معرفی تولید کنندگان درب ضد حریق در تهران

31/05/2023
تولید کننده درب ضد حریق
درب ضد حریق یکی از انواع درب ساختمانی است که باید در ساخت آن استانداردهایی رعایت شود تا امکان استفاده از آن فراهم شود. در این مطلب قصد داریم شما را با این استانداردها و تولید کنندگان درب ضد حریق در تهران آشنا سازیم.
مجله والی
مجله والی

درب ضد حریق یکی از گزینه های پیشنهادی برای انتخاب و نصب در راهروها و راه پله می باشد. ممکن است، برای برخی از افراد این سوال پیش بیاید، که نصب درب ضد حریق در راهروها چه لزومی دارد؟

برای پاسخ به این سوال باید بگوییم که این دربها در برابر آتش بسیار مقاوم هستند و از نفوذ آتش به سایر قسمت های ساختمان جلوگیری میکند. این نوع از درب ها در راه روها نصب می شوند، تا افرادی که در حال حاضر در ساختمان هستند، بتوانند با رساندن خود به قسمت پشت درب ضد حریق بتوانند خود را از شعله های آتش در امان نگه دارند و شعله های آتش در پشت درب باقی بماند. نوع طراحی انتخاب شده برای تولید این درب ها با توجه به این که اهمیت بسیار زیادی دارند، و قرار است، از شعله ور شدن آتش و پخش شدن آن جلوگیری کنند، بهتر است، دارای تأییدیه ی آتش نشانی باشند.

معرفی تولید کننده درب ضد حریق در تهران

شرکت های مختلفی اقدام به تولید دربهای ضد حریق نموده اند. تولید محصول مناسب و امن می تواند در مواقع ضروری جان انسانها را نجات دهد. همواره دقت نمایید که از شرکت های معتبر درب ضد حریق را خریداری نمایید. امنیت این دربها پس از نصب باید توسط سازمان آتش نشانی تایید شود. به طور معمول در ساختمانهایی که بیش از 5 طبقه دارند باید از دربهای ضد حریق استفاده شود.

از معتبرترین برندها که اقدام به تولید و عرضه درب ضد حریق در تهران نموده اند می توان به راشا درب و راسان درب اشاره نمود. این دو مجموعه مدلهای مختلف درب ضد حریق را در ابعاد مختلف و برای کاربری های گوناگون تولید میکنند. خرید مستقیم این محصولات از مراکز فروش و تولید کننده درب ضد حریق این مزیت را دارد که می توانید محصولات را با قیمت مناسب خریداری کرده و از کیفیت درب اطمینان حاصل نمایید.

برای خرید و مشاهده نمونه محصولات می توانید از طریق لینک های زیر اقدام نمایید:

مشاهده محصولات درب ضد حریق راشا درب

مشاهده محصولات درب ضد حریق راسان درب

علاوه بر این دو مجموعه می توان به دیگر تولید کنندگان درب ضد حریق مانند سنا درب امن، درب امن و اتحاد درب اشاره نمود. 

خرید درب ضد حریق از مراکز فروش

مجموعه های معرفی شده در بالا به عنوان مرکز فروش درب ضد حریق هم شناخته می شوند. یعنی در این مراکز علاوه بر تولید دربهای ضدحریق امکان فروش هم وجود دارد.

شما می توانید با توجه به فضایی که قرار است، درب را در آن جا نصب شود، یکی از مدل های این درب مدل تک لنگه یا دو لنگه را برای خرید انتخاب کنید. ابعاد و اندازه در نظر گرفته شده برای درب های یک لنگه 210*110 سانتی متر و در درب های دولنگه 205*110 سانتی متر می باشد. درب های ضد حریق باید به گونه ای طراحی شوند، که حتماً از نوع خودبسته شو باشند. لولاهای انتخابی برای نصب هم باید به صورت تلفیقی از لولا و درب بند (آرام بند) باشند. با توجه به این که لولای درب دارای فنر داخلی می باشد، کمک می کند، تا درب در حالت بسته قرار بگیرد.

انتخاب این لولاها کمک می کند، تا به کاهش هزینه ها کمک شود، و بتوانید برای مدت طولانی تری از درب استفاده کنید. دلیل این موضوع هم به خاطر استفاده از جک آرام بند می باشد، تا در صورت باز نگهداشتن درب به صورت عمدی برای طولانی مدت منجر به خرابی جک آرام بند و تغییر حالت فنر داخل آن و تخلیه روغن آن نشود. درب ها در بخش پایین آستانه به صورت زاویه دار می باشند، که در شرایط بحرانی خروج بدون مانع و همچنین حرکت ویلچر را راحت می کند.

درب ضد حریق

انواع درب ضد حریق

برای این که بتوانید در ضدحریق را با توجه به بودجه ای که برای خرید در نظر گرفته اید، خریداری کنید، درب های ضد حریق از نظر کاربرد به چهار دسته تقسیم بندی می شوند. برای این که بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید. این چهار دسته شامل

  1. دربی که قرار است، در خروج اضطراری ساختمان های اداری، مسکونی و... نصب شود.
  2. درب های ضد حریق مخصوص نیروگاه ها 
  3. درب های ضد حریق مخصوص بیمارستانی
  4. درب های ضد حریق جهت محافظت از انبار های مختلف

اجزای درب ضد حریق

از آنجایی که قرار است دربهای ضد حریق برای جلوگیری از گسترش آتش در ساختمانها مورد استفاده قرار گیرند باید قسمت های مختلف این دربها از متریال مقاوم در برابر حرارت انتخاب شود. از اجزای تشکیل دهنده ی درب ضد حریق می توان به لاستیک های نسور، جک آرام بند، لنگه درب فلزی، دستگیره درب ضد حریق، پشم سنگ نسوز، چهارچوب فلزی، لولا، اسکلت تقویتی در داخل لنگه ها اشاره کرد. به کارگیری تمام این مواد کمک می کنند، تا در نهایت درب تولید شده مقاومت مورد نیاز را برای جلوگیری از شعله ور شدن آتش را داشته باشد.

در مورد کاربرد درب ضدحریق هم باید بگوییم، که امکان نصب این درب در محیط هایی مانند پله فرار مجتمع های مسکونی و تجاری، ادارات، ورزشگاه ها، پالایشگاه ها و نیروگاه ها، راهروهای ارتباطی بیمارستان و اماکن اداری، سالن های همایش، فرودگاه ها و به صورت کلی تمام مکان هایی که امکان حریق وجود دارد.

درب ضد حریق مورد تایید سازمان آتش نشانی

قیمت درب ضد حریق ارزان

در تعیین قیمت درب ضد حریق پارامترها مختلفی اعم از نوع قطعات انتخابی برای تولید، ابعاد درب، مدل، نوع موادی و... تأثیرگذار هستند. نکته ی مهمی که باید هنگام خرید به آن توجه داشته باشید، این است، که درب های ضد حریق حتماً باید دارای تاییدیه آتش نشانی باشند. همین مسئله باعث می شود، تا برخی از فروشگاه ها نسبت به فروش درهای ضدحریق اقدام کنند. فروشگاه راسان درب به عنوان یکی از بهترین تولید کنندگان درب ضد حریق می باشد، که شما می توانید درب مد نظر خود را از این فروشگاه خریداری کنید. بعد از خرید حتماً باید برای گرفتن تاییدیه آتش نشانی اقدام کنید. ولی باید بگوییم، که درب هایی که در کارخانه درب ضد حریق راسان درب برای فروش عرضه می شوند، همراه با تاییدیه آتش نشانی به مشتری تحویل داده می شوند.

مشخصات درب ضد حریق

  • با توجه به این که متداول ترین درب راه پله های فرار، درب ضد حریق فلزی می باشد برای فروش این درب ها همراه با چهارچوب فلزی به فروش می رسند. ضخامت چهارچوب فلزی 2 میلی متر می باشد، و جنس آن از ورق های هیدروکربن و یا گالوانیزه می باشد. انتخاب هر یک از ورق ها باید توسط آتش سازمان آتش نشانی تأیید شود.
  • ورق های فلزی که قرار است، در داخل لنگه درب استفاده شود، از جنس PLATE هیدروکرین می باشد، و ضخامت مورد نیاز فلز در این مورد باید یک و شش دهم میل باشد. با توجه به این که در داخل لنگه فلزی از استراکچر خاصی استفاده می شود. همین مسئله باعث می شود، تا بخش هایی از درب که یرآق آلات و لولای درب ضد حریق فلزی نصب می شود، شبکه فلزی داخلی آن تقویت می شود.
  • مهم ترین ماده ای که در تولید درب در داخل درب ضد حریق فلزی باید از آن استفاده شود، پشم سنگ استاندارد بدون مواد مضر با دانسیته 80 می باشد که تا دمای 850 درجه در برابر گرما مقاومت دارد.
  • در مورد رنگ رویه درب و چهارچوب درب هم باید بگوییم، که از EPOXY POLYSTER می باشد، که به صورت رنگ پاشی قطب های منفی و مثبت جریان الکتریکی بر روی ورق هیدروکربن صورت می گیرد.
  • سایر یراق آلات انتخابی برای نصب بر روی می توان به دستگیره Anti panic و لولای مخصوص اشاره کرد. درزگیر دور لنگه درب جهت جلوگیری از خروج گازها سمی و دود در ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد.
  • قفل انتخابی برای نصب بر روی درب از نوع آنتی پنیک می باشد.

 
بررسی مزایا درب ضد حریق

  • محصور نمودن آتش در یک محیط مشخص
  • کمک به جلوگیری از انتشار دود و گازهای سمی و خطرناک
  • کمک به جلوگیری از نفوذ صدا 
  • خروج اضطراری
  • به خاطر انتخاب طراحی خاص و منحصر به فرد برای تولید باعث می شود، تا مقاومت درب در مقابل آتش سوزی افزایش پیدا کند.

از معایب این دربها تنها می توان به هزینه بالای خرید و نصب آن اشاره نمود.

درب ضد حریق راه پله

درب ضد حریق شیشه ای

برای این که بتوانید در محیط هایی مانند منازل و آپارتمان های مسکونی از این درب ها استفاده کنید بهتر است، تا درب های ضد حریق مدرن چوبی و شیشه ای را برای این دسته از محیط ها انتخاب کنید. رویه هایی که برای درب ها در نظر گرفته می شود، می تواند از نوع چوب MDF، شیشه سکوریت و استیل باشد. با توجه به این که قرار است، به صورت ترکیبی طراحی و تولید شوند، قطعاً قیمت درب ضد حریق شیشه ای به نسبت دیگر مدل ها افزایش پیدا خواهد کرد. امکان استفاده از این درب‌ ها در محیط های دیگری مانند اتاق های سرور، کارخانجات و یا مراکز تولید، مکان‌ های حساس و... نیز وجود دارد.
جنس شیشه‌ های انتخاب شده برای تولید درب‌ ها از نوع نسوز و در دو مدل تک لنگه و دو لنگه طراحی و تولید می شود.

مطالب مرتبط: جدیدترین مدل درب ضد سرقت، مرکز فروش یراق آلات در تهران