معرفی 10 فیلم ترسناک از نظر رتبه IMDb و rotten tomatoes

06/03/2022
معرفی 10 فیلم ترسناک تاریخ سینما
اگر شما هم یکی از طرفداران ژآنر ترسناک هستید. با این مقاله همراه باشید. ژانر ترسناک هم مثل سایر ژانر ها می تواند شامل ژانر های دیگر هم باشد. در این ژانر از عامل های مختلف مثل ترس، نفرت و وحشت استفاده می شود. در این بخش به معرفی چندین فیلم برتر تاریخ سینما پرداخته ایم.
مجله والی
مجله والی

1. تلالو The Shining

دانلود فیلم the shining

فیلم سینمایی تلالو یا درخشش با رتبه 8.4 در IMDb در ژانر درام ترسناک ساخته شده است. این فیلم نامه محصول مشترک آمریکا-انگلیس می باشد. کارگردانی و تهیه کنندگی این فیلم توسط استنلی کوبریک و فیلم نامه محصول مشترک کوبریک و دایان جانسون است. این فیلم در سال 1980 منتشر شد و بازیگرانی همچون جک نیکلسون، شلی دووال و دنی لوید در این فیلم نقش آفرینی کرده اند. محور این داستان بر روی زندگی مرد نویسنده ای  به اسم جک تورنس است که با همسرش وندی و پسرش به عنوان سرایدار در هتلی شروع به کار می کند. با بارش برف زیاد هتل تعطیل می شود و فضای  وهم‌آلود و تنهایی در این مکان کم کم باعث اختلالات روانی در جک می‌شود.

2. کشتار با اره‌برقی در تگزاس he Texas Chain Saw Massacre

دانلود فیلم he texas chain saw massacre

فیلم کشتار با اره برقی دارای امتیاز 7.5 در سایت IMDb می باشد. در ژآنر ترسناک یا همان اسلشر می باشد. این فیلم در سال 1974 ساخته شده است. فیلم نامه این فیلم سال ها به خاطر محتوای ترسناک و خشونت آمیز سال ها در انتظار شرکتی برای پخش مانده بود تاسرانجام «براینستون پیکچرز» این فیلم را منتشر کرد. این فیلم در مورد پنج نوجوان است که در مسیر  بازدید از قبر پدربزرگشان از کنار یک سلاخی می گذرند. در این مسیر با  خانواده ای از آدم خواران آشنا می شوند که بیش از ابزارهای برقی چیزی را که در مهارت های اجتماعی کمبود دارند، جبران می کند.

3. موجود The Thing

دانلود فیلم the thing

این فیلم در ژانر ترسناک علمی تخیلی ساخته شده.این فیلم در چارت IMDb امتیاز 8.1 است. این فیلم به کارگردانی جان کارپنتر کارگردان مشهور ژانر وحشت ساخته شده است. بسیاری این فیلم را اقتباسی از فیلم بیگانه می دانند. خط اصلی این داستان در پایگاه تحقیقاتی آمریکایی در قطب جنوب اتفاق می افتد. در این بین در این پایگاه با موجود فضایی روبرو می شوند کهخ مانند انگل بدن انسان را آلوده می کند. در این فیلم پارانویا و وحشت شدیدی وجود دارد. سر های بریده شده جوانه می زنند و  اجساد به خونخوار تبدیل می شوند.

4. موروثی Hereditary

دانلود فیلم موروثی

فیلم موروثی در سال 2018 منتشر شد. این فیلم سینمایی در ژانر درام، ترسناک، معمایی ساخته شده. امتیاز این فیلم در چارت IMDb 7.4 است. این فیلم به کارگردانی آری استر و نقش آفرینی بازیگرانی همچون تونی کولت، گابریل بیرن و آن داود ساخته شده است. خط روایی این داستان در مورد مرگ مادر خانواده گراهام است که پس از مرگش دخترش آنی احساس می کند او هنوز با آنها زندگی می کند.

5.جن گیر  The Exorcist

دانلود فیلم جن گیر

 فیلم جنگیر ساخت سال 1973 در ژانر ترسناک ساخته شد. این فیلم دارای امتیاز 8.0 در چارت IMDb است. این فیلم به کارگردانی ویلیام فریدکین و بر اساس رمانی به همین نام اثر  ویلیام پیتر ساخته شد. فیلم برداری این فیلم در کشور عراق ساخته شده و جز بهترین نمونه های فیلم ترسناک شناخته می شود.این فیلم در مورد دختری به نام ریگان دختر یم بازیگر معروف سینماست. یک روز که ریگانبا استفاده از تخته ouija به عنوان دروازه، یک مهمان ناخواسته در دختر کوچک ریشه می گیرد.ریگان دچار تشنج های شدید و پی در پی می شود و پزشکان از درمان دختذک عاجزند پس پیشنهاد می کنند که از یک جنگیر کمک بگیرند. این فیلم بسیار به تلالو شباهت دارد.        

6. هالووین (1978)  Halloween (1978)

فیلم هالووین

این فیلم در ژآنر ترسناک اسلشر ساخته شده است. امتیاز این فیلم در چارت IMDb 7.7 است. این فیلم روایتگر یک داستان در شب هالووین 1963 است. شب هالووین یک پلیس به منطقه لمپکین می رود. تنها نکته ای که پلیس می داند ودیت مایرز 15 ساله توسط برادر 6 ساله خود مایکل با چاقو کشته شده است. پس از 15 سال  مایکل در حال بازگشت به هادونفیلد است، اما زمانی که شهر متوجه این موضوع شود، برای بسیاری از مردم خیلی دیر خواهد بود.

7. آرواره‌ها Jaws (1975)

دانلود فیلم آرواره

فیلم آرواره ها در ژانر ترسناک،دلهر آور ساخته شده است. این فیلم محصول سال 1975 و به کارگردانی  استیون اسپیلبرگ ساخته شده است. امتیاز این فیلم 8.0 از نظر چارت IMDb است. این فیلم بر اساس رمانی با همین نام اثر پیتر بنچلی ساخته شده است. وقتی کلانتر جدید مارتین برودی بقایای یک قربانی حمله کوسه را کشف می کند. این موضوع برای شهردار لری وان و چندین تاجر محلی خوشایند نیست. این فیلم به خاطر سبک نوآورانه خود در سطح جهانی بسیار دیده شد.این فیلم جز ۲۵۰ فیلم برتر سینما در سایت imdb است.

8.بیگانه (1979) Alien

دانلود فیلم بیگانه

فیلم بیگانه ساخته شد در سال 1979 در ژانر ترسناک علمی تخیلی به کارگردانی ریدلی اسکات ساخته میشود. این فیلم اولین قسمت از مچجموعه بیگانه است. خط داستانی این فیلم بیانگر  خط داستانی یک سفینه فضایی به نام (Nostromo) است که هفت سرنشین دارد. در راه بازگشت به زمین از سیاره ای در مسیرش پیام کمک دریافت می کند.خدمه موظف به بررسی هستند و پس از آن سفینه فضایی روی ماه فرود می آید. پس از یک فرود سخت، سه خدمه سفینه فضایی را ترک می کنند تا منطقه روی ماه را کاوش کنند. همزمان با کشف یک موجودی ناشناخته خدمه متوجه می شوند که در سفینه فضایی تنها نیستند و باید با عواقب آن مقابله کنند.

9. جیغ Scream (1996)

دانلود فیلم جیغ

این فیلم در ژانر اسلشر در سال 1996 ساخته شده است.به کارگردانی وس کریون ساخته شده. امتیاز این فیلم در چارت IMDb 7.2 است. این فیلم در چهار سری تولید شده که آخرین قسمت آن سال 2021 و تریلر جدید این فیلم منتشر شده و خبر از اکران این فیلم در سال 2022 می دهد. سری اول این فیلم به کارگردانی Wes Craven ساخته و پرداخته شده است. این فیلم روایتی است از داستان چند نوجوان دبیرستانی که یک سال پس از مرگ مادر یکی از این نوجوانان به اسم سیدنی پرسکات این دانش آموزان شروع به دریافت تماس های تلفنی عجیب می کنند. این تماس ها از طرف یک قاتل  قاتل زنجیره‌ای دیوانه، با ماسک سفید صورت و ردای بزرگ مشکی است.

10. برو بیرون Get Out (2017)

دانلود فیلم GET OUT

این فیلم در ژانر ترسناک، رازآلود، هیجان انگیز ساخته شده است. این فیلم به کارگردانی و نویسندگی جوردن پیل در سال 2017 ساخته شد. این فیلم به عنوان یکی از بهترین فیلم های ترسناک شناخته شده است. این فیلم یک شاهکار ترسناک مدرن به تمام معنا است. جردن پیل کارگردان که فقط برای مدت 90 دقیقه شما را بترساند، می خواهد توجه شما را به حقایق ترسناک واقعی که ریشه در سیاست های هویتی آمریکای معاصر دارد جلب کند.

سخن پایانی

در تاریخ سینمای جهان فیلم های ترسناک جذاب متعددی وجود دارد که ما در این مقاله تنها به معرفی 10 فیلم برتر از دیدگاه سایت IMDB و نظرات مردمی پرداختیم. برای آشنایی با بهترین فیلم ها در ژانر های متنوع با مجله والی همراه باشید.