معرفی 10 فیلم برتر رمانتیک و عاشقانه از چارت rotten tomatoes

06/03/2022
لیست بهترین فیلم های عاشقانه
ژانر عاشقانه یکی از ژانر های محبوب محسوب می شود. اگر به این ژانر علاقه دارید با این مقاله همراه باشید تا بهترین فیلم های عاشقانه را به شما معرفی کنیم.
مجله والی
مجله والی

1.کازابلانکا (1942) casablanca

أانلود فیلم کازابلانکا

کازابلانکا یک فیلم درام، رمانتیک محصول سال 1942 است. این فیلم به کارگردانی مایکل کورتیز ساخته شده که روایتگر  مهاجرت یک آمریکایی در طول  جنگ جهانی دوم فیلم‌برداری و روایت می‌شود. بوگارت بین  باید بین عشقش به یک زن (برگمان) یا کمک به او و همسرش (هنرید) و کمک به فرار یک مبارز چکی  باید یکی را انتخاب کند. این فیلم بر اساس نمایش نامه ی ر اساس «همه به ریک می‌آیند» ساخته شده است. از بازیگران این فیلم می توان به  هامفری بوگارت، اینگرید برگمن و پل هنراید اشاره کرد. 

2.دفترچه‌ خاطرات  (The Notebook)

the note book

این فیلم عاشقانه درام  یکی از بهترین فیلم هایی است که تا کنون در این ژانر ساخته شده است. این فیلم در سال 2004 به کارگردانی Nick Cassavetes ساخته شده است. این فیلم بر اساس رمانی به همین اسم ساخته شده است.ستارگانی همچون رایان گاسلینگ و ریچل مک‌آدامز در آن به نقش آفرینی پرداخته اند. نوآ و الی در این فیلم به عنوان یک زوج عاشق در سال 1940 به تصویر کشیده شده است.داستان آنها در روزگار کنونی توسط مردی مسن (با بازی جیمز گارنر) از روی دفترچه ای خوانده می شود که داستان را برای یکی دیگر از ساکنان خانه سالمندان تعریف می کند.

3.بر باد رفته Gone with the wind

فیلم بر باد رفته

این فیلم در سال 1939 ساخته شده است. این فیلم در ژآنر ،عاشقانه و درام به کارگردانی ویکتور فلمینگ ساخته شد. از بازیگرانی که در این فیلم نقش آفرینی کرده اند می توان به کلارک گیبل و ویوین لی اشاره کرد.  این فیلم عاشقانه بر اساس رمانی به همین نام اثر مارگارت میچل شاخته شده است.این فیلم که در جنوب آمریکا و در پس‌زمینه جنگ داخلی آمریکا و دوران بازسازی می‌گذرد، داستان اسکارلت اوهارا (با بازی ویوین لی)، دختر با اراده صاحب مزرعه جورجیا را روایت می‌کند که به دنبال تعقیب عاشقانه‌اش است.

4.Pride and Prejudice

دانلود فیلم غرور و تعصب

این فیلم رمانتیک عاشقانه در سال 2005 توسط Joe Wright ساخته شد. این فیلم بر اساس رمانی به همین نام نوشته جین آستن ساخته شد. این فیلم تلفیقی از رئالیسم و و رمانتیسم است. این فیلم جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن و طراحی صحنه را در مراسم گلدن گلوب را دریافت کرد. خط داستانی این فیلم درباره ی یک خانواده نجیب زاده انگلیسی است که با مسائل ازدواج، اخلاقیات و باورهای غلط سروکار دارند.

5. صبحانه در تیفانی(Breakfast at Tiffany’s)

دانلود فیلم صبحانه در تیفانی

این فیلم در سال 1961 توسط کمپانی پارامونت و به کارگردانی بلیک ادواردز ساخته شد. بازیگرانی همچون آدری هپبورن، جورج پیپارد، پاتریشیا نیل، بادی ابسن در این فیلم به ایفای نقش پرداخته اند. این فیلم رمانتیک کمدی انگلیسی به اقتباس از رمانی به همین نام ساخته شده است.ری هپبورن در نقش هالی گولایتلی، دختری ساده لوح و عجیب و غریب در کافه‌خانه‌ها است که عاشق جامعه قهوه‌ خانه‌ای است. 

6.من پیش از تو  Me before you

دانلود فیلم ME before you

این فیبلم درام رمانتیک در سال 2016 منتشر شد. کاگردانی این را  تئا شاروک و بازیگرانی همچون امیلیا کلارک، سام کلافلین، جانت مک‌تیر، چارلز دنس و برندن کویل در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند. این فیلم بر اساس رمانی به همین نام اثر جوجو مویس ساخته شده است.داستان این فیلم در بریتانیا می‌گذرد، و در مکان‌های تاریخی مختلف در سراسر کشورها، از جمله قلعه پمبروک در ولز و خانه چنیز در باکینگهام‌شر، انگلستان فیلم‌برداری شده است. این فیلم که در 3 ژوئن 2016 در بریتانیا و آمریکای شمالی اکران شد، نقدهای متفاوتی دریافت کرد و 208 میلیون دلار در سراسر جهان فروخت.

7. لالا لند La La Land

دانلود فیلم لالالند

این فیلم موزیکال عاشقانه در سال 2016 ساخته شد این فیلم موزیکال عاشقانه با بازی فوق العاده رایان گاسلینگ و اما استون به یکی از شاهکار ها تبدیل شد. سباستین  یک پیانیست جاز و میا یک هنرپیشه مشتاق بازی است که در مسیرن دنبال کردن رویاهای خود در لس آنجلس با هم آشنا می شوند و عاشق می شوند.

8.پنج قدم فاصله  five feet a part

دانلود five feet apart

این فیلم درام رمانتیک در سال 2019 توسط جاستین بالدونی ساخته شد. ز بازیگران آن می‌توان به کول میچل اسپراوس و هالی لو ریچاردسون اشاره کرد. داستان این فیلم در مورد دو نوجوان به نام استلا و ویل است که باید در فاصله  معینی (5 فوت) از یکدیگر فاصله بگیرند با این حال سعی می کنند رابطه عاشقانه ای را با هم شروع کنند.ین فیلم نقدهای متفاوتی از سوی منتقدان دریافت کرد و بیش از 91 میلیون دلار در سراسر جهان فروخت.

9.titanic

دانلود فیلم تایتانیک

 

تایتانیک یک فیلم آمریکایی در ژآنر عاشقانه و به کارگردانی نویسندگی و تهیه‌کنندگی جیمز کامرون در سال ۱۹۹۷ منتشر شد.این فیلم با بازی بازیگرانی هم چون لئوناردو دی کاپریو و  کیت وینسلت ساخته شد. اسن وفیلم در مورد قصه عاشقانه جک و رز در نقش اعضای طبقات اجتماعی مختلف در طوب این سفر است که عاشق هم می شوند.

10.The Fault in Our Stars

دانلود فیلم the fault in our star

این فیلم در سال 2014 و در ژانر تراژدی رمانتیک ساخته شد. این فیلم به کارگردانی Josh Boone  بر اساس رمانی به همین نام اثر  John Green ساخته شد.وودلی نقش هیزل گریس لنکستر، یک بیمار سرطانی شانزده ساله را بازی می کند که توسط والدینش مجبور به شرکت در یک گروه حمایتی می شود، جایی که او با آگوستوس واترز، یک بیمار سرطانی دیگر آشنا می شود و متعاقباً عاشق او می شود.

سخن پایانی

در تاریخ سینمای جهان فیلم های عاشقانه جذاب متعددی وجود دارد که ما در این مقاله تنها به معرفی 10 فیلم برتر از دیدگاه سایت IMDB و نظرات مردمی پرداختیم. برای آشنایی با بهترین فیلم ها در ژانر های متنوع با مجله والی همراه باشید.