درمان حرف زدن در خواب شبانه

07/12/2021
علت صحبت کردن در خواب چیست
حرف زدن در خواب را بعضی افراد تجربه می کنند و علل مختلفی دارد و برای کنترل آن راه حل های ساده ای وجود دارد.اگر چه صحبت کردن در خواب معمولا بی ضرر است و به هیچ گونه درمان پزشکی احتیاج ندارد اما می تواند باعث ناراحتی اطرافیان شده و آن ها را از خواب بازدارد، در این مقاله به علت ودرمان آن پرداخته ایم.
مجله والی
مجله والی

تقریباً به همه ما در مقطعی گفته شده است که شب قبل در خواب صحبت می کردیم. شنیدن آن می تواند آزاردهنده باشد.  و از خود این واکنش را با استرس نشان دهیم "چیزی شرم آور گفتم؟" همچنین این احتمال وجود دارد که کلمات ما خواسته‌های عمیق ناخودآگاهی را آشکار کنند که معمولاً از آن بی‌خبریم. در هر صورت، ما به طور بیمارگونه کنجکاو هستیم که "چی گفتم؟" معمولا هیچ چیز مشخصی هم نیست. مطالعات نشان داده‌اند که بیشتر حرف های گفته شده در خواب، جملات کوتاه و بی‌معنی هستند که فقط یک یا چند دقیقه طول می‌کشند، صحبت کردن در خواب می تواند یک چیز خنده دار باشد. در مجله والی به سوالات شما در مورد علت حرف زدن در خواب و درمان آن پاسخ داده شده است.

درمان حرف زدن در خواب

صحبت کردن در خواب یا خواب گویی، عمل صحبت کردن در هنگام خواب است. این یک نوع پاراسومنیا است، یک رفتار غیر طبیعی که در طول خواب رخ می دهد. این یک اتفاق بسیار رایج است و معمولاً یک مشکل پزشکی در نظر گرفته نمی شود.

چه عواملی باعث حرف زدن در خواب میشود؟

صحبت کردن در خواب یک اتفاق عادی است. در طول شب، یک قشر خواب در قشر مغز و همچنین سلول هایی که وظیفه عملکرد گفتار را بر عهده دارند، کار می کند. در این راستا، برای تمام شب خواب، فرد بی حرکت دراز نمی کشد، بلکه به طرف دیگر می چرخد، حالات صورت را تغییر می دهد و می تواند صحبت کند. اما اکثر مردم اغلب در خواب صحبت می کنند، چندین توضیح برای این وجود دارد:
در طول روز، فرد انواع استرس ها، احساسات حاد مختلف، برداشت های واضح و همچنین شوک درجات مختلف را تجربه می کند که می تواند باعث غر زدن شبانه شود.
سیستم عصبی شکل نیافته ای که تمام رویدادهای روز را درک می کند، 2 برابر روشن تر است، چه احساسات مثبت یا منفی. به همین دلیل است که کودکان بیشتر از بزرگسالان صحبت می کنند.
افرادی که دارای سیستم عصبی تحریک پذیر هستند به خصوص احساساتی و تکانشی هستند. آنها نیازی به برداشت های خیلی قوی ندارند، فقط قبل از رفتن به رختخواب یک فیلم اکشن تماشا می کنند و در حال حاضر در رویا صحبت می کنند.

علت حرف زدن در خواب

صحبت کردن در خواب همیشه عادی نیست، اما هنوز هم اتفاق می افتد که صحبت کردن در خواب علت بیماری یا آسیب شناسی باشد. بنابراین، باید دلیل صحبت کردن یک بزرگسال یا یک کودک در خواب را مشخص کرد.

علت حرف زدن در خواب

  • یک فرد به صورت تکانشی رفتار می کند: فریاد می زند، قسم می خورد، کابوس می بیند
  • دندان قروچه کردن
  • او برای مدت طولانی بیدار می شود، بلافاصله بهبود نمی یابد
  • صحبت کردن در خواب، شخص خفه می شود، عرق می کند یا سرخ می شود
  • قدم زدن در اتاق خواب
  • ژنتیک
  • کم خوابی و استرس
  • استفاده از برخی داروها مانند داروهای ضدافسردگی
  • اختلال رفتار خواب(REM)
  • تب داشتن
  • مصرف مواد مخدر

در ادامه به برخی گیاه دارویی برای رفع بی خوابی و درمان حرف در خواب می پردازیم.

درمان حرف زدن در خواب در طب سنتی

بهار نارنج

علت حرف زدن در خواب با چشم باز

از بهار نارنج می توانید برای درمان بی خوابی و افسردگی استفاده کنید که می شود به صورت عرق، دمنوش و شربت استفاده کرد که خاصیت آرامبخش دارد. برای تهیه ی دمنوش این گیاه کافیست 15 گرم از آن را داخل قوری ریخت و 10 تا 30 دقیقه دم کرد و پس از صاف کردن نوشید.

تخم کدو حلوایی

علت حرف زدن در خواب شبانه

یکی از خوراکی های خوشمزه که برای بی خوابی و صفراوی مزاج مناسب است، تخم کدوحلوایی است که میتوانید بعد از خوردن کدو جلوایی تخمه ی آن را خشک و تفت دهید و مصرف کنید.

گل بنفشه

آب دهان در خواب

این گل که دارای خواص درمانی بسیاری است که برای افراد صفراوی مزاج مناسب می باشد می توانید برای رفع بی خوابی نیز از جوشانده این گیاه استفاده کنید یااینکه از روغن بنفشه بر روی سر و صورت خود بمالید.