بیوگرافی دیوید بکهام(david beckham) و ثروت دیوید بکهام

17/04/2022
بیوگرافی دیوید بکهام(david beckham)
یکی از پرکارترین اسطوره های  فوتبال، دیوید بکهام است. دیوید رابرت جوزف بکهام یا به اختصار دیوید بکهام متولد 2 مه 1975، لیتون استون، شرق لندن، انگلستان است. این اسطوره که در تالار مشاهیر فوتبال انگلیس ثبت شده است.
مجله والی
مجله والی

 

دیوید بکهام 

نام دیوید بکهام
نام کامل دیوید رابرت جوزف بکهام
تاریخ تولد 2 مه 1975
قد 1٫83 متر
همسر ویکتوریا آدامز
فرزندان بروکلین ، رومیو ، کروز و هارپر

یکی از پرکارترین اسطوره های  فوتبال، دیوید بکهام است. دیوید رابرت جوزف بکهام یا به اختصار دیوید بکهام متولد 2 مه 1975، لیتون استون، شرق لندن، انگلستان است. این اسطوره که در تالار مشاهیر فوتبال انگلیس ثبت شده است، اولین انگلیسی است که عنوان قهرمانی لیگ را در چهار کشور انگلیس، اسپانیا، فرانسه و ایالات متحده کسب کرده است. این بازیکن سابق نه تنها از طریق فوتبال بلکه سهم خود را در خارج از آن الهام بخش می کند. بکهام از سال 2005 سفیر یونیسف است.در طول دوران بازی خود، او به دلیل حضور موفق در برخی از مشهورترین باشگاه ها و همچنین به دلیل مهارت هایش به عنوان یک هافبک که او را از بسیاری از همنوعان خود بالاتر می برد، به یکی از مشهورترین فوتبالیست های جهان تبدیل شد. دیوید بکهام همچنین بخشی جدایی ناپذیر از فرضی "نسل طلایی" تیم ملی فوتبال انگلیس بود و بخش عمده ای از دوران حرفه ای خود را کاپیتان تیم بود. اما تیم طعم موفقیتی را که از آن انتظار می رفت را نچشید. بکهام همچنین یکی از بزرگ‌ترین چهره‌ها در صنعت حمایت بوده است و در طول دوران حرفه‌ای خود همواره در میان ثروتمندترین فوتبالیست‌های جهان قرار گرفته است.

بیوگرافی دیوید بکهام

در سال 1996 بکام برای اولین بار در تیم ملی انگلیس در یک مسابقه مقدماتی جام جهانی بازی کرد. او در جام جهانی 1998 پس از اخراج از بازی به دلیل لگد زدن به حریف، انتقادات زیادی را به خود جلب کرد. انگلیس در این مسابقه شکست خورد و از دور رقابت ها حذف شد. در سال 2000 بکام کاپیتان تیم ملی شد. در جام جهانی 2002 و 2006 انگلیس در مرحله یک چهارم نهایی شکست خورد. پس از مسابقات سال 2006، بکهام از سمت کاپیتان کنار رفت و بعداً از تیم ملی انگلیس کنار گذاشته شد. او در سال 2007 به این تیم فراخوانده شد و سال بعد صدمین بازی ملی خود را انجام داد و به پنجمین فردی تبدیل شد که در تاریخ فوتبال انگلیس چنین بازی می کند. بکهام  115 بازی بین‌المللی به پایان رساند که بیشترین بازی در تاریخ کشورش برای یک غیردروازه‌بان بود.

در سال 1999 بکهام در مراسمی باشکوه با خواننده ویکتوریا آدامز که بیشتر به عنوان "Posh Spice" از گروه پاپ Spice Girls شناخته می شود ازدواج کرد. توجه شدید رسانه ها به این زوج، محبوبیت بکهام را در سراسر جهان افزایش داد، همانطور که سبک لباس پوشیدن و مدل موهای او در حال تغییر بود. در سال 2003 او به عنوان افسر نشان امپراتوری بریتانیا (OBE) انتخاب شد. او در سال 2014 کتاب خاطرات خود را منتشر کرد.

دوران کودکی دیوید بکهام

دوران فوتبال دیوید بکهام

دیوید رابرت جوزف بکهام در 2 می 1975 در منطقه لیتون استون لندن، انگلستان، در خانواده دیوید ادوارد آلن بکهام و ساندرا جورجینا به دنیا آمد. پدرش به عنوان تعمیرکار لوازم خانگی کار می کرد در حالی که مادرش آرایشگر بود. بکهام همراه با دو خواهرش بزرگ شد. دیوید بکهام در کودکی در مدرسه ابتدایی چیس لین تحصیل کرد و سپس به تحصیل در دبیرستان شهرستان چینگفورد ادامه داد. با این حال، بکهام در طول دوران کودکی خود بیشتر به فوتبال علاقه داشت و برای یک تیم محلی به نام Ridgeway Rovers بازی می کرد. دیوید بکهام قبل از حضور در مدرسه عالی در باشگاه فوتبال تاتنهام هاتسپور برای آزمایش در چندین باشگاه مانند نوریچ سیتی و لیتون اورینت رفت. او برای تیم بریمزدان روورز نیز بازی کرد و در طول مدت حضورش در آنجا عالی بود. با این حال، زمانی که در سال 1991 در منچستریونایتد در طرح آموزشی جوانان پذیرفته شد، زندگی او واقعاً تغییر کرد.

دوران حرفه ای فوتبال دیوید بکهام 

ثروت دیوید بکهام

دیوید بکهام بخشی از بازیکنان افسانه‌ای «کلاس 92» جوانان منچستریونایتد شد زیرا به باشگاه کمک کرد تا جام حذفی جوانان را به دست آورد. در سال 1992 بکام اولین بازی خود را برای تیم بزرگسالان انجام داد و در ژانویه سال بعد اولین قرارداد حرفه ای خود را با منچستریونایتد امضا کرد. پس از یک فصل به صورت قرضی در پرستون نورث اند، او به منچستریونایتد بازگشت و در سال 1995 به عنوان هافبک تهاجمی سمت راست به منچستریونایتد وارد شد. بازیکنان جوان نتیجه دادند. او همچنین در همان سال اولین بازی ملی خود را برای انگلیس انجام داد. او بخشی جدایی ناپذیر از تیم منچستریونایتد در اواسط تا اواخر دهه 1990 شد که بر فوتبال انگلیس تسلط داشت و در سال 1999 به این تیم کمک کرد تا سه گانه (لیگ برتر، جام حذفی و لیگ قهرمانان اروپا) را کسب کند. بکهام در آن زمان به یکی از برجسته ترین هافبک های جهان تبدیل شد و در طول هشت سال حضور در تیم بزرگسالان منچستریونایتد در 262 بازی گل زد و 6 مدال لیگ برتر را به دست آورد. در سال 1998، دیوید بکهام برای انگلیس در جام جهانی فرانسه بازی کرد و در بازی گروهی مقابل کلمبیا یک گل به ثمر رساند. با این حال، جام جهانی با اشک برای بکام به پایان رسید زیرا او در بازی مرحله یک هشتم نهایی اخراج شد و انگلیس در ضربات پنالتی از مسابقات اخراج شد. بکهام توسط طرفداران و رسانه ها مورد انتقاد قرار گرفت. بدرفتاری هواداران در مسابقات قهرمانی اروپا در سال 2000 ادامه یافت زیرا انگلیس در دور اول حذف شد.

دختر دیوید بکهام

بکهام در سال 2000 کاپیتان تیم ملی انگلیس شد و آخرین ضربه را در بازی مقدماتی جام جهانی مقابل یونان به ثمر رساند تا انگلیس را به تورنمنت اصلی بفرستد. او در بازی با آرژانتین در جام جهانی ژاپن و کره جنوبی پنالتی برد را به ثمر رساند اما انگلیس در مرحله یک چهارم نهایی حذف شد. در مسابقات قهرمانی اروپا، بکام یک پنالتی حیاتی را در ضربات پنالتی از دست داد زیرا انگلیس توسط پرتغال حذف شد.
در سال 2003، دیوید بکهام پس از کشمکش با باشگاه بزرگ دیگر اسپانیا، اف سی بارسلونا، به غول اسپانیایی رئال مادرید نقل مکان کرد. بکهام به عضویت "کهکشانی ها" در رئال مادرید درآمد زیرا با برخی از بهترین بازیکنان جهان مانند رونالدو، لوئیز فیگو، زین الدین زیدان و روبرتو کارلوس هم تیمی شد و یک تیم افسانه ای را تشکیل داد. او چهار سال برای رئال مادرید بازی کرد و 13 گل به ثمر رساند.
دیوید بکهام در آخرین جام جهانی خود در سال 2006 در آلمان بازی کرد و در بازی مرحله یک هشتم نهایی مقابل اکوادور یک ضربه ایستگاهی به ثمر رساند تا انگلیس را به مرحله یک چهارم نهایی برساند. که در آن به پرتغال باختند و حذف شدند. بکهام در 117 بازی برای انگلیس بازی کرد و 17 گل به ثمر رساند.
در سال 2007، دیوید بکهام به تیم لیگ برتر فوتبال LA Galaxy مستقر در لس آنجلس نقل مکان کرد و به مدت پنج فصل برای این تیم بازی کرد. در طول این پنج سال او مدتی را نیز به صورت قرضی در میلان گذراند. که منجر به شکایت هواداران این باشگاه شد. او در 98 بازی برای لس آنجلس گلکسی 18 گل به ثمر رساند.
در سال 2013، دیوید بکهام به پاری سن ژرمن فرانسه نقل مکان کرد. این قرارداد پنج ماهه بود و تمام دستمزد او صرف امور خیریه شد. او در پایان آن فصل از فوتبال حرفه ای خداحافظی کرد. سال بعد بکهام یک تیم گسترش MLS را به قیمت 25 میلیون دلار خرید.

دستاوردهای دیوید بکهام 

ویکتوریا بکهام

دیوید بکهام در طول دوران حرفه‌ای خود به عنوان یکی از برجسته‌ترین هافبک‌های جهان در زمان خود جام‌های متعددی را به دست آورده است و مهم‌ترین دستاورد او این واقعیت است که او نقشی حیاتی در کسب سه‌گانه منچستریونایتد در فصل ۱۹۹۸-۱۹۹۹ ایفا کرد.

زندگی شخصی دیوید بکهام و همسر دیوید بکهام

همسر دیوید بکهام

پس از دو سال رابطه با ویکتوریا آدامز، عضو اسپایس گرلز دیوید بکهام در 4 جولای 1999 با او ازدواج کرد. آنها 4 فرزند دارند. سه پسر اول به نام های بروکلین، رومئو و کروز و کوچکترین آنها یک دختر به نام هارپر سون است. خانواده 6 نفره دیوید بکهام (همسر و 4 فرزندش)، یکی از معروف ترین خانواده ها در دنیای مد و لباس هست که با استقبال مجلات مد قرار گرفته است. از دیوید و همسرش که از مدل های معروف و خواننده قدیمی اسپایس گرل هستند تا 4 فرزندش که مخاطبان میلیونی در اینستاگرام دارند، این خانواده در طول سال بار ها با فلاش دوربین ها در سراسر جهان قرار می گیرند. خانواده ای خوش پوش و مد باز، عنوانی هست که می توان به خانواده بکهام اطلاق کرد.

عروس دیوید بکهام

بروکلین بکهام

این زوج مراسم عقد و ازدواج خود را در مجتمع بسیار بزرگ ۱۰۳ میلیون دلاری پدر عروس (نلسون پلتز) در فلوریدا جشن گرفتند و مهمانان بسیار معروفی از جمله بازیگر مشهور ایوا لانگوریا و تنیسور معروف سرنا ویلیامز و خواهرش ونوس، سرآشپز مشهور گوردون رمزی و…. دعوت داشتند. عروس ۲۷ ساله لباس عروسی سفارشی از برند والنتینو به تن داشت که آن را “لباس رویایی” توصیف می کند و ظاهرا در طی یک سال گذشته با مشورت بین عروس، استایلیست او و تیم طراح لباس برند والنتینو تهیه شده است. داماد ۲۳ ساله بروکلین بکهام نیز برای مراسم عروسی خود یک دست کت و شلوار شیک از برند لوکس دیور به تن داشتو زنجیر کتش یک رشته الماس بود که آن را از والدین همسرش هدیه گرفته بود. پیش از انتشار عکس های رنگی عروسی، بروکلین عکسی سیاه و سفید از عروسی شان در پیج شخصی اش به اشتراک گذاشت.

 اختلاف سنی پسر دیوید بکهام و همسرش

عکس بچه های دیوید بکهام

بروکلین جوزف بکهام پسر دیوید بکهام، اسطوره فوتبال انگلیس که به تازگی با مدل مطرح و جذاب هالیوودی نیکولا ازدواج نموده و این روزها مراسم ازدواج لاکچری آنها در صدر اخبار قرار گرفته است، اختلاف سنی فاحشی با همسر خود دارد.  نیکولا پلتزهنرپیشه اهل ایالات متحده آمریکا و متولد 9 ژانویه 1995 در شهرستان وستچستر، نیویورک ایالات متحده آمریکا است که هم اکنون 27 ساله است. او فرزند کلودیا هفنر مدل سابق و نلسون پلتز یک میلیارد و موسس Trian Fund Management و مالک پیشین Snapple می باشد.