جدیدترین مدل دستگیره درب اتاق + آشنایی با انواع دستگیره

22/05/2023
جدیدترین مدل دستگیره درب اتاق
دستگیره یکی از مهمترین یراق های نصب شده بر روی درب اتاق است. این یراق، تاثیر بسزایی بر روی زیبایی درب و دکوراسیون ساختمان شما دارد.
مجله والی
مجله والی

دستگیره درب یکی از ضروری ترین یراق آلاتی ماست، که نصب آن می تواند به شما کمک کند، به راحتی دربی که قصد عبور از آن را دارید، را باز و بسته نمایید. درب اولین و اصلی ترین عنصر یک ساختمان است که هم بر روی امنیت و هم زیبایی ظاهری ساختمان شما تاثیر گذار است.

علاوه بر کاربرد و کیفیت درب، افراد در هنگام خرید به ظاهر و زیبایی آن هم توجه زیادی دارند. جدیدترین مدل دستگیره درب اتاق را می توانید از میان محصولات دستگیره درب دو تکه که اصطلاحا به عنوان دستگیره رزت هم شناخته می شوند، انتخاب نمایید. خرید دستگیره لوکس و زیبا می تواند تاثیر زیادی در زیبایی دکوراسیون داخلی ساختمان شما داشته باشد.

پس می توان گفت، که کاربرد اصلی دستگیره درب باز و بسته کردن و هدایت درب است، تا افراد در رفت و آمد خود دچار مشکل نشوند، ولی برای این که بهترین انتخاب را داشته باشید، بهتر است، با مدل های مختلف دستگیره درب آشنایی داشته باشید، تا هنگام خرید بتوانید بهترین مدل را انتخاب کنید. 

مشاهده جدیدترین مدلهای دستگیره درب

جدیدترین مدل دستگیره درب اتاق

همان طور که اشاره شد، دستگیره ها دارای مدلهای مختلفی هستند. دستگیره درب اتاق دارای دو مدل پلاک و رزت هستند. دستگیره مدل رزت نسبت به دستگیره های پلاک جدیدتر و مدرن تر هستند اما جدیدترین مدل دستگیره درب اتاق را می توانید از میان هر دو دسته انتخاب نمایید. قیمت دستگیره های رزت به دلیل نوع طراحی گران تر از مدلهای پلاک هستند.

جنس دستگیره های که در بازار برای فروش عرضه می شوند، معمولاً از زاماک، آهن یا آلومنیوم می باشد، و در نهایت بر روی آن ها به روش الکترولیز روکش را آبکاری می کنند. در صورتی که قرار باشد، برای درب های ساختمانی دستگیره انتخاب کنید، جنس این دستگیره ها اغلب با آب فلزات نیکل، کرم، مس و آلومینیوم آبکاری می شود، و یا از کائوچو و سنگ ساخته می شوند، ولی اگر قصد دارید، بهترین مدل را با توجه به بودجه ای که برای خرید در نظر گرفته اید، انتخاب کنید، باید به مواردی مانند جنس دستگیره، ساختار دستگیره، تناسب آن با محل نصب، میزان استحکام و امنیت، دوام، امکانات تکمیلی و جانبی، سهولت در استفاده، سهولت در نصب، ظاهر و... توجه داشته باشید.

دستگیره گرد درب چوبی

جدیدترین مدل دستگیره درب چوبی

مدل جدید دستگیره درب اتاق

مدل لوکس دستگیره درب اتاق

معرفی انواع دستگیره درب

دستگیره درب بر اساس نوع کاربرد و جنس دستگیره دارای مدلهای مختلفی است که در ادامه آنها را به شما معرفی می کنیم:

دستگیره درب اتاق

این نوع از دستگیره ها مناسب برای نصب در محیط هایی مانند اتاق خواب ها، آشپزخانه ها، انباری داخل منزل و... می باشند. حتی در برخی از موارد می توانید این دستگیره را برای نصب در سرویس های بهداشتی انتخاب کنید. شما می توانید با توجه به رنگ بندی سایر دکوراسیون محیط مد نظر خود رنگ دستگیره را انتخاب کنید. با توجه به سلیقه خود می‌ توانید از دستگیره توپی یا اهرمی برای این مکان‌ ها استفاده کنید. دستگیره‌ های اهرمی طرفداران بیشتری برای نصب در این مکان ها دارند. جدیدترین مدل دستگیره درب اتاق را می توانید از میان محصولات برند فوروارد، ریوارد، بهریزان و ایران خریداری نمایید. این برند ها از معتبرترین شرکت های تولید کننده یراق آلات در ایران هستند.

دستگیره درب حیاط

دستگیره درب حیاط یکی از گزینه هایی می باشد، که شما می توانید برای نصب در انواع درب آهنی و درب ورودی حیاط این مدل از دستگیره را انتخاب کنید. این دستگیره ها در جنس ها و طراحی های متنوع در بازار برای فروش وجود دارند، و شما می توانید یکی از مدل های آن (تک پیچ و دو پیچ) را با توجه به نیاز خود انتخاب کنید. برای این که هنگام خرید بهترین مدل را انتخاب کنید، به بررسی مدل های مختلف دستگیره درب حیاط می پردازیم.

دستگیره درب فلزی

دستگیره درب فلزی از جمله قدیمی ترین اجزای درب های آهنی محسوب می شود، و برای خرید آن باید به نکاتی مانند قیمت، طراحی، جنس و سهولت نظافت و... توجه داشته باشید. ما در فروشگاه جهان یراق سعی کرده ایم، تا با ارائه بهترین انواع دستگیره رضایت مشتریان خود را در این راستا کسب کنیم.

دستگیره لوله ای

با توجه به این که در خانه‌ های ویلایی مسئله ی زیبایی درب و دستگیره درب آهنی از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد، به همین خاطر می توانید دستگیره لوله ای فلزی را نصب انتخاب کنید. قفل آهنی شامل قفل سوئیچی با پهنای کم و یا قفل های شاخ دار برای درب تراس ها در آپارتمان های مختلف که معمولا از جنس آهن است مناسب هستند.

دستگیره هوشمند درب ضد سرقت

دستگیره درب هوشمند (دستگیره درب دیجیتال) همان طور که از نام این محصول پیداست، شما می توانید با نصب این دستگیره ها در محیط مد نظر خود دستور باز و بسته شدن درب ها از روش های مختلف ارسال کنید. طراحی این دستگیره ها به گونه ای می باشد، که دیگر نیاز نیست، برای خارج شدن از منزل کلید دستگیره را با خود به همراه داشته باشید. تنها ابزاری که ممکن است، برای باز کردن درب به آن نیاز داشته باشید، می تواند یک رمز، کارت و یا توسط حسگر اثر انگشت باشد، تا درب را باز کنید. مزایای نصب این دستگیره ها به شرح زیر می باشد:

  • اتصال دستگیره درب هوشمند به سیستم‌ های هوشمندسازی
  • امکان کنترل از راه دور دستگیره از طریق فناوری‌ های بلوتوثی و اینترنتی وجود دارد.
  • صدور کلید دیجیتالی موقت جهت دسترسی به درب 
  • عدم استفاده از کلید مکانیکی
  • امکان ثبت، کنترل ورود و خروج افراد وجود دارد.

دستگیره هوشمند درب ضد سرقت

دستگیره پنجره

دستگیره پنجره برای رفع نیاز مشتریان در مدل های مختلف دستگیره پنجره فلزی، چوبی، آلومینیومی و آهنی طراحی و روانه ی بازار می شود. این یراق به عنوان مهم ترین ابزاری به شمار می رود، که به شما در باز و بسته کردن درب و یا پنجره کمک خواهد کرد. نکته ی مهمی که باید به آن توجه داشته باشید، این است، که پس از انتخاب سبک های مختلف پنجره دستگیره ی مد نظر خود را انتخاب کنید.

در صورتی که دستگیره ی مناسب را برای نصب انتخاب نکنید، کل سیستم پنجره تحت تاثیر قرار می گیرد. در تقسیم بندی دستگیره ها باید بگوییم، که دستگیره پنجره به دو صورت روکار یا توکار طراحی و تولید می شوند. در مورد جنس دستگیره های پنجره باید بگوییم، که دارای جنس های آهنی، آلومینیومی، سربی (زاماک) و برنجی می باشند. هم چنین باید به این نکته توجه داشته باشید، که دستگیره پنجره برنجی و زاماک دارای رنگ بندی های مختلفی می باشد، چون می توان بر روی این دستگیره ها آبکاری انجام داد.

دستگیره کابینت

با توجه به این که کابینت به عنوان یکی از اجزای مهم در محیط آشپزخانه محسوب می شود، انتخاب درست کابینت و یراق آلاتی که قرار است، بر روی آن نصب شود، در زیبایی این محیط کمک به سزایی خواهد داشت. ولی یراقی که بیشترین تأثیر را خواهد داشت، دستگیره کابینت می باشد، که ممکن است، برخی از افراد به این موضوع توجه نداشته باشند. در صورتی که دستگیره ی مناسب را برای نصب انتخاب نکنید، کابینت ها از نظر شکل ظاهری، زیبایی مد نظر را نخواهد داشت. قیمت دستگیره کابینت با توجه به پارامترهای مختلفی اعم از جنس و متریال تولیدی، روش آبکاری و برند سازنده تعیین خواهد شد. برای این که هنگام خرید بهترین مدل را انتخاب کنید، در این بخش به معرفی مدل های این دستگیره خواهیم پرداخت.

دستگیره تک پیچ کابینت و کشو

دستگیره تک پیچ مناسب برای نصب بر روی درب های کابینت، درب های کمد، کشوهای کابینت، کشوهای کمد و میز تلویزیون می باشد، و همان طور که از نام این محصول پیداست، فقط با یک پیچ نصب می شوند، و در مدل های مختلف با طرح های مدرن و کلاسیک، مدل های مربعی، مستطیلی، دایره‌ ای و... موجود می باشند، که می توانید بر حسب سلیقه آن ها را انتخاب کنید.

دستگیره دو پیچ

دستگیره دو پیچ جزو پرطرفدارترین مدل دستگیره کابینت محسوب می شود، که برای عرضه در بازار در مدل ها و طرح های متنوع طراحی و تولید می شوند. نکته ی مهمی که در مورد این دستگیره ها باید به آن توجه داشته باشید، فاصله بین دو پیچ آن ها می باشد، که استانداردهای مخصوص به خود را دارند. این فاصله ها به صورت میلی متر و مضربی از عدد 32 هستند.

دستگیره مخفی کابینت

دستگیره مخفی کابینت در بیشتر موارد برای کابینت های مدرن مورد استفاده قرار می گیرند. این مدل دستگیرها روی درب کابینت یا کشو کاملاً پنهان هستند، که باعث می شود کابینت ها کاملاً یکدست و منظم دیده شوند. این دستگیره ها در دو مدل هوایی و زمینی طراحی و تولید می شوند.

دستگیره شاخه‌ ای

دستگیره شاخه‌ ای در بیشتر موارد برای درب های کابینت و کمد مورد استفاده قرار می گیرند. این دستگیره ها در مدل های مختلف به صورت مدل  H، مدل  G، مدل L و مدل U ساخته می شود.

دستگیره توکار

دستگیره توکار در سه مدل مستطیلی، مربعی و دایره‌ ای برای فروش به بازار عرضه می شود. این دستگیره ها در داخل عمق درب کابینت و کشو قرار می گیرد.

مطالب مرتبط:

بهترین مرکز فروش یراق آلات در تهران

جدیدترین مدل درب ضد سرقت