معرفی انواع گل های بنفش + تصاویر | لیست گل های آپارتمانی با رنگ بنفش

11/12/2021
اسامی انواع گل های بنفش
گل های بنفش یک گزینه بسیار مناسب برای بسیاری از باغ ها و آپارتمان هاو حتی برای دسته گل ها محسوب می شوند زیرا رنگ بنفش یکی از رنگ‌های قدرتمند و در عین حال آرام‌بخش‌ می باشد و گل های بنفش بین همه ی افراد بسیار محبوب و پرطرفدار است که در این مقاله به آن ها خواهیم پرداخت.
مجله والی
مجله والی

می دانیم که یکی از رنگ های پر طرفدار در هر زمینه ای رنگ بنفش بوده که به عنوان رنگی خاص و آرام بخش شناخته می شود.رنگ بنفش نمادی از قدرت، عزم، عظمت و تجمل است از این رو نگهداری گل های بنفش رنگ در آپارتمان و یا کاشتن آن ها در باغچه یا بالکن منزل می تواند باعث آرامش روح شود و همچنین انتخابی محبوب برای بزرگداشت مناسبت‌ها و احساسات متعدد هستند.این گل های بنفش بسیار متنوع هستند از این رو در این مقاله از سایت والی سعی کردیم لیستی از گل های بنفش به همراه اسامی آن ها تهیه کنیم تا با بهترین و محبوب ترین گل های بنفش آشنا شوید پس با ما همراه باشید.

انواع گل بنفش

1. اگزالیس بنفش

گل بنفش رنگ ریز

اگزالیس یا اکسالیس جزو گیاه های زینتی بومی کشور برزیل بوده و در دسته گیاهان آپارتمانی نیز قرار می گیرد.این گیاه دارای برگ های بسیار زیبا و همچنین  شکوفه های سفید و درخشان می باشد که بر جذابیت این گیاه می افزایند و اصولا آن را با برگ های زیبا و خاصش می شناسند.برگ های این گیاه به شکل پروانه هایی کوچک و زیبا و یا مثلثی شکل هستند که به زیباترین شکل ممکن در کنار هم قرار گرفته اند و در شب  بسته میشوند از این رو نگهداری آن در هر منزلی بسیار جالب است.

2.حسن یوسف

گل بنفش رنگ بهاری

این گیاه در رنگ ها و مدل های بسیار متفاوتی موجود است و اغلب از آن به عنوان گیاهی یکساله استفاده می شود.از این گیاه در منزل نیز می توان نگهداری کرد البته باید به این نکته توجه کنید که  رنگ زیبای برگ های این گیاه به دریافت نور کافی بستگی دارد یا به عبارت دیگر با دریافت نور بیشتر ، کیفیت رنگ آن بهتر شده و گیاه ، سرزنده تر و خوش نگ تر خواهد شد.گل حسن یوسف با رنگ بنفشی که دارد می تواند فضای اتاق شما را دلباز و روشن کند.

3. کردلین (Ti Plant)

گل بنفش و سبز

یکی از زیبا ترین گیاهان آپارتمانی گیاه کردلین می باشد که دارای برگ های  بنفش و قرمز بوده و برای نگهداری در اتاق بسیار مناسب است.اما باید در جایی آن را قرار داد که نور کافی دریافت کند زیرا  نور زیاد را دوست دارد.این گیاه دارای گونه های مختلفی می باشد که دارای ، برگ هایی با رگه های مختلف سفید ، صورتی و بفنش تیره می باشند.

4. گل وربنا

دسته گل بنفش

گیاه وربنا گیاهی بسیار مقاوم بوده که دارای طاقت زیادی می باشد و در رنگ هایی بین سرخابی و بنفش با شکوفه های خوشه ای بلند شکوفا می شوند.این گیاه باید روازنه به مدت 5 یا 6 ساعت در مقابل نوز مستیقم خورشید قرار گیرد و خاک آن نیز باید همیشه مرطوب باشد.همچنین به خاکی مرطوب و با زهکشی بالا نیاز دارد.

5.اسطوخودس

گل بنفش رنگ کوهی

اسطوخودوس یا گیاه لاوندر یکی از گیاهان دارویی بسیار خوشبو می باشد که در منطقه های مختلفی از کشور های ایران، هند، چین، انگلیس و کانادا می روید و علاوه بر ظاهر زیبا و عطر فوق العاده ای که دارد از آن به عنوان یک گیاه دارویی پرخاصیت در طب سنتی استفاده می شود.این گیاه همچنین دارای شکوفه های کوچکی است که بوییدن آن ها به رفع استرس کمک می کنند.این گیاه نیز به آفتاب کامل نیاز داشته و باید حدود 6 ساعت در مقابل نور مستقیم خورشید باشد.همچنین به خاکی با زهکشی بالا نیز نیاز دارد.

6.زنبق کوتوله

تصویر گل با نام آن

گل زنبق دارای  حدود 270 تا 300 گونه بوده که ارتفاع برخی از آن ها به 60 سانتی متر نیز می رسد که نگهداری از آن ها نیز بسیار راحت و بدون دردسر بوده و برای افرادی که مایل به نگهداری از یک گل به مدت چند سال هستند مناسب است.گل زنبق به نور بسیار زیادی نیاز داشته که باید به صورت غیر مستقیم به آن برخورد کند.علاوه بر این به  خاکی با زهکشی خوب ، غنی و سبک نیز نیاز دارد.

7.گل آلیوم

گل های آپارتمانی بنفش رنگ

گل های آلیوم به شکل کره ای منحصر به فرد رشد می کنند و همچنین دارای  یک ساقه بلند و باریک می باشند که در بالای آن یک گل شکوفه وجود دارد و باعث می شود به راحتی قابل تشخیص باشند. این گل‌ها رایحه‌ای متمایز از سیر یا پیاز دارند.از آلیوم معمولاً در دسته گل ها استفاده می شود.این گل به نور آفتاب متوسطی نیاز داشته و نباید در مقابل نور مستقیم قرار بگیرد.همچنین  به خاکی با زهکشی بالا نیز نیاز دارد.

 8.ژینورا یا شب تاب (Purple Passion)

گل بنفش مخملی

یکی دیگر از محبوب ترین گیاهان آپارتمانی پرطرفدار، گیاه ژینورا بوده که دارای برگ های مخملی با لبه های بنفش رنگ می باشد که موجب شده به یک گیاه بسیار زیبا و دوست داشتنی با درخشندگی بالا تبدیل شود.این گیاه هنگامی که جوان است رشدی به صورت عمودی داشته و زمانی که بالغ می شود مانند انگور گسترده میشود و همین آن را به گیاه مناسبی برای گلدان های آویز و یا به صورت گیاهی رونده تبدیل میکند.از نیاز های این گیاه می توان به نور زیاد و خاک مرطوب اشاره کرد.

9.برگ بیدی (Wandering Jew)

گل بسیار زیبا با رنگ بنفش

برگ بیدی نیز یکی دیگر از گیاهان آپارتمانی پر طرفدار بوده که برای  نگهداری در منزل بسیار اسان و بدون درد سر است علاوه بر این دارای ظراهری زیبا می باشد که آن را هم به صورت آویز و هم در گلدان نگهداری می کنند.اکثر گونه های این گیاه دارای برگ هایی می باشند که سطح رویی آن ها به رنگ زیتونی و نقره ای بوده و سطح زیرین آن ها به رنگ بنفش می باشد.اما برخی از آن ها دارای برگ هایی هستند که دو طرف آن بنفش می باشد.این گیاه به نور متوسط تا کم نیاز داشته و خانک آن نیز باید به طور منظم آبیاری شود.

10.کالاتیا

انواع گیاهان با رنگ بنفش

یکی دیگر از گیاهان آپارتمانی بسیار زیبا کالاتیا می باشد که دارای برگ هایی بوده که رنگ بنفش مایل به قرمز را در پشت خود دارند از این رو  با رنگ های زیبایش به هر مکانی جانی دوباره می بخشد.