آموزش کانتور برای انواع فرم صورت

21/11/2021
آموزش کانتور صورت برای انواع فرم صورت
کانتور صورت یکی از پایه ترین اصول در گریم و میکاپ می باشد که در این مقاله به شناخت انواع فرم صورت و کانتور مناسب با فرم صورت را به شما آموزش داده ایم. با ما همراه باشید
مجله والی
مجله والی

کاتورینگ صورت یکی از تکنیک ها برای پوشاندن عیب های صورت و همینطور برجسته کردن زیبایی های صورت هر فرد است که در می توانید به صورت روزانه این آرایش را که به نام آرایش ترمیمی نیز شناخته می شود استفاده کنید با بکار گیری از تکنیک کانتورینگ صورت فرم دلخواه و زیبایی صورت شما پیدا می کند. در این مقاله قصد داریم انواع کانتور صورت را مناسب با فرم صورت شما، آموزش دهیم با مجله والی همراه باشین.

قیمت کانتورینگ صورت

کانتور صورت چیست؟

یکی از اصلی ترین ابزار های میکاپ و گریم از مبتدی تا حرفه ای، از ساده ترین آرایش ها تا آرایش های بسیار حرفه ای برای انواع مراسم ها کانتور صورت بوده که با استفاده از لوازم آرایشی از جمله کانتور، کانسیلر و هایلاتر است، در واقع با ایجاد سایه های روشن و تیره تر از رنگ پوست شما، فرم زیبایی را با برجسته کردن گونه و استخون های فک، کوچک کردن بینی ایجاد می کند.

در حالی که بیشتر ما هنر کانتور کردن صورت را کشف کرده‌ایم، مهم است که به یاد داشته باشید که هرکسی فرم صورت متفاوتی دارد و برای استفاده حداکثری از روتین کانتورینگ خود باید یاد بگیرید که چگونه آن را مطابق با فرم صورت خود انجام دهید.ما یک راهنمای گام به گام در مورد نحوه کانتور کردن انواع فرم صورت داریم. مهم است که آن را به درستی انجام دهید زیرا کانتورینگ عمق و ساختار بسیار مورد نیاز را به آرایش شما اضافه می کند. افرادی که صورت گرد دارند، اغلب با این روتین بیشترین مشکل را دارند، زیرا درست کردن ساختار در مورد صورت گرد می تواند دلهره آور باشد در ادامه به کانتو انواع فرم صورت می پردازیم.

تکنیک کانتور کردن

شناخت فرم صورت

کانتور صورت قلبی

در ابتدا برای کانتور صورت شما باید فرم صورت را شناسایی کنید و مطابق با آن گریم را شروع کنید، عکسی که در بالای این متن قراردادیم کمک بزرگی به شما می کند.

مراحل کانتور صورت

کانتور و کانسیلر

1)آماده کردن صورت برای کانتور

برای اینکه پوست خود را برای کانتورینگ آماده کنید، ابتدا صورت خود را مرطوب کنید. آرایش صورت مرطوب‌شده صاف‌تر و راحت‌تر می‌شود، مخصوصاً هنگام ترکیب. آرایش تمایل دارد به پوست خشک بچسبد، و شما قطعاً این را نمی خواهید! برای این قسمت نیز می توانید از تونر استفاده کنید. سپس فونداسیون را به طور یکنواخت روی صورت و گردن خود بمالید. اکنون آماده کانتور کردن صورت خود هستید!

2) هایلایت کردن ( برجسته کردن صورت)

کانتور صورت دیجی کالا

بعد، باید کانسیلر خود را برای این قسمت بشکنید! اینجاست که ما قسمت‌هایی از صورت خود را که می‌خواهیم برجسته کنیم برجسته می‌کنیم – اینها اساساً قسمت‌هایی از صورت شما هستند که نور به آن‌ها برخورد می‌کند. ابتدا کانسیلر را روی چانه و زیر بینی خود را روی کمان کوپید قرار می دهید. سپس، می خواهید زیر چشم، پیشانی و پل بینی خود را برجسته کنید. بعد از اینکه کانسیلر را به همه آن مکان ها اضافه کردید، کانسیلر را بهم بزنید و مخلوط کنید. این فرآیند ویژگی های برجسته صورت شما را که می خواهید ظاهر کنید برجسته می کند! همچنین می‌توانید برای پوشاندن هرگونه قرمزی یا لک دیگر روی صورت خود کانسیلر اضافه کنید.

3) سایه زدن ( کانتور کردن)

کانتور کردن صورت لاغر

اینجاست که قسمت کانتورینگ واقعی وارد می شود! در مناطقی که می خواهید لاغر شوید سایه می زنید. من همیشه با کشیدن موهایم به عقب شروع می‌کنم تا بتوانم خطوط طبیعی صورتم را ببینم، سپس شروع به استفاده از کانتور در بالای گوش می‌کنم و آن را به موازات مردمک خود پایین می‌آورم. همچنین محیط پیشانی، دو طرف بینی، کناره های چانه و خط فک، تیغه بینی، زیر گونه ها، بالای لب و مناطق رویش مو را با استفاده از کانتور، تیره تر کنید.

4) در آخر با یک پودر فیکساتور می توانید آرایش خود را کامل و فیکس کنید

آرایش ترمیمی

انواع کانتور صورت با استفاده فرم صورت شما

انواع کانتور صورت که با استفاده 

کانتور بر اساس فرم صورت

  • کانتور صورت گرد

آموزش کانتور صورت گرد

اگر صورت شما گرد است، باید کمی ساختار را به صورت خود اضافه کنید تا بیضی‌تر به نظر برسد. شما به کمی کانتورینگ روی شقیقه ها، گونه ها و کناره های خط فک نیاز دارید که به شما تعریف بیشتری می دهد. از هایلایتر روی چانه و پیشانی خود استفاده کنید تا این نواحی را جلو بیاورید. همچنین می توانید با برجسته کردن لب ها، لب های پرتری برای خود ایجاد کنید.

  • کانتور صورت بیضی

کانتور صورت بیضی

مستقیماً زیر گونه‌ها را کانتور کنید و زیر چشم‌های خود را برجسته کنید تا گونه‌ها واقعاً برجسته شوند. چانه و پیشانی خود را برجسته کنید تا این نواحی متمرکز شوند.

  • کانتور صورت قلبی

آرایش صورت قلبی

چهره ای به شکل قلب دارای قله بیوه و چانه نوک تیز است. پیشانی یا استخوان گونه پهن ترین قسمت صورت است. این شکل صورت شبیه بیضی است، اما قلب به سمت خط فک باریک تر می شود. برای برجسته کردن و کانتور کردن صحیح صورت قلبی شکل، هدف این است که ویژگی های صورت را با هایلایت بیشتر از کانتور نشان دهید افرادی که صورت آن‌ها به شکل قلب است باید نیمه پایین صورت خود را کانتور کرده تا شکل چانه صاف شود.

  • کانتور صورت مربع

کانتور صورت مربع شکل

اگر عرض پیشانی، استخوان گونه و فک  تقریباً یکسان باشد، به معنی مرلغی بودن فرم صورت است. کسانی که صورت آن‌ها به شکل مربع است باید لبه‌های صورت خود را با کانتور زدن در امتداد محیط صورت خود فرم دهند.