خواص معجزه انگیزه گریپ فروت برای سلامتی

20/04/2022
خواص گریپ فروت
گریپ فروت بخشی از خانواده مرکبات است و به صورت خوشه‌ای روی درختان مانند انگور رشد می‌کند - گفته می‌شود که ریشه این نام از اینجاست. گریپ فروت ها در رنگ های مختلفی از جمله زرد، صورتی و قرمز وجود دارند و طعم های مختلفی از شیرین تا ترش دارند.
مجله والی
مجله والی

گریپ فروت چیست؟

گریپ‌ فروت میوه ای سرشار از ویتامین C است. همان‌طور که می‌دانید ویتامین C سیستم ایمنی بدن را به طور قابل ملاحظه‌ای تقویت می‌کند، به‌ همین خاطر اگر مثلا سرما بخورید، مصرف گریپ‌ فروت کمک می‌کند سرماخوردگی‌تان زیاد شدید نباشد و در کوتاه‌مدت آن را از سر بگذرانید، گریپ فروت یکی از میوه های درختی است که در مانند میوه هایی مثل نارنگی و پرتقال در خانواده مرکبات دسته بندی می شود.طعم گریپ فروت معمولا ترش مایل به تلخ است ، البته در برخی موارد به صورت خیلی محدود گریپ فروت با طعم شیرین هم دیده شده است.گریپ فروت میوه خوش‌عطر و طعمی است که خواص زیادی برای سلامتی بدن دارد.در مجله والی قصد داریم به خواص شگفت انگیز گریپ فروت بپردازیم، برای آشنایی بیشتر با این میوه پر خاصیت با ما همراه باشید.

خواص گریپ فروت برای کبد

خواص گریپ فروت برای ریه

گریپ فروت میوه ای بسیار جادویی می باشد که خواص شگفت انگیزی دارد، گریپ‌ فروت از ابتلا به سرطان ریه پیشگیری و با آن مبارزه می‌کند. مصرف روزانه ۳ لیوان آب گریپ فروت اثرات سوءِ مصرف دخانیات را کاهش می‌دهد، گریپ‌ فروت صورتی  (گریپ‌ فروت بر حسب رنگ گوشت آن به سه دسته‌ی سفید، صورتی و سرخ تقسیم‌بندی می‌شود) در پیشگیری از سرطان ریه نقش مؤثرتری دارد.

خواص گریپ فروت برای پوست

خواص گریپ فروت برای پوست

گریپ فروت حاوی مقادیر بالایی از ویتامین‌های A و C است که باعث ابریشمی شدن و صاف شدن پوست می شود، مواد معدنی و آنتی اکسیدان هاست که از چروک پوست و لک‌های پوستی جلوگیری و به جوان سازیِ پوستِ صورت کمک می‌کند.ویتامین C و آنتی اکسیدان‌های موجود در گریپ فروت، آثار ناشی از آفتاب سوختگی و تغییر رنگ پوست را درمان می‌کند.اسید آمینه‌های موجود در گریپ فروت، پوست را نرم می‌کند، روغن گریپ فروت برای جوش صورت، آکنه و جای جوش مفید است.گریپ فروت برای داشتن پوستی درخشان و سالم به شما کمک می کند.

ماسک ضد چروک خانگی

نصف یک گریپ فروت را با نصف فنجان ماست مخلوط کنید و بر روی پوست صورت بمالید، بگذارید ۱۰ دقیقه بماند و سپس، با آب گرم بشویید.

ماسک صورت برای پوست خشک

نصف یک گریپ فروت را با یک قاشق غذاخوری شکر و سه قاشق غذاخوری روغن زیتون ترکیب کنید و از آن به عنوان اسکراب برای پوست خشک استفاده کنید.

ماسک صورت برای پوست چرب

نصف یک گریپ فروت را با یک قاشق غذاخوری عسل و نصف فنجان آرد ذرت ترکیب کنید و بر روی صورت بمالید، بگذارید ۱۰ دقیقه بماند و سپس با آب گرم بشویید.

گریپ فروت را با چی بخوریم

خواص گریپ فروت برای لاغری

 خواص گریپ فروت برای لاغری بسیار زیاد است، محتوای فیبر موجود در گریپ‌فروت به جلوگیری از تشکیل و انباشت چربی همچنین بهبود عملکرد سیستم گوارش کمک می‌کند. با مصرف گریپ‌فروت هیچ کالری برای ذخیره به عنوان چربی در بدن باقی نمی‌ماند، گفته می‌شود که بوی گریپ فروت، احساس گرسنگی را کاهش می‌دهد و به همین دلیل، برای لاغری و کاهش وزن بسیار مفید است. از آنجا که محتوای میوه بدون کربوهیدرات است، باعث بهینه‌سازی متابولیسم بدن و ایجاد انرژی می شود. بنابراین، مصرف منظم و هر روزه آن مناسب خواهد بود. بهترین زمانِ مصرفِ گریپ فروت برای لاغری نیم ساعت قبل از هر وعده غذایی است.

خواص گریپ فروت برای لاغری

گریپ فروت را کی بخوریم

بهتر است گریپ فروت را در وعده صبحانه مصرف کنید، زیرا در عین اینکه کالری کمی دراد ولی در طول روز گرسنگی و تشنگی را به دلیل محتوای بالای آب از بین می‌برد.

گریپ فروت را کی بخوریم

خواص گریپ فروت برای سرطان

مصرف گریپ فروت در بیماران سرطانی ممنوع می باشد، مساله مهمی که برخی از بیماران می‌پرسند این است که مثلا شنیده‌ایم گریپ فروت می‌تواند اثر دوز داروهای ما را بیشتر کند. در حالی که مصرف این میوه را در بیمارانی که شیمی درمانی می‌کنند کلا حذف می کنند. این میوه می‌تواند بر آنزیم‌ها اثر بگذارد و باعث تغییرات ژنتیک در داروها شود.

خواص گریپ فروت برای سرطان

گریپ فروت را با چی نخوریم

گفته شده است که گریپ فروت با دارو های ضد چربی خون، دارو های ضد افسردگی دیازپام، تربازولام و میدازولام و وارفارین تداخل دارویی ایجاد می کند و نباید باهم خورده شوند و حداقل یکساعت باید از زمان مصرف دارو بگذرد و بعد گریپ فروت مصرف شود.

گریپ فروت را با چب نباید بخوریم

خواص گریپ فروت با روغن زیتون

برای پاکسازی کبد ابتدا آب گریپ فروت را گرفته سپس مقداری روغن زیتون خام را به آن اضافه کنید، به خوبی با یکدگر میکس کنید و در پوش طرف را بگذاید و به آن استراحت دهید، سپس می توانید معجون بدست آمده را برای پاکسازی کردن کبد میل کنید.

خواص گریپ فروت با روغن زیتون