برداشتن خال گوشتی و سطحی+ روش های از بین بردن خال

06/12/2021
برداشتن خال گوشتی
خال در اصل مجموعه ای از سلول ها است که ملانین تولید می کند و بیشتر آنها بی ضرر هستند. آنها معمولاً گرد یا بیضی شکل هستند و می توانند صاف یا برجسته باشند و رنگ آنها از رنگ پوست تا مشکی متغیر است. آنها می توانند در هر قسمت از بدن ظاهر شوند.
مجله والی
مجله والی

خال گوشتی نوعی تومور است که روی پوست انسان با رنگدانه پوست تیره‌تر ظاهر می‌شود.آنها همچنین ممکن است در هر قسمت از بدن بدون در نظر گرفتن سن ظاهر شوند.برخی افراد حتی قبل از تولد آنها را دارند. خال معمولا ارثی است.در برخی فرهنگ‌ها، خال های کوچک‌ی که زیر لب ظاهر می‌شوند به عنوان نقطه زیبایی در نظر گرفته می‌شوند.برخی از خال های پوستی ممکن است در طول زمان دیده شده یا به آرامی ظاهر شوند.چه آنها را به عنوان علائم زیبایی ببینید و چه ناخوشایند، روش های مختلفی برای درمان آنها وجود دارد.آنها معمولاً از نظر اندازه و رنگ متفاوت هستند و معمولاً بی ضرر هستندبا این حال، ظاهر شدن خال های صورت در یک فرد 50 ساله می تواند نشانه سرطان ملانوما باشد.با مجله والی همراه باشید تا به پرسش های شما در مورد قیمت برداشتن خال گوشتی، عوارض برداشتن خال گوشتی، برداشتن خال با لیزر  این موضوع پاسخ دهیم.

برداشتن خال گوشتی

خال گوشتی

هنگامی که یک خال طبیعی است، رنگ آن از صورتی تا سیاه متغیر است. متقارن است، به این معنی که اگر بخواهید یک خط از وسط آن بکشید، هر دو نیمه یکسان به نظر می رسند. علاوه بر این، ممکن است صاف یا برجسته باشد.

برداشتن خال سطحی صورت

چگونه بفهمم خال سرطانی است؟(چه نوع خالهایی خطرناک هستند)

ابتدا پزشک شما خال را به خوبی بررسی می کند. اگر فکر می کنند طبیعی نیست، یا نمونه بافتی می گیرند یا آن را به طور کامل برمی دارند. آنها ممکن است شما را به یک متخصص پوست ارجاع دهند تا این کار را انجام دهد. پزشک شما نمونه را به آزمایشگاه می فرستد تا با دقت بیشتری بررسی شود. این بیوپسی نامیده می شود. اگر مثبت شد، یعنی سرطانی است، کل خال و ناحیه اطراف آن باید برداشته شود تا از شر سلول های خطرناک خلاص شود. با این حال، یک خال غیر معمول ممکن است نامتقارن باشد یا دارای لبه های بریده بریده یا ناهموار باشد. همچنین ممکن است پوست شما را تحریک کند و باعث خارش یا خونریزی شود. علاوه بر این، ممکن است بزرگتر از یک پاک کن مداد باشد.

قیمت برداشتن خال گوشتی

برداشتن خال سطحی صورت

برداشتن خال در خانه

برداشتن خال یک نوع جراحی ساده است. معمولاً پزشک شما این کار را در مطب، کلینیک یا مرکز سرپایی بیمارستان انجام می دهد. آنها احتمالا یکی از دو راه را انتخاب می کنند:

برداشتن خال از طریق جراحی پزشک شما این ناحیه را بی حس می کند. آنها از یک چاقوی جراحی یا یک تیغه دایره ای تیز برای بریدن خال و مقداری پوست سالم اطراف آن استفاده می کنند. آنها پوست را بخیه می زنند.
جراحی برشی این کار بیشتر بر روی خال های کوچکتر انجام می شود. پس از بی حس کردن ناحیه، پزشک از یک تیغه کوچک برای تراشیدن خال و مقداری بافت زیر آن استفاده می کند. بخیه معمولاً مورد نیاز نیست. اگرچه برداشتن خال ممکن است یک فرآیند شدید به نظر برسد، اما در واقع یک روش بسیار ساده و سرپایی است که عملاً بدون وقفه همراه است و این پتانسیل را دارد که شما را از سرطان پوست نجات دهد.

جراحی تراشیدن خال این روش در برداشت خال با جراحی عموما برای برداشت خال های کوچک تر به کار گرفته می شودودر این جراحی خال، نیاز به انجام بخیه نیست، پزشک بعد از بی حس کردن ناحیه مورد نظر، از یک تیغ کوچک جراحی برای تراشیدن خال و بافت های اطراف آن استفاده می کند.

برداشتن خال گوشتی

هزینه برداشتن خال سطحی صورت

برش زدن خال، دکتر در این روش ابتدا نواحی مد نظر را بی حس می کند و با استفاده از قیچی های مخصوص، خال را می برد و در سریع ترین حالت ممکن خال برداشته می شود.
کرایوتراپی، از نیتزوژن مایع بسیار سردبرای برداشتن خال گوشتی استفاده می کنند. باانجام کرایوتراپی، خال گوشتی 10-14 روز بعدمی افتد. از جمله عوارض این روش آسیب دیدن پوست اطراف خال گوشتی است.
سوزاندن خال، در این روش، یک الکترود جریان الکتریکی را به خال گوشتی وارد می کند. این کار موجب خشک شدن پوست و در نتیجه افتادن خال می گردد.

آیا خطراتی بعد از جراحی وجود دارد؟

برداشتن خال با لیزر

بزرگترین خطر پس از جراحی این است که محل ممکن است عفونی شود. دستورالعمل های مراقبت از زخم را تا زمان بهبودی به دقت دنبال کنید. این بدان معنی است که آن را تمیز، مرطوب و پوشیده نگه دارید.

گاهی اوقات وقتی به خانه می روید، ناحیه مورد نظر کمی خونریزی می کند، به خصوص اگر داروهایی مصرف کنید که خون شما را رقیق می کند. با نگه داشتن ملایم فشار روی ناحیه با پارچه یا گاز تمیز به مدت 20 دقیقه شروع کنید. اگر آن را متوقف نکرد، با پزشک خود تماس بگیرید.

یک خال گوشتی معمولی پس از برداشتن کامل آن بر نمی گردد. خال با سلول های سرطانی ممکن است. اگر فورا درمان نشود، سلول ها می توانند گسترش یابند. مراقب این ناحیه باشید و در صورت مشاهده تغییر به پزشک خود اطلاع دهید.

هزینه برداشتن خال چقدر است؟

هزینه برداشتن خال بستگی به این دارد که کدام یک از روش های موجود برای برداشتن خال مورد استفاده قرار می گیرد و چقدر درگیر آن است.

آیا خال ها بعد از برداشتن دوباره رشد می کنند؟

اگر تعدادی سلول از خال پس از برداشتن اولیه باقی بماند، امکان رشد مجدد خال وجود دارد، اما بعید است. اگر می خواهید مطمئن شوید که خال شما دوباره رشد نمی کند، از پزشک پوست خود در مورد روش های جراحی برداشتن خال سوال کنید.

خال در کدام قسمت های بدن ایجاد می شود؟

خال ها می توانند در هر جایی از بدن شما ظاهر شوند، از جمله بین انگشتان دست یا پا، روی صورت، زیر بغل و حتی زیر ناخن ها.

آیا پزشک عمومی می تواند خال را از بین ببرد؟

پزشک عمومی می‌تواند یک خال را از طریق بیوپسی اکسیزیون خارج کند، اما اغلب اگر به سرطان پوست در بیمار مشکوک شود، بیمار را به یک متخصص پوست ارجاع می‌دهد که ابزارهای ویژه‌تری برای بررسی خال‌های مشکوک دارد.

آیا برداشتن خال در خانه بی خطر است؟

نه، قطعاً تلاش برای برداشتن خال در خانه بی خطر نیست. این ممکن است منجر به خونریزی و عفونت شود. اگر در مورد خال ها نگرانی دارید یا می خواهید آنها را بردارید، همیشه به پزشک عمومی یا کلینیک سرطان پوست مراجعه کنید.

آیا کرم های رفع خال موثر هستند؟

کرم‌های رفع خال بسیار خطرناک هستند، زیرا هرگونه درمان خانگی نیاز به مراجعه به پزشک یا متخصص پوست دیگر را دور می‌زند. تلاش برای برداشتن ضایعه پوستی که در واقع ملانوم است بسیار خطرناک است، زیرا نمی دانید با چه نوع خال روبرو هستید.