بیوگرافی لی سو هیوک و همسرش

17/04/2022
بیوگرافی لی سو هیوک
لی سو هیوک در 31 می 1988 در گواچون کره جنوبی به دنیا آمده است. این بازیگر فارغ التحصیل رشته هنرهای نمایشی از دانشگاه سئوکیونگ می باشد، و کار خود را از سال 2006 در سن 18 سالگی با مدلینگ آغاز کرد. قد لی سو هیوک 184 سانتی متر و‌ 61 کیلوگرم وزن دارد.
مجله والی
مجله والی

بیوگرافی لی سو هیوک

بیوگرافی لی سو هیوک

نام لی سو-هیوک (Lee Soo-hyuk)
تاریخ تولد  31 می 1988
محل تولد کره جنوبی، گواچون
حرفه بازیگر، مدل
قد 184 سانتی متر
اینستاگرام leesoohyuk

لی سو هیوک در روز 10 خرداد 1376 در شهر گواچون، کره جنوبی به دنیا آمده است. خانواده ی این بازیگر متشکل از مادر و پدر و یک خواهر کوچکتر متولد 1371 می‌ باشد.

رابطه به خواهر و والدین

یک بار گفت به خاطر فاصله سنی و برنامه کاری سنگین در این سال ها، فرصت صمیمی شدن با خواهرش را نداشته، و اخیرا سعی می کند، بیشتر برای او وقت بگذارد. رابطه ی این بازیگر با والدینش بسیار خوبی می باشد، و همیشه از آن ها ممنون است، که با ثبت نام او در کلاس های مختلف باعث شدند، راه خود را پیدا کند.

سریال کره ای فردا

تحصیلات

به خاطر برنامه ی شلوغ کاری اش و تداخل آن با فعالیت های سنگین دانشگاهی مجبور شد، مدتی از تحصیل فاصله بگیرد، ولی در اسرع وقت دوباره در رشته هنرهای نمایشی دانشگاه سئوکیونگ ادامه تحصیل داد، و فارغ‌ التحصیل شد.

زندگی اشرافی تا شاهزاده گانگنام

سو هیوک در محله ثروتمند نشین گانگنام در سئول و در یک خانواده ثروتمند بزرگ شد، و در اوایل شهرت ثروت و شغل والدینش را برای جلوگیری از ایجاد حاشیه مخفی نگه می‌ داشت. در آن دوران او با لقب شاهزاده گانگنام شناخته می شد.

نحوه آغاز با مدلینگ

زمانی که هنوز یک نوجوان بسیار لاغر و رنگ پریده بود، با پیشنهاد مادرش به مدلینگ علاقه مند شد، و کار خود را به عنوان یک مدل  ناشناخته در سال 2006 آغاز کرد. تا این که در سال 2008 در یک مهمانی با بازیگر و ستاره مشهور کیم مین هی که شش سال از او بزرگتر بود، آشنا و وارد رابطه شد.

آن ها بعد از دو سال از هم جدا شدند، اما بلافاصله پس از جدایی یاد گرفت با رژیم و تمرینات ورزشی از لاغری بیش از حد خارج شود، و توجه طراحان را با هیکل، پوست رنگ پریده و شانه های پهنش جلب کرد و کم کم پا روی صحنه فشن شوهای مشهور گذاشت، و با مجله های معتبری مانند Elle و GQ و Bazaar همکاری کرد.

گفته می شود، کیم مین هی در طی سال های رابطه شان به او آموخت چگونه به یک ستاره واقعی تبدیل شود.

تغییر نام

نام شناسنامه ای این بازیگر هیوک سو می باشد، و در ابتدای شهرت تصمیم داشت از یک نام هنری ساده تر استفاده کند، ولی با نارضایتی والدینش رو به رو شد، و برای راضی کردن آن ها فقط دو هجای نام اصلی اش را برعکس کرد، و نام سو هیوک را برای خود انتخاب کرد.

جلب توجه در موزیک ویدیو

بعد از حضور در موزیک ویدیوهای گروه های دخترانه مشهور مانند موزیک ویدیوی «It Hurts» و «Falling in Love» از (2NE1) و «A Love Story» از (Gavy NJ) و «Whoz That Girl» از (EXID) مورد توجه فیلمسازان قرار گرفت.

شروع بازیگری و درخشش

اولین بازیگری خود را در سال 2011 با ایفای نقش یکی از شخصیت های اصلی سریال کریسمس سفید تجربه کرد. او پس از آن تا سال 2013 در آثار شناخته شده، دیگری مانند چه خبر، کوسه، پسری از ایپانما و داستان های ترسناک 2 درخشید، که مهارت های بازیگری وی را نمایان کرد، و باعث سرازیر شدن سیل پیشنهادات به سوی او شد.

پیشرفت در مدلینگ

پس از شهرت به عنوان یک بازیگر، شهرت وی به عنوان یک مدل هم افزایش پیدا کرد. سو هیوک در سال 2013 به هفته مد پاریس و هفته مد لندن دعوت شد، و در شوهای برندهای مشهور بالنسیاگا، جی دبلیو اندرسون و بالمین قدم زد.

همچنین سفیر برندهای جهانی متعددی مانند آدیداس، بولگاری، نیوآ، فارنهایت و… است، و تاکنون با مجله های مد فراوانی همکاری داشته است.

به عنوان داور مسابقه تا تعویض کمپانی

در سال 2014 به عنوان یکی از محبوب ترین مدل های کره ای از وی دعوت شد، تا داور مهمان مسابقات مشهور Next Top Model باشد، و همچنین در قسمت فینال ورژن آمریکایی این مسابقه نقش خود را تکرار کرد.

او در همان سال کمپانی اولیه ی خود یعنی SidusHQ را ترک و به Star J پیوست، و در سال 2017 نیز با کمپانی بزرگ و معروف YG قرار داد بست.

افزایش شهرت داخلی

در سال 2014 تا 2016 با بازی در نقش های اصلی یا مکمل سریال های محبوب پادشاه دبیرستان، عشق معتبر، دانشمند شبگرد، عاشق خوش شانس و غریبه شیرین و من شهرت خود را در کره جنوبی افزایش داد، و جایگاه خود به عنوان یک بازیگر حرفه ای را تثبیت کرد.

شهرت بین‌المللی

در سال 2020، با بازی در درام عاشقانه و معمایی تولد دوباره در کنار جانگ کی یونگ و جین سه یون توجه مخاطبان بین‌ المللی را به خود جلب کرد. بعداز این سریال نقش اصلی مینی سریال عشق دستباف برعهده گرفت.

او سال 2021 و 2022 با ایفای یکی از نقش های اصلی سریال ویرانگر در خدمتگزاری حاضر است و فردا به اوج شهرت رسید.

خدمت سربازی

در آگوست 2017 در حالی که در اوج شهرت بود، بی سر و صدا برای گذراندن خدمت سربازی ثبت نام کرد. بعد از لو رفتن عکس هایش در حین خدمت با واکنش متعجب و منفی طرفداران رو به رو شد، و بابت خبر ندادن این موضوع عذرخواهی کرد.

در نهایت بالاخره در 18 جولای 2019 مرخص و به دنیای سرگرمی بازگشت.

گروه انتقام جویان

بعد از سریال کریسمس سفید که در سال 2011 پخش شد، همچنان رابطه دوستانه خود با همبازی هایش، یعنی کیم وو بین، سونگ جون، کیم یونگ کوانگ و هونگ جونگ هیون را حفظ کرده است.

به خاطر این که تمام آن ها در صنعت مدلینگ فعالند، طرفداران به این گروه دوستی لقب انتقام جویان مدل را داده اند، و سو هیوک را لیدر این گروه می دانند.

به عنوان الگوی کمیک

گفته شده شخصیت سو هیوک در وبتون پرطرفدار Fashion King از این بازیگر الگو برداری شده است.

تفاوت شخصیت

در مصاحبه ای اعتراف کرد، با این که اغلب نفش شخصیت های سرد و جدی را بازی می کند، ولی در زندگی واقعی شخصیتی بسیار بازیگوش و شوخ دارد، که در مقایسه با نقش‌ هایش باعث تعجب اطرافیان می شود.

روابط عاشقانه

او در سال 2008 یعنی زمانی که هنوز یک مدل ناشناخته بود، با ستاره مشهور سینما و تلویزیون یعنی کیم مین هی در یک مهمانی آشنا و وارد رابطه شد، ولی آن ها پس از دو سال از هم جدا شدند.

در سال 2013 بعد از مشاهده او و خواننده مرحوم گو هارا در یک رستوران شایعاتی درباره رابطه آن ها منتشر شد، که تکذیب و اعلام شد، آن ها فقط دوست هستند، و گاهی با هم غذا می خورند‌.

ناگفته ها

  • در نواختن پیانو و موج سواری مهارت دارد.
  • یک بار در حین یکی از فیلمبرداری هایش در دریا یک عروس دریایی او را نیش زد.
  • سال هاست با خواننده مشهور جی دراگون از گروه بیگ بنگ رابطه دوستانه نزدیک دارد.
  • بعد از ورود به دنیای بازیگری طی یک رژیم غذایی و تمرینات ورزشی خاص به افزایش وزن خود پرداخت.
  • شخصیت خود را خجالتی و بازیگوش توصیف کرده، و تیپ MBTI او INTJ است.

فیلم شناسی لی سو هیوک

  • فیلم

سال عنوان نقش یادداشت
۲۰۰۶ رئیس من، معلم من دانش آموز (سال سوم، کلاس 8)  
۲۰۱۰ پسری از ایپانما پسر  
۲۹۱۲ پلیس فراری کیم سون هو  
۲۰۱۳ داستان های ترسناک 2 سونگ کیون بخش: "صخره"
۲۰۲۱ Pipeline گان وو  
  • سریال های تلویزیونی

سال کاپوت ماشین نقش کانال
۲۰۱۱ کریسمس سفید یون سو KBS2
درختی با ریشه های بلند یون پیونگ SBS
چه خبر لی سو بین MBN
خون آشام ایدول موکادیل کجوا / سو هیوک
۲۰۱۳ کوسه کیم سو هیون KBS2
۲۰۱۴ پادشاه دبیرستان یو جین وو tvN
عشق معتبر کیم جون
۲۰۱۵ دانشمند شب‌گرد گی MBC
۲۰۱۶ قهرمان محلi چوی چان گیو OCN
عاشقان خوش شانس چوی گان ووک MBC
غریبه شیرین و من کوان دوک بونگ KBS2
۲۰۱۷ I'm Sorry, I Love You: Gomen, Aishiteru بک رانگ

(حضور افتخاری)

TBS
۲۰۲۰ تولدی دوباره چا هیونگ بین / کیم سو هیوک KBS2
۲۰۲۰-۲۰۲۱ عشق دست ساز Woven یوتیوب
۲۰۲۱ Hello, Me! پلیس

(حضور افتخاری) 

KBS2
ویرانگر در خدمت گذاری شما است چا جوییک  tvN
۲۰۲۲ فردا پارک جونگ گیل MBC
  • نمایش های تلویزیونی

سال عنوان کانال
۲۰۰۷ Seven Models - Special Edition کانال Dong-A
۲۰۱۳ Style Log 2013 OnStyle
۲۰۲۰ Like Likes Like MBC
  • حضور در موزیک ویدیو

سال عنوان آهنگ هنرمند
۲۰۰۹ "Monorail of Night" XXX
"A Love Story" Gavy NJ
۲۰۱۰ "It Hurts" 2NE1
۲۰۱۲ "Whoz That Girl" EXID
۲۰۱۳ "Falling in Love" 2NE1

جوایز و نامزدی ها

سال جشنواره بخش نتیجه
۲۰۰۷ Korea Fasion Photographers Association بهترین مدل جدید برد
۲۰۰۸ Koea Best Dresser Swan Awards  Best Dressed (بخش مدل) برد
۲۰۱۴ Koea Best Dresser Swan Awards Best Dressed (بخش بازیگران) برد
۲۰۱۵ MBC Drama Awards بهترین بازیگر جدید برد