طرز تهیه آبگوشت به صورت مرحله به مرحله و خوشمزه

07/12/2021
طرز تهیه آبگوشت
آبگوشت یک غذای سنتی و خوشمزه ایرانی است این غذا از ترکیب مواد مغذی مانند گوشت و حبوبات تهیه می شود. این غذا یکی از سنتی ترین غذا های ایرانی است که با دستور عمل های مختلف تهیه می شود.برای مشاهده آموزش مرحله به مرحله و کامل آبگوشت با مجله والی همراه باشید
مجله والی
مجله والی

یکی از محبوب ترین و رایج ترین غذای ایران آبگوشت است. این غدا به سادگی آماده می شود و مناسب برای روز های تعطیل است. آبگوشت را معمولا با ترشی‌ها و سبزی‌های تازه سرو می‌شود. این غذا معمولا با گوشت گوسفندی،  نخود، لوبیا سفید، پیاز، سیب زمینی، گوجه فرنگی، زردچوبه و لیموعمانی درست می کنند آب گوشت را به طور سنتی در ظرف های سفالی درست می کنند و با دوغ میل می کنند.      برای آموزش مرحله به مرحله و کامل این غذا با مجله والی همراه باشید.             

    آبگوشت طرز تهیه

مواد لازم برای تهیه آبگوشت

مواد لازم برای تهیه آبگوشت

گوشت آبگوشتی ۵۰۰ گرم
لوبیا سفید نصف لیوان
نخود نصف لیوان
گوجه فرنگی ۲ عدد
سیب زمینی ۲ عدد متوسط
پیاز ۲ عدد متوسط
رب گوجه فرنگی ۲ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاه به اندازه کافی
زردچوبه به اندازه کافی

 طرز تهیه آبگوشت

مواد لازم برای آب گوشت 

 شب قبل از اینکه آبگوشت را بپزید نخود و لوبیا را خیس کنید و بگذارید یک روز کامل بماند و آب آن را  چند بار  عوض کنید.پیاز ها را متوسط و نگینی خرد کنید و روی قابلمه روی حرارت قرار دهید. گوشت را با پیاز تفت دهید تا رنگ آن عوض شود سپس فلفل و زرد چوبه را اضافه کنید.

آبگوشت بز باش

وقتی رنگ گوشت عوض شد رب را اضافه کنید کمی تف دهید سپس آب را اضافه کنید.نخود و لوبیا را آبکش کنید و به قابلمه اضافه کنید. بگذارید به جوش بیاید، هم بزنید تا رب گوجه فرنگی حل شود  در قابلمه را با درب ببندید. حرارات را کم کنید و اجازه دهید به مدت دو ساعت بجوشد. سیب زمینی ها رو پوست بگیرید بهتر است از سیب زمینی ک وچک استفاده کنید اگر سیب زمینی کوچک نداشتید سیب زمینی ها را خرد کنید. بعد 1 ساعت طعم و ادویه آبگوشت را با نمک و فلفل تنظیم کنید.                 

نکات طرز تهیه آبگوشت

خیساندن حبوبات

  • ادویه مناسب برای تهیه آبگوشت شامل، زردچوبه، فلفل و سبزی مرزه آست که به دلخواه می توانید اضافه کنید.

  • حبوبات را خوب خیس کنید تا نفخ آن گرفته شود

  • استفاده از دنبه (چربی گوسفند) رو فراموش نکنیند.

  •  آبگوشت رو با حرارت ملایم و آرام آرام بپزید تا خوب جا بیوفته و خوشمزه بشود.