او همچنین در سال 2000 برنده جایزه تونی برای بهترین موسیقی اورجینال برای آهنگ «آیدا» شد. او همچنین پنج جایزه بریت دریافت کرده است. در سال 2013، جان اولین جایزه Brits Icon را دریافت کرد. او در تالار مشاهیر راک اند رول و تالار مشاهیر آهنگسازان ثبت نام کرد. التون جان در سال 1995 به عنوان فرمانده فرمان امپراتوری بریتانیا (CBE) منصوب شد. بعداً در سال 1998، ملکه الیزابت دوم او را به عنوان نایت لیسانس معرفی کرد. او یک ستاره در پیاده روی مشاهیر هالیوود دریافت کرد.

در اوایل دهه 1990 جان برای اعتیاد به الکل، سوء مصرف مواد مخدر و پرخوری عصبی (اختلال خوردن) تحت درمان قرار گرفت. از سال 1990، او تمام سود حاصل از فروش مجردهای خود را به امور خیریه اهدا کرد، عمدتاً آنهایی که با ایدز مرتبط بودند. در سال 1992 بنیاد ایدز التون جان را تأسیس کرد. در سال 1994 به عضویت تالار مشاهیر راک اند رول انتخاب شد و در سال 1995 برنده جایزه اسکار شد.
در سال 1997 جان با مرگ دوستش، دایانا، پرنسس ولز (1961-1997)، در یک تصادف رانندگی لرزید. جان نسخه جدیدی از «شمع در باد» را در مراسم خاکسپاری او اجرا کرد. پس از انتشار به صورت سیگل، بیش از سی میلیون نسخه فروخت. جان تمام سود (بیش از 47 میلیون دلار) را به خیریه ای که به نام دایانا تأسیس شده بود اهدا کرد. او توسط ملکه الیزابت دوم (1926-1926) به دلیل دستاوردهایش در موسیقی و کمک به امور خیریه به عنوان شوالیه شناخته شد.

جوایز و دستاورد های التون جان

در سال 2000، آکادمی ملی علوم و هنرهای ضبط، جان را به‌عنوان شخصیت سال به‌خاطر کارهای خیریه‌اش تجلیل کرد. بعداً در همان سال، جان و تیم رایس، نویسنده متن ترانه‌هایی برای موزیکال برادوی آیدا (که برنده جایزه تونی شد) و فیلم جاده الدورادو نوشتند. جان همچنین از شرکت حسابداری (شرکتی که برای تأیید و محاسبه معاملات تجاری پرداخت شده است) پرایس واترهاوس کوپرز و مدیر سابقش 29 میلیون دلار شکایت کرد و مدعی شد که از او پول دزدیده اند.جان در فوریه 2001 جایزه گرمی را برای بهترین آلبوم نمایش موزیکال برای التون جان و آیدا تیم رایس دریافت کرد. در مراسم اهدای جوایز او با امینم هنرمند رپ (1972–1972) اجرا کرد و رهبران حقوق همجنس‌گرا را که از امینم به خاطر اشعار ضد همجنس‌بازی‌اش انتقاد کرده بودند، خشمگین کرد. بعداً در همان سال، جان آهنگ‌هایی از ساحل غربی را منتشر کرد که بسیاری آن را به عنوان بازگشتی به "صدای دهه 1970" او تحسین کردند.

فیلم زندگینامه التون جان

فیلم زندگینامه التون جان

کمپانی پارامونت پیکچرز (Paramount Pictures) چراغ سبز خود را برای ساخت فیلم زندگینامهٔ سِر التون جان، خواننده، آهنگساز، و نوازندهٔ پیانو اهل انگلستان، به سازندگان نشان داد؛ عنوان فیلم Rocketman (راکت‌من) خواهد بود. طبق گزارشات مربوط به فیلم Rocketman، تارون اگرتون، بازیگر مجموعه فیلم‌های کینگزمن، قرار است نقش این خواننده و آهنگساز معروف و تکرارنشدنی را ایفا کند.

آلبوم های التون جان

اطلاعات آلبوم
Empty Sky (آسمان خالی)
Elton John (التون جان)
Tumbleweed Connection
Madman Across The Water (دیوانه به سوی آب)
Honky Château (کاخ مجلل)
Don't Shoot Me I'm Only the Piano Player (به من تیراندازی نکن من فقط نوازنده پیانو هستم)
Goodbye Yellow Brick Road (خداحافظ جاده خشتی زرد)
Caribou (کاری‌بو)
Captain Fantastic and the Brown Dirt Cowboy (کاپیتان باورنکردنی و گاوچران تیره‌پوست خبیث)
Rock of the Westies (صخره غربی‌ها)
Blue Moves (جنبش‌های آبی رنگ)
A Single Man (مردی تنها)
Victim of Love (قربانی عشق)
۲۱ at ۳۳ (۲۱ در ۳۳)
The Fox (روباه)
Jump Up! (جامپ آپ!)
Too Low for Zero (خیلی کم برای پوچ)
Breaking Hearts (دل‌شکستگان)
Ice on Fire (یخ بر آتش)
Leather Jackets (ژاکت‌های چرمی)
Reg Strikes Back ()
Sleeping With the Past (خوابیدن با گذشته)
The One (یک)
Duets (دونوازی)
Made in England (ساختهٔ انگلیس)
The Big Picture (عکس بزرگ)
Songs From The West Coast (ترانه‌های کرانه غربی)
Peachtree Road (جاده درخت هلو)
The Captain and the Kid (کاپیتان و کودک)