خواص روغن کندر و خواص کندر برای لاغری، خواص کندر برای کرونا

19/04/2022
خواص کندر
کندر یک گیاه دارویی است که در طب ستنی از آن بسیار استفاده می شود. کندر صمغ درخت بومی مناطق بسیار گرم زمین است. رنگ آن زرد شفاف است و برای سلامتی بسیار موثر است. علی‌رغم طعم گس و تلخ آن، دارای عطر خوبی است.
مجله والی
مجله والی

خواص کندر

خواص کندر

کندر یک گیاه دارویی است که در طب ستنی از آن بسیار استفاده می شود. کندر صمغ درخت بومی مناطق بسیار گرم زمین است. رنگ آن زرد شفاف است و برای سلامتی بسیار موثر است. علی‌رغم طعم گس و تلخ آن، دارای عطر خوبی است. کندر صمغی است که از دیرباز شناخته شده و توسط رومیان، ایرانیان، مصریان، یونانیان و یهودیان به‌عنوان دارویی برای روح و جسم استفاده می‌شده است. از کندر به دو صورت پودر کندر ویا روغن آن استفاده می‌شود که هر کدام برای بیماری‌های مختلف مصرف می شد. از روغن کندر بیشتر برای ترمیم زخم‌ها، ایجاد پوست شفاف و نرم و همچنین جلوگیری و از بین بردن لکه‌ها و چروک و جوانسازی پوست استفاده می‌شود. البته برای جلوگیری از ریزش مو و شوره سر و خارش کف سر و داشتن موهای پرپشت و خوش حالت نیز می‌توان از کندر استفاده کرد.

از دیگر خواص کندر 

  • مصرف کندر موجب جلوگیری از سرطان می‌شود و اثرات ضد سرطانی قدرتمندی دارد.
  • مصرف کندر برای بهبود بلع در کودکان و بهبود تنفس موثر است
  • کندر موجب تقویت و اعتدال سیستم ایمنی بدن می‌شود
  • مصرف کندر ضعف اعصاب و استرس را کاهش می‌دهد و برای برطرف کردن شک موثر است
  • مصرف کندر سبب جوان سازی فکر و کابوس‌های شبانه و رفع خستگی می‌شود
  • کندر موجب آرامش فکر، روح و روان و آسودگی می‌گردد
  • کندر اثرات مفیدی در بی خوابی دارد
  • کندر دارای خواص ضد التهابی است و بیماری‌های التهابی روده را درمان می‌کند
  • مصرف کندر به حفظ عملکرد کلیوی کمک می‌کند
  • این صمغ گیاهی یک درمان موثر برای کاهش و یا جلوگیری از پوکی استخوان می‌باشد

خواص آب کندر

خواص آب کندر

آب کندر یکی از رایج ترین روش ها برای مصرف کندر است. بهتر است کندر را از شب قبل در آب ولرم خیس کنید و به صورت ناشتا میل کنید یا اینکه قداری پودر کندر را تهیه کنید و آن را داخل یک لیوان آب حل و نوش‌ جان کنید. از خواص آب کندر می توان  به کنترل دیابت و فشار خون اشاره کرد. تحقیقی بر روی بیماران مبتلا به دیابت نوع 2 انجام شد و 12 هفته متوالی، کندر را برای کنترل بیماری مصرف کردند. لازم است تحقیقات بیشتری در این زمینه انجام شود تا خواص کندر برای دیابت و کنترل آن ثابت شود. در طب سنتی چین هم برای درمان سرطان از خواص آب کندر خوراکی بهره می‌برند. بر اساس تحقیقات آنها، اسید بوسولیک موجود در کندر از پیشرفت سلول‌های سرطانی جلوگیری می‌کند. برای کنترل و پیشگیری سرطان پروستات، پانکراس، پوست و سرطان روده از کندر استفاده می‌شود.

خواص کندر

کند یک گیاه دارویی است که در طب ستنی از آن بسیار استفاده می شود. کندر صمغ درخت بومی مناطق بسیار گرم زمین است. رنگ آن زرد شفاف است و برای سلامتی بسیار موثر است. علی‌رغم طعم گس و تلخ آن، دارای عطر خوبی است. کندر صمغی است که از دیرباز شناخته شده و توسط رومیان، ایرانیان، مصریان، یونانیان و یهودیان به‌عنوان دارویی برای روح و جسم استفاده می‌شده است. از کندر به دو صورت پودر کندر ویا روغن آن استفاده می‌شود که هر کدام برای بیماری‌های مختلف مصرف می شد. از روغن کندر بیشتر برای ترمیم زخم‌ها، ایجاد پوست شفاف و نرم و همچنین جلوگیری و از بین بردن لکه‌ها و چروک و جوانسازی پوست استفاده می‌شود. البته برای جلوگیری از ریزش مو و شوره سر و خارش کف سر و داشتن موهای پرپشت و خوش حالت نیز می‌توان از کندر استفاده کرد.

خواص آب کندر

کندر زرد

آب کندر یکی از رایج ترین روش ها برای مصرف کندر است. بهتر است کندر را از شب قبل در آب ولرم خیس کنید و به صورت ناشتا میل کنید یا اینکه قداری پودر کندر را تهیه کنید و آن را داخل یک لیوان آب حل و نوش‌ جان کنید. از خواص آب کندر می توان  به کنترل دیابت و فشار خون اشاره کرد. تحقیقی بر روی بیماران مبتلا به دیابت نوع 2 انجام شد و 12 هفته متوالی، کندر را برای کنترل بیماری مصرف کردند. لازم است تحقیقات بیشتری در این زمینه انجام شود تا خواص کندر برای دیابت و کنترل آن ثابت شود. در طب سنتی چین هم برای درمان سرطان از خواص آب کندر خوراکی بهره می‌برند. بر اساس تحقیقات آنها، اسید بوسولیک موجود در کندر از پیشرفت سلول‌های سرطانی جلوگیری می‌کند. برای کنترل و پیشگیری سرطان پروستات، پانکراس، پوست و سرطان روده از کندر استفاده می‌شود. آنتی‌اکسیدان‌های موجود در کندر همچنین سیستم ایمنی شما را تقویت می‌کند.

خواص کندر برای کرونا 

کندر طبع گرمی دارد. خوردن نوشیدنی‌هایی که طبع گرمی دارند، در رفع درد قفسه سینه و تنگی نفس بسیار موثر هستند. برخی از متخصصان می‌گویند، زمانی‌که شما علائم کرونا را در خود مشاهده کردید، ابتدا آرامش خود را حفظ کنید و سپس در کنار مصرف داروهای پزشک و مراقبت‌های لازم، در صورت توصیه پزشک یک قاشق غذاخوری از کندر را در یک لیوان آب جوش بریزید و میل کنید. در طب سنتی از کندر برای بهبود بیماری آسم و برونشیت استفاده می‌شود.بر اساس یک تحقیق که بر روی افراد مبتلا به آسم انجام شد، علائم تنگی نفس و خس خس سینه آنها با مصرف کندر به‌طور قابل توجهی کاهش یافت.

خواص روغن کندر برای پوست

کندر سفید

بسیاری از محصولات هستند که می توانند جوش را از روی صورت از بین ببرند ولی برای از بین بردن جای جوش موثر نیستند. اما یکی از مواردی که سبب شده است استفاده از روغن کندر برای پوست مورد توجه قرار گیرد اثرات ویژه آن در از بین بردن جوش و جای جوش است. این روغن دارای خواص ترمیم کنندگی است و می تواند بافت پوستی را ترمیم کند و جای جوش را از بین ببرد.مطالعات نشان داده اند یکی از مواردی که سبب بروز پیری زود رس پوست می شود کاهش رطوبت پوست است. همچنین، رژیم غذایی حاوی غذاهای آماده یا فست فود نیز تاثیر بسیار منفی بر روی پوست دارد. این مواد رادیکال های آزاد پوست را افزایش می دهند و سبب پیری زود رس پوست می گردند. یکی از خواص روغن کندر برای پوست از بین بردن رادیکال های آزاد است. همچنین، این روغن رطوبت مورد نیاز پوست را تامین می کند و از بروز چین و چروک جلوگیری می کند.این روغن با ترمیم سلول های مرده پوست و کاهش خطوط و چین و چروک آن، پوست را ترمیم و جوان می کند؛ این یکی از بهترین خواص کندر است.

تقویت ناخن با روغن کندر

معمولا شکننده و آسیب‌پذیر بودن ناخن‌ یکی از دغدغه‌های مهم خانم‌ها است که به دنبال راهی برای درمان آن هستند. عوامل بسیاری مانند فقر آهن، ضربه‌های کوچک، مانیکور کردن زیاد، زمینه ارثی، استفاده زیاد از مواد شوینده و کاهش گردش خون در شکننده بودن ناخن‌ها تاثیرگذار هستند. روغن کند یکی از بهترین روغن ها برای ماساژ است.

   تقویت حافظه با کندر 

در طب سنتی از کندر برای تقویت حافظه و پیشگیری از فراموشی و آلزایمر استفاده می شود؛ به نظر می رسد که کندر به دلیل خواص ضد التهابی و همچنین با بهبود گردش خون در مغز خطر ابتلا به زوال عقل را کاهش می دهد.

 کندر برای قلب مفید است

کندر، سطح کلسترول و تری گلیسیرید را پایین می آورد و آنها را کنترل می کند. این کار در برابر برخی مشکلات ناشی از کلسترول بالا مانند تصلب شرایین از قلب محافظت می کند.

عوارض کندر در بارداری

مصرف کندر در بارداری ممکن است خیلی ایده خوبی به‌نظر نرسد؛ چراکه طبق تحقیقات انجام‌شده، کندر می‌تواند خطر سقط جنین را افزایش دهد. بنابراین اگر باردار هستید یا قصد دارید که باردار شوید، بهتر است برای مدتی از خواص کندر در بارداری استفاده نکنید و بعد از این دوران به فکر مصرف بیشتر آن باشید.

عوارض کندر

عوارض کندر   

مصرف کندر در برخی افراد باعث افزایش فشار خون می‌شود و ممکن است به بروز سردرد بینجامد. در صورت داشتن این علائم، مصرف آن را قطع و با پزشک مشورت کنید. مصرف بیش از اندازه کندر در کودکان، احتمال ایجاد اختلال بیش‌فعالی را افزایش می‌دهد. مصرف کندر ممکن است باعث ایجاد اختلال دارویی شود. داروهایی مربوط به چربی خون، رقیق‌کننده خون، برخی مسکن‌ها و داروهای ضدالتهاب با مصرف کندر در تداخل هستند. در دوران بارداری و شیردهی به خانم‌ها توصیه می‌شود که از مصرف کندر خودداری کنند، زیرا ممکن است باعث آسیب به جنین و نوزاد شود. کودکان و نوزادان نباید بدون مشورت با پزشک، کندر مصرف کنند. استفاده از روغن کندر به صورت موضعی یا دود کردن آن به همراه اسپند به نظر می‌رسد عوارض خاصی به دنبال نداشته باشد.