بیوگرافی رابرت پتینسون (Robert Pattinson) و بهترین فیلم های رابرت پتینسون

14/04/2022
بیوگرافی رابرت پتینسون (Robert Pattinson)
رابرت پتینسون بازیگر بریتانیایی اولین فیلم خود را در سن 14 سالگی در فیلم آلمانی "حلقه نیبلونگ ها" (2004) انجام داد. پتینسون همچنین در «هری پاتر و جام آتش» (2005) در نقش سدریک دیگوری بازی کرد.
مجله والی
مجله والی

 

بیو رابرت پتینسون 

 

نام مستعار Spunk Ransom، Rob، R.Pttz، Ransom، Claudia
نام کامل رابرت داگلاس توماس پتینسون
حرفه  مدل حرفه ای، تهیه کننده فیلم، موسیقیدان، بازیگر
ملیت بریتانیایی
تاریخ 13 مه 1986
دین کاتولیک

رابرت داگلاس توماس پتینسون با نام حرفه ای رابرت پتینسون که یک بازیگر انگلیسی است، در سن 15 سالگی در یکی از تئاترهای لندن فعالیت بازیگری را آغاز کرد و از آن زمان به بعد بازی در تعداد زیادی فیلم، سریال تلویزیونی و نمایشنامه تئاتر را آغاز کرد و تبدیل به بازیگری شد. او اولین بار با نقش سدریک دیگوری در فیلم فانتزی "هری پاتر و جام آتش" که در سال 2015 اکران شد، شروع به کار کرد. از آن زمان، او در چندین فیلم کار کرد و در سنین جوانی خود را به عنوان یک بازیگر موفق معرفی کرد. او در 13 می 1986 در لندن به دنیا آمد، در بارنز با خواهران بزرگتر به نام های الیزابت و ویکتوریا بزرگ شد. قبل از بازیگری، او در 4 سالگی شروع به یادگیری گیتار و پیانو کرد. او تحصیلات خود را از مدرسه تاور هاوس گرفت و در آنجا شروع به فروش مجلات به همکلاسی های خود کرد. بعداً به مدرسه هارودین رفت و فارغ التحصیل شد. بعداً به بازیگری علاقه مند شد و از ستاره های مورد علاقه خود جک نیکلسون، ژان پل بلموندو و مارلون براندو الهام گرفت. در سن 20 سالگی در لندن به عنوان نوازنده گیتاریست فعالیت می‌کرد.

دوران کودکی رابرت پتینسون

دوران کودکب رابرت پتینسون

رابرت داگلاس توماس پتینسون در سال 1986 در لندن به دنیا آمد. مادرش، کلر، قبل از تولد او در یک آژانس مدلینگ کار می کرد، در حالی که پدرش، ریچارد، در یک تجارت بین المللی حمل و نقل بین المللی اتومبیل های قدیمی مشغول بود. رابرت کوچکترین فرزند خانواده است. دو خواهر بزرگتر او در صنعت سرگرمی مشغول به فعالیت شدند: لیزی یک موسیقیدان و آهنگساز شد، در حالی که ویکتوریا در تجارت تبلیغاتی مشغول است. رابرت تا سن 12 سالگی در تاور هاوس، یک مدرسه خصوصی پسرانه کوچک در لندن، تحصیل می کرد. او یک بار داستانی را در مورد اخراج شدن از مدرسه به دلیل حمل یک جعبه مقوایی پر از حلزون هایی که از مسیر باغ مدرسه جمع آوری کرده بود به اشتراک گذاشت.  او در سن دوازده سالگی توسط یک نماینده مدلینگ انتخاب شد و اولین قدم ها را برای کمک به راب برداشت تا رویای بازیگری خود را دنبال کند. با این حال، حرفه مدلینگ او تنها چهار سال به طول انجامید. راب در نوجوانی به باشگاه تئاتر آماتور محلی، شرکت تئاتر بارنز پیوست. پس از دو سال کار در پشت صحنه، توانست در چند تئاتر  روی صحنه برود.

اولین نقش رابرت پتینسون

اولین نقش رابرت پتینسون

نقش‌های اول با حمایت خانواده‌اش در 16 سالگی رابرت شروع شد رابرت  اولین نقش سینمایی خود را در فیلم تلویزیونی «حلقه نیبلونگ‌ها» در سال 2004 به دست آورد، داستانی که بر اساس اسطوره‌های اسکاندیناوی ساخته شده است.، او در یک قسمت از Vanity Fair در کنار ریس ویترسپون و جاناتان ریس مایرز نیز ظاهر شد. راب با  مایک نیوول، کارگردان سینما، در سال 2003 با هم آشنا شدند. چهارمین فیلم از مجموعه فیلم های هری پاتر. پتینسون قرار بود نقش سدریک دیگوری را بازی کند - دانش آموز شجاع هافلپاف که نماینده مدرسه هاگوارتز در مسابقات سه جادوگر است - نقشی که در نهایت پتینسون را به یک ستاره جهانی تبدیل کرد. جالب اینجاست که راب قبل از ایفای نقش، هیچ کتاب «هری پاتر» را نخوانده بود.پس از بازی در مجموعه هری پاتر، این جوان لندنی متوجه شد که مورد توجه منتقدان و فیلمسازان در تمام سطوح صنعت قرار دارد. این تحسین تازه، باعث شد که رابرت به سرعت برای بازی بعدی خود در تریلر روان‌شناختی «The Haunted Airman» (2006) انتخاب شود. او یک خلبان سابق نیروی هوایی سلطنتی را به تصویر کشید که پس از آسیب دیدگی ستون فقرات در طول جنگ جهانی دوم روی صندلی چرخدار محصور شد.وقتی پتینسون از نوجوانی به جوانی در اوایل دهه بیست سالگی رسید، خود را تا حدودی به عنوان یک عزیز صنعت مد یافت. او به عنوان مدل برای مجلات نوجوان بریتانیایی و همچنین در کمپین تبلیغاتی مجموعه هاکت در سال 2007 ظاهر شد.

نقش ادوارد در سریال گرگ و میش 

سریال گرگ و میش

حماسه گرگ و میش در سال 2008 بود که رابرت به موفقیت بزرگ حرفه ای خود دست یافت. پتینسون برای نقش ادوارد کالن در «حماسه گرگ و میش»، اقتباس سینمایی پنج قسمتی از رمان‌های خون آشام پرفروش استفانی مایر، انتخاب شد. یک خون آشام بسیار مرموز و خوش تیپ، که عاشق یک دختر نوجوان معمولی فانی می شود - نقشی که راب برای ایفای آن به دنیا آمده بود.میر در ابتدا می خواست هنری کویل این نقش را بازی کند اما ظاهر مردانه حجیم کویل برای نقش یک ادوارد جوان و شیک پوش نامناسب بود. 

این فیلم که در نوامبر 2008 اکران شد، یک موفقیت خارق العاده بود. در عرض چند روز، رابرت پتینسون و کریستن استوارت، ارتش عظیمی از طرفداران فداکار به دست آوردند. تیلور لاتنر، بازیگر نقش گرگینه غول پیکر جیکوب و اولین بار در فیلم ظاهر شد، محبوبیت مشابهی را از طرفداران در سطح جهانی به دست آورد. علیرغم موفقیت و دستمزدهای سنگین، پتینسون در مورد «حماسه گرگ و میش» متواضع است. او در سال 2011 به Vanity Fair اعتراف کرد که بازی خود را  در این نقش را دوست ندارد.

در اوایل دهه 2010، رابرت با نقش‌هایش در «مرا به خاطر بسپار» و «آب برای فیل‌ها» همه ما را شگفت‌زده کرد و ثابت کرد که می‌تواند در درام‌های جدی، در برابر بازیگران برجسته‌ای مانند کریستوف والتز و پیرس برازنان، خود را حفظ کند.راب که مشتاق فاصله گرفتن از نقشش در «حماسه گرگ و میش» بود، خود را در سینمای مستقل غرق کرد. یکی از این فیلم‌ها ‘Bel Ami’ «بل آمی» بود، یک درام محصول ۲۰۱۲ با بازی اوما تورمن و کریستینا ریچی. او برای این فیلم نقش یک روزنامه نگار بدبین را بازی کرد که حاضر بود برای حرفه خود هر کاری انجام دهد. در سال 2015، رابرت در The Childhood of a Leader «کودکی یک رهبر» ظاهر شد، داستانی از یک رهبر فاشیست در دوره بلافاصله پس از جنگ جهانی اول. این فیلم عنوان و ایده‌هایی را از داستانی از ژان پل سارتر در سال 1939 گرفته است.

یک سال بعد، پتینسون با تام هالند در فیلم اکشن ماجراجویی The Lost City of Z «شهر گمشده Z» همبازی شد. او سپس در فیلم جنایی 2017 آمریکایی "Good Time" نقش یک کارمند کارواش را ایفا کرد که با برادر معلولش قصد سرقت از بانک را داشت. بازی او در Damsel «دختر» (2018) برای رابرت نامزد دریافت جایزه خرس طلایی شصت و هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم برلین شد. اگرچه پتینسون و میا واسیکوفسکا تمام تلاش خود را کردند تا به شخصیت‌هایشان جان بدهند.

در سال 2019، رابرت با ویلم دافو در «فانوس دریایی»، یک فیلم سیاه و سفید  با زیبایی‌شناسی ارتوکروماتیک که عکاسی قرن نوزدهم را تداعی می‌کند، بازی کرد. این فیلم به یک موفقیت تجاری بین المللی تبدیل شده است.او سپس نقش جانشین تاج و تخت لویی گوین را در فیلم جنگی حماسی «شاه» در سال 2019 بازی کرد. در کنار انتقاداتی که از فیلم به دلیل نادرست بودن آن از لحاظ تاریخی وجود دارد، لهجه فرانسوی راب نیز مورد انتقاد شدید طرفداران قرار گرفته است. با وجود این، تصویر پتینسون از لوئیس چیزی عجیب و غریب است، اما تماشای آن به طرز عجیبی جذاب است.در سال 2020، راب همچنین در فیلم «شیطان تمام وقت» به کارگردانی آنتونیو کامپوس، یک تریلر روانشناختی نتفلیکس با بیل اسکارسگارد و تام هالند ظاهر شد. این فیلم شخصیت های متفاوتی را در دو نسل از یک خانواده پس از جنگ جهانی دوم دنبال می کند.

بازی در فیلم تنت tent

فیلم تنت

«Tenet» یازدهمین فیلم کریستوفر نولان نیز از تاریخ انتشار اولیه خود جهش کرد، اما ارزش انتظار را داشت. فیلم علمی تخیلی اکشن مهیج ۲۰۲۰ با همکاری پتینسون در کنار جان دیوید واشنگتن، کنت برانا و الیزابت دبیکی به‌نظر می‌رسید که به موفقیت برسد. از قضا، راب ماه‌ها صرف ساختن «Tenet» کرد و حتی «به طور مبهم» فیلم را درک نکرد. پتینسون می‌گوید که اغلب به بازیگران همکارش برای کمک به درک داستان تکیه می‌کرد.

بازی در سری جدید بتمن 

سری جدید بتمن

 در جولای 2019، اعلام شد که او جایگزین بن افلک در نقش بتمن خواهد شد و بخشی از دنیای سینمایی دی سی خواهد شد. 

همکاری با برندهای مشهور

در سال 2013 برند دیور هوم ، پتینسون را به عنوان چهره عطرهای خود معرفی کرددر سال 2016 هم وی بعنوان نخستین سفیر کالکشن مردانه برند دیور هوم [Dior Dior Homme] شد که ارزش کل آن 9 میلیون دلار تخمین زده می‌شود.او همچنین در سال‌ های 2016 و 2017 با برند معتبر Burberry همکاری داشت

زندگی شخصی رابرت پتیسون

کریستین استورات و رابرت پتینسون

رابرت پتینسون اولین بار در سن 12 سالگی عاشق شد، اما سرخوشی به سرعت از بین رفت. در دوران نوجوانی و فراتر از آن، این مرد جوان به دلیل مشغله کاری، حفظ روابط طولانی مدت خود را دشوار می دید. اما تنهایی او نمی توانست تا ابد ادامه داشته باشد هنگام بازی گرگ میش شایعاتی مبنی بر اینکه  کریستن استوارت و رابرت باهم رابطه دارند پخش شد. در اوایل سال 2010، این زوج سرانجام در طی یک گفتگوی خصوصی با اپرا وینفری رابطه خود را تایید کردند. هنگامی که سوال اصلی دوباره با دوربین روشن پرسیده شد، استوارت از صحبت درباره زندگی عاشقانه خود امتناع کرد، در حالی که راب به شوخی گفت کریستن باردار است. این زوج چندین سال با هم قرار داشتند و سعی کردند تا حد امکان رابطه خود را از چشم عموم دور نگه دارند.  همه چیز در سال 2012، قبل از اکران پنجمین فیلم، پس از اعتراف استوارت به خیانت با کارگردان روپرت سندرز، از بین رفت.

همسر رابرت پتینسون 

سپس رابرت با یک خواننده جوان بریتانیایی، تالیا بارنت، معروف به FKA Twigs رابطه داشت که بعد از 2 سال از هم جدا شدند. بر اساس گزارش ها، راب سپس با خواننده 22 ساله آن زمان، میبل، «دیده شد». هیچ یک از طرفین گمانه زنی مبنی بر اینکه آنها عاشق یکدیگر بودند را تأیید نکردند. در سال 2018، پتینسون با دوست دختر سابق بردلی کوپر، سوکی واترهاوس، یک مدل و هنرپیشه بریتانیایی، آشنا شد. علیرغم اینکه رابرت و سوکی بیش از سه سال است که با هم رابطه دارند، اغلب در مصاحبه ها درباره یکدیگر صحبت نمی کنند. در طول حضورهای عمومی نادری که آنها با هم انجام می دهند، شریک زندگی کاملاً شاد و محکم به نظر می رسند.

فعالیت های خیریه

بازیگری رابرت پتینسون

پتینسون حامی کم‍پین مبارزه با آزار جنسی و قاچاق کودکان و کمپین آگاهی بخش کمک به کودکان یتیم و آسیب‌ پذیر [Go ] در سراسر جهان می‌ باشداو در سال 2015 سفیر کمک به افزایش سطح آگاهی بین المللی شد و فعالیت های گسترده ای هم در مورد آگاهی بخشی در مورد سرطان داشت همچنین در چالش سطل آب یخ به منظور آگاهی در مورد بیماری اسکلروز جانبی آمیوتروفیک شرکت کرد و سال 2019 هم نیم میلیون دلار به پناهندگان اهدا کرد