خواص بی نظیر میگو برای سلامتی، نحوه پخت آسان میگو

28/04/2022
خواص میگو
میگو یک صدف شناخته شده می باشد که یکی از پر‌مصرف‌ترین گونه از انواع صدف می باشد. خواص میگو به حدی گسترده است که شگفت‌زده‌تان می‌کند. میگو به دلیل داشتن موتد مغذی بسیار زیاد برای سلامتی بسیار مفید می باشد.
مجله والی
مجله والی

میگو یک سخت پوست دریایی می باشد که در اکثر آب های شور و شیرین جهان یافت می شود. این سخت پوست دریایی حاوی منابغ غنی مانند: کلسیم ، ید و پروتئین است که این امر باعث شده تا یکی از غذا های دریایی محبوب در بین مردم شناخته شود.  خواص میگو صورتی بسیار زیاد می باشد و طرفداران زیادی دارد. جالب است بدانید به دلیل اینکه بدن میگو تهی از آهن است رنگ خون آن آبی رنگ است. خون آبی رنگ میگو حاوی منبغ غنی از مس است. با استفاده از میگو می توان غذا های فراوانی مانند: قلیه میگو ، میگو سوخاری ، میگو کبابی طبخ کرد و از خوردن آن لذت برد. برای آشنایی بیشتر با این آبزی پر فایده با مجله والی همراه باشید.

خواص میگو

خواص میگو برای پوست صورت

احتمالا بدانید که آفتاب دلیل اصلی پیری زود رس است. برای مقابله با این مسئله باید از غذاهای غنی از آنتی اکسیدان ها استفاده کنید. آنتی اکسیدان ها به اثرات تولید رادیکال های آزاد در پوست کمک می کنند که باعث تسریع تخریب و سایش سلول ها می شوند. میگو دارای آستاگزانتین می باشد که این ماده یک آنتی اکسیدان برای مقابله با انعکاس اشعه UV می باشد و عملاً اثر آن را روی پوست شما از بین می برد.

خواص میگو برای زنان

در بعضی از مطالب گفته شده است که خوردن میگو برای زنان باردار مضر است و بهتر است که مصرف نشود ولی این باور اشتباه می باشد و خوردن غذاهای دریایی به ویژه میگو در دوران بارداری می‌تواند برای جنین بسیار مفید باشد . در سازمان غذا و  داروی آمریکا توصیه های برای مصرف میگو منتشره شده است که در آن گفته شده میگو برای خانم هایی که در اقدام بارداری، باردار و در دوران شیر دهی هستند بسیار مفید است. مصرف ۱۲۰ گرم میگو در هفته می‌توانید از عدم رشد عصبی- شناختی جنین که باعث بروز اختلالات شناختی پس از تولد می‌شود و بر توانایی‌های شناختی کودک، از جمله یادگیری، حافظه، درک، تمرکز و حل مسأله تأثیرگذار است، جلوگیری کنید

خواص میگو برای لاغری

میگو به دلیل داشتن مقادیر زیادی از کربوهیدرات ، پروتئین ، زینک و منیزیم یک ماده غذایی مفید برای کاهش وزن در انواع رژیم های لاغری می باشد، عناصر گرفته شده مواد بسیار سالمی هستند که برای سلامت بدن مفید هستند. هر عدد میگو هفت کالری دارد و شما با مصرف دوازده عدد میگوی کبابی تنها هشتادو پنج کالری دریافت خواهید کرد و این موضوع در لاغر بسیار موضوع مهمی است. وجود ید در میگو باعث کاهش وزن و افزایش متابولیک و کاهش سطح لپتین می شود. لپتین موجود در میگو باعث تنظیم گرسنگی و تقسیم مواد مغذی به سلول های ماهیچه ای برخلاف چربی می شود.

میگو برای لاغری

خواص میگو برای چشم

میگو حاوی آنتی اکسیدان های  زیادی ، به ویژه آستاگزانتین می باشد. آستاگزانتین یکی از چند آنتی اکسیدانی است که برای حفظ سلامتی چشم ها، تسکین خستگی و کمک به جلوگیری از شکست و از دست دادن بینایی استفاده می شود. میگو خاصیت حفاظتی از چشم را دارد و مصرف منظم میگو باعث سلامت چشم می شود.

خواص میگو در سیستم ایمنی بدن

میگو به دلیل داشتن سلنیوم باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود. میگو دارای ویتامین های زیادی از جمله:  ب دوازده ، فسفر ، کرولین و ید می باشد. تمامی این ویتامین ها در سلاکمت بدن تاثیر زیادی دارند. با مصرف میگو سیستم ایمنی خود را تقویت کنید و از ابتلا به بیماری خود را حفظ کنید.

خواص میگو برای تخمدان

همانطور که گفته شد میگو یک منبع مفید کلسترول، اسید چرب امگا ۳ است. کلسترول و امگا ۳ باعث کاهش درد قاعدگی در زنان می شود. تعادل هورمونی در بدن باید در یک حد متعادل باقی بماند ، میگو به دلیل داشتن پروتئین بالا باعث می شود که یک انتخاب مناسب برای تولید هورمون و تعادل آنها باشد. میگو حاوی مقادیر زیادی از ید است. ید به وضعیت جنین در شکم مادر باردار کمک می کند و مغز او را با تغییرات مثبتی مواجه می کند. زنانی که وارد دوران یائسگی شده اند طبیعی است که با پوکی استخوان مواجه خواهند شد میگو از پوکی استخوان خانمهای یائسه جلوگیری می نماید.

خواص میگو برای زنان

خواص میگو برای مردان

سلنیوم ماده ای است که برای جلوگیری از سرطان پروستات موثر است. سلنیوم به میزان کافی در میگو یافت می شود. شما می توانید برای جلوگیری از سرطان پروستات که مردان رخ می دهد میگو میل کنید.

ارزش غذایی میگو

  • کالری:84
  • پروتئین:18 گرم
  • سلنیوم:48% از rd
  • ویتامین B12:21 % از rdi
  • آهن:15 % از rdi
  • فسفر:12 % the
  • نیاسین:11 % از rdi
  • روی:9 % از rdi
  • منیزیم:7 % از rdi

خواص میگو برای کودکان

میگو به دلیل داشتن مقادیر بالایی از مواد مغذی برای رشد و سلامت کودکان بسیار مفید است. رشد جسمی و روحی کودک نیز با وجود ید، سلنیوم، کولین، مس، کلسیم، روی، فسفر  به شدت تقویت می شود. آنها منبع خوبی از آنتی اکسیدان ها هستند که بدن کودک شما را محافظت می کنند.

خواص میگو برای کودکان

مضرات میگو

میگو خواص زیادی دارد ولی امکان دارد که در بعضی از افراد باعث آلرژی و حساسیت شود. به این صورت که ممکن است بعضی افراد آلرژی شدید نسبت به آن داشته باشند و حتی با لمس کردن میگو دچار مشکلاتی مثل خارش ، سوزش ، حالت تهوع ، کهیر و … شوند. به همین علت در اولین بار میگو را با احتیاط مصرف کنید.