آموزش رفع خطای گوگل پلی متوقف شده است

15/12/2021
رفع مشکل گوگل پلی متوقف شده است
اگر پیغام خطای «Google Play Service has stoped» را مشاهده کردید، نترسید. ماسریع‌ترین و آسان‌ترین راه‌حل‌ها را برای زمانی که Play Store متوقف می‌شود، خلاصه کرده‌ایم. با ما همراه باشید
مجله والی
مجله والی

اگر پیغام خطای «متاسفانه فروشگاه Google Play متوقف شده است» را در تلفن یا تبلت اندرویدی خود مشاهده می کنید، ممکن است دلایل مختلفی داشته باشد. برخی از مشکلات احتمالی عدم اتصال به اینترنت، کمبود فضای ذخیره سازی کافی یا داده های خراب است. ما در این مقاله به شما می آموزش می دهیم که چگونه پیام خطا را در فروشگاه Google Play برطرف کنید.

1. گوشی را ریستارت کنید(restart)

مشکل گوگل پلی متوقف شده است

گوشی یا تبلت خود را مجددا راه اندازی کنید. اگر با فروشگاه Google Play مشکل دارید، اولین کاری که باید امتحان کنید، راه اندازی مجدد گوشی یا تبلت است. برای راه اندازی مجدد گوشی یا تبلت خود از مراحل زیر استفاده کنید:

  1. دکمه پاور را فشار داده و نگه دارید تا منوی گزینه ها ظاهر شود. دکمه پاور معمولا در سمت راست گوشی یا تبلت شما قرار دارد.

  2. روی Restart ضربه بزنید.

  3. منتظر بمانید تا گوشی شما راه اندازی مجدد تمام شود

2.پاک کردن حافظه پنهان گوشی

رفع پیغام گوگل پلی متوقف شده است

گاهی مواقع پیش می آید که دلیل دیدن پیغام خطای گوگل پلی متوقف شده است به دلیل پر شدن حافظه کش در دستگاه است در ادامه این مقاله به شما طریقه پاک کردن کش را آموزش می دهیم که کار بسیار راحتی است.

  1. ازطریق منو کاربری وارد تنظیمات گوشی شوید
  2. در قسمت تنظیمات شوید Apps سپس ئارد گزینه
  3. را انتخاب کنید google play storeگزینه
  4. حافظه ذخیره سازی) را انتخاب کنید)Storage حال گزینه
  5. درآخر گزینه Clear cache را انتخاب کرده تا حافظه گوگل پلی خالی شود می توانیدبرای نتیجه بهتر یک بار گوشی خود را ریستارت کنید.

رفع خطای گوگل پلی

3: از وای فای استفاده شود

اگر اتصال اینترنت شما ضعیف است، ممکن است خطای «متأسفانه، فروشگاه Play کار نمی‌کند» را مشاهده کنید. در برخی موارد، شما به هیچ وجه هیچ پیام خطایی را مشاهده نمی کنید. در مواقع دیگر، فروشگاه Play ممکن است در وسط دانلودها با شکست مواجه شود یا به طور کلی از شروع آن امتناع کند.

در هر صورت، رفع مشکل بسیار ساده است. اگر از Wi-Fi استفاده می کنید، به شبکه تلفن همراه خود بروید یا شبکه بی سیم دیگری را امتحان کنید. اگر از داده تلفن همراه استفاده می کنید، به شبکه Wi-Fi بروید.

برای استفاده ازخدمات گوگل پلی بهتر است از wifi استفاده کنید و اگر مودم ندارید میتوانید از اینترنت های اطرافتان هات اسپات کنید.

4. زمان و تاریخ را تغییر دهید

علت متوقف شدن گوگل پلی

اگر تنظیمات زمان و تاریخ شما نادرست باشد، ممکن است خدمات Google Play از کار بیفتد. تصحیح این بسیار آسان است:

  • تنظیمات را اجرا کرده و System را انتخاب کنید.
  • تاریخ و زمان را از منو انتخاب کنید.
  • اگر از قبل فعال نشده است، استفاده از زمان ارائه شده توسط شبکه را علامت بزنید. مطمئن شوید که دستگاه شما زمان مناسب را انتخاب می کند.
  • اگر همچنان مشکل دارید، می‌توانید با غیرفعال کردن عملکرد خودکار و ضربه زدن روی تنظیم زمان، زمان دستی را تنظیم کنید.
  • دستگاه خود را مجددا راه اندازی کنید و سپس فروشگاه Play را دوباره امتحان کنید.

5:حساب Google خود را حذف کنید

چگونه خدمات گوگل پلی را حذف کنیم

گاهی اوقات یک دستگاه Android یک حساب کاربری را به درستی اضافه نمی کند. اگر مشکل این است، حذف و اضافه کردن مجدد حساب گاهی اوقات می تواند مشکلات فروشگاه Google Play را حل کند. برای انجام این:

به تنظیمات بروید.
حساب ها را انتخاب کنید.
روی حساب Google که می خواهید حذف کنید ضربه بزنید و Remove account را انتخاب کنید. مطمئن شوید که از همه موارد همگام‌سازی شده با آن حساب نسخه پشتیبان تهیه کرده‌اید تا آن را از دست ندهید.
آن حساب Google را دوباره اضافه کنید و ببینید آیا فروشگاه Play دوباره کار می کند یا خیر.

6:یک کپی شخص ثالث از Play Store را نصب کنید

علت متوقف شدن گوگل پلی در گوشی اندروید
اگر مراحل بالا با شکست مواجه شد، دانلود یک نسخه از Play Store از وب‌سایت‌های APK شخص ثالث ارزش امتحان کردن را دارد. اگر روش معمولی کار نمی کند، این به شما امکان می دهد فروشگاه Play را به روز کنید.

شما باید یک فایل منیجر نصب کرده باشید تا مرور به APK دانلود شده و نصب آن آسانتر شود. اگر هنوز گزینه Ghost Commander را ندارید، گزینه خوبی است.

همچنین باید بارگذاری جانبی برنامه ها را در دستگاه خود فعال کنید، که در اندروید 8 اوریو و جدیدتر کمی متفاوت است. سپس به لینک های زیر در گوشی خود بروید و APK ها را در دستگاه خود دانلود کنید.

آنها را از اعلان دانلود در مرورگر خود باز کنید یا با برنامه مدیریت فایل خود آنها را پیدا کنید. اندروید آن‌ها را مانند هر برنامه دیگری نصب می‌کند، که در صورت گیر کردن شامل به‌روزرسانی آن‌ها می‌شود.

7:دستگاه خود را به تنظیمات کارخانه بازنشانی کنید

بازنشانی کارخانه ای دستگاه شما را به حالت اولیه باز می گرداند. این بدان معنی است که به نسخه اصلی Play Store و سایر برنامه ها برمی گردد و تقریباً به طور قطع مشکل شما را حل می کند.

متأسفانه، انجام این کار باعث می شود تمام داده های تلفن خود از جمله برنامه ها، عکس ها، متن ها و غیره را از دست بدهید. اگر این گزینه را انتخاب کردید، ابتدا از گوشی اندروید خود نسخه پشتیبان تهیه کنید.

برای بازنشانی دستگاه خود، آن را به منبع برق وصل کنید و سپس اقدامات زیر را انجام دهید:

  • به تنظیمات بروید.
  • روی System > Advanced > Reset options ضربه بزنید.
  • پاک کردن همه داده ها (بازنشانی به تنظیمات کارخانه) را انتخاب کنید.
  • روی پاک کردن همه چیز از منوی بعدی ضربه بزنید.
  • برای راه اندازی مجدد دستگاه خود، مراحل را طی کنید.

سخن پایانی:

اکثر افراد با روش های ذکز شده در بالا موفق به حل این مشکل می شوند اما اگر هنوز گوگل پلی خطا دارد می توانید با نصب ک برنامه شخص ثالث از فروشگاه گوگل پلی استفاده کنند تا سرویس گوگل پلی به خوبی برای شما کار کند.