لغو پیامک های تبلیغاتی ایرانسل و همراه اول در کوتاه ترین زمان

11/12/2021
غیرفعال سازی پیامک های تبلیغاتی اپراتورها
پیام های تبلیغاتی جزو آن دسته از پیام هایی هستند، که معمولاً برای تبلیغ یک محصول یا یک برند مخصوص کاربردی هستند. این پیامک ها به صورت جذاب یا حتی به صورت پیشنهاد جهت ورود به یک مسابقه ممکن است، برای شما ارسال شود.
مجله والی
مجله والی

حتماً دیدن پیامک های تبلیغاتی بر روی گوشی شما آزار دهنده می باشد. در این مطلب قصد داریم به معرفی روش های کاربردی جهت حذف پیامک تبلیغاتی ایرانسل و همراه اول بپردازیم، پس در ادامه با ما همراه باشید.

روش‌های قطع پیامک های تبلیغاتی همراه اول

  • ارسال عدد 1 به 8999

استفاده از این روش بسیار ساده و کاربردی می باشد، برای انجام این کار تنها کافی است، از طریق نرم افزار ارسال پیامک گوشی همراه تان عدد 1 را به شماره 8999 ارسال کنید. پس از انجام این کار یک پیامک جهت موفقیت‌ آمیز بودن لغو اس ام اس تبلیغاتی دریافت می کنید، و طی 24 ساعت آینده دیگر این تبلیغات برای شما ارسال نخواهد شد، و باعث قطع پیامک های تبلیغاتی همراه اول می شد.

  • استفاده از کد دستوری #8999*

استفاده از این کد همانند روش قبل می باشد. تنها تفاوت این روشاین است، که می توانید به‌ شکل ساده‌ می‌توانید کد دستوری #8999* را وارد کنید. پس از ارسال این کد شما پیامی مبنی بر مشترک گرامی درخواست شما با موفقیت ارسال گردید، را دریافت می‌کنید.

  • شماره گیری #800* برای اطلاع از سرویس‌های فعال تبلیغاتی

برای انجام این کار ابتدا کد دستوری #800* را شماره گیری کرده، بعد از آن برای شما لیستی از این خدمات در دسترس شما قرار می گیرد. یکی از گزینه های این لیست مربوط به وصل پیام‌های تبلیغاتی می باشد، و از این طریق می‌توانید آن را غیرفعال کنید. 

  • تماس با شماره 9990

این روش در اپراتور ایرانسل نیز به همین صورت وجود دارد. این روش به عنوان یکی از ایمن ترین روش ها در مقایسه با روش های قبلی می باشد. شما به‌ راحتی می‌توانید با شماره ۹۹۹۰ تماس بگیرد، و مشکل خود را با یکی از اپراتورهای همراه اول بیان کنید. آن‌ها می‌توانند مشکل دریافت پیامک‌ های تبلیغاتی را برای شما حل کنند.

  • استفاده از برنامه همراه من

اپلیکیشن همراه من جزء برنامه های بسیار کاربردی برای تمام مشتریان اپراتور همراه اول می باشد. با استفاده از این برنامه می توانید سیم کارت خود را از هر بعدی، مدیریت کنید. یکی از ویژگی های اصلی این برنامه همراه من همراه اول این است، که شما با استفاده از آن می توانید خیلی ساده اقدام به غیر فعال کردن پیامک های تبلیغاتی کنید. برای انجام این کار طبق موارد زیر عمل کنید.

  • از منو کاربری وارد برنامه همراه من همراه اول شوید.
  • حالا از بخش پایینی گزینه ی خدمات را انتخاب کنید.

  • حالا از قسمت خدمات پیامک به دنبال گزینه ی پیامک انبوه برسید، و سپس آن را انتخاب کنید.

  • در این مرحله باید برای قطع پیامک های تبلیغاتی باید تیک گزینه ی مربوطه را از حالت فعال به غیر فعال تغییر دهید.

  • بعد از چند دقیقه باید صبر کنید، تا پیامکی از طرف اپراتور همراه اول مبنی به پذیرش غیر فعال کردن پیامک تبلیغاتی دریافت کنید.
  • پس از انجام مراحل بالا پیامک های تبلیغاتی همراه اول شما برای همیشه قطع خواهد شد.

روش‌های قطع پیامک های تبلیغاتی ایرانسل

  • استفاده از کد دستوری #5006*

برای استفاده از این کد ابتدا وارد بخش تماس گوشی موبایل خود شوید، و شماره ی #5006* را شماره‌گیری کنید. در کادری که  نمایش داده می شود، همانند تصویر عدد 1 را نوشته، و ارسال کنید.

در بخش بعدی دوباره کادری نمایش داده می‌ شود، که 2 گزینه دارد، گزینه ی 1 دریافت پیامک تبلیغاتی و گزینه ی 2 عدم دریافت پیامک تبلیغاتی همانند تصویر زیر باید عدد 2 را نوشته، و روی ارسال کلیک کنید.  

در آخر پیام زیر بر روی صفحه ی گوشی شما نمایش داده می‌شود، که درخواست شما ثبت شده، و باعث عدم دریافت پیامک تبلیغاتی ایرانسل خواهید شد.

شما می‌توانید برای دریافت یا عدم دریافت هر دسته از پیامک‌ ها، کلید واژه ی مربوط به آن را به شماره 5006 بفرستید.

نوع پیامک کلیدواژه درخواست عضویت کلیدواژه لغو عضویت
محصولات ایرانسل OZVP LAGHVP
پیشنهادهای ایرانسلی OZVO LAGHVO
ورزشی OZVS LAGHVS
بازی و سرگرمی OZVG LAGHVG
آموزشی OZVE LAGHVE
فرهنگی – اجتماعی OZVC LAGHVC
سلامت و بهداشت OZVH LAGHVH
مذهبی OZVR LAGHVR
تخفیف‌های ویژه OZVD LAGHVD
اطلاعات عمومی OZVI LAGHVI
  • تماس با شماره 700

جهت لغو پیام های تبلیغاتی ایرانسل می‌ توانید با شماره 700 تماس بگیرید، و طبق راهنمایی که برای شما گفته می شود، عدد لغو پیامک ایرانسل را بزنید، تا پیامک‌ های تبلیغاتی شما لغو شود. تماس با این سرشماره به صورت رایگان می باشد، ولی در غیر این صورت از اعتبار شما کم خواهد شد.

  • استفاده از اپلیکشن ایرانسل من 

یکی دیگر از روش هایی که می توانید از شر پیامک های تبلیغاتی خلاص شوید، اپلیکشن ایرانسل می باشد. این نرم افزار را می توانید از سایت ایرانسل دانلود و نصب کنید. مراحل انجام غو پیامک های تبلیغاتی ایرانسل من به صورت زیر می باشد.

  • ابتدا وارد برنامه ی ایرانسل من شوید، و بر روی سه خط در قسمت بالای صفحه سمت راست، کلیک کنید، و سپس بر روی اولین گزینه، پرونده کلیک کنید.

  • در صفحه باز شده، که بخش سربرگ تنظیمات می باشد، گزینه ی مدیریت پیامک‌ های تبلیغاتی را انتخاب کنید، تا صفحه غیرفعال‌سازی پیامک برای شما باز شود.

  • همان طور که تصویر نشان داده شده است، بر روی گزینه ی غیرفعال‌سازی کلیک کنید. در این صورت از شما سوال می‌پرسد: که آیا از غیرفعال سازی این سرویس اطمینان دارید؟ روی گزینه بلی کلیک کنید، تا پیامک تبلیغاتی ایرانسل غیرفعال شود. در صورتی که قبلا اقدام به لغو پیامک های تبلیغاتی کرده باشید، با تصویر زیر روبه رو خواهید شد.

فعال سازی پیامک های تبلیغاتی ایرانسل

شکایت از پیامک‌های تبلیغاتی

توجه داشته باشید، که در صورتی که استفاده از روش های گفته شده، ممکن است، بر روی برخی از شماره ها کاربرد نداشته باشند، در این صورت می‌توانید روال شکایت از پیامک‌های تبلیغاتی را پیش بگیرید. برای انجام این کار کافیست، با شماره 195 تماس حاصل گرفته، و شماره‌ ی مربوطه را گزارش کنید. این شماره به‌ صورت رایگان این موارد را پیگیری می کنند، و هیچ هزینه‌ ای برای شما نخواهد داشت. 

سخن پایانی

در این مطلب از مجله والی سعی ما بر این بود، تا به معرفی روش‌ های مختلف لغو پیامک‌های تبلیغاتی در اپراتورهای همراه اول و ایرانسل را بررسی و به معرفی راهکارهایی جهت حل این مشکل بپردازیم. شما می توانید در اپراتورهای همراه اول، ایرانسل به‌ راحتی پیامک های تبلیغاتی خود را لغو کنید. پیامک‌ های تبلیغاتی باعث ایجاد دردسر و مزاحمت می شوند،  و بعضی اوقات هم می توانند به صورت ناخواسته هزینه‌های اضافی را روی شارژ حساب سیم کارت شما تحمیل کنند. پس بهتر است، تا با غیر فعال سازی پیامک‌های تبلیغاتی را به طور دائمی در سیم کارت خود انجام داده، و مدیریت بیشتری روی هزینه‌ های خود داشته باشید.