بهترین مکان های تفریحی استان گیلان+عکس و لوکیشن

02/05/2022
جاذبه های گردشگری گیلان
در هنگام تعطیلات همه ی مردم دوست دارند به مسافرت بروند. استان گیلان به دلیل داشتن آب و هوایی دل پذیر و جنگل هایی زیبا یکی از استان هایی می باشد که در مرحله اول به ذهن تمامی مردم می رسد و تصمیم می گیرند که به آنجا سفرکنند.
مجله والی
مجله والی

گیلان استانی در قسمت شمالی نقشه ی ایران عزیزمان می باشد که در کناره ی غربی دریاچه ی خزر قرار داد. این استان دارای مکان های تفریحی بسیار متعددی می باشد که روزانه نظر بسیاری از مردم را به خود جلب می کند. تاریخ گیلان تشکیل شده از  حماسه‌ها و دلاوری‌های فراوان می باشد. داشتن جنگل های سرسبز و دریای آبی در این استان می تواند حال هر کسی را دگرگون کند و جانی تازه ببخشد. داشتن  نقشه گردشگری گیلان می تواند به شما کمک زیادی در پیدا کردن مکان های دیدنی این شهر باران بکند. امروز در مجله والی قصد داریم مکان های دیدنی مانند: جنگل های گیلان، جاذبه های گردشگری گیلان به تفکیک شهرستان و... را معرفی کنیم تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

مکان های تفریحی گیلان

جاذبه های استان گیلان در یک نگاه

استان گیلان دارای مکان های تفریحی بسیار زیادی می باشد که در طول سال مسافران و توریست های زیادی را به خود جلب می کند تعدادی از جاذبه های گردشگری گیلان عبارتند از:

  • تالاب انزلی

  • ماسال

  • پارک جنگلی گیسوم

  • ساحل رودسر

  • آبشار لاتون

  • شیطان کوه

  • منطقه ییلاقی هالی دشت

  •  جنگل تابستان نشین

 تالاب انزلی

تالاب انزلی در جنوب غربی شهر بندر انزلی و دریای کاسپین وجود دارد. تالاب انزلی یکی از زیباترین و بکر ترین تالاب های طبیعی آب شیرین در استان گیلان می باشد که دارای قدمتی از ۱۵ هزار سال قبل یکی از جاذبه های گردشگری گیلان می باشد. نیلفوهای آبی که سراسر سطح آب را فراگرفته اند منظره ای زیبا را خلق کرده است از دیدن آن سیر نمی شوید. در این تالاب امکان قایق سواری نیز وجود دارد.

تالاب انزلی

ماسال

ماسال به دلیل داشتن جنگل های دست نخورده منطقه ی تفریحی بسیار بکری می باشد. این شهر در تالش قرار دارد و یکی از رویایی ترین جنگل های گیلان می باشد. غارهای باستانی، چشم‌اندازهای وسیع و سرسبز، زیارتگاه‌های کوچک و صمیمی و در نهایت محل شهادت میرزا کوچک خان، مکان هایی می باشد که در سفر به ماسال می توانید از آن ها دیدن کنید.

ماسال

پارک جنگلی گیسوم

پارک جنگلی گیسوم مکانی پوشیده شده از دالانی که درختان بالای سرتان می باشد که انتهای این مسیر زیبا به ساحل دریای خزر ختم می شود. در این مکان تفرحی گیلان دوچرخه سواری، پیاده‌روی، قایق‌سواری، جت اسکی و شنا بپردازد و از تعطیلات خود لذت ببرید.

جنگل گیسوم

ساحل رودسر

دریای رودسر وسعتی در حدود ۱۰ هزارمتر مربع و ۳۰ کیلومتر نوار ساحلی با شهرستان رودسر دارد. ساحل شهرستان رودسر از شهر رودسر آغاز شده و تا مرز شرقی گیلان ادامه می‌یابد. پربازدیدترین ساحل شهرستان، ساحل شهرستان رودسر است به دلیل ماسه ای بودن  مکان خوبی برای  والیبال ساحلی و فوتبال ساحلی می باشد. ساحل رودسر یکی از مکان های تفریحی  زیبا در گیلان می باشد که به دلیل داشتن دریایی زیبا و آبی یکی از مکان های پر مسافر می باشد. با سفر به رودسر از دریای زیبای این شهرستان دیدن کنید و لحظات خوشی را در کنار صدای موج این ساحل زیبا برای خودتان رقم بزنید.

ساحل رودسر

آبشار لاتون

این آبشار زیبا در  ۱۵ کیلومتری جنوب شهرستان آستارا، شهر لوندویل روستای کوته کومه جای قرار دارد. این آبشار با داشتن ارتفاع تقریبی  ۱۰۵ متر مرتفع ترین آبشار ایران به حساب می آید. وجود این آبشار مکانی دیدن را فراهم آورده است تا برای ساعتی از آرامش این مکان لذت ببرید.  آبشاری دیگر در ۱۰ متری آبشار لاتون قرار دارد که ۶۵ متر ارتفاع دارد و سرریز آب آن نسبت به آبشار اصلی بیشتر و پر عرض تر است. در بالا دست آبشار بزرگ لاتون، سه حوض بزرگ طبیعی با سه آبشار ۱۰ متری وجود دارد.

آبشار لاتون

شیطان کوه

شیطان کوه در شرق لاهیجان قرار دارد که در گذشته به این منظقه شاه نشین کوه می گفتند. برکه‌ای که ۲۰۰ متر عرض و ۷۰ متر طول داشت در جلوی آن بود که برای انبار کردن آب در امر آبیاری از آن استفاده می‌شد. در دل شیطان کوه آبشاری مصنوعی ایجتد شده است که آب از استخر لاهیجان تامین می شود. علت اینکه به این مکان شیطان کوه می گویند وجود  غاری قدیمی بین دو کوه بود که بر اثر گذشت زمان  تخریب شده و ورودی‌هایش مسدود است این کوه را شیخان و بزرگان برای تفریح و شکار مورد استفاده قرار میدادند و عموم مردم برای استفاده از آن اجازه نداشتند.  شنیدن صداهایی که از انعکاس صدای باد و رفت و آمد شنیده می شد و پیچیدن یک سری داستان در بین مردم باعث شد که شیخان کوه به مرور نام این کوه را به شیطان کوه تغییر دهند.

شیطان کوه

منطقه ییلاقی هالی دشت

با سفر به این روستای زیبا که در شهرستان املش قرار دارد حس می کنید که به بهشت رفته اید و هوایی دلپذیر و مه آلود شما را در آغوش گرفته.  هالی دشت در قسمت جنوبی دهستان لات لیل در شهرستان املش قرار گرفته که تا مرکز شهر حدودا  ۳۰ کیلومتر فاصله دارد.  برای رفتن به این بهشت گیلان در جاده لات لیل بلوردکان به سمت روستای لات‌لیل حرکت کنیم. جاده‌ای که از لات لیل به سمت هالی دشت می‌رسد و کوهستانی و دیدنی‌ست. سرانجام نرسیده به بلوردکان باید دوراهی را به سمت چپ بپیچیم تا به هالی دشت برسیم.

جاذبه گردشگری گیلان

تابستان نشین

تابستان نشین یکی دیگر از جنگل های زیبا واقع شده در شهرستان املش می باشد که پوشیده شده از جنگل هایی سبز و استوار است، هوایی دلپذیر دارد و مکانی مناسب برای گذراندن تعطیلات می باشد. برای رفتن به تابستان نشین کافیست از محلیان شهرستان املش لوکیشن بخواهید و به راحتی به این جنگل زیبا بروید.

جنگل های گیلان

فاصله تهران تا گیلان چقدر است؟

یکی از استان هایی که به تهران نزدیک است و گزینه ی مناسبی برای زمان هایی که وقت کمی برای سفر کردن دارید گیلان می باشد. فاصله ی تهران تا گیلان حدود ۳۳۳ کیلو‌متر می باشد. اگر با ماشین شخصی از قزوین به سمت گیلان حرکت کنید به صورت تقریبی 3 الی 4 ساعته به گیلان می رسید.